Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Helgen var fin, jeg er 10 uker i dag og puppene bare blir ømmere og ømmere. Sov en halvtime på gulvet på rommet til jr i dag, ellers er formen bra. Ser frem til en normaluke på jobb før jeg blir borte på kurs fra tirsdag til fredag neste uke. Nå: sove :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, i morgen skal jeg spørre om å få sitteplass på toget. Er jo ingen som ta hintet/bryr seg om man må sette seg på gulvet fordi man er dårlig. *samler opp mot* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Ok, i morgen skal jeg spørre om å få sitteplass på toget. Er jo ingen som ta hintet/bryr seg om man må sette seg på gulvet fordi man er dårlig. *samler opp mot* 

Seriøst!?:hakeslepp: At folk ikke reiser seg når de ser at noen er dårlig.. Er pyton å ha det sånn, jeg står og går mye selv på jobb og må ofte bare sette meg ned med hodet mellom bena om jeg  ikke har en stol tilgjengelig. Må faktisk sitte på krakk på kjøkkenet når jeg lager mat :ler:  å stå på toget hadde tatt livet av meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... skjønner ikke at du klarer å komme deg til jobb engang jeg! Her måtte jeg legge meg ned mellom slagene, så det ble mye hjemmekontor på meg en periode. Hadde jeg ikke hatt den muligheten hadde jeg bedt legen om en sykemelding, for jeg var definitivt ikke velfungerende. Føler skikkelig med deg :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Strikkesokken skrev:

Seriøst!?:hakeslepp: At folk ikke reiser seg når de ser at noen er dårlig.. Er pyton å ha det sånn, jeg står og går mye selv på jobb og må ofte bare sette meg ned med hodet mellom bena om jeg  ikke har en stol tilgjengelig. Må faktisk sitte på krakk på kjøkkenet når jeg lager mat :ler:  å stå på toget hadde tatt livet av meg :P

 

3 timer siden, Sjela skrev:

Altså... skjønner ikke at du klarer å komme deg til jobb engang jeg! Her måtte jeg legge meg ned mellom slagene, så det ble mye hjemmekontor på meg en periode. Hadde jeg ikke hatt den muligheten hadde jeg bedt legen om en sykemelding, for jeg var definitivt ikke velfungerende. Føler skikkelig med deg :klem: 

Satte meg bare på huk da, så folk trodde sikkert at jeg bare ikke gadd å stå. Og så føler jeg at jeg overdriver så fælt, for jeg hadde jo ikke akkurat svikt av og det går helt fint sånn ellers. Er bare det med å måtte stå helt stille som er litt slitsomt, hadde jeg kunnet gå rundt hadde det vært null stress. Og så må jeg begynne å spise frokost før jobb og ikke på jobb som jeg gjør nå, det hadde sikkert hjulpet litt :Nikke: I dag har jeg ikke vært like trøtt som jeg pleier da, kanskje formen er i ferd med å stige igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

 

Satte meg bare på huk da, så folk trodde sikkert at jeg bare ikke gadd å stå. Og så føler jeg at jeg overdriver så fælt, for jeg hadde jo ikke akkurat svikt av og det går helt fint sånn ellers. Er bare det med å måtte stå helt stille som er litt slitsomt, hadde jeg kunnet gå rundt hadde det vært null stress. Og så må jeg begynne å spise frokost før jobb og ikke på jobb som jeg gjør nå, det hadde sikkert hjulpet litt :Nikke: I dag har jeg ikke vært like trøtt som jeg pleier da, kanskje formen er i ferd med å stige igjen

Hadde jeg tatt tog med deg så hadde jeg garantert ikke fått med meg at du var dårlig. Jeg er helt i min egen boble når det gjelder sånt, og følger lite med på det som skjer rundt meg. Men, hadde du spurt meg om du kunne fått plassen min så hadde jeg sprettet opp sporenstreks og gitt den til den, for det er ikke det at jeg ikke er medmenneskelig, bare litt treig i oppfattelsen innimellom. Spesielt på sånne steder som på tog og sånn hvor jeg egentlig bare liker å koble ut litt.... 

Tror det er flere enn meg som er sånn, så spør etter sitteplass du, så får du det helt sikkert. Men dessverre er ikke alltid folk oppmerksomme nok til å dele de ut sånn ellers.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker jo selv at jeg havner i min egen lille boble på toget, så skjønner at folk ikke får det med seg. Ble mer sjokkert forrige gang da middelaldrende folk skuffa seg forbi meg for å få sitteplass på t-banestopp da jeg var høygravid. Og hvem måtte reise seg for eldre folk selv om andre så rett på de, jo det var meg. Skal prøve å spørre i morgen altså :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn og folkeskikk altså ... Jeez ... Da jeg var høygravid var jeg på handlesenteret en tur, og vagget sakte avgårde tydelig preget av både mage og bekkenløsning, og særlig middelaldrende menn bare brøytet seg frem og omtrent dyttet meg ut av veien. Jeg blir helt matt. Håper du tør å spørre om sitteplass i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lille_frosk skrev:

Nordmenn og folkeskikk altså ... Jeez ... Da jeg var høygravid var jeg på handlesenteret en tur, og vagget sakte avgårde tydelig preget av både mage og bekkenløsning, og særlig middelaldrende menn bare brøytet seg frem og omtrent dyttet meg ut av veien. Jeg blir helt matt. Håper du tør å spørre om sitteplass i morgen!!

Ja, vi er dessverre ikke så flinke til å vise hensyn til hverandre. Blir litt oppgitt når man må gå ut i veien fordi noen andre SKAL gå tre-fire i bredden. Hallo i luken liksom...

I dag løste jeg sitteproblemet med å gå på helt foran sette meg i trappa. Ikke til hinder for noen og jeg slapp å spørre om å få plass, så vinn vinn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid kroppen er rar... jeg er dødssulten føler jeg spiser hele tiden, og magen synes jo godt på ettermiddagen. Har jeg lagt på meg? Nei, jeg har gått ned 0,5 kg. Så detdet ser jeg på som en gylden sjanse til å spise ennå mer :nigo:

Jr var forresten en dritt å legge i går, så nå blir det tøff linje framover. Legge ned, synge et par sanger, gå ut. Han er jo to år og jeg gidder ikke bruke en time på å legge han hver kveld. Dessuten slutta han å hyle etter to minutter etter at jeg ga opp og trampa ut av rommet hans i går (da var klokka 20.10) så jeg tror han egentlig ikke får sove fordi han blir så opptatt av oss. Jaja, mannen har sagt seg villig til å ta det meste av kampen så jeg får bare komme meg ut av huset framover, evt sette på TVen høyt som jeg gjorde i går... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for gravid-button, @Grastusta!! Måtte flire litt da jeg åpna den, mannen skjønte jo ikke en dritt :fnise: Så får vi se om jeg tør å bruke den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, A4-livet skrev:

Gravid kroppen er rar... jeg er dødssulten føler jeg spiser hele tiden, og magen synes jo godt på ettermiddagen. Har jeg lagt på meg? Nei, jeg har gått ned 0,5 kg. Så detdet ser jeg på som en gylden sjanse til å spise ennå mer :nigo:

Jr var forresten en dritt å legge i går, så nå blir det tøff linje framover. Legge ned, synge et par sanger, gå ut. Han er jo to år og jeg gidder ikke bruke en time på å legge han hver kveld. Dessuten slutta han å hyle etter to minutter etter at jeg ga opp og trampa ut av rommet hans i går (da var klokka 20.10) så jeg tror han egentlig ikke får sove fordi han blir så opptatt av oss. Jaja, mannen har sagt seg villig til å ta det meste av kampen så jeg får bare komme meg ut av huset framover, evt sette på TVen høyt som jeg gjorde i går... 

Kanskje du skal innføre daglig kveldstur med smugspising av sjokolade? To fluer i en smekk! Mer mat, og mannen legger :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Kanskje du skal innføre daglig kveldstur med smugspising av sjokolade? To fluer i en smekk! Mer mat, og mannen legger :lur: 

Jr ble faktisk stille etter rundt 40 minutter med hyling. Jeg feira med å spise tres-is foran TVen :tommelopp: Tror nok mannen må legge i noen dager fremover da. Sånn ca til jeg drar til Trondheim neste uke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble jr stille etter 7(!!) minutter :bolledeig: Var jeg som la han så hadde regnet med litt ekstra hyling pga det. Tror jeg er verdens lykkeligste mamma akkurat nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, nordmenn altså! Og som frosken skriver så slår det meg at det er de ELDRE som ikke viser hensyn? De forventer liksom at man viser dem hensyn, men returnerer ikke den akkurat. To ganger har gamle folk kjørt på meg med handlevognen sin i butikken her i stedet for å pent be meg om å flytte meg til siden slik at de kommer frem :dry: 

Håper du har hatt en fin helg :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sjela skrev:

Ja, nordmenn altså! Og som frosken skriver så slår det meg at det er de ELDRE som ikke viser hensyn? De forventer liksom at man viser dem hensyn, men returnerer ikke den akkurat. To ganger har gamle folk kjørt på meg med handlevognen sin i butikken her i stedet for å pent be meg om å flytte meg til siden slik at de kommer frem :dry: 

Håper du har hatt en fin helg :nigo:

 

Folk i 40- og 50-års er definitivt verst. Men nå går det stort sett veldig bra. Når jeg blir skikkelig synlig gravid skal jeg dytte magen i hodet på de som sitter på gravidplassene. Det blir gøy :nigo:

Ellers har helgen vært fin. Legginga går overraskende greit, men jr tok igjen ved å våkne i seks-halv sju tiden begge dager. I går var det jeg som stod opp med han og da måtte jeg legge meg samtidig som jr for en dagdupp. Var masse ute i snøværet ( :sjokkert:) og har vært masse sosiale med de andre naboene. Utrolig koselig nabolag vi har fått oss altså :Nikke: Fikk plantet ut en gjeng påskeliljer jeg kjøpte på torsdag også (5kr stk) så nå er det litt farger i bedet mitt. På lørdag var vi en tur på Plantasjen og kjøpte agurkplanter og en chiliplante som nå står i vinduskarmen frem til det blir så varmt at jeg kan sette opp minidrivhuset mitt. Gleder meg til sommeren når alt blir grønt og fint, og det er mer enn 1 grad ute når jeg Skal på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) Høres ut som en veldig fin helg :jepp: 

Her har jeg vært ganske så kry av mine plantede krydderurter før jeg nå på lørdag så at det krøp fullt av lus *grøss* rundt på dem. Det var bare å pælme alt i søpla :trist: Det er fremdeles karantene i vinduskarmen så de andre plantene ikke blir smitta. Har allerede gått over karmen 2 ganger med såpe og klut. Om du har noen tips å komme med tar jeg hjertelig i mot :) Kan ikke fatte hvor de kom fra, men tipper det må være med jorda på de nyplanta urtene mine, for de andre urtene har jeg hatt i en evighet uten problemer. Var ikke akkurat mye vits i å prøve meg på noen av kjerringtriksa på nettet heller i og med alt inneholder såpe eller annet som ikke skal brukes på mat :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noen tips ang lus. Kan også bare triks som inneholder såpe. Fikk masse lus på blomkålen og brokkolien jeg hadde første året med kjøkkenhage, det ble med den ene gangen for å si det sånn :fnise:

Frøken holder-på-å-dø-bare-noen-nevner-tannleger har akkurat vært hos tannlegen. Fikk vondt i en tann fredag ettermiddag, og ikke bare var det hull men jeg må tilbake og rotfylle! Heldigvis finnes bedøvelse og den virka veldig fint denne gangen så jeg gruer meg egentlig ikke. Ikke at jeg gleder meg heller, i følge tannlegen bruker hun spesialisten rundt en time (i dag brukte han ett minutt....). Jaja, bare å glede seg til 19. mai. Fikk skryt for å ha ringt med en gang jeg fikk vondt da, og 2. trimester er beste tiden for tannbehandlinger under graviditet. Så yay! :ironi:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...