Gå til innhold

Veien mot å bli mamma til 2! ♡


Frøkenfryd30

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått svar fra HCG prøvene og de hadde som ventet sunket iløpet av de 3 dagene.

 

Har sluttet å blø, aner ikke hvor jeg befinner meg i syklusen, men har nå startet opp med prøvingen på nytt. Tok en test istad, bare for å forsikre meg om at den var negativ, i tilefelle jeg skulle finne på å teste om et par uker. Hadde nok vært nedtur å fått en positiv test, også hadde det visst seg at det var HCG fra sist som hang igjen. Men den var blendahvit! :)

 

Så da er det bare å krysse fingrene og håpe at prøvingen går raskere denne gangen - og at en evt. spire holder seg i magehuset :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk.. trist, men forventet, og da var det vel godt å få nulle ut og omstille til ny start! Jeg heier fremdeles på deg, og håper du ikke får noe mer mensen i 2015 :)

Hvordan går hverdagen, sånn ellers? Tenker du på prøvingen hele tiden, eller klarer du å nyte høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. trist, men forventet, og da var det vel godt å få nulle ut og omstille til ny start! Jeg heier fremdeles på deg, og håper du ikke får noe mer mensen i 2015 :)

Hvordan går hverdagen, sånn ellers? Tenker du på prøvingen hele tiden, eller klarer du å nyte høsten?

Tenker mye på prøvingen, og ønsker jo å starte på'n med prøvingen igjen. Nå er jeg på syklusdag 16, dersom jeg skal regne dagen jeg begynte å blø som 1 dag i ny syklus. Har foreløbig ikke hatt EL ennå. Gubben ville i går, men da var jeg så travelt opptatt med andre ting, så orket ikke. Det angrer jeg bittert på i dag, for nå har jeg EL smerter. Det beste er vel å gjøre det FØR slimet kommer, så håper slimet venter med å komme til i morgen. :) Så vi rekker en runde i kveld ;)

Hvordan går det med deg og lillebror i magen da? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kjøre på noen dager fremover nå :)

Går bra med meg/oss. Begynner å kjenne mye liv, og det er jo bra! Fått en del kynnere pluss vondt i bekkenet da, krysser bare fingrene for at det ikke blir verre :)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kjøre på noen dager fremover nå :)

 

Går bra med meg/oss. Begynner å kjenne mye liv, og det er jo bra! Fått en del kynnere pluss vondt i bekkenet da, krysser bare fingrene for at det ikke blir verre :)

Ååååå så herlig :)

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut. Dumt man må få så masse plager når man er gravid :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli sånn halvveis tullete i hodet mitt nå, hadde jo SA den 10/10, sluttet å blø den 19/10, TRODDE jeg hadde eggløsning på syklusdag 16 pga. noe som lignet EL-smerter, men hadde verken el slim eller migrene som jeg pleier å ha.. På syklusdag 19 så trodde jeg igjen at jeg hadde EL, men var nok falsk alarm denne gangen også, siden jeg ikke hadde andre symptomer enn eggløslignene smerter...

Normalt sett pleier EL å komme på dag 10/11...

Så nå er jeg spent på når tid tanta kommer.. Leser jo skrekkhistorier der folk ikke får tilbake mensen før mange mnd etter spontanaborten.... Håper virkelig ikke det er tilfelle! Har lyst å bli gravid NÅÅÅÅ :) Med poden tok det jo 6 pp, det samme nå sist... Håper jeg slipper å vente så lenge nå!

Endret av Frøkenfryd30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg begynner å bli sånn halvveis tullete i hodet mitt nå, hadde jo SA den 10/10, sluttet å blø den 19/10, TRODDE jeg hadde eggløsning på syklusdag 16 pga. noe som lignet EL-smerter, men hadde verken el slim eller migrene som jeg pleier å ha.. På syklusdag 19 så trodde jeg igjen at jeg hadde EL, men var nok falsk alarm denne gangen også, siden jeg ikke hadde andre symptomer enn eggløslignene smerter...

Normalt sett pleier EL å komme på dag 10/11...

Så nå er jeg spent på når tid tanta kommer.. Leser jo skrekkhistorier der folk ikke får tilbake mensen før mange mnd etter spontanaborten.... Håper virkelig ikke det er tilfelle! Har lyst å bli gravid NÅÅÅÅ :) Med poden tok det jo 6 pp, det samme nå sist... Håper jeg slipper å vente så lenge nå!

Har dere begynt å prøve videre eller venter du en syklus? Jeg fikk syklus på 33 dager etter SA mot de vanlige 30-34 dager. Så helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å prøve videre eller venter du en syklus? Jeg fikk syklus på 33 dager etter SA mot de vanlige 30-34 dager. Så helt normalt.

Så bra! :) Fikk faktisk TR i dag.. 4 dager før tiden. Noe som forøvrig er helt greit! Da vet jeg iallefall at ting fungerer som det skal igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei hei :) Lenge siden jeg har skrevet her inne nå... Mensen kom 3/11, kraftigere enn normalt og med menssmerter som jeg vanligvis ikke pleier å ha.. I etterkant har jeg vært ekstremt sliten, trøtt og småsvimmel. Lurer på om det kan være jernmangel, da jeg vet jeg har ligget i grenseland tidligere.

EL aner jeg rett og slett ikke når/ om jeg har... Har iallefall ikke merket noe av det så langt denne syklusen. Er på dag 17 nå! Før SA'en pleide jeg alltid å ha det på dag 10/11, men da merket jeg også at jeg hadde det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Veldig trist å lese om SA. Håper dere lykkes kjapt igjen. 

Hvis du mistenker jernmangel kan det være lurt å gå til legen å teste. Tror ikke du trenger å ha time hvis du ringer og forklarer situasjonen din :) Da jeg blødde i fem uker etter MA tok jeg jerntilskudd hele veien, men hadde likevel lav blodprosent da jeg endelig fikk sjekket hva som egentlig var galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Veldig trist å lese om SA. Håper dere lykkes kjapt igjen. 

Hvis du mistenker jernmangel kan det være lurt å gå til legen å teste. Tror ikke du trenger å ha time hvis du ringer og forklarer situasjonen din :) Da jeg blødde i fem uker etter MA tok jeg jerntilskudd hele veien, men hadde likevel lav blodprosent da jeg endelig fikk sjekket hva som egentlig var galt. 

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, da klaffet det ikke denne mnd heller, for i går kom tanta på besøk. 2 dager før tiden. Greit at den kommer før den skal da, i det minste, så jeg slipper unna litt venting - meeen den var ikke særlig velkommen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Hvor lange sykluser pleide du å ha? Hvor lange var de to siste sykluse

 De 2 siste mnd har TR kommet hhv. 2 og 4 dager før tiden, har normalt sett syklus på 28 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er jeg sååå lei av denne prøvingen som går skeis hver eneste gang :( Har sikkert ikke noe å klage på som "bare" har vært prøvere i 9 mnd, men nå er jeg lei av bare blendahvite tester....

Hadde litt troa denne mnd, siden jeg var på overtid (de to siste gangene har tanta kommet før tiden), men i går fikk jeg mensen på ny - 2 dager på overtid!

Trøster meg med at jeg har verdens herligste skatt, men ønsker jo at han også skal få en liten bror eller søster, han som er sååå glad i babyer :) Men han rekker sikkert å bli tenåring før det skjer........ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, søte deg.. Ikke lett å komme med noen oppløftende ord, for vet det ikke går an å "tenke positivt og neste måned klaffer det".. Hvor lang tid tok det å få skatten du har nå?

Kanskje du er travel og mye annet å gjøre for tiden? Synes det ser ut som du har hatt en del å holde på med før jul, så kan jo være at kroppen din ikke synes den har tid! Litt sånn frem og tilbake med hvor mye jeg tror på det der med stress, men i enkelte eksempler klaffer det jo tilfeldigvis akkurat når mammaen slapper av og koser seg.. Ta en romantisk langweekend til nærmeste naboby, kanskje? Om ikke annet så gjør jo turen godt for dere :hjerte::)

Ønsker meg oppriktig at det skal bli din tur igjen snart, søta! Håper du får en knall nyttårsfeiring som får tankene over på noe annet :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
Den 31.12.2015 at 7.33, FrøkenStrøken skrev:

Uff, søte deg.. Ikke lett å komme med noen oppløftende ord, for vet det ikke går an å "tenke positivt og neste måned klaffer det".. Hvor lang tid tok det å få skatten du har nå?

Kanskje du er travel og mye annet å gjøre for tiden? Synes det ser ut som du har hatt en del å holde på med før jul, så kan jo være at kroppen din ikke synes den har tid! Litt sånn frem og tilbake med hvor mye jeg tror på det der med stress, men i enkelte eksempler klaffer det jo tilfeldigvis akkurat når mammaen slapper av og koser seg.. Ta en romantisk langweekend til nærmeste naboby, kanskje? Om ikke annet så gjør jo turen godt for dere :hjerte::)

Ønsker meg oppriktig at det skal bli din tur igjen snart, søta! Håper du får en knall nyttårsfeiring som får tankene over på noe annet :blomst:

Tusen takk for det søte deg :hjerte:

Jeg har nok vært litt travel ja :/ Har hatt masse bestillinger og vært på et par messer/markeder :) Men nå er det roligere tider, så får håpe det gjør susen ;) 

Tok 6 mnd med lillegull :hjerte:

Hvordan går det med deg og babygullet ditt da? :) Hvor langt er du kommet nå? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2016 at 8.29, Enamorada skrev:

Hvordan går det med deg?

Hei, og takk som spør :) Jeg er visst litt treg med å svare ser jeg :P Joda, går greit her... Hadde IKM på onsdagen, blendahvite tester og nå kjenner jeg at tanta er på vei.... Enn med deg da? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...