Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Mange klemmer til deg! Gjør det du kan for å få det bedre, for deg og for ungene. Har han noe som helst av vett i skallen følger han etter. Han har jo valgt å få barn og forplikte seg til deg for resten av sitt liv.

Gratulerer med morsdagen, du er en supermamma! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Er visst nokså lenge siden jeg skrev her sist ser jeg! Tiden flyr! Men jeg har ikke orka å drive på KG med telefonen for det er så slitosmt :P Og ipaden er klikk. Men har kjøpt laptop/chromebook nå da. En enkel sak som gjør det lettere å surfe.

 

Tja. Hvor skal man begynne. Barna, som vanlig... De er blitt så store nå. L fylte 4 år for et par måneder siden og han er plutselig blitt en stor gutt. Han har en bestekompis i barnehagen. De besøker hverandre ganske ofte. Er med hverandre hjem fra barnehagen og sånn. De er som erteris. Har akkurat de samme interessene og de krangler ikke! Helt utrolig, og jeg er veldig glad for at de har funnet hverande.

A nærmer seg 3 og det merkes. Hun er ekstremt sta og viljesterk!! Rart at søsken kan bli så forskjellige. L er liksom litt mer ydmyk og godtar ting lett. Men A?! Hun gir seg ikke uten kamp!! :hoho: Det er gøy å se personlighetene deres, men fy så slitsomt til tider :ler: Jeg er veldig mye alene med de og det er helt uutholdelig noen ganger , særlig dette halve året etter at jeg begynte å jobbe 100%. Fy søren som jeg har hatt lyst til å legge meg i senga og bare bli der i mange dager!! F jobber veldig mye og ofte lange dager. Nå har vi endelig 3 uker ferie sammen og det er supert. Skal ikke ut på noen store utflukter. Tenkte en tur med barnas båt til Kiel eller Danmark. Ellers benytter vi oss av tilbudene i nærområdet. Vi bor ca 25 min unna Hunderfossen familiepark, så vi kjøpte sesongkort der. Da kan vi kose oss masse der i sommer. Det er veldig stort og ungene blir ikke lei der med det første :)

Vi pleier bevisst parforholdet om dagen. Vi gikk på en skikkelig smell for et par måneder siden, og da mener jeg en SKIKKELIG smell! Men nå er vi flinke til å snakke, finne på ting sammen og med barna. Så får vi se om det går an å ordne dette her. Jeg var egentlig sikker på at det skulle bli slutt, men på et vis greide vi å snu det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen av å ville flytte inn i senga for noen dager :laugh: Jobb + unger kan være tøffe tak til tider, så ferie blir nok godt for alle!

Håper det ordner seg mellom dere :klemmer: Mange tomler opp for at dere prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese en liten update fra deg :klemmer: 

Så bra ting går litt bedre med dere nå. Og håper dere får en fin ferie. Reise vekk fra mas og kjas. Mannen ville veldig i hunderfossen i år. Han har familie i dine traket :lur: Men lillebror hater å kjøre bil, så vi blir hjemme :sjenert: Får heller ta det til neste år :opplyser:  Er deilig med hjemmeferie, men kjenner jeg virkelig kunne tenkte meg å reise vekk litt.. Gale jeg har utrolig lyst på campingvogn :ler: Så praktisk å dra på tur med.. Slipper å ligge i telt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig at vi prøver. Særlig for barna sin del. I noen tilfeller er det jo det beste for alle at man går hvert til sitt, men vi er ikke der riktig enda. Får håpe vi får det til å funke.

 

Campingvogn ja!! Ønsker meg det sjøl jeg. Eller en stor og flott bobil! Tenk så kjekt å reise langt med barna da. Går det i total stå så kan man overnatte der man er, også kjøre videre neste dag. Hadde vært konge! Så slipper man å betale i dyre dommer for hytteleie/hotell/teltplass osv :) 

**************************

Jeg spurte mor og far om de kunne tenke seg å ha barna et par dager denne uka fordi vi er blitt bedt ut på litt forskjellig voksenopplegg. Mor ringte på mandag og sa de bare kunne komme. Så da kasta vi dem i bilen og kjørte de dit. Veldig godt med litt fri, men nå skal det bli godt å hente dem igjen! :rodmer:

Får ta oss sammen og bestille båttur til oss også. Regner med at vi reiser innen denne uka er omme. Håper det blir en fin opplevelse for liten og stor :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt for dere! :klemmer: 

Deilig med litt barnefri, men er jammen godt å få dem tilbake også :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff....Nå blir jeg hypokonder fra en annen verden ass!!

Jeg har hatt litt ubehag inn under ribbeina på høyre side..Veldig lenge! Nærmere ett år. Kanskje litt mindre. Nå kjennes det liksom ut som at noe er hovent/har vokst under der. Hender det stikker/svir litt men gir meg ingen store plager i hverdagen. Dumme meg(eller kanskje det var lurt?)googlet jo dette her og det lyser jo kreft LANGE VEIER!! Jeg blir jo helt livredd av dette her. Er jeg dødsdømt nå da? Ettersom det har gått så lang tid. Det verste er at mange av symptomene stemmer,bl.a dårlig matlyst, trøtt og sliten. Har ikke gått ned i vekt eller har ikke hovne ankler og feber som noen av symptomene også var. Men særr. Jeg må uansett kontakte legen men er livredd for utfallet av legetimen. Nå tenker jeg alltid det verste når det gjelder meg selv da men..... :(:(:(  

Dette var dagens nedtur-hypokonder-deppa-innlegg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google kan være skummel altså, særlig dr Google! Ta kontakt med legen din og ta det derfra, det trenger ikke være noe farlig, men uansett greit å sjekke :Nikke: 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg hater google! Blir jo livredd! Huff...Håper bare dette er dumskap og hypokonderopplegg fra meg, men fy søren...Må ordne legetime asap.

 

Ellers går mannen inn i siste ferieuka nå. Denne ferien har gått sååå fort! Jeg har igjen enda en uke til da, så det er godt :) Da blir det ferie hos mine foreldre. Gleder meg til det. Innen denne uka er omme skulle vi ha fått oljet gjerdet vårt som vi satte opp for 3 år siden. Det blir litt av en jobb! 90 meter med gjerde, 200 bord som skal dekkes under og over og på siden og foran og bak :hoho: Vurderer å sette vekk unga og be inn til dugnad med venner. Så kan de få grillmat og iskald pils som takk for innsatsen... Hmmm...

 

Unga er helt konge om dagen. De leker så fint sammen. Er helt fantastisk gøy å se/overhøre samtalene og enighetene de inngår i leken. Blir så stolt når de er så flinke :rodmer:  De satt i baksetet i går etter vi hadde vært på en liten gårdspark og planla at vi liksom skulle på Hunderfossen i dag :ler: Vi får se om vi faktisk tar en tur eller om vi slapper av hjemme. Skulle faktisk vært der fordi A har mista kosekaninen sin der og det er smått krise... Hun har en erstatter her da, men kosen er den aller beste. Fikk en telefon derfra i går om at de hadde funnet den. Service da, at de ringer og sier ifra :nigo:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei.. Du må jo ikke google.. Men kjenner veldig igjen hypokondertankene. Jeg også er der til tider. Kanskje liksom ikke helt forstå hvorfor jeg er den heldige som er frisk :sjenert: 
men bedre å få det sjekket en gang for mye. Ring i dag :opplyser:

Jeg stemmer for dugnad for drittjobber :ler: Øl er vel alltid et trekkplaster for mannfolk? :lur: 

Så herlig med ungene :rodmer: Jeg gleder meg til lillebror blir større og de kan leke mer sammen her også. Ser absolutt fordelen du nå har med to tette :) (selv om jeg ikke orker tanken på det samme selv :fnise: )

Så bra service på Hunderfossen da. Dit skal vi til neste år!! Mannen ville i år, men lillebror takler bare 30 min i bilen av gangen før han blir forbanna. Hadde brukt flere dager på å komme oss dit :ler: Så da sparer vi det litt heller :jepp: Men mannen var der en del ganger da han var liten, så derfor er han gira på å dra tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kakaoen skrev:

Nei nei.. Du må jo ikke google.. Men kjenner veldig igjen hypokondertankene. Jeg også er der til tider. Kanskje liksom ikke helt forstå hvorfor jeg er den heldige som er frisk :sjenert: 
men bedre å få det sjekket en gang for mye. Ring i dag :opplyser:

Jeg stemmer for dugnad for drittjobber :ler: Øl er vel alltid et trekkplaster for mannfolk? :lur: 

Så herlig med ungene :rodmer: Jeg gleder meg til lillebror blir større og de kan leke mer sammen her også. Ser absolutt fordelen du nå har med to tette :) (selv om jeg ikke orker tanken på det samme selv :fnise: )

Så bra service på Hunderfossen da. Dit skal vi til neste år!! Mannen ville i år, men lillebror takler bare 30 min i bilen av gangen før han blir forbanna. Hadde brukt flere dager på å komme oss dit :ler: Så da sparer vi det litt heller :jepp: Men mannen var der en del ganger da han var liten, så derfor er han gira på å dra tilbake.

Google er satan sjøl!! Nesten alt man googler kan være kreft da, men kjenner jeg bare får helt angst av alt jeg leste for det var virkelig mye som stemte. Krysser fingre og tær for at det ikke er så ille som jeg har fått for meg.

 

Ja til øl mot drittjobber!! :fnise: VI får se hva vi rekker og hva været tillater!

Kjempekjekt når ungene endelig finner hverandre. Men veien har vært ganske lang dit altså :ler: Det er både på grunn av personlighet og forskjellig kjønn tror jeg. Det har vært både fint og fælt med to tette. Jeg vet ikke om jeg ville valgt det igjen, men nå som jeg ser resultatet og den ekte gledene de har av hverandre nå så ville jeg nok det allikevel ;)

Hunderfossen er veldig bra altså, så skjønner at mannen din vil dit. Vi var også der masse når vi var små så det er å oppleve barndommen på nytt når man kommer inn der :fnise::nigo: Men husk å kjøpe dag 2 billetter hvis dere først skal dit. Parken er ikke så himla stor, men man rekker ikke over hele på en dag. Da skal man stresse og løpe. Da blir det ikke koselig. Skjønner veldig godt at dere ikke kaster dere i vei på langtur med en liten en som hater bil. Det må bare bli stress!!

Hvor langt inna dyreparken bor dere? Bor dere sentralt eller i utkanten? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ara skrev:

Google er satan sjøl!! Nesten alt man googler kan være kreft da, men kjenner jeg bare får helt angst av alt jeg leste for det var virkelig mye som stemte. Krysser fingre og tær for at det ikke er så ille som jeg har fått for meg.

 

Ja til øl mot drittjobber!! :fnise: VI får se hva vi rekker og hva været tillater!

Kjempekjekt når ungene endelig finner hverandre. Men veien har vært ganske lang dit altså :ler: Det er både på grunn av personlighet og forskjellig kjønn tror jeg. Det har vært både fint og fælt med to tette. Jeg vet ikke om jeg ville valgt det igjen, men nå som jeg ser resultatet og den ekte gledene de har av hverandre nå så ville jeg nok det allikevel ;)

Hunderfossen er veldig bra altså, så skjønner at mannen din vil dit. Vi var også der masse når vi var små så det er å oppleve barndommen på nytt når man kommer inn der :fnise::nigo: Men husk å kjøpe dag 2 billetter hvis dere først skal dit. Parken er ikke så himla stor, men man rekker ikke over hele på en dag. Da skal man stresse og løpe. Da blir det ikke koselig. Skjønner veldig godt at dere ikke kaster dere i vei på langtur med en liten en som hater bil. Det må bare bli stress!!

Hvor langt inna dyreparken bor dere? Bor dere sentralt eller i utkanten? :)

 

 

Nei ser at det ikke alltid bare er idyll med to tette :ler: Men gjort er gjort.. Du får gå for to tette en gang til da. Vips så har du 4 :ler: 

Vi bor 25 min unna dyreparken. Dyreparken ligger helt i østsiden av Kristiansand, knapt over kommune grensa :P Og vi bor mer mot andre siden. Utkanten begge deler. Men jeg synes det går fort å kjøre dit.
Hadde vært litt gøy å hilse på dere om dere tørr dersom vi kommer deres vei til neste sommer. Dere har samme musikksmak som gubben min, så definitivt noe for dere å snakke om der :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kakaoen skrev:

Nei ser at det ikke alltid bare er idyll med to tette :ler: Men gjort er gjort.. Du får gå for to tette en gang til da. Vips så har du 4 :ler: 

Vi bor 25 min unna dyreparken. Dyreparken ligger helt i østsiden av Kristiansand, knapt over kommune grensa :P Og vi bor mer mot andre siden. Utkanten begge deler. Men jeg synes det går fort å kjøre dit.
Hadde vært litt gøy å hilse på dere om dere tørr dersom vi kommer deres vei til neste sommer. Dere har samme musikksmak som gubben min, så definitivt noe for dere å snakke om der :ler: 

JA TAKK til to tette til. Tvilliger hadde vært perfekt :hoho: Men hvordan bearbeide mannen? :ler:

 

Bor ca 25-30 min unna Hunderfossen vi også. Bare en liten svipptur synes jeg også :) 

JA, selvsagt må vi møtes!! :nigo: Det hadde bare vært gøy!  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde vi en sånn helt perfekt sommerdag her hjemme. Sov i telt i hagen natt til i går. A sovna veldig fort, men L lå og skravla og tulla og var overtrøtt. Sovna ikke før 22.30 tror jeg. Men det var deilig å sove ute og vi koste oss skikkelig. Himmelen var knallblå og sola steika da vi våkna, så vi kasta i oss frokost og bare var ute hele dagen. Bada i bassenget, spilte "krokett", fotball og badminton, bada mer, spiste is, spiste pizza,hørte på musikk og hadde det så enkelt men så knall! :nigo: 

Mannen og nabomannen satt på verandaen her til langt på natt og pilsa. Superidioter! :balltre: Naboen ble så drita at han tryna så lang han var på verandaen. Jeg skvatt da jeg hørte et kraftig DUNK så jeg hoppa ut av senga for å se. Da sto min mann lent over han som lå pladask på gulvet og prøvde å få han opp. Tenk at voksne folk må være så idioter?!  Jeg har ikke ord. Jeg avslutta selvsagt festen og fikk naboen hjemover. Sende melding til nabodama slik at hun visste hva hun fikk hjem. De har 3 barn og 3.mann er nyfødt så greit å ikke ha en mann som kommer og besvimer oppå babyen i senga.

Det har vært litt voldsom drikkekultur her til tider. Kjenner at det er en av faktorene til at forholdet vårt gir sur stemning. Det går liksom ikke an å ta 2-3 pils i kveldssola på verandaen også bare avslutte... Neida, det skal høljes ned på høykant! De hadde tømt en flaske med captain morgan også :skaal::haar: Så da blir det nok en dag der mannen sover halve og jeg reiser ut på noe med barna fordi jeg ikke gidder å forholde meg til han når han er bakfull og heller ikke gidder å vente på at han skal stå opp og eventuelt være med på noe. gaaaaaad!!!

 

Jeg har ikke ringt legen enda. Jeg tørr ikke! Jeg vet jeg må. Men jeg er så redd for utfallet :sjenert: Jeg vet jo at OM det skulle være noe dritt så er det jo bedre å finne det ut så fort som mulig. Og forhåpentligvis er det bare en bagatell, men huff altså... 

 

Nei, nå får kaffen helles ned i gapet også får vi kle på oss og reise ut på eventyr :)

Ha en finfin dag alle sammen :kyss:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, jeg skjønner ikke poenget med å drikke seg så hinsides drita når man har barn å ta seg av :sur: 

Og du, ring legen. Det trenger ikke være noe, veldig greit å kunne avkrefte så tidlig som mulig! Så slipper du å ha det hengende over deg. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Favole skrev:

Årh, jeg skjønner ikke poenget med å drikke seg så hinsides drita når man har barn å ta seg av :sur: 

Og du, ring legen. Det trenger ikke være noe, veldig greit å kunne avkrefte så tidlig som mulig! Så slipper du å ha det hengende over deg. :klem: 

Det er så uansvarlig, egoistisk og barnslig!! Det skjer alt for ofte. Vi kan ha en rolig vennekveld her med barna som sover i sengene sine, alle tar et par glass vin og alt er rolig og vi spiller brettspill og har det koselig. Så går jeg å legger meg og da benytter han sjansen til å fortsette. Blir med hjem til venneparet eller trekker ut på verandaen for å "ta den helt ut"! :sinna:

 

Jeg skal ringe! Jeg må jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, ara skrev:

Det er så uansvarlig, egoistisk og barnslig!! Det skjer alt for ofte. Vi kan ha en rolig vennekveld her med barna som sover i sengene sine, alle tar et par glass vin og alt er rolig og vi spiller brettspill og har det koselig. Så går jeg å legger meg og da benytter han sjansen til å fortsette. Blir med hjem til venneparet eller trekker ut på verandaen for å "ta den helt ut"! :sinna:

 

Jeg skal ringe! Jeg må jo.

Slikt er jo greit, et par glass liksom. Sånn som i ettermiddag, svigerinne og svoger har vært her på grilling og de og mannen tok seg noen øl hver. Helt innafor. Men noe mer? Ikke med unger tilstede.

Ring imårra! Virtuell støtteklem herfra :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen. 

Lenge mellom hvert besøk her inne. Dagene og ukene går i ett. I morgen skal jeg til legen og jeg gruer meg så jeg griner :trist:Jeg har drøyd så lenge med å bestille time men gjorde det forrige uke. Jeg har liksom bare innstilt meg på at dette er alvorlig og farlig osv. Jeg tenker at jeg sikkert nå skal dø fra barna og alle jeg elsker.  Hvorfor tenker jeg sånn?? Er det fordi jeg virkelig er alvorlig syk? Eller er det fordi jeg bare forbereder meg på det verste? 

Gud bedre jeg håper jeg ikke trenger å være enda mer bekymret etter legetimen i morgen. Oppdatering kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det ikke er mange lesere her, for jeg oppdaterer jo ALDRI.. Uansett har jeg noe å se tilbake på selv :fnise:

 

Var hos legen i dag. Gikk bedre enn jeg trodde men er ikke tilfredsstilt før jeg mottar eller ikke mottar en telefon innen 2 dager. Det var så lang tid legen sa det tok før han fikk svar på blodprøvene vi tok. Han undersøkte meg ved å klemme her og der på magen og oppover der jeg hadde vondt. Han var ikke redd for at det var kreft, som jeg er aller mest redd for...Han tenkte mest at det kunne være noe tarmrelatert, luftpose eller hva han kalte det. Men jeg tok blodprøver for å sjekke bl.a leveren og galle osv. I tilegg tok jeg hcg prøve......................................................... Mensen er 2 uker forsinka :haar: Jeg som virkelig ønsker meg et barn til! Men for det første så har jeg og F avtale om å ikke få flere barn. Og for det andre så er forholdet vårt shitty IGJEN...og derfor er det klin umulig å sette et barn til verden nå. Det er dårlig gjort rett og slett, for jeg vet ikke om jeg orker å være i dette forholdet stort lenger. Skal utdype mer senere, men mye er allerede sagt før. Det gikk liksom så bra en stund, men jeg orker ikke mer berg og dalbane kjøring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på gode nyheter fra legen :klemmer: Og stor, stor klem og masse støtte i forhold til shitty tilstander. Må bare sende ei mld om du vil snakke med noen! Berg og dalbane er.så.slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...