Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gjest Anubiel

Noen flere som har hentet babypakker? Jeg har hentet Rema og Apotek1 sin og for å si det sånn, nå har jeg i alle fall smokker og tåteflasker så det holder :fnise:

Når det gjelder det andre dere diskuterer, så har jeg vel foreløpig vært heldig, har ikke merket noe til verken det ene eller det andre. *bank i bordet* Men har oppdaget at det kommer noe ut om jeg klemmer på brystene - men de lekker ikke (ennå!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må vel vente litt før jeg kan bestille babypakker, men skal definitivt hente noen når jeg kommer så langt :) Har bare kjøpt 1 smokk vi da. Har hørt at man får en del til sammen i de pakkene, og det kan være greit å se om det trengs i det hele tatt, og i så fall hvilket merke babyen foretrekker. 

Har for øvrig kjøpt en hel del på postordre de siste dagene. Hverdagskjole til meg selv, stelleveske, babygym +++ Vil ha alt på plass til baby kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg har blitt helt herdet hva gjelder terskelen for hva jeg ser på som ekkelt etter noen år som småbarnsmor. Bryster som lekker? Hemorider? Er ikke det normalt da? :hoho: Men akkurat :fart2: kunne jeg klart meg uten altså. Etter 15 år med min kjære promper jeg fortsatt ikke foran han, noe som kan være en utfordring nå om dagen. Ifht promp så nådde jeg forøvrig et nytt bunnpunkt her om dagen da jeg ufrivillig prompet i butikken - med lyd  :flau: Da lengtet jeg intenst etter det berømte hullet i bakken..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sjela skrev:

Jeg føler det er forholdsvis glamorøst jeg da :fnise: Selv om jeg skal innrømme at jeg ikke er helt komfortabel med ekle ting som lekke bryster. Det siste samtaleemnet deres har jeg allerede vært fortrolig med i noen år allerede i og med jeg har gått store deler av livet ubehandlet med IBS :plystre: Lenge leve et fornuftig kosthold og bevisstgjøring rundt dette, for det der unner jeg ingen altså :( Jeg har forsåvidt ikke så mange forslag å komme med. Må bare dytte de inn og spyle godt med kaldt vann i dusjen :rodme: 

Har kjennskap til problemet fra før jeg og... Skikkelig drittproblem :fnise:

Har melk også men ikke slik at det lekker enda ;) Har kjøpt ullinnlegg i tilfelle da. 

Ellers har bekkenet blitt verre og det kjennes ut som jeg har en diger innvendig blåkul rundt symfysen. Nice. Frykter krykker etterhvert, det er jo tross alt 3 mnd igjen.... 

Babypakker fra Rema og Apotek 1 er bestilt men ikke hentet. Er det flere? 

@Frøken Vims det "problemet" har vært motsatt her. Mindre enn vanlig faktisk. Vi bryr oss ikke hverken han eller jeg, orker ikke det :P Men jeg føler virkelig med deg angående den butikkepisoden.... :flau:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt i brystene når det er kaldt, så tror det er noe væske inni der. Vet at jeg har litt produksjon, da jeg har fått ut melk. Heldigvis har det ikke vært noe lekkasje... enda. :fnise: Fising har vi ikke noe problem med egentlig, spesielt ikke etter at Vesla ble født. Vesla feis som en voksen mann, så tror ikke min nesten lydløse fjert er så ille. :fnise: Synes det bare er grusomt når jeg sitter på do, da høres det så ille ut! :skratte: 

Har heller ikke tips om hemoroider. Har dem, men de er ikke smertefulle. Så merker jo ikke stort til de egentlig. 

Har full sympati med deg Frøken Vims. Har hatt en fiseepisode på IKEA, bare at jeg ikke var gravid. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Frøken Vims skrev:

 Ifht promp så nådde jeg forøvrig et nytt bunnpunkt her om dagen da jeg ufrivillig prompet i butikken - med lyd  :flau: Da lengtet jeg intenst etter det berømte hullet i bakken..

:hoho: herregud jeg hadde daua!! Uff, stakkar!! Du får trøste deg med at du garantert ikke er den eneste som har gjort noe sånn!! En gang gikk jeg bak ei dama som bare "putret" for hvert skritt hun tok, det må være så fælt :haar: Jeg har heldigvis ikke problemer med å holde luft inne, ennå - men jeg husker det var en utfordring etter fødselen sist foråsidetsånn :sjenert: så det blir det vel igjen...

Synes det er så koselig med den lille i magen nå, det er virkelig bonding på gang her :rodmer: Igår kveld stakk det plutselig en bitteliten fot frem på mageskinnet, og når jeg pirket litt i den så fikk jeg et skikkelig spark i retur - før det samme gjentok seg flere ganger :ler: Tror babyen likte det! Det er en aktiv liten en inni her, er spent på å se hvem det er :pls: ekstra spennende denne gangen når vi ikke vet kjønn engang!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg leser slike innlegg setter jeg automatisk igang med bekkenbunnstrening :fnise: 

Lille sparker nå og da, men jeg klarer ikke definere kroppsdelene enda. Sparkene kommer ofte som krampe med 3-4 dunk før det blir stille. Så kan jeg dytte litt på magen og så sparker lille igjen. Koselig :rodmer: Gleder meg til jeg kan kjenne det enda bedre, for føler det fremdeles er veldig svakt. Mannen kan kjenne det utenpå, men det er ikke veeeldig tydelig fra utsiden enda.

Ellers tikker tiden sakte frem til ekstra UL i uke 32. Synes de kunne ha stagget nysgjerrigheten min og gitt meg time noen uker tidligere altså! :fnise: Men dette sykehuset har vel regel om at det er den uken man skal inn. Regner med morkaka har flyttet seg og at vi endelig får vite hvem som bor i magen :) Gleder meg til å se lille igjen. Kommer ikke over hvor fin jeg synes hun/han er altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympatien jenter, det var virkelig en traumatisk opplevelse :rodme: Hadde noen få slike hendelser på slutten av forrige graviditet også, og trøsten er jo at det gikk over når ungen var ute. Så årsaken er nok en kombinasjon av forstoppelse og tyngden av babyen.

Her er det veldig variabelt med liv i magen om dagen. Dvs . jeg kjenner jo liv hver dag, men babyen sitter mye i seteleie og sparker innover mot morkaka, og da er det mye jeg ikke kjenner. Med en gang han snur seg utover er det jo liv og røre fra morgen til kveld. Kjenner det hadde vært ok om han snudde seg med hodet ned snart, for selv om jeg vet at han har god tid på å snu seg fortsatt så kjenner jeg nervøsiteten for setefødsel melder seg innimellom. For det vil jeg IKKE. Denne gangen vil jeg ha en kort og enkel fødsel hvor han er ute på et par pust :jepp: Setefødsel står definitivt ikke på planen.

Jeg må bare berømme tålmodigheten din @Sjela! Jeg hadde vært på privat ul for lenge siden :ler:

Ellers så sitter jeg på hjemmekontor i dag og har smurt inn ansikt, hals og bryst med selvbruning, og har bestilt meg frisørtime i slutten av uka. Føler meg som en dass om dagen, og da hjelper det å freshe opp fasaden litt :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Frøken Vims :laugh: Det er ikke lett, nei! Hadde nok reist på privat UL om jeg visste at jeg ikke fikk flere sjanser i det offentlige :fnise: Jeg skal til legen som har UL-apparat på neste kontroll, så skal prøve å spørre pent om han kan ta en titt. Jeg vil kjøpe litt roooosa (om det er jente da :P ) 

Ser vi er flere som har bestilt frisørtime denne uka. Gleder meg noe enormt til å føle meg litt mer fresh! Må få bestilt fiksing av bryn og vipper også. Ser så trøtt og sliten ut uten sminke med mine tynne lyse vipper :dry: Så er det bare å akkompagnere dette med noen fine kjoler eller topper. Veldig viktig å føle seg vel :nigo: 

Jeg har virkelig ikke lyst til å ta keisersnitt, med mindre barnet sitter i sete. All cred til de kvinnene som føder barn i seteleie fordi det tror jeg aldri at jeg hadde villet våge meg ut på :pls: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg har sittet på gjerdet og ventet på at det skal dukke opp noe tilbud på vuggen fra Stokke som vil passe perfekt på soverommet vårt. Og i dag var det jammen tilbud på Barnas Hus. Sist gang de hadde tilbud på den rakk jeg ikke kjøpe før den var utsolgt, så nå tror jeg nesten det ble ny rekord i antall sekunder fra tilbudsmailen dumpet ned i mailen til vuggen var bestilt :fnise:

Med det så har vi det mest essensielle på plass. Det eneste jeg kommer på som mangler som er greit å ha inn tidlig er badebalje. Ellers skal vi vel ha en vippestol og evnt. en tripp-trapp stol med nyfødtsete, men det kan vente litt!

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vugge @Anubiel :) 

Er det noen her som har kjøpt seg Karibu badebaljen? Har veldig lyst på denne, men synes den er litt stiv i prisen, men det virker så praktisk at den kan trykkes flat og henges opp på knagg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anubiel

Vi vil også gjerne ha et sammenleggbart, den Karibu har jeg ikke fått med meg. Ganske stiv pris, ja! Vi har egentlig sett på Stokke Flexibath, men aner ikke hva som er best egentlig. Så jeg følger med på om du får noen andre svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Stokke Flexibath og synes det fungerte veldig greit til vårt bruk..men Karibu er mye større og kan nok brukes lenger! Så pris fordelt utover brukstid = kanskje ikke så gæli likevel?! :vetikke: 

...når det er sagt så hadde jeg uansett fått tak i en babybalje til starten, det er litt høye kanter på Flexibath-badekaret (og Karibuen) så jeg ser at det kan være noe utfordrende å bade en baby oppi der..så sant du ikke skal ha sånn badesete i tillegg? Stamp/ babybalje anbefales til den første tiden fra min side ihvertfall! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror planen vår er å kjøpe sånn stor balje fra Europris med propp i bunn. Kan brukes fram til 5 år tipper jeg. Nå skal vi bade i balje i badekaret vårt da... Evnt på kjøkkenbord, så det blir kanter uansett tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte badebalje fra ikea til 79 kr. Den passer perfekt under det billige stellebordet fra ikea til 198 kr. Så det tar ingen plass hos oss. Må innrømme at det stellebordet ikke er av det beste da.. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, purreløk skrev:

Vi kjøpte badebalje fra ikea til 79 kr. Den passer perfekt under det billige stellebordet fra ikea til 198 kr. Så det tar ingen plass hos oss. Må innrømme at det stellebordet ikke er av det beste da.. 😄

Ikke? Mente jeg leste at det var best i test et sted jeg :klo: God pris er det jo også, så det står på ønskelisten vår. Det var jo i grunn ganske kjekt at den baljen tar plass under det også. Da trenger vi kanskje ikke sammenleggbart allikevel når det bare tar den dødplassen under stellebordet uansett. Takk for tipset ;) Selvom det Karibubadet er veldig fint da :sjenert: Ikke noe vits i å koste på masse der da :P 

Ellers har jeg i dag satt meg inn i dette med oljer og vask til baby, og vi kommer definitivt til å gå for produktene fra Weleda da de er naturlige, hundre prosent parfyme-, paraben-, og mineraloljefri. Jeg begynte å grøsse da jeg leste innholdsfortegnelsen på babyoljen fra butikk, så det er fullstendig uaktuelt. Bangerhead har i dag kampanje på Weleda-produktene også. Men vet ikke hvordan de holder seg i og med de er Eko :klo: Kan de stå i noen måneder før bruk eller bør jeg vente med å bestille? Ser også at Apotek1 har sånne tørre babyservietter i 100 pk til 6 for 100,-. De tenker vi å bruke til stell, så jeg får vel kjøpe noen pakker når jeg først kommer så langt :fnise: Vil helst unngå å bruke våtservietter da de inneholder mye såpe +++

Fikk også stellevesken fra Petit Cherie i dag. Den er heeelt grei, men angrer bittelitt på at jeg bestilte den. Den har bare ett stort rom med små oppbevaringslommer, og ingen utvendige lommer. Tenkte på det etterpå at det hadde vært kjekt, men nå er det for sent :sjenert: Mannen mente den var mer enn bra nok og prisen var jo også veldig fin, så det blir ikke noe retur. Prøvde å lese litt om retur til Jollyroom (noe jeg aldri har gjort), og de har en skikkelig klønete returordning altså :P Jeg synes egentlig Jollyroom kundeservice er utrolig dårlig, men prisene er gode og leveringen kjapp, så jeg ender jo med å bestille igjen og igjen :fnise: Babygymen kom også i dag og den er vi veldig fornøyd med. Bortsett fra at den ene leka har en veldig høy lyd, men den bør vi kunne klare å få fikset til å bli lydløs på en eller annen måte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt at økologisk osv er det beste. MEN, i mange tilfeller kan øko produkter være mer allergifremkallende enn andre produkter... Jeg er for naturlig og slikt altså men hva erstatter de parabener med feks??? Det er jo ikke utprøvd og det er ikke alt innhold man kjenner konsekvensen av. 

Vi har ikke bestemt oss angående stelleprodukter enda. Har lyst på Burts bees  (men hva med det nevnt over) eller den der et eller annet med thild.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...