Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg venter også i spenning på dagens test:Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var lik som igår. :blink: Sikkert bare sprø. Men da er det isåfall skyggestrek på alle fra billigetester :( Det har ikke "tørket opp" i hoohan heller? 

Gjest Sille4
Skrevet

Så rart hvis det skal være skyggestrek på alle, men kanskje det er noe feil med det partiet du har fått, hvis du ikke er gravid da :)  Har du testet noe mer og blitt noe klokere? Fortsatt veldig spennende her 😄

Skrevet

Skyggestrek på alle ja. Bortsett fra de første. Jeg ser strek en i vanlig leseavstand, uten å vri på den. Og de er rosa. Men! De kom etter tidsfristen og er veldig svake... Nå venter jeg bare på tr. Utifra el symptomer skulle den kommet rundt julaften og utifra app 31.12... Nå har jeg hatt mensmurringer i 2 uker, småømme pupper, melkeutflod osv... Skjønner ingenting :vetikke: Venter litt med å teste og mannen mener at vi bare skal vente og se? :sjokkbla: Hallo!? Jeg spiser nesten utelukkende spekemat :fnise: 

........

O er skikkelig sutrete om dagen. Mye grining og veldig misfornøyd liten skatt. Han er vanligvis blid som en sol når han våkner men nå kan det hende at han er sur da og. Tenner mener hs at det ikke er pga dette er 4 eller 5 dagen han er slik. Kanskje småsyk? Fikk råd om å kontakte fastlege om han fortsetter utover dagen eller blir verre. Skikkelig uvant for oss som har en veldig rolig baby som nesten ikke gråter. Igår så vi tydelig at noe plaget han, sløve/våte øyne :( Stakkar liten, og så vaksine nå på onsdag da :( Håper han blir bedre til da. 

Over til det nye året! Vi har ingen nyttårsforsetter igrunn. Noen ting har vi lovet hverandre likevel. Det ene er at vi skal legge om livsstilen fullstendig. Det er helt nødvendig for vår og O sin helse. Vi har det ikke bra med hverken kropp eller energinivå og når O skal spise det vi spiser så kan vi ikke spise frossenpizza så veldig ofte liksom... Så det er veldig viktig at vi klarer! Første handlingen blir mannen som gjør idag. Det blir mer havregryn, banan, cottage cheese, grønnsaker osv. og ingenting snop i uken... ha det på badet din gamle sjokolade :grine: 

Vi skal komme igang igjen med trening begge to, vi elsker jo egentlig å trene men det er så tungt å komme igang når det er lenge siden (og mange kg siden :roll:). Mannen kommer til å trene endel, sikkert annenhver dag, når jeg legger O. Han skal sykle Birken og MÅ derfor iform :jepp: For min del så blir det mor og barn trening i første omgang. Jeg sper på med turer og husarbeid :P samt bæring ;) Jeg må også komme igang med mammamage-appen. 

Det siste vi skal endre er forbruket vårt. Vi skal spare en mnd lønn på felles regningskonto i år. Vi setter vel inn ca 1500 (godt hjulpet av sykt redusert årsavgift :sjokk:) for mye slik det er idag og det fortsetter vi bare med. Jeg er skikkelig flink til å unne meg "instans gratification" og det må jeg bare slutte med... såååå mye unødvendige ting vi bruker penger på! Jeg føler alltid at "det" må vi bare ha nå med en gang! Ellers er det forsent :daane: Hvis vi klarer å slutte med det så kan jeg faktisk klare å spare 42 000 i år :overrasket: Herrigud. Det er de ekstra til felles + 2000 på en annen konto. Dette blir da min buffer + halvparten av en felles buffer. Nu jævlar! 

Jeg feiret kjøpestoppen med å endelig bestille meg bæresjal :hjerte: (Det blir full stopp etter dette, loover). Det var satt ned 50% :strix: Det ble ett: http://www.ellevill.com/products/zara-lemongrass :nordvesta:ENDELIG! Skal bli gøy å øve fremover :jepp:  Det stod mellom dette og det lilla. Jeg troor jeg valgte rett ;) 

Nå skal jeg pakke ned julen! Det skal bli deilig :jepp: Rydde vekk rot og pynte med lysere farger. Kanskje pakke vekk mer pynt som vi ikke liker sånn egentlig. Dette er egentlig en veldig fin tid på året. Nå blir det lysere og tilværelsen blir liksom lettere. Kanskje er det nå det er mest håp i luften? Selv om vinteren begynte for alvor her først i går så blir det så mye lysere. Tiden fram mot jul er liksom så tung! Så er julen og nyttår finalen før ting lysner. Deilig å være ferdig med det forrige året på en måte slik at jeg kan se fram imot det nye :hjerte: 

Håper dere har en fiiiin mandag også :strix: 

Skrevet

Tidenes lengste mobilinnlegg ^

Skrevet

Uff så leit at O virker litt utafor. Her har det også vært mye sutring i romjula, men formen har heldigvis virket god. Håper O blir i bedre form snart! 

Gratulerer med sjalkjøp. Det var jo virkelig ikke dyrt så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. :nigo: Jeg fikk sjal for en måned siden og er sååå fornøyd! 

Og lengre svar har jeg ikke tid til nå. :P

Skrevet
28 minutter siden, Sisti skrev:

Uff så leit at O virker litt utafor. Her har det også vært mye sutring i romjula, men formen har heldigvis virket god. Håper O blir i bedre form snart! 

Gratulerer med sjalkjøp. Det var jo virkelig ikke dyrt så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. :nigo: Jeg fikk sjal for en måned siden og er sååå fornøyd! 

Og lengre svar har jeg ikke tid til nå. :P

Takk for det! Det håper jeg og! Han virker egentlig som han er i grei form stort sett altså. Nå er han blitt mye mer mobil og utviklingen bare raser avgårde om dagen! Snurrer rundt på magen og flytter seg 360* rundt + ruller bort til nye plasser på matten. Igår havnet han under juletreet :fnise::hoho: Han var litt forfjamset der han lå! Det er virkelig gøy å se hva han gjør om dagen :jepp: Han har også begynt å leke med lekene som henger i babygymmen når han ligger på magen. Strekker hendene både opp og fram og rister og holder fast. Ruller på speilet sitt gjør han også! Det ble visst mer enn bare svar til deg her :fnise:

Må si meg enig i at det virkelig ikke er dyrt altså! Gleder meg til det kommer! Tror det er et greit langsjal fordi det er så tynt. Mange lag blir liksom ikke "for mye" da. Så deilig at dere liker å bære :hjerte: 

Kjenner til det ;) 

Skrevet

Håper O blir seg selv igjen fort, kan det være et utviklingstrinn eller tror du han brygger på en forkjølelse eller noe? 

Høres ut som dere har en fin plan for ''nytt og bedre liv'', det er alltids enklere når man er to om det og kan dra hverandre. ;) 

Skrevet
12 minutter siden, Beccy87 skrev:

Håper O blir seg selv igjen fort, kan det være et utviklingstrinn eller tror du han brygger på en forkjølelse eller noe? 

Høres ut som dere har en fin plan for ''nytt og bedre liv'', det er alltids enklere når man er to om det og kan dra hverandre. ;) 

Tror ikke det er utviklingssprang.  Han er inne i ett fra før liksom :P Men absolutt mulig. Det går vel over ;) 

Håper virkelig det går! Jeg bestilte plutselig noe hobby greier også :flau: men tror ikke det gjør noe. Det blir jo gaver og ting som O trenger av det ;) 

.....

O nekter å legge seg. Han sov to timer! fra 13-15 og ville da sove litt igjen 17.... :( Dårlig idé altså. .. Nå sitter han i vippestolen og syter. Må bytte bleie for det kom en skikkelig fis når vi hadde lagt på soverommet i 1 og 1/2 time ( :sinna: ). Rukket å amme 3 ganger har vi og så nå håper jeg at han sover leeenge når han sovner. As if. 

Skrevet

Beklager å måtte skuffe dere men jeg er nok IKKE GRAVID. Det var ihvertfall det testen lyste mot me gi dag tidlig og nå slår jeg meg til ro med det. Jeg kommer nok aldri til å bestille fra bt igjen. Det er skyggestrek på ALLE. Nå får kroppen heldigvis en sjanse til å være i bedre form ved neste graviditet ;)

Enda en natt med lite søvn. Jeg sovnet ikke før tidligst 2. O har spist MYE, tror jeg talte 5 måltid minst, fra 19-02... 07 var det morgen og han har spist en gang imellom der og. Dritt. Jeg får jo ikke sove heller. På dagen er det null problem. Ligger i senga og ammer (spiser når han skal sove) og blir trøttere og trøttere og kanskje sovner. Legger meg ca 23, ammer og så er jeg lys våken!!! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre, bortsett fra å legge meg 19.... 

Skrevet

Huff må bare si at jeg sliter med det samme. I dag sovnet jeg ikke før 02. Mini sover men jeg er lys våken. Når jeg legger henne i åtte tiden er jeg trøtt men så Blir jeg lys våken etterpå. Så teit! På morgenen eller dagen kan jeg sovne når som helst. :P Ikke at dette var til hjelp men... 

Skrevet

Er det en mulighet for at du sover for mye på dagtid da?! Jeg kan ikke hvile så mye når jeg ammer lenger, da går det utover nattesøvnen så det smeller etter :natti:

Hvis jeg skal sove godt på natta trenger jeg også en god dose frisk luft og dagslys, og helst litt aktivitet! Nå i jula har det vært dårlig med alt det - og *trommevirvel* nattesøvnen er elendig :blink: 

Lillebror er også inni samme sprang og har vært både mer misfornøyd og tulla mer på nettene..skikkelig uvant, vi er jo bortskjemt med verdens gladeste lille fyr egentlig! Men det er en fase..så lenge jeg tenker sånn er det lettere :fnise: men at det er slitsomt med sutrete, klengete baby?! Ohhhhh Yes!!!!!

Skrevet
1 time siden, Chandra skrev:

Huff må bare si at jeg sliter med det samme. I dag sovnet jeg ikke før 02. Mini sover men jeg er lys våken. Når jeg legger henne i åtte tiden er jeg trøtt men så Blir jeg lys våken etterpå. Så teit! På morgenen eller dagen kan jeg sovne når som helst. :P Ikke at dette var til hjelp men... 

:Gjesp::) 

54 minutter siden, Diddles skrev:

Er det en mulighet for at du sover for mye på dagtid da?! Jeg kan ikke hvile så mye når jeg ammer lenger, da går det utover nattesøvnen så det smeller etter :natti:

Hvis jeg skal sove godt på natta trenger jeg også en god dose frisk luft og dagslys, og helst litt aktivitet! Nå i jula har det vært dårlig med alt det - og *trommevirvel* nattesøvnen er elendig :blink: 

Lillebror er også inni samme sprang og har vært både mer misfornøyd og tulla mer på nettene..skikkelig uvant, vi er jo bortskjemt med verdens gladeste lille fyr egentlig! Men det er en fase..så lenge jeg tenker sånn er det lettere :fnise: men at det er slitsomt med sutrete, klengete baby?! Ohhhhh Yes!!!!!

Jeg sover ikke selv om jeg holder på å sovne ;) Vis natten er dårlig tar jeg første luren sammen med han 9-11 ca. Eller, sjeldent den er så lang, mer 1 - 1 1/2 time. Når jeg da har sovet 4 timer usammenhengende på natten så kan jeg ikke skjønne at det er for mye :fnise: 

Jeg skulle helt sikkert beveget meg og fått oss ut. Det er bare det at jeg har så mange unnskyldninger! :hoho: Sliten, og null overskudd, andre ting som må gjøres og nå er det skikkelig dårlig vær her.... Men idag er jeg faktisk utslitt. Sitter i sofaen og verden snurrer. Tror O skal være med pappan sin fra han er ferdig på jobb til det er leggetid :jepp: Nemlig. 

Skrevet
21 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

:Gjesp::) 

Jeg sover ikke selv om jeg holder på å sovne ;) Vis natten er dårlig tar jeg første luren sammen med han 9-11 ca. Eller, sjeldent den er så lang, mer 1 - 1 1/2 time. Når jeg da har sovet 4 timer usammenhengende på natten så kan jeg ikke skjønne at det er for mye :fnise: 

Jeg skulle helt sikkert beveget meg og fått oss ut. Det er bare det at jeg har så mange unnskyldninger! :hoho: Sliten, og null overskudd, andre ting som må gjøres og nå er det skikkelig dårlig vær her.... Men idag er jeg faktisk utslitt. Sitter i sofaen og verden snurrer. Tror O skal være med pappan sin fra han er ferdig på jobb til det er leggetid :jepp: Nemlig. 

Nei da er det muligens for lite søvn som gjør det?! For sånn kan det også bli, at vi sover så lite over lang tid at kroppen ikke klarer å finne søvnen når mulighetene er der! Da tror jeg du bare må fortsette å sove når du er trøtt, om det så er på dagtid - so be it! Så får du prøve å ihvertfall slappe av selv om du ikke får sove på nattestid, meditere litt kanskje? Jeg har gode erfaringer med pusteøvelser, til slutt sovner jeg - enten fordi det er så kjedelig, eller fordi det faktisk funker :hoho: 

Ifht å komme seg ut og bevege seg og få frisk luft - så er det nettopp derfor du må gjøre det; du sier du er sliten og har null overskudd! Spark deg selv igang, avtal med ei venninne eller mannen eller hvemsomhelst om å gå tur - da er det vanskeligere å la være!! Tro meg, jeg er full av mer eller mindre gode unnskyldninger selv, jeg sitter i samme saksa :sjenert: Vet hva som må til, men kommer ikke igang....her får du et rapp av meg :pisk: Dette klarer vi!!! (men idag skal du slappe av altså, dette gjelder når verden har slutta å snurre!!) 

Høres ut som en plan å la mannen ta O i ettermiddag og kveld :klemmer: 

Skrevet
2 minutter siden, Diddles skrev:

Nei da er det muligens for lite søvn som gjør det?! For sånn kan det også bli, at vi sover så lite over lang tid at kroppen ikke klarer å finne søvnen når mulighetene er der! Da tror jeg du bare må fortsette å sove når du er trøtt, om det så er på dagtid - so be it! Så får du prøve å ihvertfall slappe av selv om du ikke får sove på nattestid, meditere litt kanskje? Jeg har gode erfaringer med pusteøvelser, til slutt sovner jeg - enten fordi det er så kjedelig, eller fordi det faktisk funker :hoho: 

Ifht å komme seg ut og bevege seg og få frisk luft - så er det nettopp derfor du må gjøre det; du sier du er sliten og har null overskudd! Spark deg selv igang, avtal med ei venninne eller mannen eller hvemsomhelst om å gå tur - da er det vanskeligere å la være!! Tro meg, jeg er full av mer eller mindre gode unnskyldninger selv, jeg sitter i samme saksa :sjenert: Vet hva som må til, men kommer ikke igang....her får du et rapp av meg :pisk: Dette klarer vi!!! (men idag skal du slappe av altså, dette gjelder når verden har slutta å snurre!!) 

Høres ut som en plan å la mannen ta O i ettermiddag og kveld :klemmer: 

Mulig det altså... Når vi var borte så funka alt så fint... Det tok kort tid å stelle meg (typ 10min) nå kan jeg holde på i over 30 min... Så la vi oss, ammet O og sovna innen en time... Da var kl ca 00.30. O sov til 04, fikk mat og sov til ca 08... Da ville han ha begge bryst, og av og til flere ganger. Har ikke vært så uthvilt siden før jeg ble gravid.

Med en gang vi kom hjem så ble det tull... Nå er jeg i seng ca 23, ammer og styrer, O kan vær våken og jeg sovner ikke. Av og til spiser han mange ganger, en pupp i gangen slik han "alltid" har gjort, før jeg sovner ca 02. Føler at det er meg det står på egentlig? Hva kan jeg gjøre her? 

I tillegg er katten travel. Den stakkars katten som skriker etter oppmerksomhet men jeg takler det ikke. Null overskudd til pus nå :( Vil bare sitte i fred. 

Jeg vet jo egentlig det :P Og vi klarer det, bare ikke i dag ;) 

Mannen har allerede fått beskjed om at det passer dårlig hvis han har planer ikveld :fnise: 

Skrevet (endret)

Støtter den om å komme seg ut. :jepp:
Det hjelper mye både på kropp og sinn. (og passer jo kjempe bra nå når du har planlagt ''nytt og bedre liv'') 
Jeg hadde (og har) som mål å komme meg ut på trilletur hver dag uansett vær og føre forhold (nå bor jeg i Oslo da så det var sjelden det ble skikkelig ufyselig) og bare det å ha den daglige turen å henge resten av dagens program på hjalp veldig her. 
Men så er jeg et utpreget rutine og planleggings menneske da så mulig det ikke passer for alle. :sjenert:

Uansett tips om du vil ha det:
Sjekk ut om det er trillegrupper i nærheten som du kan henge deg på. 
Her fant jeg etterhvert ut at det var en stor gruppe mødre som trillet sammen en fast dag i uka, det kan kanskje hjelpe på motivasjonen om du har noen å gå sammen med? 
Ellers gikk jeg mye innom mannens jobb, bare for å hilse på i pausen hans, ta en kaffe eller lunch de dagen det passet. 
Det satte han også stor pris på. De fleste gangene gikk jeg (ca 30-45min gange hver vei), men om været var veldig dårlig eller jeg var litt lat så tok vi bussen. 
Men bare det å komme seg ut av husets fire vegger synes jeg hjelper mye. ;)  

Endret av Beccy87
Når jeg leser igjennom det jeg har skrevet innser jeg at jeg virker som en belærende friskus, det er jeg egentlig ikke altså! Hihi! Og anbefaler å høre på podcaster når du går, da blir det ikke så kjedelig når du går alene. ;)
Skrevet

Jeg hadde også store planer om å gå mye tur, men kommer meg sjelden ut. :( med regn hele fuckings tida (Argh!) og baby som egentlig misliker vogna og derfor plutselig må bæres når det blåser og høljeregner blir det bare utrolig demotiverende! :( Akkurat i permisjon er ikke vestlandet noen lur plass å bo. :glare:

Skrevet
4 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg hadde også store planer om å gå mye tur, men kommer meg sjelden ut. :( med regn hele fuckings tida (Argh!) og baby som egentlig misliker vogna og derfor plutselig må bæres når det blåser og høljeregner blir det bare utrolig demotiverende! :( Akkurat i permisjon er ikke vestlandet noen lur plass å bo. :glare:

Ja det krever litt ekstra å komme seg ut da :jepp: Vi kommer nok til å satse på bæretur framover ;) Hvor bor du? :ninja: 

.....

Døgnet har bare 24 timer altså :fnise: 

Jeg rekker som regel bare en ting iløpet av en dag så da må jeg velge: husarbeid, tur, hobby, bare slappe av, handling tar også litt tid... 

O tar mye av dagen. Det tar minimum en halvtime å legge han, 4 ganger daglig + alt annet baby stell.  Vi skal også være samme litt, det kan vi selvfølgelig gjøre med tur og mor og barn treningen. 

Nå har O sovet i over 2 timer :sjokk: 

Skrevet

Godt å lese at det er flere som ikke rekker over så mye ila dagen 😉 Henger meg på @Beccy87 sine tips da 👍 Hadde store planer om mye trilling hver dag, men har bebi som @Sisti beskriver.. Så jeg holder meg i nærområdet, og har satt 45 min som maks, inntil videre 😉

Kjipt du ikke var gravid @LilleMy1989, men tror det egentlig var til det beste (håper du ikke tar det på gal måte 😕) 👍 Lillebror- eller søster kan komme når formen er på topp og jobben i boks! Nyyyt heller O som eneste en stund til 😍

(må tilstå at jeg tok en test for to dager siden selv etter samme vondt som fikk meg til å være sikker forrige gang. Heeeldigvis negativt 😅)  

Skrevet
2 timer siden, maja87 skrev:

Godt å lese at det er flere som ikke rekker over så mye ila dagen 😉 Henger meg på @Beccy87 sine tips da 👍 Hadde store planer om mye trilling hver dag, men har bebi som @Sisti beskriver.. Så jeg holder meg i nærområdet, og har satt 45 min som maks, inntil videre 😉

Kjipt du ikke var gravid @LilleMy1989, men tror det egentlig var til det beste (håper du ikke tar det på gal måte 😕) 👍 Lillebror- eller søster kan komme når formen er på topp og jobben i boks! Nyyyt heller O som eneste en stund til 😍

(må tilstå at jeg tok en test for to dager siden selv etter samme vondt som fikk meg til å være sikker forrige gang. Heeeldigvis negativt 😅)  

Det er litt kjipt å ikke rekke alt men jeg tror at søvnen har MYE å si her... Med mer søvn hadde jeg nok vært veldig effektiv ;) 

Det var sikkert til det beste for min kropp ja. For hjertet og hodet, nja.. :hoho: O er jo veldig deilig da så jeg klarer meg vel en liten stund til :P 

Flaks med negativ :nigo: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...