Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Den Friday, April 08, 2016 at 16.48, Sjela skrev:

Nevnte for jordmor dette med pumpe og hun sa det samme til meg. Veldig kjekt! :nigo: På generelt grunnlag anbefalte hun å vente med kjøp før man ser det er noe behov for det eller ikke :)

Ser den men jeg vil ha den med på føden og se om det hjelper på å komme igang. Eller får man låne der kanskje???? :klo:

 

23 timer siden, Anubiel skrev:

Da har vi kjøpt vogn! :) Det ble Stokke Trailz. Fikk sammenlignet den og de forskjellige Emmaljungaene i butikken og Stokke vant blant annet fordi barnet kommer høyere opp. Både jeg og mannen er over 180 cm, så det blir mindre bøy og tøy slik. Og så syntes jeg den var lettere å manøvrere. Så får vi se om vi blir fornøyde! Kjøpte med matchende stelleveske også, så er det ute av veien. Siklet på veske fra Storksak, men til 2500 kr var det jo helt forferdelig grisedyrt...

Oiooiooh det var dyrt.... Skjønner at dere vil ha den da ja... Bare ser for meg at den er upraktisk her litt utafor byen :P

 

22 timer siden, augustmami skrev:

Den månesenga var jo bare helskjønn @Diddles:rodmer: For en handy svoger du har! 

Avventer og ser om jeg får bruk for vippestol. Har ikke noe hastverk med å kjøpe akkurat dét, men om så blir det BabyBjørn.. Skal definitivt ha et bæresjal, synes vanlige bæreseler er *kremt* mindre pene.. Aner ikke hvilken, må nok lese litt og prøve litt først. 

Gratulerer med vogn, @Anubiel! Høyden er en av grunnene til jeg også digger Stokke Trailz, selvom jeg bare er 160 cm virket Emmaljunga bare kort og teit i forhold. Hvilken farge valgte du? 

Bæresjal :hjerte: Har også hørt at de elastiske er best i starten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja mener på å ha hørt det når jeg tenker meg om ;) Må vel bli korn som til jordmor på mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har pumper på sykehuset, men når jeg fikk storebror var alle pumpene utlånt til mammaer med større ammeproblemer enn meg, så jeg måtte håndmelke. Siden jeg har kjøpt pumpe tar jeg med min egen denne gangen. 

Men rådet om å vente å se an behovet er ikke så dumt altså. Jeg kjøpte før fødsel forrige gang også, og fikk definitivt bruk for den, både i starten og senere, men det er jo ikke sånn at butikkene stenger i det man føder. Fordelen med å kjøpe på forhånd er jo at man kan følge med på Finn og gjøre et kupp, mens etter fødsel blir det jo gjerne til at man må kjøpe i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir en liten jente på oss :babyjente: Alt så heldigvis bra ut, og frøkna er en skikkelig aktiv turner allerede. Terminen ble satt til 19. august, så da var faktisk min utregning riktig, mens legen min sa 16. ;)

Husker det ble spurt her om trening for en liten stund siden, og det var hvertfall en av dere som sa at du trente. Jeg leter meg grønn etter en god treningstights med plass til magen. Er det noen som har tips? Hittil har jeg bare brukt en fra Cubus som er høy i livet, også kjøpte jeg den en strl for stor. Men nå er magen såpass stor at jeg trenger noe som sitter bedre og ikke bare sklir ned. Jeg trener tre ganger i uka, så hadde vært fint å hatt noe som faktisk er funksjonelt. Har funnet et par på jollyroom, men den ene har dem ikke i min strl, og den andre er i noe grått stoff som jeg frykter det lett vil bli svetteflekker i. Lite sjarmerende med svette renner ved rumpa og lårene liksom :fnise: Men kanskje jeg bare skal ta sjansen og prøve den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Rux skrev:

Det blir en liten jente på oss :babyjente: Alt så heldigvis bra ut, og frøkna er en skikkelig aktiv turner allerede. Terminen ble satt til 19. august, så da var faktisk min utregning riktig, mens legen min sa 16. ;)

Husker det ble spurt her om trening for en liten stund siden, og det var hvertfall en av dere som sa at du trente. Jeg leter meg grønn etter en god treningstights med plass til magen. Er det noen som har tips? Hittil har jeg bare brukt en fra Cubus som er høy i livet, også kjøpte jeg den en strl for stor. Men nå er magen såpass stor at jeg trenger noe som sitter bedre og ikke bare sklir ned. Jeg trener tre ganger i uka, så hadde vært fint å hatt noe som faktisk er funksjonelt. Har funnet et par på jollyroom, men den ene har dem ikke i min strl, og den andre er i noe grått stoff som jeg frykter det lett vil bli svetteflekker i. Lite sjarmerende med svette renner ved rumpa og lårene liksom :fnise: Men kanskje jeg bare skal ta sjansen og prøve den...

Jeg trener, og begynner å få litt problemer med treningsklærne selv. Har et par treningsbukser fra H&M jeg har hatt i noen år, sånne vide, altså ikke tights, og de er geniale. De har høyt liv som er beregnet til å brette ned, men nå som jeg er gravid lar jeg jo bare livet være over magen, helt supert! Dessverre er de såpass slitt nå at de begynner å bli gjennomsiktige, så jeg burde ha nye, vet ikke om de fortsatt selger samme typen. 

Trener med de vanlige tightsene mine også, men er ikke så flatterende når jeg tar knebøy og buksa sklir ned, toppen opp og magen på utstilling. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Jeg trener, og begynner å få litt problemer med treningsklærne selv. Har et par treningsbukser fra H&M jeg har hatt i noen år, sånne vide, altså ikke tights, og de er geniale. De har høyt liv som er beregnet til å brette ned, men nå som jeg er gravid lar jeg jo bare livet være over magen, helt supert! Dessverre er de såpass slitt nå at de begynner å bli gjennomsiktige, så jeg burde ha nye, vet ikke om de fortsatt selger samme typen. 

Trener med de vanlige tightsene mine også, men er ikke så flatterende når jeg tar knebøy og buksa sklir ned, toppen opp og magen på utstilling. :fnise:

Ja, tror jeg skjønner hvilke du mener, i så fall har cubus sånne også :) Men jeg liker best tights når jeg både trener styrke og jogger. 
Haha, ikke heeeelt herlig det nei :fnise: Jeg har funnet et par ålreite topper, men sliter med tightsen altså. Egentlig litt rart at det skal være så vanskelig, er da mange gravide som trener, så skulle tro markedet var stort.

4 timer siden, Nótt skrev:

Jeg er treningsinstruktør, og har slitt med å finne tights selv. Har funnet treningstights på Lindex, er ikke alle butikkene som har de, men man kan sjekke det på nettsidene deres.

Har du prøvd Lindex sin? I så fall, er den normal i størrelsen? :) 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med jente :nigo:

Tusen takk :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Rux skrev:

Ja, tror jeg skjønner hvilke du mener, i så fall har cubus sånne også :) Men jeg liker best tights når jeg både trener styrke og jogger. 
Haha, ikke heeeelt herlig det nei :fnise: Jeg har funnet et par ålreite topper, men sliter med tightsen altså. Egentlig litt rart at det skal være så vanskelig, er da mange gravide som trener, så skulle tro markedet var stort.

Har du prøvd Lindex sin? I så fall, er den normal i størrelsen?

Den er litt stor i størrelsen, når jeg prøvde så var small litt for stor for meg. Men nå er XS/S til Noppies også litt stor til meg.

Er ikke så mange som lager treningstøy til gravide, for jeg mener å ha hørt at det bare er 15% av alle gravide som trener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
Den ‎09‎.‎04‎.‎2016 at 17.00, Anubiel skrev:

Den ser akkurat ut som på bildet. Lys grå og nærmest hvit innvendig.

.... nå som jeg har pakket den ut av esken ser jeg at jeg husket helt feil! Den er grå innvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anubiel

Jeg har problemer med å finne ridebukser med plass til magen... noen som har en løsning på det?! Gravid-ridebukser er visstnok ikke en ting. De buksene jeg har kan man heller ikke sette en strikk i knapphullet på, for det er hekteløsning på de. :dry:

Treningstights kjøpte jeg på jollyroom for en stund tilbake. Funker fint, de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barnerom til trening :plystre: Jeg er en av de 85 prosentene for å si det sånn... :sjenert: 

Gikk en liten tur i går da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol
1 time siden, Anubiel skrev:

.... nå som jeg har pakket den ut av esken ser jeg at jeg husket helt feil! Den er grå innvendig!

Vil du dele et bilde? :sol:

Jeg har hatt så SYKT lyst å plaske i et basseng den siste tiden. Må nok ta meg en tur på badeland snart.. Bare finne en bikini som passer først :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anubiel
5 minutter siden, augustmami skrev:

Vil du dele et bilde? :sol:

Jeg har hatt så SYKT lyst å plaske i et basseng den siste tiden. Må nok ta meg en tur på badeland snart.. Bare finne en bikini som passer først :sjenert: 

Legger ut et bilde når jeg har kommet meg hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, April 10, 2016 at 13.11, Rux skrev:

Det blir en liten jente på oss :babyjente: Alt så heldigvis bra ut, og frøkna er en skikkelig aktiv turner allerede. Terminen ble satt til 19. august, så da var faktisk min utregning riktig, mens legen min sa 16. ;)

Husker det ble spurt her om trening for en liten stund siden, og det var hvertfall en av dere som sa at du trente. Jeg leter meg grønn etter en god treningstights med plass til magen. Er det noen som har tips? Hittil har jeg bare brukt en fra Cubus som er høy i livet, også kjøpte jeg den en strl for stor. Men nå er magen såpass stor at jeg trenger noe som sitter bedre og ikke bare sklir ned. Jeg trener tre ganger i uka, så hadde vært fint å hatt noe som faktisk er funksjonelt. Har funnet et par på jollyroom, men den ene har dem ikke i min strl, og den andre er i noe grått stoff som jeg frykter det lett vil bli svetteflekker i. Lite sjarmerende med svette renner ved rumpa og lårene liksom :fnise: Men kanskje jeg bare skal ta sjansen og prøve den...

Gratulerer med ei lita jente!

Jeg lurer på om jeg så treningstights fra Boob hos babyshop. Ikke ta det helt for god fisk, men det kan jo være verdt å ta en titt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
1 time siden, augustmami skrev:

Vil du dele et bilde? :sol:

Jeg har hatt så SYKT lyst å plaske i et basseng den siste tiden. Må nok ta meg en tur på badeland snart.. Bare finne en bikini som passer først :sjenert: 

 

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nótt skrev:

Den er litt stor i størrelsen, når jeg prøvde så var small litt for stor for meg. Men nå er XS/S til Noppies også litt stor til meg.

Er ikke så mange som lager treningstøy til gravide, for jeg mener å ha hørt at det bare er 15% av alle gravide som trener.....

Ok, det er fint å vite :) 15% ja...det var jo ikke mange. Trodde det var ganske vanlig jeg, siden det er så populært med trening generelt nå :tongue: 

4 timer siden, Anubiel skrev:

Jeg har problemer med å finne ridebukser med plass til magen... noen som har en løsning på det?! Gravid-ridebukser er visstnok ikke en ting. De buksene jeg har kan man heller ikke sette en strikk i knapphullet på, for det er hekteløsning på de. :dry:

Treningstights kjøpte jeg på jollyroom for en stund tilbake. Funker fint, de!

Hvilken farge var det på den du kjøpte på jollyroom?
Ridebukser har jeg nok ingen gode tips til dessverre... Prøvde å se på ebay, der finner man liksom det meste, men selv ikke der var det mye å skryte av verken blant ridebukser eller treningstights for gravide.:dry:

4 timer siden, Sjela skrev:

Fra barnerom til trening :plystre: Jeg er en av de 85 prosentene for å si det sånn... :sjenert: 

Gikk en liten tur i går da ;) 

Å gå en tur er jo bra det også! Da syns jeg du var flink, jeg :biggrin:;) 

2 timer siden, Surriball skrev:

Gratulerer med ei lita jente!

Jeg lurer på om jeg så treningstights fra Boob hos babyshop. Ikke ta det helt for god fisk, men det kan jo være verdt å ta en titt :)

Takk :hjerte: Babyshop har jeg vel ikke sjekket, da skal jeg titte der. Takk for tipset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...