Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:blomst: 

Dagens baby-innkjøp har begrenset seg til et nytt sengesett og laken fra Høie :P 

I går forsøkte både mannen og jeg forgjeves å kjøpe regntrekk til vogna, badebalje med nyfødtsete og stellematte på nettsiden til Barnas Hus på 25% salget de hadde. Fikk bare feilmelding da vi forsøkte å gjennomføre kjøpet, så endte med å gi opp :P Så det eneste som mangler nå er tingene nevnt over, samt adapter til bilsetet som passer til vogna, men det løses jo enkelt med en liten shoppingrunde. Også har ikke bedside crib'en kommet enda, men når den er på plass er vi klare for å ta i mot den nye sjefen i heimen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at vi ikke har en eneste gulpeklut, så det må vi få tak i :fnise: Og etterhvert myggnetting til vogna. Og kom jeg på at ingen av oss har tenkt på laken til vogna, det er kanskje greit å ha :P Ellers er vi godt forberedt synes jeg :) Bare vente litt til, så er det bare sykehusbagen som gjenstår! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Laken til vogna! Det har jeg heilt glemt :fnise: Da vet jeg hva jeg skal på jakt etter imorgen! :P

I tillegg har barnas hus outlet 70% på heile sjappa, må nesten ud og se hva de har der au... Den delen skal visstnok legges ned eller noe.. Så får utnytte det mens en kan :jepp: 

Ellers har jeg vel alt til sjefen kommer ja! Og jeg begynner å føle meg steike så klar. Er så tungt nå atte :fnise: og lei mensensmerter som har dukket opp.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laken til vogna, er det noe man må ha ?? Hvor får man laken som passer til vogn? Det hadde jeg ikke tenkt på en gang... 

Barnas Hus outlet, er det bare på Kalbakken og Furuset? Det høres fristende ut med 70% rabatt. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laken til vogna, er det noe man må ha ?? Hvor får man laken som passer til vogn? Det hadde jeg ikke tenkt på en gang... 

Barnas Hus outlet, er det bare på Kalbakken og Furuset? Det høres fristende ut med 70% rabatt. :blomst:

Jeg tenker det er greit å kunne vaske et trekk om noe skulle skjedd i vogna, men jeg har ikke sett så nøye i vogna om trekket på madrassen kan tas av.. Det er så lenge siden vi kjøpte den, og den står i garasjen enn så lenge :P 

Det er veldig godt mulig jeg lager et behov for meg selv der, skal ikke påstå det er noe man  MÅ ha! Lurer på om jeg kan bruke samme laken i vugga (Stokke daybed) som i vogna? :klo: Da ville jeg jo hatt dobbelt bruk for det :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er greit å kunne vaske et trekk om noe skulle skjedd i vogna, men jeg har ikke sett så nøye i vogna om trekket på madrassen kan tas av.. Det er så lenge siden vi kjøpte den, og den står i garasjen enn så lenge :P 

Det er veldig godt mulig jeg lager et behov for meg selv der, skal ikke påstå det er noe man  MÅ ha! Lurer på om jeg kan bruke samme laken i vugga (Stokke daybed) som i vogna? :klo: Da ville jeg jo hatt dobbelt bruk for det :jepp: 

Men hvor får man laken med mål som passer i vogna? Vi har kjøpt Chicco Next2Me bedside crib, og jeg finner ikke noe laken som passer akkurat til den heller, så vi har kjøpt stretchlaken som er litt større slik at jeg kan stappe det overskytende under madrassen. 

Lurer litt på tisselaken også. Spurtr på Hansen & Dysvik, og der hadde de kun sånne plast-underlag som selges per meter, og de virker temmelig klamme å skulle ligge på (tror jeg har testet de for mange år siden, da jeg hadde valp som sov i senga mi :fnise: ) I en nettbutikk fant jeg noen andre, men målene passet ikke bedside crib'en, og disse skulle festes med strikk langs kanten på madrassen så da fungerer det vel ikke å stappe de under. Ellers har jeg sett at de har engangs-tisselaken på dagligvarebutikken, men der kostet en pakke 90 kr., noe som må bli dyrt i lengden. Jeg tror fortsatt jeg går for denne løsningen, da, men det virker nesten unødvendig dyrt at en liten pakke bomull med plast under skal koste så mye. :P Jaja...

Vi har også kjøpt Sleepyhead babynest som vi har tenkt å bruke oppi bedside crib'en, og jeg lurer på hvordan vi skal beskytte denne mot lekkasjer ? Tror man kan ta av trekket og vaske det, men fyllet inni må jo også bli vått dersom Mini har uhell. Tror ikke det fungerer å klippe til engangs-tisselaken, da disse jo har en kant som sperrer inne fukt. Tisselaknene som selges per meter kan klippes i, men disse er jo klamme og ubehagelige. 

Jeg skulle ønske jeg visste mer om babyer og stell :fnise: Skulle ønske de tok dette opp på det fødselsforberedende kurset, men alt de snakker om der er jo fødsel og smertelindring, altså ting jeg visste fra før og som jordmor også har tatt opp i samtaler. Det jeg lurer mest på er jo hva jeg skal gjøre når Mini endelig er her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt tisselaken på Ikea, jeg bare bretter det rundt madrassen, og har stretchlaken over igjen :)

Vet ikke hvor små laken man kan få tak i? Eller om man kan få tak i litt bomullstoff og lage? Blåse i hele stretch-biten og bare ha vanlige tøylaken? Skal ta meg en tur ut i garasjen og kikke etterpå, har bare ikke giddet å stå opp fra sofaen enda :P 

Det er kaldt her :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnas hus outlet her i krsand iallfall... Skal innom en tur nå etterpå, selvom jeg har alt jeg trenger, trur æ...:fnise:

Barnestell ja, lærte litt da jeg jobbet på føde/barsel for noen år sia, men det betyr jo ikke at jeg kommer til å stå som et annet spm.tegn når junior kommer :fnise: Blir jo lært opp på barsel da, med både stell og første bad... Så får spørre i vei og lære så godt en kan, hvis hauet henger med så tidlig etter fødsel.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visstnok stretchlaken til vogn likevel :blomst: 

Tittet på de laknene jeg har kjøpt nå, og har et i 40x80 (eller noe) som i følge Google skal passe fint til madrassen i vogna :fnise: Jeg visste ikke helt hvor stort laken vi behøver til bedside crib'en da jeg kjøpte, så jeg kjøpte i to forskjellige størrelser. Viser seg at det minste passer til vogna og det største til bedside crib'en. Har siden kjøpt et til, til bedside crib'en, men det betyr jo at vi bare har to til senga og et til vogna. Det er kanskje litt lite ? 

Vi har også bare tre sengesett, men burde kanskje ha flere for å unngå å måtte vaske så ofte  

Får ta en tur til på butikken i løpet av neste uke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har roet ned handlingen litt i det siste må jeg nok ha gjeldsordning innen ungen er ute :fnise: 

Har kjøpt et hakkebakkeskogen sengesett fra Turiform, to sett med Mummi-asjetter og kopper til barn, 6 Mummi-boller til grøt, ei rangle til å henge i newborn setet fra Stokke, badebalje med nyfødtsete, enda en ulldress fra Lille Lam og et hav av klær som er på vei via posten (husker ikke en gang hva jeg har bestilt :P Men det var på salg, altså, så da er det vel ok :P :fnise: ) 

Klør etter å pakke fødebagen, men må kjøpe ny bag først :P (dette er mannens oppgave, og jeg satster på at han fullfører i løpet av uka :fnise: Han skal også kjøpe nye badesko til meg, til bruk i dusjen på sykehuset) 

I tillegg mangler vi brystpumpe, brystvortesalve, (elektrisk) vippestol, babygym og tisselaken... Også lurer jeg på om vi behøver en seng til stua (syntes Baby Björn vugge er fin) og jeg har litt lyst på Easygrow Grandma sovepose, men vi har både lammeskinnspose og Odenwälder pose til vogn samt bilstolpose, så jeg forsøker å begrense meg :fnise: 

 

Hvordan ligger dere andre an med innkjøp? Er fødebagen pakket og klar? :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av småting, er bagen her klar ihvertfall :) Mangler slippers og litt mat/snacks, og har fortsatt ikke fått rotet meg til å kjøpe gulpekluter :P Men det ordner seg :) Trenger sengesett til sprinkelsenga etterhvert da, men det kan hende kommer som julegave :P Er ikke nødvendig med det første uansett :) 

Jeg er spent på om hentesettet søstra mi strikker (blandt de tusen andre tingene ho gjør) blir klart, men det tror jeg :) Så det er egentlig bare å sette inn bilstol/base og få det siste i bagen :) 

Herregud, det er bare 32 dager igjen til termin :overrasket: 

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, du har kjøpt mye, Appelsinjuice! Har ikke tenkt på asjetter og slikt, men ellers er det meste på stell. Mangler sengeklær til vuggen i stuen, ellers bare et par småting. Fødebagen er pakket så godt det går. Har begynt å kjenne litt på realiteten, bare tre uker til termin i dag, prøver å puste med magen og ikke få panikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det var møe handel på deg appelsinjuice! :fnise: 

Her har vi mest sannsynlig alt på stell trur æ. Mangler litt småpell, men det er nok ting som kommer etterhvert. Til jul bl.a ☺️ Fant igår en sånn bok å skrive om junior i. Med kalender de 13 første mnd og masse greier. Kjempefin bok, får bare håpe jeg husker å fylle den etterhvert da. Beste av alt, er en side om graviditet og når unnfangelsen tok sted :fnise: Meeen, den er jeg ikke sikker på gitt :PTrur ei junior vil vite heller. Haha! 

16 dager igjen til termin! Junior må bare komme nå for min del! Kjenner jeg er tung og sliten nå. Beina er hovne og bekkenet verker..... 

Ble også overrasket med babyshower her om dagen! Heile vennegjengen var samlet! Kjempekos. Fikk møe fint også den dagen da! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få det ut, har i de siste tre dagene stusset over magesmertene jeg har hatt. Skikkelige menstruasjonssmerter... Og jeg har lagt to pluss to sammen og tenkt at det er modningssmerter. Nå ser det nesten ut til at det hr "lønnet" seg på en måte! Slimproppen er herved forsvunnet fra min kropp! Jaja, jeg vet jo at man kan gå leeeenge med at den he gått... Men alikevel, det skjer noe liksom :fnise: Litt utålmodig ja :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende pleiepike! Ønsker deg all lykke til og gleder meg til oppdateringer :) 

 

Her endte jeg på legevakten i går, fikk et kraftig migreneanfall med en vanvittig aura. Da jeg mistet språket og ble halvsidig lammet, tok mamma affære (dette er helt vanlig for meg altså, har bare ikke hatt anfall i graviditeten før og i og med at symptomene er så like på svangerskapsforgiftning, var det det like greit å sjekke det ut). blodtrykket mitt var ganske forhøyet, så jeg fikk meg et lite slag i fjeset der og var sikker på at nå ble det akutt keisersnitt og baby innen dagen var over. Heldigvis viste det seg at det kun var smerten som gjorde det, og i dag er alt fint igjen :) 

 

Har tenkt på en ting i det siste; hva gjør dere med helsekortet deres nå på slutten. Har dere det med dere rundt om, eller ligger det hjemme? Jeg har bare i underkant av 3 uker igjen, men er på skolen lange dager, så om det skulle skje noe der, så får jeg jo ikke levert fra meg helsekortet før noen evnt. har vært hjemme og hentet det... Samtidig er jeg så svimete at jeg er sikker på jeg kommer til å rote det bort om jeg skal ha det med meg rundt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det plutselig travelt med bilstol :P så fredag ble den kjøpt. Jeg ligger stort sett i ro nå da jeg fikk premature rier for en uke siden. Er jo så lang på vei at de stopper ikke noe. Det stoppet heldigvis av seg selv! Så startet det igjen, mye kraftigere på søndag kveld og det ble en natt på sykehuset. Heldigvis roet det seg igjen! Nå er det enda mer rolig på sofaen i noen dager til så jeg får bikket uke 37. Jeg kan fremdeles gå over termin, men vi har ikke helt trua på det :P

Det vi eventuelt mangler nå haster ikke før baby kommer :) men pga turene på ssykehuset er baggen så si klar hele tiden og vi drar ingen steder uten den. Jeg får jo ikke bli med på rema uansett :P 

Hodet er festet da og de tok ul for å se at baby har det bra og at det er nok fostervann. Eneste er at jeg har ketoner i urinen, men jeg får ikke i meg mer mat enn jeg allerede spiser. Også er det 2 cm åpning, litt igjen av livmorhalsen. Håper ikke jeg må ligge med ctg når vi kommer inn på abc. Jeg foretrekker å stå under riene har jeg merket. Å ligge med ctg er pyton og vondt :P

spennende å se om det blir noen babyer her snart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...