Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

det var en god liste med symptomer ja, men man merker gjerne en god del når man tenker over de! hehe :) du må ha masse lykke til videre!

Er litt sånn at jeg lurer på om jeg har symptomer fordi at jeg vil ha de bare,hehe :P Kan tenke meg at jeg endrer mening når/hvis symptomene slår skikkelig til :P

Men takk :)

Uff. Føler meg ikke helt i toppform nå, så vurderer nesten å ta kvelden kjempetidlig idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med positiv test! :)

Og det er helt normalt å føle seg kjempe sliten og litt "slått ut". Jeg sov kjempe mye. Bytta på å sove, spise kjeks og spy i første trimester. Tror nesten ikke jeg gjorde noe annet :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test! :)

Og det er helt normalt å føle seg kjempe sliten og litt "slått ut". Jeg sov kjempe mye. Bytta på å sove, spise kjeks og spy i første trimester. Tror nesten ikke jeg gjorde noe annet :P

Takk :)

Er bare det at det jeg har følt av symptomer er ikke så overveldende som folk beskriver det, så usikker på om det faktisk er symptomer...

Hadde litt rosa i utfloden på lørdag og har hatt litt idag også. Men så lenge jeg ikke blør masse rødt blod, skal jeg slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har forskjellige symptomer og veldig forskjell på hvordan symptomene oppfører seg. Du må bare tenke på hvor heldig du er som kjenner litt men du ligger fortsatt ikke langstrakt ut og greier ikke bevege deg :P

Litt rødt pleier å være helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har forskjellige symptomer og veldig forskjell på hvordan symptomene oppfører seg. Du må bare tenke på hvor heldig du er som kjenner litt men du ligger fortsatt ikke langstrakt ut og greier ikke bevege deg :P

Litt rødt pleier å være helt greit :)

Hehe, ja sant det egentlig :)

Igår kveld følte jeg meg skikkelig uggen og kjentes ut som at magesekken vred seg, men måtte ikke spy likevel da. Var også litt småuggen idag tidlig, men det gikk fort over, og nå kjenner jeg meg ganske normal.

Jeg merker nok mest i brystene. De har vært litt ømme siden en uke før IKM. I helgen virka det som at det var på vei til å forsvinne, men nå føles det ganske ømt igjen. De er også ganske faste i formen nå, men er litt tunge.

Så selv om jeg ikke føler så veldig mye ellers, så er det definitivt mye som skjer i kroppen min nå :)

Jeg lurer litt på når man pleier å flytte dagboka si egentlig? Sånn at jeg havner på graviddagbøker i stedet. Tenker kanskje at det er lurt å vente til uke 12 eller til når uke 12 nærmer seg.

Imorgen går jeg inn i uke 6, så er fortsatt en del uker igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som symptomene dine er ganske like på mensen-smerter. Skulle ønske symptomene var mer spesifikke. Som for eksempel at man fikk kronisk stikking i stortåa en dag eller noe :fnise: Så visste man at man var gravid med sikkerhet liksom.

Om du vil flytte dagboka er helt opp til deg :) Men ville gjort som du skriver og ventet til uke 12.

Ha en fin dag og uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som symptomene dine er ganske like på mensen-smerter. Skulle ønske symptomene var mer spesifikke. Som for eksempel at man fikk kronisk stikking i stortåa en dag eller noe :fnise: Så visste man at man var gravid med sikkerhet liksom.

Om du vil flytte dagboka er helt opp til deg :) Men ville gjort som du skriver og ventet til uke 12.

Ha en fin dag og uke :)

Ja kan ligne litt på mensensmerter, men jeg har ikke fått så vondt i magen og hatt sterke kramper som når jeg har mensen, så det har vært utrolig deilig egentlig å bare slippe mensen og alt som hører med :) Helt ærlig så gledet jeg meg skikkelig til å ikke å ikke ha mensen på lenge da jeg begynte å prøve,hehe! Sære rare meg :P

Men hvis jeg blir som jeg er nå under mesteparten av graviditeten og at det går bra med barnet, så er det helt fint for meg det :)

Flytter nok dagboka om noen uker hvis alt fortsatt går som det skal da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan ligne litt på mensensmerter, men jeg har ikke fått så vondt i magen og hatt sterke kramper som når jeg har mensen, så det har vært utrolig deilig egentlig å bare slippe mensen og alt som hører med :) Helt ærlig så gledet jeg meg skikkelig til å ikke å ikke ha mensen på lenge da jeg begynte å prøve,hehe! Sære rare meg :P

Men hvis jeg blir som jeg er nå under mesteparten av graviditeten og at det går bra med barnet, så er det helt fint for meg det :)

Flytter nok dagboka om noen uker hvis alt fortsatt går som det skal da :)

Gratulerer! Så gøy at det skjedde på første forsøk :danse:

Må le litt, jeg tenker akkurat det samme som du tenkte, herregud så deilig det skal bli å slippe mensen i 9 mnd+.... Hahhaha tenker jo ikke over at det sikkert kommer mye annet som ikke nødvendigvis føles noe særlig bedre....

Litt misunnelig, og de neste to ukene kan ikke gå fort nok... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så gøy at det skjedde på første forsøk :danse:

Må le litt, jeg tenker akkurat det samme som du tenkte, herregud så deilig det skal bli å slippe mensen i 9 mnd+.... Hahhaha tenker jo ikke over at det sikkert kommer mye annet som ikke nødvendigvis føles noe særlig bedre....

Litt misunnelig, og de neste to ukene kan ikke gå fort nok... :fnise:

Takk :) Var veldig gøy at det klaffet så fort ja :) Så for meg at det skulle ta noen måneder eller at vi skulle slite lenge, så ble veldig positivt overraska :)

Og ja, har tenkt litt at jeg kanskje kommer til å nesten savne mensen når graviditeten blir tung og jeg får bekkenløsning og det ene og det andre :P

Vi fortalte det til våre nærmeste for noen dager siden forresten, og det ble veldig godt mottatt :) Men så føler jeg nesten et større press nå om at alt må gå bra da,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt rart, føles ut som det kommer til å gå veldig fort men samtidig kan man aldri vite. Noen dager tenker jeg at det ikke kommer til å gå eller at noe er galt med oss. Egentlig helt rart i og med at vi ikke har hatt noen indikasjoner på noe som helst...

Vi kommer nok, evnt, ikke til å fortelle det til familien hans før det er gått 12 uker. Min nærmeste; ja kanskje. Ei venninne; jepp! Men svigers.... Hun og han er så klar for å få bli besteforeldre igjen, og vi orker ikke skuffelsen deres oppå vår egen hvis det skulle gå galt... Selv om de nok blir veldig glad den dagen vi evnt forteller det!

Kosli når andre kan glede seg sammen med dere! Det kommer nok til å gå helt fint :Nikke: må nesten satse på det :Nikke: Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt av dere å vente en stund med å fortelle svigers da ja, men kan tenke meg at de kanskje gråter av glede når de får nyheten :)

Fikk plutselig en magefølelse idag om at det er en liten gutt vi venter :)

Vet virkelig ikke hvorfor, men fikk plutselig bare en følelse. Det er ganske rart egentlig, for før vi begynte å prøve, så hat jeg lenge følt at vår førstefødte blir en jente, men nå føler jeg at det er en gutt.

Blir spennende å se om jeg kommer til å fortsette å ha en guttefølelse, eller om det endrer seg. Og blir spennende å se om magefølelsen stemmer :) men det er fortsatt lenge til da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og ha fortalt de nærmeste <3 Kan tenke meg at det var stas! Når er det du har termin? Tenker du å ha tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått termin enda, men ifølge forskjellige kalkulatorer/apper, så er terminen 14-17 Januar :) Da er den en sjanse for at barnet deler bursdag med et nært familiemedlem, så det blir jo gøy :)

Tenker kanskje å ta tidlig UL. Greit å få vite at alt er bra :) Men får se.

Har hatt det litt for travelt nå de siste ukene, men jeg skal i samtale med jordmor om litt under to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! :) Blir moro å se om magefølelsen din stemmer.
Hvordan fungerer dette med tidlig UL? Må man selv bestille time hos privat klinikk/gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker selv på det med tidlig UL, men skal finne ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tidlig UL må en bestille og betale for selv ja ;) jeg tok bare kontakt med en klinikk og bestilte :) trenger ikke henvisning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL må en bestille og betale for selv ja ;) jeg tok bare kontakt med en klinikk og bestilte :) trenger ikke henvisning

Hvor tidlig er det vanlig å ta tidlig UL? Er det da man måler nakkefold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig er det vanlig å ta tidlig UL? Er det da man måler nakkefold?

Jeg har faktisk jobbet ved en privatklinikk. Gynekologen sjekker som regel nakkefold, selv om de egentlig ikke skal se etter slikt så tidlig. De fleste som tok UL hos oss gjorde det mellom uke 8-12. Nå husker jeg ikke det optimale tidspunkt for å sjekke denslags, men mener kaanskje det var uke 12. Det er sikkert lett å google seg til ;) Personlig tenker jeg at det er bedre jo tidligere eventuelle feil oppdages, og forstår ikke debatten rundt diagnostikk i uke 12 vs 18.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt av dere å vente en stund med å fortelle svigers da ja, men kan tenke meg at de kanskje gråter av glede når de får nyheten :)

Fikk plutselig en magefølelse idag om at det er en liten gutt vi venter :)

Vet virkelig ikke hvorfor, men fikk plutselig bare en følelse. Det er ganske rart egentlig, for før vi begynte å prøve, så hat jeg lenge følt at vår førstefødte blir en jente, men nå føler jeg at det er en gutt.

Blir spennende å se om jeg kommer til å fortsette å ha en guttefølelse, eller om det endrer seg. Og blir spennende å se om magefølelsen stemmer :) men det er fortsatt lenge til da.

Artig at du tror det blir en gutt. Av en eller annen grunn har jeg bestemt meg for å tro at jeg får ei jente, og kan fint finne på å signere tekstmeldinger til mannen med "hilsen Appelsinjuice og "Sara" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...