Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Så deilig med ferie. Blir sikkert supert å slappe av. Spesielt når du er i "spyperioden" som jeg kaller det. Spyinga går veldig opp og ned. Man må bare gjøre det beste ut av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, idag har jeg vært helt spyfri, men vet aldri hvordan morgendagen blir :P Har ihvertfall sluttet å spy hver eneste dag, så det er jo deilig.

Jeg fikk ikke fortalt på jobben om graviditeten før jeg dro på ferie :( Fikk liksom ikke tid... Vet ikke om jeg skal ringe eller sende en mail eller bare vente til jeg er tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å slutte å spy hver dag. Det kan jeg tenke meg er en lettelse :)

Hvor lenge har du ferie nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 idag :) Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste, har fartet litt rundt og hatt det veldig gøy :)

Bortsett fra igår da, da kom kvalmen tilbake og jeg var dårlig hele dagen. Var litt dårlig idag og, men ble bedre. Gikk en tur i sola idag, men så fikk jeg vondt i korsryggen på venstre side etter å ha gått i en bratt oppoverbakke :( Auuu.

Ellers er alt fortsatt bra. Og nå synes jeg at det begynner å komme fram en liten kul over skambenet også :) Morro :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med oppdatering og hurra for 12 uker :strix: Har dere fortalt det til mange enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for uke 12! :)

Jeg gleder meg veldig til å være der selv. Håper kvalmen avtar fort da.

Sikkert ikke noe særlig nå i varmen..

Jeg spør som over her, fortalt mange enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått fortalt det til så mange fler enda, er egentlig flest i svigerfamilien som vet,hehe.

Men blir litt bursdagsfeiring og sånn med min familie snart,så tenker å fortelle det da når alle er samlet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å fortelle det til alle :blomst:

Jeg fortalte det til lederen min da jeg var 13+4, og hun ble fornærmet fordi jeg ikke hadde fortalt det tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Har møtt familie og sånn som jeg ikke ser så ofte, så har vært mye kos :) Men skal bli mer aktiv nå fremover. Både her og i andre dagbøker. Familien vet om det nå forresten, og alle gleder seg :)

Ellers er formen akkurat samme som før. Jeg kaster ikke opp hver dag, men de dagene jeg gjør det, så blir jeg ofte skikkelig dårlig :( Håper det går over snart, for nå er jeg lei... Er såpass at jeg er usikker på om jeg orker å gå gjennom det en gang til. Har alltid ønsket meg to barn, men begynner å bli usikker,hehe... Men tenker sikkert annerledes når barnet er født :) Dessuten er jeg enebarn selv, og jeg skulle ønske at jeg hadde søsken.. Så vil at mine egne barn skal ha søsken :)

Er ellers ingen andre store forandringer i kroppen enda. Synes selv at jeg har litt mage, men er ingen andre som legger merke til det :P

Så kjøpte jeg meg en gravidbukse på H&M og de er jo kjempefine og behagelige! Angrer nesten på at jeg ikke har kjøpt sånne bukser før,hehe.

Og jeg må flytte dagboka mi forresten!!

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

 

Nå som du til og med flytter dagboka di må jeg jo tre ut av sniklesernes rekker og legge igjen et lite spor! :)

 

Jeg var også utrolig dårlig de første ukene, kastet ikke opp mer enn en gang eller to om dagen, men var superkvalm og helt i kjelleren. 100% sykemeldt i seks uker og 50% i tre etter det, og orket ikke se på tv eller snakke til samboeren engang. Hadde siste runde som var skikkelig ille da jeg var 15 uker på vei, og en uke eller to etter det hang kvalmen litt i fremdeles. Men kan trøste deg med at det går over! (Bortsett fra for de stakkars få som har hyperemesis...) Og da setter man så utrolig pris på en kvalmefri hvertdag. :fnise:

 

Kjenner veldig godt igjen tankene om at du ikke vet om du orker dette en gang til, det tenkte jeg også. Tenk deg å ha en to-åring i tillegg! :bond: Men jeg tror faktisk man glemmer det på et vis, merker det allerede at jeg er mye mer innstilt på nummer to, selv om det ikke er mange mnd siden jeg var helt på felgen. Og neste gang vet vi jo enda bedre hva belønningen er - og vi vet litt om hva som kommer på forhånd. Jeg ble hvertfall tatt helt på senga av at det var SÅ ille denne gangen.

 

Det jeg skal gjøre neste gang er riktignok å be legen om kvalmestillende hvis jeg føler det trengs. Det er jo mange som får det, og det skal jo ikke være farlig. Var på påskeferie i London da jeg var 14 uker på vei, og da kjøpte jeg en pakke Postafen og tok en halv tablett morgen og kveld. Og for en forskjell! Hadde trodd jeg måtte bli værende på rommet store deler av dagen, men plutselig følte jeg meg nesten som meg selv igjen. (Og da jeg kom hjem og sluttet på tablettene kom kvalmen tilbake med en gang...) Så jeg gidder ikke presse meg gjennom nestegang uten å prøve kvalmestillende i små doser hvertfall, særlig ikke når jeg har et barn fra før som jeg må ha bittelitt krefter til å ta meg av også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare slippe hyperemsis neste gang jeg :P

Men jeg er veldig enig med Juliane. Jeg tviler på at det blir et barn til her med det første... Er så lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 14, så syns det er på tide at kvalmen slipper helt taket snart :P Jeg har vært bedre de siste dagene da. Kasta opp en gang fr noen dager siden etter at jeg hadde gått en tur på formiddagen og jeg ble ganske varm. Hr funnet ut at jeg kan bli dårlig etter å ha blitt varm litt tidlig på dagen. Som etter en tur eller en varm dusj. Er blodtrykket som faller som gjør at jeg blir dårlig.

Jeg ble anbefalt å prøve postafen og det har hjulpet litt, men har prøvd å unngå å bruke det for mye. Har kun brukt det da jeg sleit med kvalme på jobb om morningen og de dagene jeg skulle noe spesielt i ferien. Prøvde også sea bands som hadde ingen effekt.

I de siste dagene, så har jeg slitt med å sove på kvelden, men når jeg først sovner, så har jeg så rare drømmer som jeg husker veldig godt. Igår natt, så drømte jeg at jeg hadde en SA og det var jo ikke noe koselig... Jeg våkna opp fra den drømmen og drømte en annen drøm hvor jeg måtte på jobb og hadde dårlig tid, men jeg måtte vaske ferdig noen klær først. I tillegg hadde mannen gått helt amok og kjøpt masse masse mat og lagd masse pizza,hehe.

I natt drømte jeg at jeg vant et mesterskap i svømming. Og jeg som er så dårlig til å svømme da,hehe. Jeg svømte veldig fort i drømmen, men hadde dårlig stil da jeg svømte, noe som jeg fikk sterk kritikk for,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det spesielt bra de siste dagene. Har vært så utrolig lei av alt, og samtidig blir jeg lei meg over å tenke sånn...

Forrige helg og tidlig i forrige uke, så kjentes det ut som at jeg holdt på å bli bedre og at matlysten var på vei tilbake.

Men neeeeeida! På onsdag måtte jeg plutselig spy utenfor butikken og etter det har det bare blitt verre. Gjennom hele helga har jeg slitt med magesmerter som jeg håper at er ligamentsmerter og ekstrem kvalme. Jeg skulle jobbe i helga og klarte å spy på bussen på vei til jobb og fortsatte å spy på jobb. Hadde også vondt i magen og kroppen og hadde ingen energi. Endte med at jeg gikk hjem fra jobb... I tilegg har jeg hatt null matlyst. Spiste ingenting på lørdagen, og veldig lite på søndagen, men likevel så spydde jeg mer enn noen sinne.

Er også så lei meg, for leser over alt hvor viktig det er å tenke på kostholdet nå, men hvordan skal jeg det når jeg ikke har matlyst og kaster opp hele tiden :(

Og postafenen hjelper ikke i det hele tatt lengre...

Sorry for klagete innlegg, men er bare så lei og oppgitt akkurat nå :(

Jeg skal til legen imorgen. Har ikke spydd idag, men magesmertene er der. Har holdt meg i ro og lå lenge å dro meg i senga idag, så slapp kanskje unna kvalmen pga det... Hadde sikkert spydd om jeg dro på jobb. Går på veggen om jeg ikke blir bedre snart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off så kjedelig! 😕 Jeg leste senest I dag at kostholdet ikke er så viktig (kosttilskudd og flat er selvfølgelig kjempeviktig) så tidlig som det blir senere. Det går oftest bra med de som er kvalme og kaster opp også (mener på å ha lest at det økes sjansen for det). Tror ikke du trenger å stresse så med det, prøv heller å få hvilt deg nok og få i deg nok væske :)

Selv synes jeg at salte ting er himmelsk når jeg er kvalm :)

:klem: Håper du føler deg bedre snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off så kjedelig! 😕 Jeg leste senest I dag at kostholdet ikke er så viktig (kosttilskudd og flat er selvfølgelig kjempeviktig) så tidlig som det blir senere. Det går oftest bra med de som er kvalme og kaster opp også (mener på å ha lest at det økes sjansen for det). Tror ikke du trenger å stresse så med det, prøv heller å få hvilt deg nok og få i deg nok væske :)

Selv synes jeg at salte ting er himmelsk når jeg er kvalm :)

:klem: Håper du føler deg bedre snart 😊

Takk :) Er bare så lei av å ikke klare å spise ordentlig :( Det kom også fram på urinprøve idag at jeg har spist alt for lite de siste dagene, men har begynt å klare å spise litt igjen nå selvom matlysten ikke er helt som den skal enda.

Ellers ble det et spennende legebesøk idag! Ble til at jeg ble undersøkt med innvendig og utvendig ultralyd for å finne ut av magesmertene. En dårlig nyhet er at jeg har en muskelknute i livmoren som bare kommer til å vokse seg større, og det er den som gjør at jeg har vondt. Den er helt ufarlig, men det er dessverre ingenting de kan gjøre med den, så får bare leve med ubehaget :(

Det positive med legebesøket var at vi fikk sett en sprell levende, sunn og frisk baby i magen med et bankende hjerte :)

Det var helt utrolig å se og fikk opp humøret mitt :)

Har jo vært så trist og oppgitt de siste dagene og har rett og slett vært lei av å være gravid og hatt dårlig samvittighet over at jeg har følt det på den måten.

Men å se barnet gjorde at jeg gleder meg og er glad over graviditeten igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen nye kvalmestillende tabletter på resept av legen igår som ser ut til å fungere bra så langt :) Prøvde å jobbe igjen idag etter en kort sykemelding, og det gikk jo kjempefint idag :) Fikk en veldig god følelse med en gang jeg reiste kollektivt til jobb uten å måtte spy,hehe. I helga kasta jeg opp da jeg reiste til jobb :( Ikke gøy.

Har ellers jobba forsiktig sånn at muskelknuta ikke skal slå seg vrang og gjøre veldig vondt, og det har også gått bra :) Har forklart situasjonen på jobb, så da vet de om det hvis jeg skulle få veldig vondt.

Ellers så har jeg ikke landa etter å ha sett barnet for første gang igår :) Er helt i hundre og svever på rosa skyer :)

Hvis jeg møter på en kollega jeg ikke har snakka med enda etter ferien, så løper jeg omtrent bort til dem og sier: HEI! JEG ER GRAVID!

Ikke akkurat sånn, men føler at jeg ikke kan annonsere det mange nok ganger nå,hehe :) Nå angrer jeg litt på at jeg ikke tok tidlig UL før,så at jeg kunne hatt den følelsen jeg har nå tidligere og at graviditeten hadde føltes litt mer virkelig tidligere, men men...

Hehe, jeg er kanskje litt overentusiastisk nå, men jeg klarer ikke slutte å tenke på det :)

Er jo helt forelsket i det lille nurket allerede, og gleder meg så mye til å se han/henne igjen på OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fri, så skulle se hvordan jeg klarte meg uten tabletter. Og jeg følte meg kvalm siden jeg våkna og måtte kaste opp tilslutt.

Ble til at jeg tok en tablett. Har ikke lyst til å bli sittende inne idag. Har lyst til å komme meg ut litt og kjøpe meg et par gravidbukser til.

Har fortsatt ingen synlig mage, men er greit å ha noen bukser til den begynner å vokse mer, og er godt å ha bukser som ikke presser på magen.

Magen min ble skikkelig hard og stram en liten stund istad, så lurer på om det var kynnere? Gjorde ikke noe vondt, var bare livmoren som ble steinhard. Det varte ikke så lene før magen ble normal igjen.

Er i uke 16 nå, så er kanskje vanligst med kynnere noen uker senere, men er jo ikke umulig.

Er jo spennende å begynne å kjenne å føle litt mer ting nå da :) Gleder meg sånn til å kjenne liv i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...