Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Så gøy med maten da! 
Og spennende med facebooklansering, krysser fingrene for at det blir bra og om du har fått bestillinger allerede så er jo det veldig lovende. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Sisti skrev:

Vi prøver oss jo på BLW vi også, men her funker det dårlig! Enten er maten for glatt så han får ikke tak (pære, melon, avokado), eller så er den for myk så den gjør han bare til smuler (havrelapper, brokkoli, potet osv). Hva er trikset?? :P

Vel! Pære kutter jeg i 4 på langs. Altså får han hele lengden og det blir et fint håndtak når den er smalere på en side. jeg tar bare av skallet på endene slik at det er igjen en firkant med skall på midten som måler ca 3x3cm. Det gjør at han aldri mister den omtrent. Avokado har vi gitt litt opp enn så lenge for den er alt for glatt. Det hjalp imidlertid litt å kutte den slik at bitene blir ganske brede, og igjen hele lengden. 

Her blir mye most også men dette er visstnok noe de lærer å ikke gjøre etterhvert. Han har allerede blitt flinkere til å få maten inn i munnen uten å mose. Bananlappene lå utover hele spisebrettet og gulvet ;) Men litt gikk jo ned likevel. Vi bryr oss ikke om rot med maten og lar han holde på å lære seg selv. Så gir jeg bare en ny bit når han er tom. Trikset er å la de holde på til de skjønner hva de skal gjøre :fnise: 

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Så gøy med maten da! 
Og spennende med facebooklansering, krysser fingrene for at det blir bra og om du har fått bestillinger allerede så er jo det veldig lovende. :)  

Veldig gøy! Håper det altså, men det er ganske rart og jeg lurer av og til på hva det er jeg har gjort!? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det travelt med baby, hobby, søvn og tannlegebesøk!  

Jeg syr barneklær og nå har jeg nettopp åpnet for bestillinger :nigo: Har faktisk fått endel allerede og håper det fortsetter :strix: Har ihvertfall flere ideer som skal lanseres ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 17.56, LilleMy1989 skrev:

Her er det travelt med baby, hobby, søvn og tannlegebesøk!  

Jeg syr barneklær og nå har jeg nettopp åpnet for bestillinger :nigo: Har faktisk fått endel allerede og håper det fortsetter :strix: Har ihvertfall flere ideer som skal lanseres ;) 

Åå, så gøy! Har en drøm om å bli litt flink til å sy, men har ikke tålmodighet til å sy rett engang. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå gøy å få oppdatert meg på deg og lille O! Jeg har også lyst på bærejakke, så om du finner en du liker, så rop ut :) 

Veldig gøy når de små skal spise selv. Her vil også mini helst spise alt selv, og har blitt ganske så flink! Men jeg kjører ikke blw fullt ut da, her er han litt liten og dårlig matlyst, så føler jeg må gi litt most også, så jeg er sikker på at han får i seg nok :) 

Spennende med hobbylansering på Facebook! Heldig du er som kan sy! Gøy å lage noe eget :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Jill skrev:

Åå, så gøy! Har en drøm om å bli litt flink til å sy, men har ikke tålmodighet til å sy rett engang. :fnise: 

Da har du VELDIG lite tålmodighet :fnise: 

8 timer siden, kaffemor skrev:

Åå gøy å få oppdatert meg på deg og lille O! Jeg har også lyst på bærejakke, så om du finner en du liker, så rop ut :) 

Veldig gøy når de små skal spise selv. Her vil også mini helst spise alt selv, og har blitt ganske så flink! Men jeg kjører ikke blw fullt ut da, her er han litt liten og dårlig matlyst, så føler jeg må gi litt most også, så jeg er sikker på at han får i seg nok :) 

Spennende med hobbylansering på Facebook! Heldig du er som kan sy! Gøy å lage noe eget :hoppe: 

Det har ikke blitt noen bærejakke fordi det ikke har vært så kaldt, vi bærer ikke i vått vær og jeg kler på oss nok ull osv. Men regner med jeg skal ha en senere likevel ;) Lurer litt på en mamalila? Hva bærer dere i? 

Myyye gris! Og lite ned. Leste i dagboken din nå og de er ikke så ulike, O veier ca 7 kg. Nå er sikkert minin din litt lengre enn min da. Hvis han ikke begynner å faktisk spise mer av det han får snart så må vi kanskje vurdere det vi og. Det er jo slik at det bare skal være smaksprøverdt og så gå veldig gradvis oppover til ca 50% av næringsinntaket ved 1 år, så veldig bekymret er jeg kanskje ikke ;) Får vel se på 8 mnd kontrollen i mars. 

Det er veldig gøy å kle på O noe som jeg har laget! Men det vet jo du som strikker. Det er jo så mye fin strikk! Dessverre alt for tidkrevende for en utålmodig og perfeksjonistisk sjel :hoho: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærer med ergo adapt! Hadde 360 men solgte den og kjøpte adapt. Mye bedre sele for meg. Skulle ønske jeg klarte sjal da, men det ble for avansert for utålmodige meg :ler: Får ha det som mål med neste bebis. Skal i hvertfall ha et elastisk til neste! Sikkert mye diggere! Synes selen var litt klumpete og stiv når han var helt fersk. Hva bærer du i? :hoppe: 

Eller tenkte du kanskje på klær? :ler: i såfall går det mye i ull, og vindfleece fra PoP om det er litt ekstra kaldt. Synes det er vanskelig å kle på i bæresele egentlig. Ender alltid opp med for mye klær på han :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kaffemor skrev:

Bærer med ergo adapt! Hadde 360 men solgte den og kjøpte adapt. Mye bedre sele for meg. Skulle ønske jeg klarte sjal da, men det ble for avansert for utålmodige meg :ler: Får ha det som mål med neste bebis. Skal i hvertfall ha et elastisk til neste! Sikkert mye diggere! Synes selen var litt klumpete og stiv når han var helt fersk. Hva bærer du i? :hoppe: 

Eller tenkte du kanskje på klær? :ler: i såfall går det mye i ull, og vindfleece fra PoP om det er litt ekstra kaldt. Synes det er vanskelig å kle på i bæresele egentlig. Ender alltid opp med for mye klær på han :roll: 

Bærer i adapt vi og ;) God sele det men mye mer klumpete enn sjal :jepp: Jeg er også over snittet utålmodig men elsker virkelig de gangen hvor sjalingen blir bra, sååå behagelig. Til neste blir det sikkert caboo om ikke vevd. Hadde Moby Wrap tidligere men synes det ble alt for varmt og mye sjal. 

Ull er det som brukes her og ;) I dag feks: Ullbody, ullstrømpis, Joha ullboots, Joha tynn ullbalaklava, Lillelam dress og tynn ullue nr 2, vindtette skoposer på føttene og leggene. 3 lag sjal utapå der igjen. Det var helt perfekt i ca 5+. Har en ulljakke som passet når jeg var høygravid og den får jeg akkurat rundt ryggen hans nå, så den har jeg på i tilfelle han trenger mer. Hadde det vært kaldere måtte han nok hatt ett til lag med ull eller værttrekk utapå (har ergo sitt vintertrekk som kan festes på sjal). 

.....

Herregud! Så nettopp forrige ukes episode av Grey's! Det ble noen tårer altså! Snakker om fengselsepisoden, jeg streamer ;)  Det var forsøk nr 2 denne uka på å få sett den :hoho:

Ikveld har O oppført seg eksemplarisk. Sovnet 18.15 (hurra for å stå opp kl 05 i morra tidlig :Gjesp:) og har sovet siden, kun avbrutt av en tur inn for å gi smokk og en tur for litt amming for ca 1 time siden. Det er den beste kvelden vi har hatt noensinne!!!! :nigo: Virker som sovinga er litt "to skritt frem, 1 tilbake" men det er fremskritt ;) 

Nå holder jeg på å tisse meg ut så jeg må springe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hallo hallo! Jeg er her, jeg bare kommenterer mer i andres dagbøker enn min egen :fnise:  Jeg har heller ikke tid eller energi for tiden til annet enn det som må gjøres og til det som virkelig er lystbetont. 

Vi holder på å planlegge fullstendig renovering av stue, bad og kjøkken. Altså hele hovedetasjen. Og det blir så bra! Men det er helt overveldende mange valg og ting å tenke på. Vi skal heldigvis ikke gjøre det meste selv. 

Midt oppi alt så sliter vi litt i forholdet. Vi er slitne og det er sannsynlig at vi begge har en lett depresjon. Enkelte dager er bare blæ. Ingen av oss liker eller er komfortabel med egen kropp heller, det hjelper jo ikke :hoho: Det ene gir det andre og vi er ganske sikker på at der kommer av alt for mye å tenke på, på hver vår kant. Vi elsker hverandre like mye og det er oss altså! Vi bare liker ikke hverandre eller oss to innimellom nå. Heldigvis har vi begge innsikt og forstår at vi selv er negative og leter etter feil. Det går i bølger og de siste dagene har vært fine :hjerte: Vi tuller og er kjærstete og det er deilig! Håper vi er på vei ut av det og at det nå kan gå fremover :strix: 

Med det sagt så koser jeg meg som regel om dagen. Jeg er super-rastløs og vil finne på noe hver dag. Synes at ting begynner å bli mye enklere å mestre. Vi har endelig funnet en kjernebarselgruppe som finner på ting flere ganger i uken :nigo: 

Lille O vokser og utvikler seg superfort! Nå er det nummeret før han mestrer krabbing. Han står på alle fire og flytter armer og ben, bare ikke i rett kombinasjon :fnise: Babler dagen lang, elsker bøker, tulling og herjing! Og lyser opp hver gang han ser storesøsteren :hjerte: 

Nå må jeg gå for han hyler og er frustrert :hoho:   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii, oppdatering! Måtte flire av de garantert ubersøte krabbeforsøkene :fnise:

Og veldig godt at dere klarer å se forbi alt drittet og vite at etterhvert vil ting bli lysere :) Går mot vår også, vet du! Alt er bedre på våren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med oppdatering, og så bra dere ser et selv! 
De sier jo det at man må ikke finne på å gjøre det slutt før etter barna er 3 år, rett og slett fordi man ikke er seg selv de første årene, og det tror jeg stemmer ganske greit. ;)  

Synes godt du kan fortsette å oppdatere litt oftere jeg da... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere finner ut av ting, går også mot vår som det blir sagt over her! Kjekt med oppdatering 👍

K er også nummeret før å komme seg opp på alle fire, de er artige 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Beccy87 skrev:

Så kjekt med oppdatering, og så bra dere ser et selv! 
De sier jo det at man må ikke finne på å gjøre det slutt før etter barna er 3 år, rett og slett fordi man ikke er seg selv de første årene, og det tror jeg stemmer ganske greit. ;)  

Synes godt du kan fortsette å oppdatere litt oftere jeg da... :) 

Vi er veldig klar over at det er litt unntakstilstand de første årene ;) Men vi trenger ikke være dritt mot hverandre likevel. :hoho: 

Hyggelig at du liker å lese babbelet mitt :strix: 

1 time siden, maja87 skrev:

Håper dere finner ut av ting, går også mot vår som det blir sagt over her! Kjekt med oppdatering 👍

K er også nummeret før å komme seg opp på alle fire, de er artige 😆

Vår hjelper absolutt! Vi bor i feil klima men rett land :fnise: Ikke særlig fan av vinterhalvåret altså... 

Veldig gøy når de klarer nye ting og ikke minst blir mobile. Men litt skummelt og ;) 

23 timer siden, Weebs skrev:

Wii, oppdatering! Måtte flire av de garantert ubersøte krabbeforsøkene :fnise:

Og veldig godt at dere klarer å se forbi alt drittet og vite at etterhvert vil ting bli lysere :) Går mot vår også, vet du! Alt er bedre på våren. 

Supersøt! Nå løsner det aldeles straks tror jeg. 

ALT er bedre om våren! Trroooor det er min favorittårstid nå etter jeg fikk barn. Sommer er bare alt for varmt :hoho: 

......

Lille O har fått sin første tann! Den bare var der plutselig en morgen. Nr 2 rett ved siden av er også millimeteren fra å bryte igjennom. Det merkes med biting på alt. Han gnager på lekene sine og sier nnnmmmninnnngnnnn. Og blir superfrustrert hvis han ikke får gnage "riktig" :fnise: 

Ellers har vi gått vekk ifra blw da han rett og slett ikke spiser noe særlig selv og det er enklere å gi grøt pose når vi er ute feks. Når jeg gir han biter av brødskive kan han spise 1/2 skive til kvelds mot ca 2 biter om han gjør det selv. Han får som regel noe å holde og spise selv samtidig som feks skorpe, maispinner eller fruktbiter. Grøt er fullstendig nekt! 

Idag la jeg merke til at øyet rant og det er nå ingen tvil om at han har fått øyebetennelse. Håper det bare er en tett tårekanal men i og med at han klør, er litt hoven og det kommer gult puss så er vel sjansene store for at det er en faktisk betennelse? Vi vasker med øyebadevann enn så lenge og håper det gir seg! 

Nå må jeg gå å smøre en skive med leverpostei og få i den lille finingen noe kvelds :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sisti

Håper dere finner ut av vanskelighetene snart. :) Vi hadde en periode som ikke var så grei vi også, men fikk snakket oss ut av det. 

Grøt er ikke noe populært her heller. Dessverre, for av og til hadde det vært så sykt praktisk! Brød er han heller ikke god på. Vi kjører som regel BLW til middag, begynner å fungere greit nå, men han er litt småspist egentlig så det går mest i pupp. 

God bedring med ørebetennelsen! Gult puss kan være tett tårekanal, men det skal vel ikke klø... 

Håper du oppdaterer innimellom, det er så koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sisti skrev:

Håper dere finner ut av vanskelighetene snart. :) Vi hadde en periode som ikke var så grei vi også, men fikk snakket oss ut av det. 

Grøt er ikke noe populært her heller. Dessverre, for av og til hadde det vært så sykt praktisk! Brød er han heller ikke god på. Vi kjører som regel BLW til middag, begynner å fungere greit nå, men han er litt småspist egentlig så det går mest i pupp. 

God bedring med ørebetennelsen! Gult puss kan være tett tårekanal, men det skal vel ikke klø... 

Håper du oppdaterer innimellom, det er så koselig! 

Middag blir ofte blW her og om vi har noe han kan spise. 

Håper det er det. Men ser at det plager han littegrann så vi får se. 

Hyggelig at du synes det! Det har vært en lang periode med null ork til kg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen :) Lille snuppa her ved siden av meg maser om pupp, så rekker ikke skrive så mye.. Ville bare gi en liten lyd fra meg, og si at jeg leser og følger med her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hola amigos! 
Ja da var det gått 3 måneder da. 
Vi har vært veldig opptatte :hoho:

- Sømoppdrag
- Totalrenovering imens vi har bodd i huset
- 2 runder med influensa på alle mann
- Rydding, flytting osv i forbindelse med renovering
- osv
- osv
- osv

-------------------------------

Lillemann har lenge reist seg opp etter ting og har de siste dagene begynt å slippe foooorsiktig taket i ett mikrosekund :hoho: Han går også litt rundt ting men foretrekker å krabbe. Han har krabbet på seg skrubbsår på knærne etter han plutselig fikk kjempestor plass å boltre seg på.  Han kommer bort og reiser seg inntil oss og strekker seg opp for å få komme opp. Han har i ett par mnd sagt mamma, pappa og hadet:  "de!" og vinket. Nå har han også begynt å si BØ! og det er det gøyeste hvis vi sier bø tilbake eller synger Oppe på fjellet. Han elsker å bade og hater å tørke seg. Katten er KJEMPEPOPULÆR men han kan være litt voldsom så hun må lære seg å trekke seg unna :hoho: Hun kommer alltid bort for å hilse på han og stryker seg inntil. 

--------------

Jeg har vært ekstra plaget med bekkenet en periode men det ga seg veldig nå for en uke siden. Tror ikke vi skal finne fram sjampagnen for det når jeg har vært dårlig i 1.5 år, meeeeen det er lov å håpe :nigo: Jeg søker fortsatt jobber som er litt mindre belastende og kommer til å være positiv til praksis gjennom NAV om jeg ikke får napp snart. Da får jeg jo relevant erfaring og en referanse ;) 

Nå skal pappaen til O snart ha perm også, og da får jeg jo litt bedre tid til mine ting. Det blir jobbsøking, trening på begge to, familieturer i svømmehallen for å trene, søm og avslapning :hjerte: Jeg gleder meg! Det siste året har vært hardt med to stk med kroniske smerter, søvnmangel, depresjon og renovering. Nå håper jeg at vi klarer å finne tilbake til de gode følelsene, de har blitt glemt og gjemt en stund. Håper virkelig ikke at vi begge går hjemme fører til enda mer krangling :( Noen som har erfaring eller tips? 

Ellers er jeg fullt opptatt med å se siste sesong av Orange is The New Black :nigo::strix: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...