Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Åh, så koselig at du har begynt å kjenne dulting! Jeg klarer liksom ikke helt å forestille meg hvordan det er, men tenker at det må være litt godt, slik at en del bekymring forsvinner av seg selv. For ikke å snakke om at man blir bedre kjent! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Åh, de første dultene er så fine! :rodmer: 

Alien/ål-under-mageskinnet/forsøkene på bristing av ribbein/riverdance på blæra derimot, de savner jeg ikke så mye :Knegg: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med dult :) Jeg syntes den verste tiden var fra symptomene tok slutt til man kjente liv. Da følte jeg at det var en periode i limbo. Eller rett og slett Schrödingers katt som var inni der :fnise: Føler med deg vedrørende tanna. Utrolig kjip, men vel så nødvendig utgift. Håper du slipper noen flere hull i nærmeste fremtid. Greit å kunne sløse litt på kos og shopping og ikke bare kjipe utgifter om man får litt ekstra å rutte med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer alle under ett, styrets å multisitere alle på tlf (og så får jeg ikke oppdatert tippeliste så må prøve fra ipaden i kveld).

Veldig koselig med dult, i dag tror jeg til og med at jeg kjente et spark på utsiden. Får nyte det så lenge det er koselig, forrige gang trodde jeg at jr prøvde å krype ut av halsen min i stedet for nedover mot slutten :fnise: Har hatt et par miniblødninger de siste dagene, men det har vært så lite at jeg ikke klarer å bli bekymret på ordentlig (men lurer jo på om jeg burde bli det selv om jeg vet at svaret er nei). 

Ellers har jr fått en ny hobby ved leggetid; klatre ut av senga og luske på meg som sitter i sofaen på utsiden. Og når han skjønner at jeg ser han løper han tilbake til senga og står der og tripper og ler. Så må jeg løfte han oppi og gå ut. Gjenta hvert andre minutt i 1,5 time :rolleyes: Men nå slipper vi hvertfall å bli vekket av hyling hver morgen, han kommer bare leskende inn og skal se på Store maskiner på tlf i senga (dårlig vane vi har fått fordi han våkner litt for tidlig). Så noe godt kommer ut av å lære seg å komme ut av senga på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jr høres SÅ underholdende ut. Kanskje det ikke blir så morsomt etter en stund, men det er jo gøy for oss som bare trenger å lese om det ;)  Og den dultinga, ass. Jealous! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Haha! Jr høres SÅ underholdende ut. Kanskje det ikke blir så morsomt etter en stund, men det er jo gøy for oss som bare trenger å lese om det ;)  Og den dultinga, ass. Jealous! :ler:

Mye morsommere å lese om at andre har det sånn :fnise:

I går kveld gikk jeg en tur på 1,5 time oppi skauen bak huset. Skikkelig deilig å gå alene, uten mobil eller noe(n) som kunne forstyrre. Er en skikkelig fin tur også der man på toppen får utsikt over fjorden og skogen omkring. Mye bakker, men var jo deilig å få opp pulsen. Og så fant jeg faktisk veien hjem ved å gjette på hvilken sti jeg skulle gå. Har bare gått den andre veien før men det er jo nesten et år siden så huska ikke helt. Klarte å skremme et rådyr da jeg var nesten helt hjemme også, det stod i skogkanten rett ved et hus kanskje 100 meter fra vårt. Gøy å se da :)

Nå er jeg på vei hjem fra jobb, ble tidlig i dag. Har jo to timer trening i arbeidstida (som jeg ikke har brukt hvertfall de siste 8 mnd) så har litt å gå på med den turen i går. Tenkte jeg skulle gå samme runden i morgen når mannen legger jr. Nå skal jeg hjem og skifte fra pene kontroller før jeg henter jr i barnehagen. Om jeg kommer for tidlig blir han jo bare sur uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, kveldsturer aleine uten stress og mas = digg :) (Hunden pleier riktignok å få bli med her da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå er jeg hjemme og skifter fra fine kontroller" Det ble veldig morsomt her på morgenen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Marimba skrev:

Å, kveldsturer aleine uten stress og mas = digg :) (Hunden pleier riktignok å få bli med her da). 

Hunden er unntatt fra de man syns det er deilig å få litt fri fra. Bare det å gå uten en tanke i hodet med unntak av hvor du skal sette foten er bare nydelig. Hadde glemt hvor digg det er faktisk :)

5 minutter siden, boks skrev:

"Nå er jeg hjemme og skifter fra fine kontroller" Det ble veldig morsomt her på morgenen :fnise: 

Argh, autokorrektur på de en nye tlf er no dritt :fnise: Men det var på en måte ikke helt feil, for jeg hadde på pene klær pga en type kontroll jeg var med på i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snill dame ga meg plassen sin på toget i dag :) Må gå mer med tettsittende kjoler skjønner jeg :Nikke:

Ellers er jr like vanskelig å legge, for meg. Da mannen la han på tirsdag måtte han bare gå inn til han to ganger, jeg var der sikkert 30 i går. Kom ned og sa at dette orker jeg ikke, og hva gjorde mannen? Klarte så vidt å kikke opp av telefonen etter noen sekunder og si mhm. Så da begynte jo jeg å gråte (hadde jeg sikkert gjort om jeg ikke var gravid også). Sa til mannen at jeg syns det var dårlig av han, og han sa hvertfall at han var enig. Jeg er så lei av telefonen hans, jeg klarer å legge den fra meg noen timer når jeg kommer hjem mens han tar opp sin så fort han er ferdig med å spise middag f.eks (Selv om jeg ikke er ferdig). Sitter mye med tlf selv, men klarer hvertfall å begrense meg ved matbordet og sånne ting. Regner med at flere har det problemet, det er vel en mannegreie  (hva er forresten vitsen med å ta med tlf på do og så bli borte i et kvarter? :klo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Lange dopauser er og blir en mannegreie :ler:

Her begynner minstemann å bli fryktelig vanskelig å legge. Han blir to i sommer, og vi har nå redusert sovingen i barnehagen til en time. Men allikevel holder han det gående en halvtime etter at storesøster har sovnet :sukk: Må vel kanskje begynne å sitte der inne igjen...

Så deilig med litt egentid på tur! Det er så herlig! 

I sommer har vi tenkt til å innføre en mobilkurv når vi er på ferie. Nært nok til at vi hører dem hvis det er noe, men de skal ikke sjekkes hele tiden. Og så skal vi ha litt tid sammen etter at ungene har lagt seg, før de evt. tas frem og det mobile bredbåndet skrus på. Kjenner det selv at det blir litt for mye mobilbruk i hverdagen her, kanskje klarer vi å starte en ny, god vane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange dopauser, ja! Av og til får jeg meldinger fra han der inne. Badet er tydeligvis stedet for dype tanker. Han dusjer også dobbelt så lenge som meg. Minst! Han står bare der, liksom :ler: De eneste gangene jeg "koser meg" på badet er når jeg skal ut. Da er det gjerne musikk og vin mens jeg pynter meg. Nei, vi er forskjellige der gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at vi ble enige (mannen tilbød seg etter mye tankeoverføring fra min side :fnise:) om at mannen legger jr de neste dagene så jeg slipper. Hender det hjelper med å bryte dårlige vaner.

Ellers var jr borte i hagen til naboen og lekte i går. Han og toåringen deres har det veldig moro sammen, og han andre hadde fått noe vannspredersak i bursdagsgave vi måtte teste ut. Dvs, den var ikke så morsom men den vanndammen den lagde i bunnen av en kort men etter hvert gjørmete bakke var super. De løp fra toppwn av bakken og gjwnnom den,  så etter hvert hadde vi to gutter dekket av gjørme fra topp til tå etter hvert som det ble glattere og de sklei ut i vannet :ler: Ble et bad før leggetid for å si det sånn...

Mannen kjente et spark i går da. Jeg kjente en del i løpet av kvelden så han kjente etter da vi la oss, og etter ti sekunder kom et dult. Det syntes mannen var ganske stas :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis det er noen som ikke er tatt med på tippelista er det bare å si fra. Fikk endelig oppdatert den, så tror alle som har tippet er med :)

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig et ledig øyeblikk for en liten oppdatering. Har vært full fres i helgen, det begynte med at alle naboene var bedt bort til ene naboen på fredag og vi ble der til halv ett. Ikke så veldig mange som kom, men vi var vel en 10-12 stk. Eller, egentlig begynte vel helga med at vi skulle ha en sosial utedag med jobben fredag ettermiddag, men en halvtime etter at vi kom til Frognerparken kom det er skikkelig uvær så alle ble klissvåte fra topp til tå. Jeg prøvde å gjemme meg under et tre der stammen var tørr, men etter et kvarter funka ikke det lenger. Anyway, det endte med at vi avslutta dagen da regnværet endelig ga seg. Spiste veldig god lunsj på Nodee da :Nikke:

i går kosa vi oss hjemme og så var vi hos svigerfar på ettermiddagen/kvelden. Jr hadde uttrykt ønske om å dra dit og spise burger og is, så da passet det fint å ta det i helga. Jr sov ikke i går da, så var en liten utfordring å ha med på senteret for å kjøpe sandaler. Ville gjerne prøve de men begynte å hyle da vi tok de av og så nekta han å ta de på igjen etter at vi betalte. Endte med å få barbeint på senteret :fnise: Men han ble i godt humør igjen da vi kom hje, og kosa seg masse hos farfar. Lekte på lekeplassen, gikk rundt og rundt huset for å skremme pappa (så jeg fikk meg en liten gåtur, må være med han pga bratte trapper med fliser) og så endte vi opp hos naboen til svigerfar for de hadde em toåring med ball og vann. Så da ble vi der en halvtimes tid :) Siden han var så sliten la jeg han da, tenkte at da må jeg sikkert ikke legge han 30 ganger, og det ble bare 10 så må vel si meg fornøyd.

I dag har vi bare vært hjemme. Jr har lekt med alle naboene, badet ute, lekt med ball og hatt besøk fra bestevenninna si fra barnehagen. De gikk forbi her, og jr så at det var henne så da måtte de komme oppom litt. Hadde visst vært stor kos og de var superhappy for å se hverandre, synd jeg var og lagde middag da. Må forresten skryte av dagens middag, det var en kyllinggryte fra kvardagsmat.no og jr syntes den var kjempegod. Første gang han har likt spinat, og første gang han har spist kylling på mange mange måneder. Nå sitter jeg i hagen og nyter de siste solstrålene. Er en av få som fortsatt har sol her, men vi skal kjøpe noen stoler vi kan sette på gresset for å få sol ennå litt lenger. I utesofaen blir den borte litt over åtte men vi kan ha den en halvtime lenger på plenen. Forresten noen som vet om man skal unngå for mye sol på magen? Tenker at det kanskje blir litt varmt inni der for minien. Må kanskje google litt.

Håper alle har hatt en like fin helg som vi, sånne helger som dette er gull verdt for energilagrene mine hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den oppskriften måtte jeg legge som favoritt. Må prøves! Ungene her hjemme er plutselig blitt så opptatt av at "salat er sunt", så kanskje de synes det er helt greit med spinat. Håper det! :) 

Nå nærmer det seg vel ultralyd for deg også! Du hadde ca én uke før meg, hvis jeg husker rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...