Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Det hjelper om vi lager et par poster til så den havner på neste side! Jeg så ikke at den ødela layout, beklager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Havrekjeksen skrev:

Det hjelper om vi lager et par poster til så den havner på neste side! Jeg så ikke at den ødela layout, beklager :(

Du er så koselig som beklager for det Havrekjeksen :hug: Sjekka på mobil nå, og det hjalp når vi kom på en ny side. Problem fixed! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Det hjelper om vi lager et par poster til så den havner på neste side! Jeg så ikke at den ødela layout, beklager :(

Ja, det er ikke noe å beklage, altså! Jeg er takknemlig for den tabellen, har sett på den ganske mange ganger allerede. Og hvis TR kommer neste uke, tror jeg at jeg må ta screen shot av den på mobilen, sånn at jeg kan se på den hvor som helst og tenke at det fortsatt kan ordne seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg EL tester og graviditetstester. Endelig, jeg har jammen somlet med det der, men så fikk jeg plutselig et innfall. Ei uke før IKM er kanskje ikke helt rette tida å gjøre det på. Men det er hakket før jeg er litt overtroisk her. Sånn at hvis jeg bestiller masse tester nå, så ville det jo være skikkelig typisk om jeg var gravid og ikke fikk bruk for dem. Jatakk til skikkelig typisk! :biggrin: Dessuten, er jeg ikke gravid, så må jo sjanse være litt større i juli når jeg har en haug med tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også den tabellen :)

Har også vært litt i bestillingsmodus og bestilt preesed (eller conciece+ ble det faktisk). Har du vurdert noe sånt Illy? Det er jo typisk om du bestiller sånt også nå, så får du ikke bruk for det ;) (Men da kan du sende det til meg istedet :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det begynte å minke på tuben min med Pre-Seed bestilte jeg Concieve+. Og da havnet jeg på tjukken, gitt! ;) Så bestill i vei, det bringer lykke! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Weebs skrev:

Da det begynte å minke på tuben min med Pre-Seed bestilte jeg Concieve+. Og da havnet jeg på tjukken, gitt! ;) Så bestill i vei, det bringer lykke! :fnise:

Fantastisk, da er det bevist! :fnise: Forresten, denne evening primrose oljen, hadde du nettopp begynt med den da du endelig fikk el-slim? Jeg har kjøpt meg nattlysolje også, som skal være det samme, bare på norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et par kapsler i desember, men da fikk jeg dette epilepsianfallet mitt og glemte de helt ut. Så kom jeg på det igjen i februar, og da fikk jeg slim og full klaff! Tilfeldighet eller ikke, who knows ;)  Men ikke ta de etter EL! Du har sikkert lest om det, jeg har glemt ut hvorfor. Det var noe med livmor, sammentrekninger, bla bla :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at tran/omega 3 skal kunne øke EL slim på samme måte som nattlysolje. Jeg tok nattlysolje da jeg prøvde på toåringen, men denne gangen tar jeg omega3 - og det ganske slavisk. Og jeg hadde faktisk EL-slim helt etter boka nå i helgen.. Jeg tror også linfrøolje kan gjøre litt av samme susen. 

+ god hydrering ellers. Jeg var så ram på vannflaska når jeg nærma med midten av syklusen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er din IKM forresten? Jeg blander her, følger med i for mange dagbøker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Havrekjeksen sier. Jeg tok også tran hver dag! Pluss folat. Og mannen fikk sink, selen, folat og c-vitaminer... ;) Jeg hadde selvfølgelig googlet hele pakka om bedre sædkvalitet. Selv om han fikk svaret "normal" på prøven sin så hadde jeg hele tiden i bakhodet at de to barna hans er unnfanget ved hjelp av IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Jeg tok et par kapsler i desember, men da fikk jeg dette epilepsianfallet mitt og glemte de helt ut. Så kom jeg på det igjen i februar, og da fikk jeg slim og full klaff! Tilfeldighet eller ikke, who knows ;)  Men ikke ta de etter EL! Du har sikkert lest om det, jeg har glemt ut hvorfor. Det var noe med livmor, sammentrekninger, bla bla :) 

 

5 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg leste at tran/omega 3 skal kunne øke EL slim på samme måte som nattlysolje. Jeg tok nattlysolje da jeg prøvde på toåringen, men denne gangen tar jeg omega3 - og det ganske slavisk. Og jeg hadde faktisk EL-slim helt etter boka nå i helgen.. Jeg tror også linfrøolje kan gjøre litt av samme susen. 

+ god hydrering ellers. Jeg var så ram på vannflaska når jeg nærma med midten av syklusen... 

Takk! Da blir det nattlysolje før EL og omega3 etter framover. Jeg har brukt omega3 ei stund, men resultatene har ikke kommet enda, derfor nattlysolje. Har EL-slim i blant, men som oftest tror jeg at det er noe galt med det. Det blir ikke tynt og strekkbart nok, rett og slett (og nå skal jeg ikke gå mer i detaljer her!). Tror jeg drikker masse vann, men jeg er en av dem som kan glemme å drikke til vanlig, så kanskje det ikke er nok.

5 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Når er din IKM forresten? Jeg blander her, følger med i for mange dagbøker. :fnise:

Jeg blander så mye at jeg har problemer med å huske min egen IKM :fnise: Jeg tenker 23. Mulig det er 24. fordi TR var rar sist, stoppet helt opp, og kom igjen dagen etter. Men 23. er beregnet utifra vanlig antall dager fra EL til TR, sett at jeg har rett med hensyn til EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO, og jeg er utålmodig. Men egentlig liker jeg dagene fra 8 til 12 DPO best. Da har jeg som oftest (litt for) masse forhåpninger. 13 DPO spotter jeg gjerne, og da er moroa ødelagt. Og 14 DPO kommer den teite tanta. 

Av symptomer har jeg fått ømme pupper. Det er helt som normalt. I tillegg har jeg mye stikk og press, både på høyre og venstre side. Eller mye og mye. Jeg tror kanskje jeg bruker å ha dette. Hvorfor klarer jeg ikke å huske det litt bedre? :bond:Vel, jeg har jo markert symptomer i Ovia, selvsagt. Men det er ikke noen kategori som heter f.eks. "stikking" eller "press". Der er det magevondt og kramper. Og det kan jo være så mangt. Og hva jeg skal eller ikke skal tolke som magevondt eller krampe, det husker jeg ikke fra måned til måned. 

Men foreløpig har jeg ikke noen tegn som betyr at det ikke gikk i hvert fall :biggrin:

 

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt galt når jeg bruker lunsjpausen min på å bla i Ovia og sammenligne dagens symptomer med 8 DPO i tidligere sykluser. Basert på den informasjonen jeg finner, er jeg ikke gravid. Søren. Men det er ganske spennende å se hvordan kroppen oppfører seg veldig likt fra syklus til syklus. Trodde den ikke gjorde det, men det er visst bare hukommelsen det skorter på.

Sånn rundt 7-9 DPO endrer utfloden seg, og blir tynnere og mer gjennomsiktig (men ikke el-slim). Og siden jeg har lest et eller annet sted at el-slimet kan vare lenger/komme tilbake om man er gravid, har jeg tolket det som et godt tegn gang på gang. Murringer og stikkinger i magen får jeg også på den tida, og det tolker jeg som festesmerter. Like optimistisk hver gang! 

Men, håpet er jo ikke ute enda da. Kanskje det faktisk viser seg å være tegn akkurat denne gangen. Google er positiv i hvert fall! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 DPO og gjør akkurat det samme. Har slått fast at jeg ikke kan stole på noen symptomer, men har denne syklusen begynt å følge med og registrere cervical i Ovia-appen. Men jeg har ikke sammenligningsgrunnlag, så i stedet googler jeg nå CERVICAL MUCUS SIGNS OF PREGNANCY CREAMY STICKY og andre fascinerende emner. 

Man blir så totalt i sin egen boble i DPO-land at det er skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også hvert ledig øyeblikk i dpo-land på å sjekke symptomer og lignende, man blir jo helt sprø av dette :fnise: Håper de siste dagene går fort, og at du sitter med positiv test mot slutten. Er jo ikke mange dagene igjen til du kan teste :) Liker at vi ligger sånn noenlunde likt i løypa, det er koselig. Hadde vært ekstra stas om vi alle fikk positive tester nå!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! Håper dette er runden det klaffer. :)

 

Ps: veldig nyttige tips å lese lengre her oppe. Nå har jeg jo bestemt meg for å sette inn et nytt gir neste pp, og da blir det shopping for å si det sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. juni 2016 at 23.36, Marimba skrev:

Jeg likte også den tabellen :)

Har også vært litt i bestillingsmodus og bestilt preesed (eller conciece+ ble det faktisk). Har du vurdert noe sånt Illy? Det er jo typisk om du bestiller sånt også nå, så får du ikke bruk for det ;) (Men da kan du sende det til meg istedet :ler: )

Jeg svarte aldri! Men ja, klart jeg sender til deg hvis det skjer :biggrin: Da betyr det kanskje lykke, og så må du sende det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg er 5 DPO og gjør akkurat det samme. Har slått fast at jeg ikke kan stole på noen symptomer, men har denne syklusen begynt å følge med og registrere cervical i Ovia-appen. Men jeg har ikke sammenligningsgrunnlag, så i stedet googler jeg nå CERVICAL MUCUS SIGNS OF PREGNANCY CREAMY STICKY og andre fascinerende emner. 

Man blir så totalt i sin egen boble i DPO-land at det er skummelt. 

Jeg har funnet ut noen ting når jeg har googla det der... Creamy utflod kan bety graviditet, blank, tynn utflod kan bety graviditet, vannete utflod kan bety graviditet, og ingen utflod kan bety graviditet. Dessuten kan spotting og manglende spotting bety graviditet. Gjenstår det noe man kan ha, som ikke kan bety graviditet da? Men det er facinerende! Og jeg syns det er spennende hvordan hormoner påvirker. Jeg har kommet fram til at det er østrogen som gjør det sånn som jeg opplever det akkurat nå. 

6 timer siden, Atziri skrev:

Jeg bruker også hvert ledig øyeblikk i dpo-land på å sjekke symptomer og lignende, man blir jo helt sprø av dette :fnise: Håper de siste dagene går fort, og at du sitter med positiv test mot slutten. Er jo ikke mange dagene igjen til du kan teste :) Liker at vi ligger sånn noenlunde likt i løypa, det er koselig. Hadde vært ekstra stas om vi alle fikk positive tester nå!! :biggrin:

Ja, det er koselig! Og så positiv test og sammenlingning av symptomer og skravling gjennom graviditeten. Kan det ikke bare bli sånn da? :biggrin:

3 timer siden, Snotra skrev:

Så spennende! Håper dette er runden det klaffer. :)

 

Ps: veldig nyttige tips å lese lengre her oppe. Nå har jeg jo bestemt meg for å sette inn et nytt gir neste pp, og da blir det shopping for å si det sånn! :)

Takk for det! :) Og hurra for nytt gir! Jeg syns det hjelper litt å gjøre et eller annet ekstra, i håp om at det øker sjansen. Når TR kommer, så må jeg komme på noe nytt jeg kan prøve, og da får jeg litt mer ro i sjela. Til slutt så må det jo virke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde litt research i familiens fruktbarhetshistorie i går. Det vil si, spurte moren min. Hun hadde utrolig god oversikt, jeg lurte egentlig bare på om foreldrene mine hadde hatt noen problemer. Det var visst ingen som hadde hatt noe som helst problemer med å få barn, heller tvert imot (men det trenger jo ikke nødvendigvis stemme). Det er flere tilfeller av "gravid til tross for prevensjon og gravid rett etter at man møttes, og ikke var klar for det). 

Det spiller egentlig ingen rolle, for min del går det ikke like raskt. Men da antar jeg at jeg ikke har arvet noen sykdommer som fører til nedsatt fruktbarhet, som endometriose, i hvert fall. Selv om jeg kan ha det likevel da. 

Og nå vet moren min at vi prøver. Hun syns det var koselig, og ønsket oss lykke til. Og det er godt det og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...