Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Kvalmen har blitt verre :( Følte meg helt elendig på morningen på jobben igår og kasta opp en gang. Da kasta jeg opp litt mer enn det jeg hittils har gjort.

Ble som vanlig bedre etter å ha spist litt, men sent på ettermiddagen kom kvalmen tilbake og jeg kasta opp på kvelden igjen.

Jeg holder meg hjemme idag, men prøver å jobbe igjen imorgen. Har også vært kvalm og kasta opp nå, men føler meg ikke like ille som jeg gjør på jobb.

Pratet også med jordmor for et par dager siden. Vi pratet om generell helse osv. Skal tilbake neste uke for å ta litt blodprøver og tester og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ikke bra! Håper du slipper å være kvalm så lenge da! Det er ikke noe kult nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er godt å ha en hviledag. På jobb igår, så kjente jeg at jeg trengte å hvile hele tiden for å roe ned kvalmen.

Håper at kvalmen gir seg etter første trimester ihvertfall, om ikke før. Men jeg tar det som et tegn på at det er liv i magen da, og det er jeg jo glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei nå?

Krysser fingrene for at det gir seg etter første trimester, så kan du bare nyte graviditeten og starte shoppingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 8 uker på vei, så er bare fire uker igjen av første trimester :)

Det har gått bedre idag en igår med kvalmen :) Har vært flink til å ta meg litt å spise ganske ofte idag :) Bare små ting som et knekkebrød eller frukt eller et glass med juice. Kvalmen blir ille om det går for langt mellom hvert måltid virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ikke har flyttet dagboka over på graviditet enda, noen som vet hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte å vente å vente et par uker til før jeg flytter dagboka sånn for sikkerhetsskyld :) Men blir mer og mer sikker på at alt kommer til å gå bra :)

Tror at man må ta kontakt med moderatorene sånn at de flytter dagboka.

Igår kasta jeg opp middagen og idag har jeg også allerede spydd et par ganger :( Prøvde å spise et knekkebrød, men det gikk heller ikke så bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok :-) sikkert lurt, vi satser på at alt går bra ;-)

Off, høres ikke godt ut med den kvalmen.... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke så godt :( Har blitt bedre under dagen da. Har spist et par epler noen mariekjeks og hatt suppe til middag idag. Får ikke spist så mye næringsrikt, men bra at jeg får spist noe ihvertfall.

Hvis jeg ikke hadde vært gravid, så skulle jeg fått mensen idag, hehe. Er så rart å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke så godt :( Har blitt bedre under dagen da. Har spist et par epler noen mariekjeks og hatt suppe til middag idag. Får ikke spist så mye næringsrikt, men bra at jeg får spist noe ihvertfall.

Hvis jeg ikke hadde vært gravid, så skulle jeg fått mensen idag, hehe. Er så rart å tenke på.

Noe er bedre enn ingenting :)

Ja det er litt rart å skulle hatt mensen i går, men nå syns jeg alt er rart og fantastisk. Er fortsatt der at jeg kan "glemme" det og så bli lykkelig overraska når jeg kommer på det igjen!, gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at det er utrolig godt og befriende å ikke ha mensen jeg :P

Har vært mye bedre idag så langt :) Var dårlig akkurat da jeg våkna bare, men har ikke følt meg så dårlig etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig deilig å slippe det ja! Tenk at det er lenge til neste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen! Det hadde jeg nesten glemt at eksisterte :fnise: Ufattelig deilig å slippe unna det ja! En annen fordel jeg har fått, er at håret mitt er gått fra å være livløst og fett(måtte vaskes annenhver dag) - til å være tjukkere og jeg kan gå opp til 4 dager mellom hver gang det vaskes  :laugh: DET er da god grunn til å bli gravid :P

 

Småspising hele dagen var det som hjalp hos meg også, ikke få dårlig samvittighet for det noen gang :) Er det som må til for å overleve dagene ;) Håper kvalmen roer seg hos deg snart da  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet at jeg har nevnt det at jeg ikke savner menawn et par ganger nå, men memawn var virkelig ille for min del. Blødde kraftig, varte lenge og hadde sterke smerter. Så er godt å være kvitt det bare.

Å, håper at håret mitt også blir sånn! Må også vaske det minst annenhver dag. Blir så fort fett :( Har egentlig ganske fint hår når det er nyvaska, men ikke når det er fett:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det høres flott ut! :laugh: Akkurat samme problem med håret her... :dry: Og ikke minst smerter under mens! Merkelig nok har menssmertene ikke vært så ille de siste rundene etter pilleslutt *bankibordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe rart det. Husker at da jeg gikk på pilla, så ble mensenplagene redusert kraftig, så rart at det ble bedre for deg etter pilleslutt :P

Ser ut som at kvalmen har sluppet litt inntil videre. Var også bare litt dårlig om morningen og fikk ikke i meg så mye mat. Har følt meg bedre senere, men veldig sulten og lite energi siden jeg spiste så lite om morningen.

Spiser litt nå :P Jobber litt sent idag, så er godt å ikke jobbe om morningen når kvalmen er verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt den verste kvalmen har lagt seg når du er på jobb :) Er vanskelig å fokusere når formen ikke er helt på topp :(

Jeg begynte i utgangspunktet på pillene fordi jeg hadde så sterke smerter at jeg ikke fungerte i hverdagen. Har hatt noen ganger på pilla hvor det har vært like ille som før, men stort sett har smertene vært mindre. Men kjent de har jeg absolutt gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen bedrer seg snart :klem:

For meg hjelper det å småspise, har ikke spist et måltid større enn en barneporsjon på mange uker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 idag :) Tiden flyr, men går likevel veldig sakte.

Formen er fortsatt den samme, men ble som jeg tenkte å jobbe tidlig idag da,hehe. Kasta opp to ganger på jobb, så det var jo ikke så gøy. Følte meg ellers litt uggen på jobb, men jeg klarte meg :) Var verre forrige uke.

Imorgen tidlig skal jeg ta blodprøver og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...