Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gode poenger fra @Surriball og andre. :) Selv er jeg ikke redd for mineraloljer, hadde en periode i tenårene hvor jeg unngikk det som pesten, men nå som kviseperioden min er over går det greit. ;) Men enig i at det ikke akkurat tilfører huden noe godt, det er jo billig og ufarlig fyllstoff, så jeg har ikke akkurat mål om å bruke den type produkter mest mulig. Kommer nok til å handle det som finnes i dagligvare - Dr Greve, Anglamark, Neutral, og forsøke å bruke minst mulig. Så må man bare se an hva baby tåler og ikke. I dag er det heldigvis mye å velge i om det er noe man ikke tåler, selv om utvalget også gjør hele prosessen ganske komplisert. 

De ullinnleggene har jeg brukt siden februar... :sjenert: plages med vonde brystvorter hvis jeg ikke bruker de. Veldig behagelige, men de siste dagene tror jeg at jeg har fått en allergisk reaksjon på ulla, for det klør som fy når jeg tar av bh-en på kvelden. :( mulig det funker med stoffinnlegg innenfor der igjen da. 

Og jaaa, jeg gleder meg til å sniffe babylukt! Har ikke gjort det siden jeg ble tante som 14-åring (av en eller annen grunn tør jeg ikke lukte på mannens onkelbarn når de er nyfødte, føler meg litt crazy som "sniffer" på andres barn :hoho:), så det skal bli godt med egen baby jeg kan sniffe på så mye jeg vil! :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveggen @Diddles:hakeslepp: Det høres nice ut! :laugh: Her regner og hagler det. Har til og med lynt og tordnet tidligere i dag. Hadde ikke takket nei til litt sol :sol: 

Jeg har forresten også hørt mye positivt om Änglamark-serien fra Coop :) Mange som er fornøyd med balsamen blant annet og den er uten silikoner :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får visst bare nyte det mens jeg kan - for iflg yr skal det regne den neste uka :dry: Da slutter det å være stilig å være sykemeldt igjen...til gjengjeld får jeg sikkert strikket mye :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt seg støttestrømper? Bare lurer på hvor de er best å kjøpe og hvilke man bør velge :klo: Merker blodsirkulasjonen er dårligere i leggene etter mye stillesitting i min kontorjobb, så det kan vel kanskje hjelpe med noe slikt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sjela skrev:

Noen som har kjøpt seg støttestrømper? Bare lurer på hvor de er best å kjøpe og hvilke man bør velge :klo: Merker blodsirkulasjonen er dårligere i leggene etter mye stillesitting i min kontorjobb, så det kan vel kanskje hjelpe med noe slikt? :) 

Jeg kjøpte før flyreise. Det kan være lurt å be om hjelp der du kjøper (apotek for eksempel), så de får målt beina dine og gitt deg riktig størrelse. :) ellers aner jeg ingenting om hva som er best og ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På storebror har vi brukt minst mulig av stelleprodukter. For det meste bare olje (neutral) ved bad og bepanthen ved sår stump. Litt inotynol (?), men syns den ble for klissete en stund, så den ble lagt vekk. Ikke mye greiene altså. Men det er veldig smak og behag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, i dag har jeg endelig fått handlet litt av det som står på innkjøpslista :strix: Elsker lukten av svidd Visa-kort altså :nigo: Jeg har handlet stellebord, nytt regntrekk, nye veskekroker (klarte å klippe over den ene på stelleveska), solskjerm , koppholder og håndreim til vogna :nigo: Vuderer å kjøpe sånn håndmuffe også da ei i den forrige barselgruppa mi hadde en slik, og jeg var skikkelig sjalu på muffa hennes :ler:

Ellers så er formen stigende. Jeg har vært 50% sykemeldt i 2 uker nå, og endelig begynner jeg å kjenne effekten av å roe ned. Formen er fortsatt prisgitt søvnen, men kurven er stigende altså. Utrolig deilig følelse etter x antall måneder i komatøs tilstand :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk handlet litt i går, det ble sprinkelseng, stellebord og bokhyller til barnerommet (vi har sikkert 100 barnebøker liggende på gulvet nå...). Nå er det bare småtterier + bilstol igjen, tror jeg?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg oppdaget akkurat at vennegjengen planlegger babyshower for meg. Jeg sitter på fellesdatamaskina og bygger garderobeskap i planleggeren på ikea, og da må jeg bruke Chrome (nettleseren til mannen, vi har hver vår. Jeg bruker stort sett Opera og er innlogget på alt der). Så sier det PLING i telefonen min, og så går jeg rett inn i facebook for å sjekke messenger i Chrome og skjønner ikke at jeg er på mannens facebook før jeg har klikket meg inn i eventen (notifications) og rukket å skjønne hva det er snakk om... Oups. :rodme: Nå har jeg egentlig ødelagt overraskelsen for meg selv. Fillern. :dry: Men jeg rakk ikke å se hvilken dato det er snakk om, i det minste! Og det er innmari koselig at mannen og vennene gjør dette! Blir varm om hjertet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også at det blir planlagt til meg ;) Men ikke når det blir. Mannen måtte jo gi beskjed om at jeg ikke kan se på tlf hans lenger :fnise:

Ja og så låte jeg jo gi beskjed om hvem som skal være med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk babyshower sist gang, vet ikke om det blir noe denne gangen. Vet ikke hvordan det er når man skal trykke ut barn nummer to, om det er like stor stas rundt det da. I samme slengen må jeg selv holde munn for mannen, siden jeg planlegger en 30-årsmiddag for han med foreldrene hans, søsteren hans, bestemor og oss da. :fnise: Så, må spare litt penger nå de neste par månedene. Han har allerede fått en bok i gave, litt før tiden. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! :)

Har noen av dere babydan lammeskinn og syntes det er bra?

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Chandra skrev:

God kveld! :)

Har noen av dere babydan lammeskinn og syntes det er bra?

Jeg tror det jeg har til bilstolen er Babydan sitt..korthåret, sant? Jeg synes ikke det er så mykt som Nøstebarn sitt..men det duger til bilstol/ sittedel i vogna osv. Men så er ikke det store jeg har kjøpt fra Kaiser heller så mykt som Nøstebarn sitt, så jeg angrer litt på at jeg ikke valgte det denne gangen også :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tenker dere angående lammeskinn??? Både til vogn og seng eller? Blir det ikke litt mye i senga? Og hvilke madrasser velger dere? Skal til å begynne på letinga etter det nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har store, korthåra lammeskinn både i vugga og i korga + små korthåra i vogna og bilstolen :sjenert: Skinnet i liggedelen i vogna er arvet, det til sittedelen er etter Liten, og det i bilstolen er et billig skinn, mens de to i vugga og i korga er store, av en annen kvalitet og endel dyrere (Nøstebarn og Kaiser) Min erfaring med skinn er at babyen roer seg fortere, sover bedre/ roligere og holder jevnere temperatur enn når de legges rett på vanlig laken..men det gjaldt Liten - hun var jo prematur, så det er jo ikke sikkert det gjelder for alle! 

Vi har gode babymadrasser etter Liten som vi bruker igjen, jeg vet det er omdiskutert å arve madrasser - men de er akkurat som de var! Liten sov alltid med skinn oppå madrassen og byttet seng/ madrass når hun var 2 år..så jeg gjør det med god samvittighet, bruker den om igjen altså :jepp: Den i senga ble kjøpt på Bohus, husker ikke merke akkurat nå men den var forholdsvis dyr husker jeg at jeg tenkte mtp hvor liten den er :ler: I vugga ser jeg det ligger en madrass fra Troll, den er det foreldrene mine som har kjøpt, så jeg aner ikke pris - men det kjennes ut som en god madrass, fast og fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Chandra skrev:

God kveld! :)

Har noen av dere babydan lammeskinn og syntes det er bra?

Tror det er det jeg har, men har jo ingenting å sammenligne mot, så vet jo ikke om det er bra, jeg syns det virker greit? 

Har kun lammeskinn i vogna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Diddles skrev:

Vi har store, korthåra lammeskinn både i vugga og i korga + små korthåra i vogna og bilstolen :sjenert: Skinnet i liggedelen i vogna er arvet, det til sittedelen er etter Liten, og det i bilstolen er et billig skinn, mens de to i vugga og i korga er store, av en annen kvalitet og endel dyrere (Nøstebarn og Kaiser) Min erfaring med skinn er at babyen roer seg fortere, sover bedre/ roligere og holder jevnere temperatur enn når de legges rett på vanlig laken..men det gjaldt Liten - hun var jo prematur, så det er jo ikke sikkert det gjelder for alle! 

Vi har gode babymadrasser etter Liten som vi bruker igjen, jeg vet det er omdiskutert å arve madrasser - men de er akkurat som de var! Liten sov alltid med skinn oppå madrassen og byttet seng/ madrass når hun var 2 år..så jeg gjør det med god samvittighet, bruker den om igjen altså :jepp: Den i senga ble kjøpt på Bohus, husker ikke merke akkurat nå men den var forholdsvis dyr husker jeg at jeg tenkte mtp hvor liten den er :ler: I vugga ser jeg det ligger en madrass fra Troll, den er det foreldrene mine som har kjøpt, så jeg aner ikke pris - men det kjennes ut som en god madrass, fast og fin! 

Såpass ja... Jeg har faktisk ikke tenkt på lammeskinn iom at det er sommerbaby men kanskje vi må skrive det på lista likevel ;) Får jo sikkert bruk for det senere uansett. 

Angående madrasser så tenkte jeg på hva man vektlegger når man kjøper det. Det finnes jo så mye forskjellig. Vi har foreløpig falt på sånne aerosleep madrasser tror jeg... 

Arving av madrasser ja, man vet vel hva som har skjedd med de og hvis man vet at de har blitt gulpet mye på eller det har vært bleieuhell så tror jeg det holder med rens altså - slik jeg har forstått det. Å kjøpe madrass brukt kunne jeg uansett ikke gjort, ikke vet man hva de har vært gjennom og ikke vet man hvor gamle de er. Det er vel noe med gasser fra madrasser som har vært uhell på og eldre madrasser som har lagt en stund. Vi kommer nok til å bruke disse til neste også, med mindre det kommer andre anbefalinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer også til å gjenbruke madrassene fra storebror. Alle har madrassbeskytter og overmadrasser utenpå som jeg skal vaske på minimum 60 grader, og jeg kan ikke huske at vi hadde så voldsomme bleieuhell etc at det gikk gjennom både overmadrass og madrassebeskyttere. Overmadrasser er forøvrig en særdeles smart investering. Bare et tips :tommel: Vi kjøpte våre på IKEA, og så klipte og søy jeg de til riktig størrelser for bedside og vugge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenbruk her også, er bare Vesla som har brukt madrassen. Kjøpte den på IKEA. Var også veldig få bleieuhell på Vesla, og hu har kun vært bleieløs i storsenga si, men vasker selvfølgelig madrassen (eller madrassbeskyttelsen) før mini blir født. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg de crazy babydrømmene har begynt :fnise:

Drømte at jeg hadde fått baby og skulle begynne å amme. Men så ville mannen også mate, så da begynte han å amme ungen. Og når han ammet, så ammet han ungen på det ene brystet og bikkja kom og fikk fra det andre (wtf :overrasket:). Så prøvde jeg å si at det er jo jeg som er mora og som skal amme, og dessuten fikk jo ungen pupp bare fra det ene brystet og nå tok han over i den kritiske fasen så jeg ikke kom ordentlig i gang. Men han ville ikke gi fra seg babyen til meg fordi det var da hans unge også og han kunne også amme om han ville. :klo::fnise:

Konklusjonen er at hjernen min er litt sprø om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...