Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var ingen utafor døra da jeg gikk for å spy så vidt jeg vet, så ingen kan ha hørt spylydene mine, hehe. Ellers tror jeg ikke at jeg vekte noen mistanke siden det gikk et par timer mellom de to gangene.

Og takk :)

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra idag og blodtrykk, blod og urin så bra ut :) Det ble tatt litt andre prøver å for å sjekke om jeg har HIV, syfilis eller andre infeksjoner også, men det får jeg ikke svar på enda. Men regner med at alt er bra der og :)

Jeg har faktisk aldri tatt blodprøve i armen før som jeg kan huske, så var skikkelig nervøs for det, men det gikk bra og det var ikke sååååå vondt. Er bare litt øm i armen nå,hehe.

Kvalmen har dessverre vært verre idag. Jeg fikk anbefalt å prøve postafen og seabands, så jeg kjøpte det og håper at det hjelper.

Ifølge app, så er det ganske vanlig at kvalme og sånn er verst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint! Ikke særlig happy for blodprøver selv må jeg innrømme. Greit at det går fort :)

 

Nå har jeg bare benyttet sea band i forbindelse med båttur (aka danskebåten). Dette var en slitsom overfart med kraftige sjø. Ble ikke kvalm og var fin i formen etterpå  :danse: Vet ikke om det er placebo eller hva, men det fungerte for meg. Postafen derimot... Om du ikke har tatt det før vil jeg anbefale deg å egentlig prøve sea band først og se om det hjelper. Postafen slår i alle fall meg helt ut og jeg må bare finne nærmeste soveplass  :veslejenta:

 

Skal du ha tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som at seaband har hjulpet noe særlig på meg idag :( Mulig jeg har satt dem på feil?

Ja, fikk beskjed om at man kan bli veldig trøtt av postafen, men er verdt et forsøk. Kvalmen har vært veldig slitsom idag og har kastet opp flere ganger :(

Tidlig UL kommer litt an på om jeg får noen tid før jeg har ferie om to uker. Men jeg skal jo ikke langt(Oslo,hehe), så kan kanskje ta det på ferie og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh uffda :( Jaja, det var verdt å prøve :) Du får bare se hvordan kroppen din reagerer på postafenen. Det er jo ikke alle som blir stuptrøtte. Og uansett, så er vel trøtthet bedre enn kvalme :)

Tidlig UL har de vel kanskje best utvalg på i storbyene også? Så da kan det være like greit å slå 2 fluer i en smekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller være trøtt enn kvalm ja :)

Får se om jeg tar tidlig UL i Oslo :)

Jeg har visst også gått ned et par kilo jeg. Ikke så rart kanskje siden jeg spiser mindre og har ikke lyst på godteri. Gikk jo aldri ned i vekt før, men det er vel ikke så rart når jeg spiste godteri stadig vekk :P

Vel, håper at jeg husker hvor effektivt det var å holde seg unna søtsaker når jeg skal gå ned i vekt igjen etter fødsel,hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med blodprøvene? :)

Det gikk bra og alt så bra ut :)

Idag har jeg ikke kastet opp :) Første gang på to uker, så det føles veldig godt :) Tror det er postafenen som hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det virker som om det funker, og at du føler deg bedre :) Krysser fingrene for at formen bare er stigende nå :) Når var det kvalmen din kom? Jeg har sluppet unna foreløpig, men stålsetter meg til neste uke. Har lest at for mange kommer kvalmen i uke 5-7. Håper jeg slipper, men forbereder meg mentalt :ler:

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det virker som om det funker, og at du føler deg bedre :) Krysser fingrene for at formen bare er stigende nå :) Når var det kvalmen din kom? Jeg har sluppet unna foreløpig, men stålsetter meg til neste uke. Har lest at for mange kommer kvalmen i uke 5-7. Håper jeg slipper, men forbereder meg mentalt :ler:

Kvalmen akkurat på dagen til uke 7 hos meg,hehe. Trodde at jeg skulle slippe unna, men neida,hehe :) Jeg ønsket meg jo egentlig flere graviditetstegn siden jeg hadde så få, men var ikke så gøy likevel da kvalmen slo til for fullt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det her? :)

Hei :) Det går greit :) Har ikke vært så mye online de siste dagene. Har vært skikkelig sliten, og når jeg har vært i form, så har jeg hatt en del ting jeg må få gjort,hehe.

Var veldig godt å slippe kvalme i noen dager, men igår så kom den tilbake, og jeg kastet opp en gang på morningen og en gang på kvelden. Kasta også opp med en gang jeg sto opp idag og følte meg litt uggen om morningen.

Ellers er jeg 10+0 idag og embryoet er nå et foster og begynner å se ut som det skal gjøre har jeg lest :) Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 10 uker alt :hoppe:

Uheldig med kvalmen :( Men snart, ganske snart er du jo faktisk ferdig med første trimester! Da sier de jo at kvalmen skal forsvinne *håper for deg*

Hvordan fungerte postafenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også at kvalmen skal avta da ja, men leser aå myw forskjellig,hehe.

Postafenen gjorde jo underverker først, men nå lurer jeg på om den har mister virkninga på meg,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Farlig å google altså! Jeg håper iallfall for deg :)

 

Så dumt med postafenen da :( Har du prøvd en kombo? Piller og armbånd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men armbåndene ser ikke ut til å fungere i det hele tatt på meg :P Hvor feil kan jeg ha satt dem på liksom?

Jeg har noen smerter i magen som kommer og går nå. Lurer på om det er livmora som strekker på seg :P Håper det ikke er noe farlig ihvertfall, men tror ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ti uker!  :laugh: Og buu for kvalme! Håper den gir seg for deg snart, må være slitsomt å gå slik lenge. Jeg har aldri vært borti slike armbånd dere snakker om, mens postafen har jeg prøvd mot bilsyke i alle år, men det har aldri hatt noen virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig ferie nå, og har ikke vært så aktiv her i det siste,hehe.

Men utrolig deilig å få slappet av litt. Ellers er det ikke noe nytt. Kvalmen er der fortsatt. Har dager da jeg føler meg helt fin og kaster bare opp en gang om morningen, men så har vi dager som igår da jeg hang over toalettskåla halve dagen. Har merka at når jeg er kvalm,så er jeg også i tillegg dårlig i magen og har masse luft.

Idag har jeg en dag hvor jeg er litt bedre virker det som :) Så får prøve å komme meg litt ut idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...