Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Setter forresten pris på en mld om noen skull kjenne meg igjen :ninja: Skriver endel som kan gjenkjennes ser jeg :) 

Fikk sjal idag! Jeg er frelst :strix:Sååå deilig. Hendene ble veldig fri også så jeg fikk jo gjort mye :jepp: 

Bekkenet er bare ille. Skal det bli værre igjen sånn plutselig? Alt er stivt og verkete og blæ! Håper håper håper! Det blir bedre snart. Det verker jo til og med nedover beina :( Lurer på å be om henvisning til fysio eller noe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med nytt sjal :) Jeg hadde et sjal som jeg brukte når W var nyfødt og en bæresele, men jeg fikk liksom aldri dreisen i å ha han i det og gjøre ting samtidig. Men virker så praktisk! Får øve meg mer med neste, for da må jeg nesten få gjort litt mer om dagene enn jeg gjør nå :fnise: Trenger kanskje litt råd ang sjalbæring, Lillemy :Nikke:

Så leit med bekkenet. Hadde absolutt bedt om en henvisning til fysio. Greit å prøve å bedre det man kan innen sommeren vet du :laugh: 

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Rogaland, så langt unna deg om jeg husker rett. :P

Jeg har begynt å øve på ryggbæring med sjalet nå. Foreløpig bare med bamse da, og det er bra, for den faller av. :ler: skjønner ikke at det skal gå an med et levende vesen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Setter forresten pris på en mld om noen skull kjenne meg igjen :ninja: Skriver endel som kan gjenkjennes ser jeg :) 

Fikk sjal idag! Jeg er frelst :strix:Sååå deilig. Hendene ble veldig fri også så jeg fikk jo gjort mye :jepp: 

Bekkenet er bare ille. Skal det bli værre igjen sånn plutselig? Alt er stivt og verkete og blæ! Håper håper håper! Det blir bedre snart. Det verker jo til og med nedover beina :( Lurer på å be om henvisning til fysio eller noe... 

Så gøy med sjal! Jeg skulle ønske jeg hadde brukt mitt mer. Målet for neste baby er å bli flinkere å bruke sjalet :) Er nok litt svak for enkelheten av bæresele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal er digg 😃 Øver meg på ryggknyting om dagen, går sånn halvveis. Har en sele også, men den tror jeg egentlig er bedre når hun blir litt større.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sille4 skrev:

Så deilig med nytt sjal :) Jeg hadde et sjal som jeg brukte når W var nyfødt og en bæresele, men jeg fikk liksom aldri dreisen i å ha han i det og gjøre ting samtidig. Men virker så praktisk! Får øve meg mer med neste, for da må jeg nesten få gjort litt mer om dagene enn jeg gjør nå :fnise: Trenger kanskje litt råd ang sjalbæring, Lillemy :Nikke:

Så leit med bekkenet. Hadde absolutt bedt om en henvisning til fysio. Greit å prøve å bedre det man kan innen sommeren vet du :laugh: 

Ja det var veldig deilig! Hmm? Var det et elastisk du hadde? Det funket ikke for oss iallefall. Veldig praktisk å få gjort masse og samtidig få være inntil :hjerte:

Det ble fysiotime i dag, privat ;) Helt fantastisk! 

7 timer siden, Sisti skrev:

Jeg bor i Rogaland, så langt unna deg om jeg husker rett. :P

Jeg har begynt å øve på ryggbæring med sjalet nå. Foreløpig bare med bamse da, og det er bra, for den faller av. :ler: skjønner ikke at det skal gå an med et levende vesen! 

Lite stykke unna da ja ;) 

Å er det så vanskelig :( Har ikke prøvd enda. Må vel øve med bamse jeg og :fnise:

5 timer siden, Frøkenanonym skrev:

Så gøy med sjal! Jeg skulle ønske jeg hadde brukt mitt mer. Målet for neste baby er å bli flinkere å bruke sjalet :) Er nok litt svak for enkelheten av bæresele.

Bæresele er veldig enkelt :jepp: og har absolutt sine bruksområder ;) 

4 timer siden, maja87 skrev:

Sjal er digg 😃 Øver meg på ryggknyting om dagen, går sånn halvveis. Har en sele også, men den tror jeg egentlig er bedre når hun blir litt større.. 

Det skal vi begynne med her og. Tenkte å bruke mannen som sikring :P Tror mannen kommer til å bruke selen endel når O er stor nok til å bæres på rygg i den. Han må visst være 7.8 kg? Det er jo leeenge til! 

...............

Endelig fredag og helg! Idag blir det pizza med serranoskinke, pinjekjerner og parmesan :hjerte: Jeg har også kjøpt sjokolade og lakrisguttas fudge :rodmer: Den er helt fantastisk! Men altså ingen MENGDER med snop :jepp: 

Nå må jeg overtale mannen til å hjelpe meg å sjale opp på rygg :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk ikke :fnise: Fikk ikke til å lage sete med Supermann kast.  Hip scoot gikk fint og fikk bra sete... Helt til jeg skulle stramme :( Må nok øve endel mer. Han fikk røde merker i nakken og, der tåler mor dårlig :P Prøvde å knyte fwcc etterpå men den gikk til h den og :hoho: Tydeligvis feil dag å knyte på. På rygg prøvde jeg enkel ryggsekk. Nå henger sjalet til tørk. 

Ikveld er der bakt potet på menyen og jeg gleder meg sånn! Masse tilbehør :nigo:  Apropos mat. O fikk sin første smaksprøve idag. Avokado ;) Den var superglatt og supervanskelig å få tak i. Endte med avokado utover hele brettet, gulvet, body, smekke, fingre og mine hender. Jeg holdt tilslutt en bit for han og så fikk han gripe hendene mine når han ville smake. Tutekoppen med vann var supergøy syns han men veldig rart når han fikk vann i munnen :hoho: I morgen tester vi banan! Noen erfarne blwere her med tips? 

Tidligere idag fikk vi oss endelig en tur ut igjen. Det har vært dårlig vær en stund så lite tur hittil i vinter. Vi har byttet til sportsdel og det virker som han liker å ligge med litt hevet rygg (liker ikke ligge flatt på rygg for å sove). Vi gikk en time på asfalt og det kjennes i bekkenet... Det har vært mye bedre etter behandling så jeg håpe deg går over til i morgen.  

Nå bør potetene snart være ferdig! God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv etter å ha knytt vevd sjal helt siden starten har jeg dager da fwcc går til helvete 😂 Andre dager går det svisj-svosj ferdig og helt perfekt. Fikk til rygg i går ved bruk av hofteløft. Supermannkastet syns jeg var litt kronglete da jeg forsøkte forrige dagen. 

Hvor gammel er O nå? 

Her har lille spist banan, gulrot, søtpotet, pære og eple så langt. Ikke blw da, men med skje (i dag fikk hu prøve å holde skjeea selv, det var stas, men ikke så effektivt 😂). Tenkte koke et egg og gi plomma i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen videoer å anbefale for ryggsekk? Jeg finner bare en hos Wrap you in love som er vanlig ryggsekk, og jeg syns den går for fort! Masse tekst og jeg bare wæææh. 

I bruksanvisningen til mitt sjal anbefaler de å bruke stol i stedetfor hip scoot eller kast når man er nybegynner, så det er det jeg øver meg på (fortsatt bare med bamse). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maja87 skrev:

Selv etter å ha knytt vevd sjal helt siden starten har jeg dager da fwcc går til helvete 😂 Andre dager går det svisj-svosj ferdig og helt perfekt. Fikk til rygg i går ved bruk av hofteløft. Supermannkastet syns jeg var litt kronglete da jeg forsøkte forrige dagen. 

Hvor gammel er O nå? 

Her har lille spist banan, gulrot, søtpotet, pære og eple så langt. Ikke blw da, men med skje (i dag fikk hu prøve å holde skjeea selv, det var stas, men ikke så effektivt 😂). Tenkte koke et egg og gi plomma i morgen. 

Får liksom ikke hendene opp bake slik jeg føler det er trygt.

Nå er O straks 6 mnd :sjokk: Her-re-gUD så fort det har gått!!!! 

Han fikk banan idag. Det var godt det :fnise: Jeg må holde den og så tar han tak i hendene mine og spiser ;) 

2 timer siden, Sisti skrev:

Har dere noen videoer å anbefale for ryggsekk? Jeg finner bare en hos Wrap you in love som er vanlig ryggsekk, og jeg syns den går for fort! Masse tekst og jeg bare wæææh. 

I bruksanvisningen til mitt sjal anbefaler de å bruke stol i stedetfor hip scoot eller kast når man er nybegynner, så det er det jeg øver meg på (fortsatt bare med bamse). 

Har nok ikke det :( 

Har ingen stol heller :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å prøve mat! :nigo: A ble 6 måneder i går, men vi begynte med grøt etter 5 månederskontrollen pga lav vektøkning. Det gikk tregt i starten, men da jeg begynte å putte oppi melk ble det fart på sakene! :)  Vi driver litt halvveis med blw, kombinerer, så her er maispinner veldig stas, brødskorpe er stas å spise selv og vi har en smokk vi kan putte biter av frukt og grønnsaker oppi som hun får smake på. Eggeplomme på egen skje er også veldig godt, synes hun. Avokado er litt æsj, eple er diiigg (hun vil helst sutte det i seg fra skåla selv),  pære var så som så, potet er æsj, bringebær er sånn passe, hvite kjøpeblåbær er ok, gulrot er litt æsj, brokkolien var ekkel å få tak i og tomat er nam. Vi må putte olje osv i grøten da, flest mulig kalorier. Det er mye vi må smake mer på før det blir godt, tror jeg :) Det viktigste er uansett å ikke tvinge i ungen maten og at barnet får noe å spise litt på når vi uansett skal spise. Sitte ved bordet sammen med oss og spise hun også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker som det er veldig gøy :jepp: Må kjøpe maispinner! Glemte det. Tror han skal få brød til frokost i morgen ;)  

Vi skal teste ut endel etterhvert, men holder oss foreløpig til en ny ting om dagen. Ble anbefalt det men vet ikke om det stemmer? Eggeplomme skal vi også teste ut snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det anbefales å prøve ut en ting om gangen, og da gjerne den samme matvaren i 2-3 dager..men når en ting er innført så kan den gjerne kombineres med noe nytt, for på den måten vet du hva babyen reagerer på om det skulle skje! Feks ga vi gulrot i 2 dager, så ga vi gulrot og potet i den 3. dagen..vi har jobbet oss gjennom et greit repertoar nå, og foreløpig er det meste godt - unntatt grøt; det er ekkelt det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi introduserer fast føde på forskjellige måter @Diddles :) O "spiser" selv og smaksprøven på banan var en ganske stor bit, litt større enn t-skje porsjonen :fnise: Hørt at andre gjerne begynner med kyllingvinger og aioli :hoho: Kanskje O skal få smake kotelett idag :lur: 

Han har endelig knekt vippekoden på vippestolen. Nå gynges det ganske heftig :P Bakdelen er at han prøver det samme i tripp trappen og nesten får whiplash av hele greia :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men jeg trodde det gjaldt det samme uansett - en matvare om gangen for å oppdage eventuell allergi - enten det er blw eller med skje :vetikke: Vi har ikke holdt oss til smaksprøver heller, liker han det han får så får han spise til han ikke vil ha mer ;)

 

Endret av Diddles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, det er vel anbefalt. Hvis han reagerer på noe så får vi prøve de tingene han har fått hver for seg. Hverken pappaen eller jeg er allergisk mot noe som helst. :) 

Det var tanken min og, jeg gidder ikke begrense han hvis han sitter og gliser og sluker maten :jepp: Ble ingenting i dag, vært hjemmefra hele dagen... Men i morgen derimot! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. januar 2017 den 20.08, LilleMy1989 skrev:

Noen erfarne blwere her med tips? 

hva mener du? 
(trolig jeg som er dårlig på forkortninger) 

Jeg prøvde ledweaning (kaltes noe slikt) når minien var 6 mnd og opp. Altså selvstendig spising av avocado og  mat :) Fungerte knallbra. Mye søl (legg noe under stolen), men en veldig fingernem liten gutt nå ;)
Aner ikke om det er sammenheng, men han har alltid vært flink med fingrene... 

Blir litt som høna eller egget, men jeg misstenker at det er fordi han fikk bruke henda mye når han var liten og. Er 4 år nå og alltid hatt en mye bedre finmotorikk enn alderen skulle tilsi. 

Ser f.eks nabo-ungene som ikke fikk spise selv før de bikket 1.5 år mangler den fingerføligheten... Samt synes at det er "æsj" å bli klissete på hendene osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg mente ja @tr.heimspia83.

Har du noe tips til å gi avokado? Han får liksom ikke tak :fnise:  bitene bare glir unna. 

Det er helt logisk for meg at det gir et fortrinn og at de skal få regulere selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Var det jeg mente ja @tr.heimspia83.

Har du noe tips til å gi avokado? Han får liksom ikke tak :fnise:  bitene bare glir unna. 

Det er helt logisk for meg at det gir et fortrinn og at de skal få regulere selv ;) 

Hehe, ja de er noen ekle små og dårlige samarbeidspartnere 😂

Nei i grunn så fikk han typ skiver/større biter slik at han fikk jobbet litt med dem før de ble most i hendene 😊

Så skrapte jeg opp restene og ga med skje etterpå.

Vi prøvde med slikt nett, men det ble bare kaos hos oss i allefall. Spiste selv med gaffel fra han var ish 9 mnd (øvde mens vi hjalp til å stikke). Fungerte finfint det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...