Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Han godtok smokken da vi skiftet til en kiropraktor anbefalte, Nuk 0-6. Nuk 0-2 funket IKKE. Hun anbefalte også den som kalles trøst smokken, er vanskelig å få tak i, men er noen nettbutikker som har den. Har rett og slett litt med hvor i munnen baby suger "sterkest" og trenger stimuli for å greie å holde på smokken, så både form og størrelse er viktig. Flaske er ikke sammenlignbart, for den holder vi jo for dem. 

Men noen vil bare ikke ha smokk, og noen tar den etter hvert, så du må jo bare prøve i ny og ne. :) vi har sikkert 15 smokker nå, og han liker EN av dem... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han tar heldigvis smokk :) Men bare Avent sine ;) Bruker 0-2 nå men skal bytte til 0-6. Disse vanlige med lokk. Soothie smukken ble altfor tung så den bare datt ut (men supersøt!) Og mam blir bare spyttet ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde først nuk 0-2. Han suttet litt på den før han spyttet den ut. Den var nok for liten og er nok best egnet for premature. Vi testet alle smykkene vi fikk i gratispakkene og fikk til slutt en vinner: mam. Som Sisti skriver må man bare prøve seg frem før man finner den riktige :) Håper du klarer det for det er utrolig slitsomt å skulle være levende smokk for baby og du vil også få den utfordringen at du vil være den eneste som kan trøste og gi kos til baby @rux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har også et voldsomt sugebehov til tider. Selv om det ikke er så ofte han bruker smokk, bruker han Difrax (nederlandsk merke) sine. Han har sovnet med den et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A tar ikke smokk. Vi har prøvd veldig mange forskjellige. Verken NUK, Philips Avent Soothies, Suavinex med latex, MAM, vanlig Philips Avent eller oppovervendte navnesmokker fungerer. Hun brekker seg og spytter dem ut. Hun har tatt og sovna med suavinexsmokken én gang, sugd litt på den én gang, mens hun tok NUK-smokken midt på natta og sovna med den en gang etter å ha sutta på fingeren min noen minutter først. Vi fortsetter å prøve, for det hadde vært innmari deilig å kunne "sette i proppen" i bilen eller på tur i vogna om hun begynner å skrike før vi kommer hjem. Eller for å lettere roe henne når jeg vet at hun er overtrøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Her er Avent favoritten. Bruker de to vi fikk i babypakkene. Typisk, siden vi har fått sånn ca 8 Mam-smokker i gave. De godtar han kun innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvem som skrev om de men jeg har nå bestilt en svart ammebh fra change :) Det var faktisk veldig behagelig passform og gir støtte! Det krevde to besøk i butikk for å finne str. 

@Rux hvordan gikk det med ammehjelpen og amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Husker ikke hvem som skrev om de men jeg har nå bestilt en svart ammebh fra change :) Det var faktisk veldig behagelig passform og gir støtte! Det krevde to besøk i butikk for å finne str. 

@Rux hvordan gikk det med ammehjelpen og amming?

Jeg fikk et langt og utfyllende svar fra en ammehjelper, og nå har jeg gått fra å gi henne 8 flasker i døgnet til 3-4, og resten kun amming.😃 Hun får flaske etter puppen rett før vi legger oss og  en gang på natta, for da blir hun fortere rolig når hun er ordentlig mett, og ellers 1-2 ganger i løpet av dagen hvis det virker som hun fortsatt er sulten etter å ha tømt puppene. Melkeproduksjonen har absolutt kommet seg, så jeg satser på at vi snart kan droppe flaska helt😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J tar lite smokk. Brekker seg ofte dersom vi prøver. Han tar best avent sine, 0-2 mnd. Bestilte trøst smokken i desperasjon en kveld, men den var for stor for han syns jeg. Vi så på babybildene til storebror i går og jeg ble helt vemodig da jeg så han tok smokken kjempegodt på denne tiden 🤔 men vi fortsetter å prøve mitt hver dag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Husker ikke hvem som skrev om de men jeg har nå bestilt en svart ammebh fra change :) Det var faktisk veldig behagelig passform og gir støtte! Det krevde to besøk i butikk for å finne str. 

Så bra! Jeg synes de er dyre, men verdt hver eneste krone. Mye mer behagelig enn de uten spiler. I dem ser det også ut som om jeg bare har en lang brødformet pupp :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De uten spiler er helt forferdelige... De blir klistret sammen og så greier den ikke løfte bra nok så.her er det masse hud mot hud på undersiden :( Skikkelig ekkelt. Og om natten så er puppene overalt inni der :fnise: Men det må nesten bare være for jeg har ikke tenkt å bruke spilebh på natt! 

Takk for tips! :jepp: så at mange andre også anbefalte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Heldigvis kan jeg sove uten BH om natten, for her lekker det ingenting. Nesten så jeg har trodd det er for lite melk, men siden junior legger på seg som en helt, så er jo ikke det tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det i denne tråden det ble diskutert det men å gi tran? Jeg ga noen dråper av det for å prøve i dag. Det skjer ikke igjen, for å si det slik. Det sklei greit ned, men jammen kom det opp igjen også. Mange ganger i løpet av dagen. Og babyen lukter tran. Klærne mine lukter tran. Stua lukter tran. Det blir dråper fra nå av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Surriball skrev:

Var det i denne tråden det ble diskutert det men å gi tran? Jeg ga noen dråper av det for å prøve i dag. Det skjer ikke igjen, for å si det slik. Det sklei greit ned, men jammen kom det opp igjen også. Mange ganger i løpet av dagen. Og babyen lukter tran. Klærne mine lukter tran. Stua lukter tran. Det blir dråper fra nå av. 

Samme erfaring hadde min venninne som fikk sønnen noen måneder før oss. Vi startet derfor direkte på dråpene og begynner å gi han tran ved ett års alder. Da kan vi også gi den med sitron så da sklir den nok rett ned ;)

Tranlukt er grusomt :spy: Håper det ikke tar altfor lang tid før dere får lukta vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærk! Helt uaktuelt her og. Dråper frem til fast føde tror jeg. Vi fikk en flaske tran av helsestasjonen men den får bare vente. Det holder vel at jeg tar ammevitaminer med omega 3 kapsler? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Anubiel skrev:

Heldigvis kan jeg sove uten BH om natten, for her lekker det ingenting. Nesten så jeg har trodd det er for lite melk, men siden junior legger på seg som en helt, så er jo ikke det tilfellet. 

Åh misunnelig! Jeg må bruke bh og innlegg hele tiden. Virker som det er litt mindre lekkasje nå men begge puppene setter uansett igang ved amming :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Blærk! Helt uaktuelt her og. Dråper frem til fast føde tror jeg. Vi fikk en flaske tran av helsestasjonen men den får bare vente. Det holder vel at jeg tar ammevitaminer med omega 3 kapsler? :klo: 

Tror dråpene skal holde, og det er aldri feil om mor tar tran selv... Jeg spurte legesøsteren min om det, og hun sa at hun bare brukte dråper selv på sine barn. Hun er ikke barnelege, så det er ikke akkurat offisiell informasjon, men jeg synes det er greit å spørre henne om helseting likevel :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Åh misunnelig! Jeg må bruke bh og innlegg hele tiden. Virker som det er litt mindre lekkasje nå men begge puppene setter uansett igang ved amming :fnise: 

Beklager dobbeltpost, men jeg får ikke til å endre innlegg på mobil...

Lekkasjer her også, konstant! Ganske plagsomt, men jeg prøver å tenke på den positive siden at det skal litt mer til å få tette melkeganger... Men jeg orker ikke bh om natta. Så det blir skifte av t-skjorte flere ganger om natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester nok amme-singlet inatt ;) Håper det funker. Når lille O også ligger under min dyne er der greit med noe mer på overkroppen framover :) 

Heldigvis ingen antydning til tette melkeganger eller betennelse her heller! Men, jeg er ofte veldig øm? Flere her som er øm i brystet? ? Spesielt hvis de er fulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...