Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Snotra skrev:

Lykke til med eksamensforberedelser! Håper det blir full klaff med både eksamen og prøving. ;)

Håper det hjelper på med å være i nærheten av småttiser også. Selv holdt jeg en baby i går, men den begynte å hylgrine så jeg vet ikke hva jeg skal tolke det som. :fnise:

 

Takk skal du ha! :)

Jeg tror ikke det gjør noe om den hylgriner, baby er baby :) Kanskje du i tillegg til litt god påvirkning av fruktbarheten denne perioden, fikk litt mental trening på tida etter at ungen er født? Uansett, positivt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er innsatsen over for denne prøveperioden. Ut i fra en for meg gjennomsnittlig 26-dagers syklus, og eggløsning 14 dager før mensen, skulle EL vært i dag. Men denne gangen aner jeg ikke. Jeg hatt noen sykluser med smerter og/eller litt blod og minst én dag med el-slim de siste månedene, og nå har det ikke vært noe slikt. Så kanskje jeg ikke hadde/får eggløsning denne gangen. Jeg skal kjøpe tester neste periode!

Hvis EL var i dag, er det håp, for vi har da i hvert fall "lagt inn aksjer" fram til i går. Men samtidig, jeg har googlet, og lest om hvordan annen utflod enn eggløsningsslim ikke er bra, eller til og med giftig, for svømmerne. Da ligger jeg dårlig an. Det er mulig det er umulig å overleve i underlivet mitt denne måneden. 

Jeg er igang med jobb-påske, og prøver å tenke hardt på alle pengene jeg tjener på det. Skulle heller vært på hytta, altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare ventinga igjen. Og det er jo sykt chill :bond: Håper du klarer å fylle tida med masse aktiviteter så dagene går litt fortere! :) 

Sitter på jobb og tenker på pengene jeg også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Weebs skrev:

Da er det bare ventinga igjen. Og det er jo sykt chill :bond: Håper du klarer å fylle tida med masse aktiviteter så dagene går litt fortere! :) 

Sitter på jobb og tenker på pengene jeg også ;) 

Litt godt vi er flere med felles jobb-skjebne :) Facebook er full av lykkelige fjell- og hytteselfier, og jeg er bittelitt misunnelig. Samtidig er det så rolig på jobb at jeg har tid til å sjekke både facebook og KG da, så jeg har det egentlig fint! 

Jeg skal gjøre det jeg kan for å fylle opp med aktiviteter framover. 13-14 dager til IKM, det er så utrolig lenge! 

Kos deg på jobb så godt det går :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dpo-land - hvor tiden står nærmest stille! Høres ut som at vi er ganske like i vår pessimisme denne gangen. Men vi får håpe på at vi tar feil begge to. ;)

Føler med dere som må jobbe når "alle andre" har fri. Dere får bite sammen tennene og tenke på pengene ja. Snart er påska over for denne gang, og neste helligdag har dere forhåpentligvis fri. :biggrin: Ønsker deg ei riktig god påskehelg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene snegler seg avgårde... Nå er jeg snart ferdig med ei hard arbeidsøkt, og til uka har jeg fri. Det er godt over ei uke til jeg kan få noe svar på hvordan det gikk med prøvinga denne gangen, så jeg må prøve å holde meg distrahert ei god stund til. 

Jeg har på følelsen at det ikke ble noen eggløsning denne runden, og vet at det kan skje noen ganger uten at noe er galt. Men det er ordentlig surt i så fall, for denne gangen ble det en god mengde aksjer. Så nesten mer enn jeg venter på IKM, som jeg ikke har store forhåpninger til (men litt likevel), venter jeg på neste periode. Da skal jeg ta el-tester og se om de kan berolige meg litt. Og så jeg kan finne ut når nøyaktig det faktisk skjer. Jeg skulle ønske jeg kunne finne ut at vi har bommet, og ikke hatt noe særlig sex på rett tid, og at det ikke er noe rart at det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, den følelsen hvor man tenker med seg selv at det sikkert ikke har gått, men allikevel så går man og håper og håper... slitsomt kalles det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor sakte tiden går i DPO-land. Man blir jo så ensporet!

 

Krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28 Mar 2016 at 22.05, Marimba skrev:

Æsj, den følelsen hvor man tenker med seg selv at det sikkert ikke har gått, men allikevel så går man og håper og håper... slitsomt kalles det :P 

Ja, slitsomt er en god beskrivelse på den følelsen :dry: Godt og dumt at jeg ikke er alene om å ha den i blant. Når man tror det ikke har gått, har man jo egentlig en ypperlig anledning til å slappe av og tenke på andre ting. Så det er merkelig at det skal være så vrient :P Håper de neste rundene (deN neste rundEN helst!) blir full av berettiget håp i stedet :)

 

19 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Det er utrolig hvor sakte tiden går i DPO-land. Man blir jo så ensporet!

 

Krysser fingrene! :)

Takk for fingerkryssing! Kanskje det øker sjansene mine litt :biggrin: Gleder meg til du kommer tilbake for full i mai! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Snotra skrev:

God morgen, Illy! Hvordan går det her i DPO-land? Når var IKM for deg igjen? :)

God morgen, Snotra! Jeg har forsinket påskeferie og fri, og koser meg med morgenkaffe.

Jeg vet egentlig ikke helt hvor i DPO-land jeg er, men vil tro at hvis jeg sier 4-8 DPO, er jeg innafor. Appene mine sier at IKM er 7. april. Når var IKM for deg denne gangen? Siden jeg har så korte sykluser, tror jeg nesten jeg tar deg igjen så vi ligger likt snart. 

Jeg googlet "tegn på at man har hatt eggløsning", og fant en overlege på en kvinneklinikk som sa at de hvis en får PMS, er det et sikkert tegn på at eggløsningen har vært. Jeg tror ikke det er så sikkert. Men jeg har i hvert fall ømme pupper, og velger å stole litt på henne :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så.det betyr at den neste uka ca. er ulidelig spennende da. Enda godt at du har ferie - håper ventetida går fort som fy! Men innen rimelighetens grenser selvsagt, ferie vil man jo nyte. ;)

Er jo egentlig ikke helt sikker på når IKM er for min del heller, så jeg må se til appene mine - to av dem sier 4.april og en sier 5.april. Nesten likt som deg ja. Jeg har jo dessverre lange sykluser, veldig irriterende til tider. Husker jeg syns det var veldig praktisk da jeg var tenåring riktignok. Greit å ha mensen litt sjeldnere da. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30 Mar 2016 at 20.53, Snotra skrev:

Aha, så.det betyr at den neste uka ca. er ulidelig spennende da. Enda godt at du har ferie - håper ventetida går fort som fy! Men innen rimelighetens grenser selvsagt, ferie vil man jo nyte. ;)

Er jo egentlig ikke helt sikker på når IKM er for min del heller, så jeg må se til appene mine - to av dem sier 4.april og en sier 5.april. Nesten likt som deg ja. Jeg har jo dessverre lange sykluser, veldig irriterende til tider. Husker jeg syns det var veldig praktisk da jeg var tenåring riktignok. Greit å ha mensen litt sjeldnere da. :fnise: 

Jepp, fryktelig spennende! Jeg er spent på om du tester i dag :biggrin: Akkurat mens man prøver, er lange sykluser litt kjedelig, vil jeg tro ja. Mine var lengre før, og jeg var ordentlig fornøyd med det den gangen. Mensen er jo noe herk! Nå er jeg litt redd for at det er noe galt når de har blitt så korte, men ellers er det praktisk. Enkelte måneder blir det to sjanser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestemt meg for at jeg sikkert er 8 DPO i dag. Det stemmer med hva jeg har trodd i tidligere sykluser. Jeg har også bestemt meg for at jeg hadde eggløsning, siden jeg fikk ømme pupper. Så det så. Men jeg skal prøve å teste etter EL neste syklus. 

De ømme puppene forsvant forøvrig. Litt "store" er de enda, men det er det. Dessverre stemmer det godt med forrige syklus, og med andre tidligere, resultatløse sykluser :dry: De blir ømme ei stund etter EL, så forsvinner ømmheten, så kommer den tilbake, og så én til to dager før TR så forsvinner den helt, og puppene blir små (eller litt mindre, de et alltid ganske små). 

Men nå leste jeg nettopp at det er lettere å unnfange et barn i de lyse månedene. Kanskje det er det som er feilen? Jeg velger å si det sånn :Hehe: Da gikk det antagelig ikke nå, men i løpet av de 5 neste månedene skal det gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å unnfange barn i de lyse månedene, ja! Det er kanskje noe i det. Synes jeg leste en plass at flest barn blir født i april og færrest i november, så det er kanskje det. Min første termindato var april, med klaff på første forsøk midt på sommeren, og terminen min nå er november, med klaff på sjette forsøk i de mørke vintermånedene :ler: 

Så dette funker helt sikkert snart altså! Lyse kvelder :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1 Apr 2016 at 19.40, Weebs skrev:

Lettere å unnfange barn i de lyse månedene, ja! Det er kanskje noe i det. Synes jeg leste en plass at flest barn blir født i april og færrest i november, så det er kanskje det. Min første termindato var april, med klaff på første forsøk midt på sommeren, og terminen min nå er november, med klaff på sjette forsøk i de mørke vintermånedene :ler: 

Så dette funker helt sikkert snart altså! Lyse kvelder :hjerte:

Ja, om det ikke går denne måneden, så er det faktisk april nå. Skal sørge for å få masse sollys! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har faktisk klart å fortrenge hele prøvinga noen dager nå. Det var både godt og nødvendig! Når dette tar tid, blir det for slitsomt å være i prøverpsykose to uker hver måned... Jeg har til og med vært på fest, men uten å drikke alkohol. Det var flere der som ikke drakk, og unnskyldingen om at jeg ville våkne opplagt og fin på søndag holdt. 

Jeg er på syklusdag 24, så fra i morgen kan TR komme. Det troa jeg fikk av ømme pupper forsvant raskt. I dag våknet jeg med ømme pupper, og når jeg ser på appene, stemmer det (dessverre) veldig bra med tidligere sykluser. Noen ganger er det litt dumt at jeg har kartlagt dette, jeg vil gjerne glemme at det har skjedd før og tro det er et symptom! Men nå spår jeg at puppene er ømme i dag og i morra, før de krymper på onsdag og så kommer TR på torsdag. Så får vi se om jeg faktisk har blitt så godt kjent med kroppen at jeg har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Illy skrev:

Jeg har faktisk klart å fortrenge hele prøvinga noen dager nå. Det var både godt og nødvendig! Når dette tar tid, blir det for slitsomt å være i prøverpsykose to uker hver måned... Jeg har til og med vært på fest, men uten å drikke alkohol. Det var flere der som ikke drakk, og unnskyldingen om at jeg ville våkne opplagt og fin på søndag holdt. 

Jeg er på syklusdag 24, så fra i morgen kan TR komme. Det troa jeg fikk av ømme pupper forsvant raskt. I dag våknet jeg med ømme pupper, og når jeg ser på appene, stemmer det (dessverre) veldig bra med tidligere sykluser. Noen ganger er det litt dumt at jeg har kartlagt dette, jeg vil gjerne glemme at det har skjedd før og tro det er et symptom! Men nå spår jeg at puppene er ømme i dag og i morra, før de krymper på onsdag og så kommer TR på torsdag. Så får vi se om jeg faktisk har blitt så godt kjent med kroppen at jeg har rett. 

Så fint å lese at du har hatt noen dager uten særlig tanker fokusert på prøvingen. Det gjør veldig godt med en mental time-out! :) 

Hmmm, så nå nærmer det seg IKM for deg. Krysser fingrene for at du tar feil angående symptomene dine, men jeg kjenner igjen den skuffelsen som ligger i bakhodet når man kjenner igjen hvordan kroppen reagerer etter hvert som dagene telles ned mot IKM-dagen. Vi får håpe du tar feil i din mistanke - det er ikke over før tanta har talt! :opplyser:  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Snotra skrev:

Så fint å lese at du har hatt noen dager uten særlig tanker fokusert på prøvingen. Det gjør veldig godt med en mental time-out! :) 

Hmmm, så nå nærmer det seg IKM for deg. Krysser fingrene for at du tar feil angående symptomene dine, men jeg kjenner igjen den skuffelsen som ligger i bakhodet når man kjenner igjen hvordan kroppen reagerer etter hvert som dagene telles ned mot IKM-dagen. Vi får håpe du tar feil i din mistanke - det er ikke over før tanta har talt! :opplyser:  ;)

Takk for håp og optimisme! Det ser ut til at jeg har hatt rett i mistankene. Søren altså, det er ofte fint å ha rett, men ikke her. Tanta har ikke talt høyt enda, men hun har begynt å hviske :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...