Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Høres ut som dere har hatt en fantastisk helg! Supert at jr har blitt så flink på leggingen.

Grattis med esende mage, den kommer vel fortere andre gang. ;) Nå kan det vel ikke være altfor lenge til oul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Nautika skrev:

Høres ut som dere har hatt en fantastisk helg! Supert at jr har blitt så flink på leggingen.

Grattis med esende mage, den kommer vel fortere andre gang. ;) Nå kan det vel ikke være altfor lenge til oul? 

Definitivt fortere andre gang ja :Nikke: Er vel omtrent samme størrelse som da jeg var på ultralyd (eller litt senere) forrige gang. Gleder meg til den blir litt hardere så den får en sånn pen gravidform. Venter på innkalling til ultralyd, det blir vel om en måneds tid, da er jeg 18 uker. Eller, et eller annet sted mellom 17 og 18, det spriker med 3-4 dager mellom min termin og menstermin. Fant ut i dag at jeg er i 2. trimester og har vært det i et par uker. Ikke like lett å få med seg alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, juliane skrev:

Jeg har bunad helt uten liv jeg, den skulle du hatt! ;) 

Da tror jeg at jeg vet hvilken type du har (elsker bunader) :) Da kan man være så gravid man bare orker, veldig praktisk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Da tror jeg at jeg vet hvilken type du har (elsker bunader) :) Da kan man være så gravid man bare orker, veldig praktisk :Nikke:

Det vet du nok da ja. :) Kjenner ei som gikk med bunaden på 17. mai det året hun hadde termin med tvillinger i begynnelsen av juni. :hoho: Var praktisk 17. mai i fjor, men ellers er jeg ikke veldig fornøyd med den altså. Synd fargene og broderiene er fine (jeg har heldigvis varianten med helt svart forkle), men det er veldig upraktisk at den ikke går inn i livet. Blir bare en tung sekk som henger i veien uansett hva man driver med. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den svarte er absolutt finest. Men måtte google litt nå, og det var mange flere bunader og stakker fra de områdene enn jeg trodde. Og sånne små lokale forskjeller man ikke legger merke til om man ikke kjenner bunaden. På min bunad (som ikke er en ekte bunad i det hele tatt) er det bare litt forskjellig sølv og så kan man velge belte i skinn eller stoff. Sånn som jeg har det er aller fineste da :Nikke::fnise:

I dag ville ikke jr sove uten soveposen. Lå og vræl at han ville ha på soveposen, roet seg ikke før han fikk den på. Rare gutten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble jeg faktisk tilbudt sitteplass på toget :) Vet ikke om det egentlig burde være litt flaut når man bare er 14 uker på vei :fnise: Men veldig hyggelig av han fyren da. Og jeg har på en kjole som fremhever magen ganske mye (høyt liv). Tror jeg skal ut og kjøpe gravidkjoler en dag sånn at dette skjer oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det å bestemme seg er for pingler, og i hvert fall ikke toåringer! :Knegg: 

Ååh, bunad :rodmer: Håper på å komme inn i drakta mi igjen, det er hovedmålet mitt med vektnedgangen, selv om den nok bør legges ut litt uansett, den er tross alt figursydd i ullstoff, og jeg tror ikke jeg ser ut som en konfirmant igjen, uansett hvor mye jeg går ned :ler: 

Hurra for sitteplass! 14 uker på vei begynner jo å bli litt, da, og når du er andregangs og liten og nett i utgangspunktet, så er det ikke å rart :nigo: Skal ikke klage på en god grunn for shopping :opplyser::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du A4, jeg er sikker på at han som tilbød deg sitteplass ikke så magen en gang, derimot så han din fantastiske graviditetsutstråling, og så tenkte han "jøss, hu der hadde virkelig en ro og en utstråling over seg, hun må jo være gravid og som den ekte gentlemannen jeg er så må jeg jo tilby henne min sitteplass". 

:lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tekola skrev:

Det å bestemme seg er for pingler, og i hvert fall ikke toåringer! :Knegg: 

Ååh, bunad :rodmer: Håper på å komme inn i drakta mi igjen, det er hovedmålet mitt med vektnedgangen, selv om den nok bør legges ut litt uansett, den er tross alt figursydd i ullstoff, og jeg tror ikke jeg ser ut som en konfirmant igjen, uansett hvor mye jeg går ned :ler: 

Hurra for sitteplass! 14 uker på vei begynner jo å bli litt, da, og når du er andregangs og liten og nett i utgangspunktet, så er det ikke å rart :nigo: Skal ikke klage på en god grunn for shopping :opplyser::fnise: 

Synes det er kommet så mye mer fint siden jeg var gravid med jr. Utvalget av amme-bher er hvertfall mye større, så denne gangen skal jeg kjøpe noen nye. De forrige gikk så langt opp mot skulderen at jeg ikke kunne bruke vanlig singlet. Upraktisk...

Har faktisk ikke sydd ut bunaden min siden konfirmasjonen selv, men noen ganger har jeg tenkt at det hadde vært lurt. Greit å kunne spise mer enn en drue liksom :fnise:

1 time siden, Marimba skrev:

Vet du A4, jeg er sikker på at han som tilbød deg sitteplass ikke så magen en gang, derimot så han din fantastiske graviditetsutstråling, og så tenkte han "jøss, hu der hadde virkelig en ro og en utstråling over seg, hun må jo være gravid og som den ekte gentlemannen jeg er så må jeg jo tilby henne min sitteplass". 

:lur: 

Ja, mommo sa jo "du ser mye mindre sliten ut enn forrige gang" da jeg fortalte at jeg er gravid. Jo takk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bunad har aldri vært riktig sydd den :( Arvet mamma sin tidligere Hardangerbunad, og i og med jeg ikke kommer fra den delen av landet hadde ikke Husfliden i nærområdet peiling på hva de drev med da den ble sydd inn i forbindelse med min konfirmasjon. Blant annet ble den sydd for trang mellom livet og skuldrene, så jeg fikk vondt i skuldre og nakke når jeg gikk med den :daane: Så nå henger den bare i kjelleren hos pappa. For å få den i stand må den sys ut (og riktig til) og så må jeg påkoste nytt forkle og ny skjorte da dette er eeeeldgammelt. Ikke akkurat en investering jeg ønsker å gjøre med det første. Blir litt billigere med en penere kjole på nasjonaldagen da :fnise: Men bunad er veldig fint altså :nigo: 

Så høflig mann som ga deg setet sitt på toget :nigo: Jeg må si jeg nesten blir litt satt ut over hvor mye hjelp jeg får om dagen! Folk bærer ting for meg og spør om de kan hjelpe meg når de ser jeg står der med magen. Helt greit tenker jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, @Sjela. Har du planer om å få sydd den om og kjøpe skjorte og forkle en gang senere? Eller tror du den blir hengende i skapet?

 

I dag har vi hatt dugnad i sameiet. Ikke så mye å gjøre og alle stilte opp med hvertfall én så her gikk det unna. Ble grilling i hagen vår etterpå, og jr storkoste seg! Han og en av de andre gutta på to år spiste tre pølser hver, og jr hadde spist to stk rett etter barnehagen i tillegg. Begynte å spørre om is da han var ferdig med pølsene også :fnise: Fikk ikke lagt jr før rett før åtte da, så håper han sover lenger enn til seks i morgen. Nå er både mannen og jeg dødsslitne og har halvveis kollapset i sofaen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forresten husket å si at det er ennå en nabo som er gravid? :nigo:Hun har termin samtidig som meg, så da blir det sju 2016-barn i nabolaget (21 hus).

I natt sov jr uten sovepose igjen, det er tydeligvis greit uten så lenge det er jeg som legger han :klo: Måtte nesten vekke han i dag, var helt stille til jeg gikk inn til han klokka sju og da jeg åpna døra begynte han å le :fnise: Var nok en som hørte at mamma romsterte og bare ventet på at døra skulle åpne seg.

Sånn ellers er jeg 14 uker i dag, i følge sist UL-termin, og nå har folk begynt å spørre om jeg er gravid. Skal få lagt ut et bilde en dag. Bønna er hvertfall 8 cm lang, og jeg har lurt et par ganger på om jeg har kjent noe liv. Men det er vanskelig å vite om det har vært det eller noe annet, det har hvertfall ikke vært luft som tidligere. Men det kan jo være at når livmora blir større så kjenner man lufta annerledes også. Uansett har det vært i riktig område, men om noen uker kommer jeg helt sikkert til å kjenne noe. Gleder meg til spark og hikking, gleder meg sånn passe til å måtte dytte hele ungen ned fordi den prøver å krype opp i lungene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det lenge siden jeg har vært innom! Så gøy at det blir så mange 2016 babyer i nabolaget! De får nok mye glede av hverandre i årene fremover. 

Morsomt at du har fått stor mage allerede. Satt og leste og håpet etter hvert innlegg at neste skulle ha et magebilde :fnise: elsker magebilder! Jeg har også fått mage, men er kun 10+4 så er nok kun promp foreløbig og jeg føler meg ikke spesielt lekker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske å ta mage bilde i løpet av helga :)

Åh, jeg visste ikke at det gikk an å bli oppriktig lykkelig av å få bord på en restaurant, men på vei til toget ringte de fra Palace Grill og sa at de hadde et ledig bord til oss i morgen :bolledeig:Har stått på venteliste en mnd og trodde ikke det kom til å bli noe ledig. Flaks!  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom dagens meltdown. Agurkplantene mine har dødd, middagen var ikke noe god, og mannen klarte å sparke en ball i ansiktet mitt. Da måtte a mor bare gå inn og grine en skvett :grine::rodme:f :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drit i agurkene da, du skal på Palace Grill! Heldiggris altså, det er den helt klart beste restaurantopplevelsen jeg har hatt, bedre enn feks Ylajali. Sååå misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår den meltdownen! Men håper dagens restaurantopplevelse blir amazing og får deg til å glemme gårsdagen litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg. Er. Mett.

Og lykkelig. Og litt blakk. Og ser ut som om jeg er ca 30 uker på vei. Altså veldig verdt det :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
9 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg. Er. Mett.

Og lykkelig. Og litt blakk. Og ser ut som om jeg er ca 30 uker på vei. Altså veldig verdt det :Nikke:

 

Hehe.. 

Så koselig at dere får mange unger i nabolaget på samme alder! Er litt spent på det selv. Har ei i slekta til mannen som bor noen hus unna, som jeg håper hopper etter oss. :) Tror egentlig hun har vært mer babysyk enn meg. De bygger en svær seksmannsbolig i nærheten nå, og det kan vel kanskje være fint for typisk nyetablerte. Selv bodde jeg i blokk da jeg var ganske liten, og det var så stas å ha lekekamerater ute når enn man gikk ut.

Angående babymage, fikk du raskere mage denne gangen? De sier vel at andregangs får raskere mage, men jeg har fått litt mage nå selv om jeg bare er 12 på vei og ikke har noen fra før. Men når jeg googler "12 weeks baby bump" ser jeg at det er store forskjeller da. :) Noen ser ikke ut til å få mage før etter uke 20. Koselig å få litt ordentlig mage. Mye bedre enn å se småtjukk ut, sånn jeg egentlig gjør nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...