Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Ja to dager kjennes ufattelig lenge plutselig! Men sant det at når man tenker på hvor lang tid det er igjen til termin, så er det egentlig fryktelig kort tid,hehe!

Den muskelknuta kommer nok ikke til å forsvinne med det første :( Greia er at sånne muskelknuter suger til seg østrogen, og fortsetter å vokse. Og man produserer jo masse østrogen under svangerskapet, så den kommer nok bare til å vokse seg større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff :( Da håper jeg du i det minste kan få noen tips for smertelindring.

 

Hvor langt er du på vei når du har OUL / Når er OUL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk det veldig fint :) Følte meg litt kvalm på kvelden og var skikkelig trøtt og sliten på jobb. Tok en tablett da jeg kjente kvalmen komme for sikkerhets skyld, men ellees gikk det fint :) Har også klart meg bra hittils idag :) Har ikke hart behov for å ta noen tablett :) Skal prøve å holde meg mest mulig unna denne uka siden jeg bare jobber sen og mellomvakter. Håper at jeg ikke trenger å ta noen tabletter og at kvalmen endelig forsvinner helt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra det går bedre :) Og at du i det minste kan regulere med tabletter. Du, jeg visste faktisk ikke at man kan få tabletter for det før jeg jeg leste det i dagboka di. Jeg har liksom alltid sett for meg at kvalmen dessverre bare er noe man må leve med (uten hjelp) :P Men som du skriver kan du ikke ta dem etter en viss uke, og siden jeg ikke kan noe om dette så lurer jeg litt på hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er ganske sjeldent at man får tabletter. I mitt tilfelle var det fordi at jeg slet så mye med kvalme at jg ikke fikk i meg nok næring.

Husker ikke helt hva legen sa om hvorfor man ikke kan ta tablettene etter uke 25 eller om hun i det hele tatt sa hvorfor. Men etter uke 25 var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er så utrolig flink som jobber jeg :laugh:  (Ja, flink faktisk. Vet at noen mener dette ordet misbrukes men :P ) Men har du vurdert sykemelding? Synes ikke det er riktig at man skal presse helsa for enhver pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å uff. Er så fryktelig kjedelig å være sykemeldt! Så langt så klarer jeg meg bra egentlig :) Var bare ille da jeg ble skikkelig kvalm og hadde vondt i magen, men går greit nå så lenge jeg ikke overanstrenger meg.

Kommer kanskje til å delvis sykemelde meg etterhvert når svangerskapet blir tyngre, men får se an hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også piller i dag hos legen. Har ikke fått hentet de ut enda, så usikker på hva de heter. Det kommer kanskje litt an på legen også, hvor "ivrige" de er til å skrive resept på sånt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å okei, men greit med piller når man er kvalm da :) Mine heter Legrigan Comp.

Det har gått veldig bra på jobb med både kvalmen og smerter. Tror faktisk at smertene har gitt seg litt :) Jeg kjenner fortsatt knuta noen ganger, men det strekker ikke og strammer konstant lengre :)

Det som derimot er slitsomt på jobb er at jeg blir så fryktelig trøtt! Nå er det bare imorgen igjen denne uka som jeg jobber så sent som idag, så jeg skal nok klare det, men var såpass at jeg hadde skikkelig lyst til å gjemme meg på kontoret den siste timen og duppe av litt :P Gjorde det ikke da selvfølgelig. Skal legge meg med en gang jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under helga, så føler jeg at jeg plutselig fikk en liten mage over natta :) Ikke store greiene, og jeg ser egentlig bare litt tjukk ut :P Men koselig med litt mage da :)

Den syns fortsatt ikke når jeg har klær på, så er nok fortsatt en liten stund til det blir synlig for andre :)

Jeg tror også at jeg kanskje har kjent litt liv i magen :) På fredag kjente jeg små vibrasjoner på samme sted i magen 3 ganger under dagen. Det kan ha vært luft og, men det kjentes litt spesielt ut :)

Idag våkna jeg grytidlig av at jeg måtte på do. Da jeg la meg igjen, så lå jeg på magen, og så kjentes det ut som at noe dytta meg forsiktig inni magen :) Snudde meg på ryggen etter at jeg hadde kjent det et par ganger, men da merka jeg ikke noe mer til det. Hadde veldig mye luft i magen da, så kan jo ha vært det og, men er veldig sikker på at det kan ha vært babyen :)

Er godt å kjenne litt liv, spesielt siden jeg har plutselig blitt så redd for å komme på OUL og se at babyen er død i det siste. Vet ikke hvorfor den frykten plutselig kom så sterkt nå siste uka.

Ellers har det gått ganske greit med kvalmen nå, og har ikke tatt mange tabletter. Kasta litt opp på lørdag etter at jeg kanskje spiste litt for mye litt for fort på en gang. Så hadde jeg akkurat dusja og, og har jo blitt ganske kvalm før etter at jeg har dusja på formiddagen.

Har også følt meg småkvalm i hele dag, men ikke sånn at jeg må spy, så har klart meg fint :)

Må også si at jeg syns jeg ser flere smårollinger og gravidmager enn noen gang nå,hehe! Er son at annenhver person jeg ser har enten en mage, en baby eller småbarn med seg plutselig. Så en dame som gikk med en knøttliten baby i bæresele istad. Den kan ikke ha vært mange ukene gammel. Den var så søt, bare sov :) Åååå jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, håper at jeg kjenner mer snart og at da er det ingen tvil :)

Hmmm. Da er det tydeligvis litt forskjellig hva slags kvalmetabletter man får da. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å endelig kjenne liv! Er så rart dette med angsten altså. Først er man bekymra for om en i det hele tatt kan få barn, og om en blir gravid så er en bekymra da også. Ikke lett, men jeg håper det hjelper å se babyen igjen på OUL, at kvalmen forsvinner og at du kan nyte resten av svangerskapet  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å endelig kjenne liv! Er så rart dette med angsten altså. Først er man bekymra for om en i det hele tatt kan få barn, og om en blir gravid så er en bekymra da også. Ikke lett, men jeg håper det hjelper å se babyen igjen på OUL, at kvalmen forsvinner og at du kan nyte resten av svangerskapet :blomst:

Jeg er ganske usikker på om jeg faktisk kjente liv eller luft, for idag har jeg ikke kjent noe og jeg har hatt mindre luft i magen idag,hehe!

Ja, man tenker jo at man skal senke skuldrene helt etter uke 12. Man senker skuldrene en del, men man er jo fortsatt redd for at noe skal gå galt likevel. Men det går jo bra for de aller aller fleste :)

Men nå merker jeg noe nytt og rart med brystene mine. Brystvortene for å være presis. Så gjør dere klar for detaljer om brystvortene mine, yay!

Så jeg har blitt litt øm i brystvortene de siste dagene, mannen påpekte ogaå for et par dager siden at han innbilte seg at de så litt annerledes ut. Og idag merket jeg at noe var definitivt annerledes.

For det første, så er det noe hvitt på brystvortene mine som har størkna og som er skikkelig vanskelig å få vekk. Etter litt googling, så kom jeg fram til at det enten er talg eller råmelk.

For det andre, så skifter brystvortene farge noen ganger. Plutselig kan jeg se på dem, og de er veldig mørke, nesten blålilla. Så blir de vanlige igjen, men kan plutselig bli blålilla igjen senere når jeg sjekker.

Også ser dem så såre, tørre og åpne ut. Det at dem ser åpne ut gjør at jeg mistenker enda mer at det er råmelk som kommer ut.

Jeg skal spørre jordmor om det når jeg skal til henne om to uker. Eller hvis dette blir veldig plagsomt eller hvis jeg mistenker betennelse, så ringer jeg før.

Tenker uansett å dra på apoteket for å kjøpe en brystvortekrem imorgen, så kanskje de føles litt bedre da. Det er ikke veldig vondt eller no. Er bare at det er ømt og brystvortene ser litt oppsprukket ut på en måte.

Så akal jeg prøve å rense bort alt det hvite med pyrisept og q-tips. Fikk det ikke bort i dusjen, og liker ikke å pelle det bort med fingre og negler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hakeslepp: Høres ikke godt ut! Rådfør deg på apoteket om det blir for ille. Der har de helt sikkert et vidundermiddel du kan påføre for lindring :)

 

Jeg har forøvrig også lest at det er vanlig at brystvorten og området rundt endrer seg under svangerskapet. Det er vel fordi det også skal bli lettere for baby å se/finne frem til mors bryst (eller noe slikt) :) Skjønner godt at slike forandringer da også merkes på kroppen. Au :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt Purelankrem på apoteket, så den er sikkert bra :) Den blir oftest brukt av ammende som får såre brystvorter, så den burde fungere greit :) Ser ikke ut som at det har kommet noe mer hvitt ut i natt eller idag da, og har ikke sett at de har skifta farge noe idag heller :) Men kjennes fortsatt litt sårt og ømt.

Nå er det bare en uke og en uke igjen til OUL allerede da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa :) Tror at jeg khente den lille igår og på morningen og kvelden :) Kjenner det når jeg ligger å slapper av i senga. Kjennes som små dytt inni magen og kjenner det alltid på sanne sted.

Da jeg kjente det på kvelden, så la jeg hånda på magen for å kjenne om jeg kunne kjenne noe. Etter å ha venta litt, så kjebte jeg et lite dytt igjen, og jeg tror nesten at jeg kunne kjenne det litt på hånda :) Det ble jo selvfølgelig rolig da mannen skulle kjenne. Men hvus jeg virkelig kunne kjenne det utenpå allerede, så er det en sterk baby,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...