Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 timer siden, Tvist skrev:

Ikke enkelt med mus i huset. Jeg har hatt noen av det. Har kjøpt flere feller på Jula som kan fange dem levende. Finnes også på nettbutikker, som her: http://www.zoopermarked.no/trixie-muesefelle-trip-trap

Takk for tispset, og link! Dette vil gjøre musejakten, om ikke enklere, så i hvert fall mye hyggeligere for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut noe mer om tempen?

 

Skjønner veldig godt det med drikkinga. Jeg har vært veldig nazi selv på at jeg ikke skal drikke, men jammen ble jeg så lei av det at på lørdag så ble det faktisk opp til flere drinker.... Og det er som du sier, dette trekker ut og av og til så er det veldig greit å føle seg litt "normal" også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marimba skrev:

Fant du ut noe mer om tempen?

 

Skjønner veldig godt det med drikkinga. Jeg har vært veldig nazi selv på at jeg ikke skal drikke, men jammen ble jeg så lei av det at på lørdag så ble det faktisk opp til flere drinker.... Og det er som du sier, dette trekker ut og av og til så er det veldig greit å føle seg litt "normal" også..

Jeg blir ikke helt klok på tempen, den er visst fryktelig følsom for alt. Jeg har vært på (hvilende) nattevakt, og da våkner jeg flere ganger i løpet av natten, og må opp innimellom. Da hopper tempen fram og tilbake som en jojo. Men i dag fikk jeg endelig en god natts søvn, og da var tempen på det høye nivået da jeg våknet :) Hvis man (jeg i hvert fall) er skikkelig sulten, blir temperaturen en god del lavere enn vanlig. Interessant. Og litt skummelt, jeg skal være nøye med regelmessige måltider framover, for jeg tror ikke det er sunt!

Godt at flere koser seg med litt "ulovlige" ting :) Vi skal jo leve og ha det fint, selv om vi prøver. Helst skal jo denne tida være ei spesielt fin tid (selv om jeg lurer litt på hvordan man får til det innimellom :P).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO, og det skjer ikke så mye spennende enda. Det er bare Ovia-appen som er overdrevent positiv. Da jeg fortalte den at jeg følte meg "blah" i dag, svarte den at "blah may not seem like a lot, but you never know what might be an early sign". Det hjelper på humøret det da! 

Utredningstimen er rett før IKM, så da har jeg kanskje fått noen svar og spådommer for mulighetene før TR kommer (eller ikke kommer). Ei god venninne som vet om prøvingen, sa at vi kommer til og bli foreldre på en eller annen måte, enten det blir biologisk barn eller ikke. Sånn umiddelbart tenkte jeg "nei, dette vil jeg ikke høre, jeg vil ha en garanti for at jeg blir gravid og får oppleve å bære fram et barn". Men nå har jeg kjent etter og tenkt mer. Og det er jo rett, jeg vil bli akkurat like glad i et adoptert barn. Jeg møter noen barn og unge gjennom jobben. Noen ganger vekker det definitivt morsfølelse og beskytterinstinkt. Det er mange barn der ute som trenger trygge voksne. Nå er vi ikke der at biologiske barn er utelukket på ei god stund enda da. Jeg håper virkelig at det ordner seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet du hva de skal gjøre på utredningen? Ultralyd, blodprøver, bare prate? 

Ønsker deg uansett masse lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Hei!

Vet du hva de skal gjøre på utredningen? Ultralyd, blodprøver, bare prate? 

Ønsker deg uansett masse lykke til. :)

Hei! Det skal være samtale, blodprøver, sædprøve og ultralyd :) Blodprøvene kan jeg ikke ta der og da, men får rekvisisjon for å ta dem på dag 2/3 i syklusen. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7 DPO, og har startet på den spennende uka. I går kveld hadde jeg ganske vondt i magen. Det skyldes nok for mye god mat. Samboeren laget middag, og det var veldig godt! Samtidig lignet det litt mer på menssmerter. Jeg skal kikke i appen min, og se om jeg pleier å ha vondt 6DPO :P. Jeg slo det egentlig fra meg som luft og metthet, men før jeg skulle legge meg i går kveld, oppdaget jeg ørlite blod. Så lite at jeg hadde ikke lagt merke til det om jeg ikke så etter. For ja, jeg ser etter sånt:sjenert: Da røyk jeg så klart på en smell, og var rett tilbake på høye-forhåpninger-stadiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg skjønner godt at du var rett tilbake på forhåpningerstadiet! Jeg krysser fingrene jeg og! Har du planlagt første test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marimba skrev:

Oi! Jeg skjønner godt at du var rett tilbake på forhåpningerstadiet! Jeg krysser fingrene jeg og! Har du planlagt første test? 

Takk for fingerkryssing! :) Jeg hadde tenkt å ikke teste før TR/IKM denne gangen. Jeg har jo ingen billigtester, men én dyr clearblue igjen i en topakning jeg åpnet til ingen nytte forrige periode. Hvis jeg skulle få noen flere tegn, kan den testen fort ryke. Men planen er test dagen etter IKM.

Jeg har ikke hatt noen blødning på det tidspunktet før. Men samtidig syns jeg at jeg har gått gjennom ei lang rekke mulige symptomer jeg aldri har hatt før, men som viser seg å ikke være noe, de siste månedene. Dette kan være et nytt nummer i den rekka... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkesant.. den kjenner jeg igjen. Man blir så oppsatt på de symptomene, og merker plutselig noe man aldri har merka før, også blir man så gira og forhåpningsfull, men nei da... det var bare enda et symtom som passer både på en vanlig syklus og graviditet :P 

En ting er sikkert, jeg kjenner nå kroppen min på en helt annen måte enn for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Marimba skrev:

Ikkesant.. den kjenner jeg igjen. Man blir så oppsatt på de symptomene, og merker plutselig noe man aldri har merka før, også blir man så gira og forhåpningsfull, men nei da... det var bare enda et symtom som passer både på en vanlig syklus og graviditet :P 

En ting er sikkert, jeg kjenner nå kroppen min på en helt annen måte enn for et år siden.

Ja, veldig godt kjent med kroppen, det blir man i hvert fall! Det er utrolig hvor mange symptomer man har, som sikker skyldes hormoner og syklusendringer (eller bare er tilfeldige, men det er ikke så spennende). Trikset er å tenke sånn, og å bare bli sånn passelig forhåpningsfull. Men jeg tenker, etter alle de skuffelsene vi opplever i løpet av prøveperiodene, hvor fantastisk må det ikke bli den dagen vi sitter der i uke 12 med en liten spire i magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene hjemme og kjeder meg, så da blir det nok et innlegg her! Jeg skulle gå en lang tur i dag, men det har plaskregnet... Og så skulle jeg til ei venninne og drikke kaffe og prate om alt og ingenting, men så ble hun hastetilkalt til jobb. Da var det ikke annet å gjøre enn å tenne noen stearinlys, lage en god kopp te og logge inn på KG. Jeg har egentlig ikke lest så mye i de andre kategoriene her inne. Jeg havnet på KG i jakten på andres prøve- og graviditetserfaringer. Men det er jo ganske underholdende!

Når det gjelder prøvingen så prøver jeg å være avslappet. Men jeg kjenner selvfølgelig litt ekstra etter. Trykker på puppene for eksempel:P De var ømme i forgårs og i går, men så gikk det over :dry: Så det er ingen typiske symptomer å melde herfra. Men kan rar sult være et symptom? De siste to dagene har jeg blitt veldig sulten, spist og blitt veldig mett ganske raskt, og så, to timer senere, vært veldig sulten igjen. I morges våknet jeg kl. 05 og var veldig sulten. Men jeg lurer på om jeg bruker å få det slik i blant. Det virker kjent, det er bare at nå som jeg er på symptomjakt, tolker jeg det dit med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Appen Ovia er fin der. Jeg registrerer alle symptomer der, så finner jeg fort ut om det er vanlige PMS-symptomer eller ikke. Hvertfall etter noen måneder. :)

Jeg husker at jeg var skikkelig PMS-troll i dagene rundt IKM da jeg var gravid med poden. Tror det var litt derfor jeg ikke turte bli så håpefull sist, jeg merket ikke noe på humøret. Litt farlig å hvile på tidligere symptomer også, for ingen svangerskap er like.

Åååh, måtte det være tid for testing og positive tester snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vandret litt inne på KG i det siste (er som deg, kom inn hit på grunn av prøvingen), og det er så mange rare tråder! Hvertfall om fæle svigers. Blir jo helt bekymra... Mine er veldig gode og snille nå, men aner ikke hvordan de blir som besteforeldre 😱

Angående symptom har jeg ingen gode råd, jeg overtolker alt... Akkurat nå har jeg selv ingen symptomer, og da tror jeg såklart det er et symptom 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Atziri skrev:

Jeg har også vandret litt inne på KG i det siste (er som deg, kom inn hit på grunn av prøvingen), og det er så mange rare tråder! Hvertfall om fæle svigers. Blir jo helt bekymra... Mine er veldig gode og snille nå, men aner ikke hvordan de blir som besteforeldre 😱

Angående symptom har jeg ingen gode råd, jeg overtolker alt... Akkurat nå har jeg selv ingen symptomer, og da tror jeg såklart det er et symptom 😅 

Haha, ja det finnes visst mange vanskelige svigers der ute :fnise: Mine er kanskje litt intense, men veldig snille og koselige. De bor langt unna, så det kan vel forklare den intensiteten når vi eller de først er på besøk. 

Jeg har også håpet at ingen symptomer er et symptom. Selv om det ikke stemte for meg den gangen, har jeg både lest og hørt om flere som har opplevd det. Så det er definitivt en mulighet! :) Jeg prøver å distrahere meg selv og tenke på andre ting. Men denne perioden merker jeg at jeg mislykkes med det, og at forhåpningene tar helt av:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 DPO, og ingen nye tegn. Jeg er plagsomt overbevist om at det kan være noe denne gangen. Men altså, det har jeg vært før også :opplyser: Årsaken er vel den "festeblødninga" som jeg håper skal være en ekte festeblødning. Åh, jeg skulle ønske jeg kunne få noen andre, mer tydelige symptomer! Kan jeg ikke bare spy litt i morgen tidlig? :P

Samboeren og jeg har pratet en del i det siste. Og i går var han plutselig "all in" han og. Han som ikke ville snakke om at vi prøvde, ikke ville time sengekosen og ikke syns det var spesielt viktig at det ble barn, bare koselig hvis det skjedde. Nå vil han at jeg skal si i fra når el kommer. Det gjør hele prøvinga mye koseligere. Og at det drar ut i tid lettere å takle:) 

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig av mannen :rodmer: Og jeg vil nå absolutt påstå at festeblødning er et tydelig symptom! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne prøvepsykosen! Jeg er verre akkurat denne runden enn jeg pleier å være. Etter de første månedene, som var fulle av forventninger, roet det seg (heldigvis!) litt ned. 

Og jeg har funnet et nytt symptom! Emosjonell :Nikke: Jo, jeg kan nok være litt emosjonell til vanlig og. Og jeg har vel felt en tåre eller to over triste eller rørende videoer som noen har delt på fb før. Jeg havnet på en sånn video nå i morges, og etterpå krysset jeg av for emosjonell i Ovia (kanskje litt juks?:fnise:). Men appen svarte med "maby there´s a little baby inside making you feel all emotional". Da BLE jeg emosjonell. Jeg har til og meg problemer med å skrive det her fordi tårene begynner å renne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...