Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Den 9. august 2016 at 22.46, Surriball skrev:

Det er noe dritt! Hadde brystbetennelse og såre brystvorter i starten, jeg også. Vondt som f, begge deler! For meg hjalp det med brystskjold, men måtte ha antibiotika for å ta betennelsen. Håper du får god hjelp hos legen og at det går seg til. Du må gjerne sende en pm hvis du vil :)

 

Den 9. august 2016 at 22.11, LilleMy1989 skrev:

Off det er så slitsomt når det blir ammeproblemer altså.  Ikke hatt så mye slikt selv føler jeg - noe sårhet i begynnelsen, en runde med overproduksjon og nå har vi sopp. 

Håper legen kan hjelpe dere i morgen :) Har du vært å lest på ammehjelpen? 

Legen tok bakterieprøve, så mye mer enn det kunne hun ikke gjøre.... Leser på ammehjelpen og prøver å jobbe med teknikken så godt vi kan. Er ikke så lett når man har en liten igle som suger seg fast så fort han får sjansen. Brystbetennelsen er på vei bort, så jeg har heldigvis gjort alt riktig der, selvom brystet fortsatt er super ømt å ta på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anubiel

Gratulerer så mye @LempikasPromise!

I dag føler jeg for å juble litt. I går var poden kjempeurolig, med mindre han fikk mat eller lå inntil meg. Så i går var jeg stort sett lenket fast til ammestolen med ham. Kanskje et økedøgn? Uansett, bestemte meg for å prøve å legge ham i vuggen da jeg skulle sove, siden han faktisk sov på det tidspunktet. Og han sov nesten seks timer i strekk. Halleluja! Og i dag har han vært storfornøyd, sovet i babynestet sitt i flere omganger og har ikke spist som en utsultet blodigle. Dersom det blir flere slike netter og dager så tror jeg nesten jeg skal klare å overleve spedbarnstiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

@Anubiel jeg er sååå misunnelig. Her ble det 5 timer oppstykket søvn i natt... Trøtt og dausliten i dag :P Jeg flytta neste inn i senga hans nå og han har sovet i flere timer. Vi prøver dette i natt også og hååååper han vil sove mer enn 2-3 timer i strekk :Gjesp: Ikke helt komfortabel med å ha han i senga vår nemlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på nytt sjal i posten :) Det første vevde sjalet mitt så jeg gleder meg :nigo: 

Er det ikke flere som venter på å føde? Syns det var endel med August termin ... :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. august 2016 at 7.58, LilleMy1989 skrev:

Jeg venter på nytt sjal i posten :) Det første vevde sjalet mitt så jeg gleder meg :nigo: 

Er det ikke flere som venter på å føde? Syns det var endel med August termin ... :klo: 

Jeg har kjøpt meg Cabo Close sjal/slynge som jeg har planer om å bruke de første månedene. Så tenker jeg å kjøpe meg et vevd sjal etterhvert :) 

Jeg venter enda på å føde, så spent. Kjenner jeg er veldig missunnelig på alle dere som har fått babyene deres allerede. Forløpig ingen tegn til fødsel og bare et par dager igjen til termin, så veldig forberedt på overtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, frk.fersken skrev:

Jeg har kjøpt meg Cabo Close sjal/slynge som jeg har planer om å bruke de første månedene. Så tenker jeg å kjøpe meg et vevd sjal etterhvert :) 

Jeg venter enda på å føde, så spent. Kjenner jeg er veldig missunnelig på alle dere som har fått babyene deres allerede. Forløpig ingen tegn til fødsel og bare et par dager igjen til termin, så veldig forberedt på overtid!

Så spennende! :jepp: Er litt misunnelig på deg som skal gå gjennom en fødsel. :sjenert: 

Det kan godt hende det starter sånn plutselig, er flere her inne som har opplevd det slik. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, frk.fersken skrev:

Jeg har kjøpt meg Cabo Close sjal/slynge som jeg har planer om å bruke de første månedene. Så tenker jeg å kjøpe meg et vevd sjal etterhvert :) 

Jeg venter enda på å føde, så spent. Kjenner jeg er veldig missunnelig på alle dere som har fått babyene deres allerede. Forløpig ingen tegn til fødsel og bare et par dager igjen til termin, så veldig forberedt på overtid!

Å så spennende! Og vi er misunnelige på deg som snart får oppleve den magiske tiden :rodmer: Lykke til!

Den tror jeg er bra, der mange har den ;) 

5 timer siden, Emiliania skrev:

Så spennende! :jepp: Er litt misunnelig på deg som skal gå gjennom en fødsel. :sjenert: 

Det kan godt hende det starter sånn plutselig, er flere her inne som har opplevd det slik. :jepp: 

:jepp: Og :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. august 2016 at 15.19, LilleMy1989 skrev:

Det er for stille heeeer! 

Jeg er så misunnelig på dere som snart skal føde :rodmer: Hvordan går det med dere? 

Og @Frøken Vims hvor kan den leses :lur: 

Bloggen finner du her. :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frøken Vims skrev:

Bloggen finner du her. :tommel: 

Ooo den har jeg ikke sett før!! Men får ikke opp flere innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ooo den har jeg ikke sett før!! Men får ikke opp flere innlegg?

Står ikke noe spennende der altså. Hadde dagbok før, men slettet den og gikk over til blogg et par uker før termin med storebror pga gjenkjennelsesnoia ;) På bloggen styrer jeg selv hvem som har tilgang, veldig kjekt! Har ikke skrevet noe der på ca 3 år da, sånn bortsett fra fødselshistorien med lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæretøy er virkelig gull verdt. Bærer Lillemann hver eneste dag når han ikke vil ligge i vognen når vi er på tur. Og nå i kveld måtte sjalet frem da han ikke ville roe seg noe annet sted.  Er så deilig å kunne bære han uten å slite ut armer og rygg. Denne gangen gikk jeg rett på vevd bæresjal, hoppet elegant over det elastiske og har ikke angret et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nótt skrev:

Bæretøy er virkelig gull verdt. Bærer Lillemann hver eneste dag når han ikke vil ligge i vognen når vi er på tur. Og nå i kveld måtte sjalet frem da han ikke ville roe seg noe annet sted.  Er så deilig å kunne bære han uten å slite ut armer og rygg. Denne gangen gikk jeg rett på vevd bæresjal, hoppet elegant over det elastiske og har ikke angret et sekund.

Elsker sjal selv! Lillegutt roer seg alltid i sjalet, uansett hvor mye han skriker. Har et elastisk aldoria sjal som jeg har brukt litt, men det havner straks på finn. Lillebror siger i sjalet uansett hvor stramt jeg knyter, så jeg har pakket frem et caboo close sjal som jeg kjøpte når jeg skulle ha storebror, men som nesten ikke ble brukt. Ønsket meg et vevd sjal selv, men blir helt matt av alle valgmulighetene. Ikke visste jeg at dette med bæring i sjal var en egen religion :hoho: Tror jeg ønsket meg et ringsjal. Hva har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke brukt det vevde til ringslynge likevel :( Blir dobbelt med stoff og ringene er for små (kan jo bestille større) men så mange muligheter for knyting med kort sjal (4er og jeg er litt rund enda ;)). Tenkte å prøve meg på kenguru senere idag! Og så fant jeg ut at jeg kan bære på rygg allerede men synes det er litt skummelt mtp luftveier... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Frøken Vims skrev:

Elsker sjal selv! Lillegutt roer seg alltid i sjalet, uansett hvor mye han skriker. Har et elastisk aldoria sjal som jeg har brukt litt, men det havner straks på finn. Lillebror siger i sjalet uansett hvor stramt jeg knyter, så jeg har pakket frem et caboo close sjal som jeg kjøpte når jeg skulle ha storebror, men som nesten ikke ble brukt. Ønsket meg et vevd sjal selv, men blir helt matt av alle valgmulighetene. Ikke visste jeg at dette med bæring i sjal var en egen religion :hoho: Tror jeg ønsket meg et ringsjal. Hva har du?

Hva jeg har?? En god del faktisk, og mesteparten er anskaffet etter at Vesla ble for stor til bæring og før Lillemann kom til - utrolig nok....

 Jeg har følgende:

4 meitaier; 1 hjemmesydd (fått i gave), en spesiallaget Taitasi (?), en Bittebror hybrid og en sjalusi av Filiokus.

2 ringslynger; en har jeg sydd selv og en er laget av didymos bølgesjal.

7 sjal; et hjemmesydd, et ellevill sjal, en heko-obi, et didymos med ull, en Yaro, og to Oscha sjal

2 elastiske sjal, like Mobywrap, som ikke blir brukt denne gangen.

1 Ergobaby sele.

Alt for mye egentlig, men sånn er det denne gangen. Noe skal selges jeg må bare få somlet meg til å legge de ut for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh himmel, du er skikkelig bitt av bærebasillen du :hoho: Men det er jo SÅ deilig å ha disse små tett inntil :hjerte: Jeg gikk langtur igår med Lillebror i Ergo`en, 20 grader og sol og baby tett inntil..u see me --> :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Diddles skrev:

Åh himmel, du er skikkelig bitt av bærebasillen du :hoho: Men det er jo SÅ deilig å ha disse små tett inntil :hjerte: Jeg gikk langtur igår med Lillebror i Ergo`en, 20 grader og sol og baby tett inntil..u see me --> :strix: 

Jeg ser hva du mener. Jeg gikk med Lillemann i sjalet i går formiddag, til kiropraktoren, og det er så deilig. Er nok ganske godt bitt av bæredilla.  Men det var jeg med Vesla også, så sånn sett ikke noe nytt.

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, August 09, 2016 at 19.48, Chandra skrev:

Har helt glemt å skrive her, men lille jenta vår ble født 3. august og veide 3105kg og var 48cm lang.

Det ble en litt tøffere fødsel enn jeg hadde ønsket men den er nesten glemt nå og jeg husker ikke smerten. Men frister ikke å presse noe ut der igjen med det første. :fnise: Stingene er litt ubehagelige men ellers er kroppen ganske grei! 

Hun ble født med en skjev fot. Toppen av fotbladet er liksom brettet opp slik at det møter forsiden av leggen og er vinklet litt utover. Vi har fått tøyeøvelser av fysioterapeuten på sykehuset og det skal heldigvis gå seg til ved tøying. :)

Fødselshistorien står i dagboken min. :)

 

Lykkeliten ble født med akkurat samme, foten oppover leggen og vinklet litt utover. Vi har tøyd sånn som fysioterapeuten sa, og foten ble "friskmeldt" denne uka😊❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, August 10, 2016 at 13.58, LilleMy1989 skrev:

Her begynner han å kirke og gryte og vri seg hver gang han blir lagt ned. Vugge går som regel greit men senga er nesten uaktuell. Det er slitsomt fordi vi allerede har hatt et par episoder som mor syns var ekle... Vi samsov de 2 første ukene og det hender ofte at vi sovner under nattamming. Jeg sover bedre når vi ikke gjør det fordi jeg må passe på at han ligger rett og ikke kan rulle da madrassen vår er litt for myk :( Så jeg vet hvordan det er bortsett fra at jeg gjerne vil samsove etterhvert når han snur seg selv da :P 

Smokk er gull! Spesielt i bil :P og ved magevondt når han er desperat etter puppen. .. Hvis han virkelig er sulten så spytte den fort ut igjen! 

Hååååper semper virker her og! Prøvde Minifom en uke uten særlig effekt og gikk over til semper i går. Tok det lang tid før du så endring? 4,5t på natt er jo himmelen!!!

Hva er semper? Funker det på samme måte som minifom? 

Er det flere enn meg her som delammer? Jeg har ikke nok melk, så lykkeliten får pupp først til hvert måltid, og så fyller vi på med mme. Men vi sliter veldig med magen hennes. Kan det være fordi blandingen av mm og mme lager krøll nedi der? Etter vi startet med minifom fiser hun mye, men hun klarer ikke bæsje. Det går 4-5dager mellom hver gang, selv om hun trykker og jobber hardt hver eneste dag. Dette fører til mye desperat gråt, og mammahjertet begynner å bli rimelig desperat etter å hjelpe henne. Legen sa bare at det var vanskelig å si hva som er normalt når hun delammes😑 skal ta en tur på helsestasjonen i morgen og høre der. Skulle virkelig ønske jeg hadde nok melk så jeg kunne klart å fullamme😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...