Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det var liten morsomt med hun som lurte på hva dette røde var for noe...

...Jordbær skjært i skiver, så tydelig hva det var 😅

Må legge til hun som har lagt ut bilde av Ida Gran-Jansen sin ferdige dessert som selges på Rema1000, ikke hjemmelaget i det hele tatt :fnise:

Endret av Guda85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger en film ute. En som har laget kanapeer. Er ikke noe galt med Maten, men dette er da langt unna fra å være kanapeer? Det er lefseruller. Kanapeer er laget av skåret brød,eller "knekkebrød" i firkanter. Så kommer pålegg oppå. 

Lefseruller blir ikke bedre om du kaller det kanapeer. Mulig jeg er helt på jordet, men syns det var rart ingen der inne reagerte.

 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært " ledersamling " i gruppa i helga :fnise:

Kopiert fra bloggen. Navn er redigert bort, og bare deler av innlegget er tatt med. Bestod av bare fjortissnakk og masse bilder som ser ut som  tenåringsjenter på tur. 

# Dette er ett litt annerledes blogginnlegg enn dere er vant til fra denne bloggen, men jeg syns at ett ledertreff var ett unntak verdig. Selvsagt stod også god mat og drikke i fokus denne helgen også. 
Ledergruppa består av meg selv T, G J, C og M
G hadde dessverre ikke mulighet til å komme. #

Så kommer mye fjas og fjortissnakk, før det avsluttes med følgende: # 

Slike ledersamlinger i bedrifter er ment som faglig påfyll og sosialisering. Vårt ledertreff hadde vel samme intensjonen, men dersom vi ser bort i fra det faglige påfyllet holdt vi oss helt etter skjema 😂😂Neste treff er allerede under planlegging men først og fremst ser vi nå fram til Admintreff 2017 siste helgen i juli for hele hurven. Vi har stor tro på at det også blir en formidabel suksess 😀 #

 

 

 

Anonymkode: 3f9ae...484

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledersamlinger i bedrifter. ...faglig innhold. Trur jeg letter fra stolen! 

Er det noe jeg har gått glipp av? Hvilke bedrift? Snakker vi om en fbgruppe her?

Neste blir vel direktør, admdir, styreformann....nå må jeg logge av. Det er sånne storhetstanker rundt denne fbsiden. 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun funnet opp reker og. 4 Liter med reker... :D

Anonymkode: 5e105...569

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hver gang noen legger ut bilde eller nøye beskrivelse av mat og spør om det kan spises/brukes i matlaging:
Gjest A:"Javisst, dette er helt ufarlig!"
Gjest B: "Nei, kast i søpla!!!"
Gjest C: "Bare lukt på det først, men tror dette er spisende"
Gjest D: "Nei er du gal!!! Dette ville ikke jeg ha spist, for å si det sånn assa!!!"
Gjest E: "Helt normalt, ikke noe farlig!"
Gjest F: "Søstera mi fikk alvorlig matforgiftning av å spise noe som så sånn ut, bare kast med én gang!"

MFB - facebookgruppa for deg som ønsker tydelige og gode råd! :fnise:

På 23.6.2017 den 21.31, Marimba skrev:
  • De gode gamle vidsomsordene som på et visst tidspunkt florerte i hele gruppa

Dagens dype ord fra den kanten: "Det beste jeg kan gjøre for en venn er å helt enkelt være en god venn. En ekte venn er en som kommer når de andre går"
Ingen tvil om at visdomsordene deres også er fra bunnen, for det blir ikke stort dypere enn dette... :ler:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho! 500 sider. Det jeg husker best er da Mat fra grunnen ble opprettet og vi som meldte oss inn dit ble slettet sporenstreks fra MFB. Ikke nok med at den eneste grunnen til at vi ble slettet, var fordi vi meldte oss inn i en ny gruppe. Nei, admin nektet tvert på at det var dette som hadde skjedd og påsto at andre regelbrudd hadde vært gjort (eller å prate stygt om gruppen her inne, noe flere av oss ikke hadde gjort, men bare meldt oss inn i MFG). Gleder meg til nye 500 sider :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tråden er ryddet for brudd på følgende regler og svar til dette:

Sitat

 

Du kan ikke poste innhold med:

* Persondebatt. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier, så lenge diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler. Mindreårige har en særlig beskyttelse på Kvinneguiden. Les mer her om regelen.

* Latterliggjøring. Tråder og innlegg som kun opprettes til latterliggjøring av noen tillates ikke, selv om de ellers ikke kan karakteriseres så sterkt som hets eller krenkelser.

* Kommentarer og vurderinger angående kropp, både ens egen og andres. Kvinneguiden ønsker ikke å være en arena som trigger sykdom og bidrar til kroppspress, vi tillater derfor ikke referanseverdiene høyde og vekt kombinert. Les mer her.

 

 

Tekola, teamleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streng moderering her nå!

Vel, jeg synes det å rekke ut tungen på bilder er lite sjarmerende. Særlig hvis man er ett 'lederteam'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Juliannaos skrev:

Streng moderering her nå!

Vel, jeg synes det å rekke ut tungen på bilder er lite sjarmerende. Særlig hvis man er ett 'lederteam'.

Det synes jeg er usjarmerende selv for fjortiser

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som de koste seg da, men hadde kanskje blitt tatt litt mer seriøst om de prøvde litt mindre å være rosabloggere. Å kombinere matblogging med rosablogging er en særdeles dårlig kombinasjon... bare se på bloggen til Anne Brith (heldigvis har jo mat fra bunnen i motsetning til Anne Brith strenge regler på utlevering av f.eks barn). Så, jeg håper ikke det blir mange innlegg av den typen dersom de ønsker å bli tatt som en seriøs matblogg. 

Forøvrig lurer jeg litt på hva et lederteam på en facebookgruppe egentlig er. Deler de evt. inntekter mellom seg? Hva er forskjellen på en administrator og en i ledergruppa? 

Anonymkode: 02c1b...ccc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Severus skrev:

Det synes jeg er usjarmerende selv for fjortiser

Noe sånt jeg har sett på masse russebilder i år. Solbriller. ..og at de sitter å rekke tunge. Ledere er nok ikke sånn som jeg er vant til.  

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ut som de koste seg da, men hadde kanskje blitt tatt litt mer seriøst om de prøvde litt mindre å være rosabloggere. Å kombinere matblogging med rosablogging er en særdeles dårlig kombinasjon... bare se på bloggen til Anne Brith (heldigvis har jo mat fra bunnen i motsetning til Anne Brith strenge regler på utlevering av f.eks barn). Så, jeg håper ikke det blir mange innlegg av den typen dersom de ønsker å bli tatt som en seriøs matblogg. 

Forøvrig lurer jeg litt på hva et lederteam på en facebookgruppe egentlig er. Deler de evt. inntekter mellom seg? Hva er forskjellen på en administrator og en i ledergruppa? 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Lederutvikling? De har nok forlest seg på DN...mener de at de vil bli tatt seriøst? Ser jo hyllesten på fb. Mulig folk ikke tenker over hva de leser.  

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.6.2017 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Det har vært " ledersamling " i gruppa i helga :fnise:

Kopiert fra bloggen. Navn er redigert bort, og bare deler av innlegget er tatt med. Bestod av bare fjortissnakk og masse bilder som ser ut som  tenåringsjenter på tur. 

# Dette er ett litt annerledes blogginnlegg enn dere er vant til fra denne bloggen, men jeg syns at ett ledertreff var ett unntak verdig. Selvsagt stod også god mat og drikke i fokus denne helgen også. 
Ledergruppa består av meg selv T, G J, C og M
G hadde dessverre ikke mulighet til å komme. #

Så kommer mye fjas og fjortissnakk, før det avsluttes med følgende: # 

Slike ledersamlinger i bedrifter er ment som faglig påfyll og sosialisering. Vårt ledertreff hadde vel samme intensjonen, men dersom vi ser bort i fra det faglige påfyllet holdt vi oss helt etter skjema 😂😂Neste treff er allerede under planlegging men først og fremst ser vi nå fram til Admintreff 2017 siste helgen i juli for hele hurven. Vi har stor tro på at det også blir en formidabel suksess 😀 #

 

 

 

Anonymkode: 3f9ae...484

Ledersamling!?? Dummeste jeg har lest hittil i dag. Det er for pokker en fb side, ikke en bedrift. Stakkars folk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete at lederskap (les: "lederskap" i en FB-gruppe hauses opp sånn. Ble ikke bedriften T startet lagt ned på grunn av manglende regnskap eller noe da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lederutvikling? De har nok forlest seg på DN...mener de at de vil bli tatt seriøst? Ser jo hyllesten på fb. Mulig folk ikke tenker over hva de leser.  

Anonymkode: d8fcb...cf7

Mulig det er mulig å skrive av sånne "ledersamlinger" på skatten???

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse drama med han som skal lage lapskaus til en lokal pub for at de skal selge videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MalloryK skrev:

Masse drama med han som skal lage lapskaus til en lokal pub for at de skal selge videre.

Falske profiler får ikke akseptert medlemskap, men i den tråden leser jeg flere kommentar av en som har et navn som spiller direkte på en tegneseriefigur + et annet navn fra samme tegneserie. Vil ikke si navnet i tilfelle ingen på ledersamlingen kjenner til det. :P Men de screener ikke så nøye som de tror. 

Anonymkode: d0d34...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

Masse drama med han som skal lage lapskaus til en lokal pub for at de skal selge videre.

Det skjønner jeg egentlig godt... Det er jo strenge krav til å lage mat for videresalg slik vel - med godkjente kjøkken,renhold, sporbarhet av matvarer, temperaturkrav og annet. Å lage mat og kaker til slekt og venner blir jo ikke helt det samme. Så egentlig syns jeg kanskje det er litt rart at så mange heier på om at dette må han gjøre og få til. Bare fordi han er litt spesiell og folk finner det sjarmerende så gjelder vel lover og regler for ham også vil jeg tro. 

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde gått på et spisested,og fått opplyst at det er en dame på "hjørnet" som laferdig maten hjemme og leverer til oss, hadde jeg ikke kjøpt. Jeg vet ingenting om damen på hjørnet. Hennes ferdigheter,hennes kjøkken og hygienen der. Dette har ikke noe med han på fb å gjøre. Om jeg skulle bli syk? Hva gjør de da.selvsagt er det puben som får det uansett. At folk heier på dette,uten å tenke seg om.Kjøkkenet på puben er godkjent for mat osv. Jeg tviler sterkt på at dette blir godkhent.  Ser folk legger ut råd ang dette. Det er hinsides. De har ikke peiling på lover og regler. At det blir godkjent der inne,er også tvilsomt.

Av samme grunn,kjøper jeg aldri kaker på julemesse og lignende. Vet om folk som er flink med kaker,men elendig på hygiene. De er kunnskapsløse.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...