Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oh! Bader vi i coctailene nå? Dette er ikke vanlige små drinkeglass forstår jeg! :fnise:

Gooood helg! :biggrin:

Det er gresskartid. :bolledeig::hoppendeglad:

f8ba221a22decd8b5412ef4f7fafb3ae.jpg

Et av desse har alt kommet i hus, blitt kappet opp og stappet i ovnen. :spise: Vurderer å skaffe meg et til å pynte med også. :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg høstet inn de siste chiliene. Over 30 chilier som skal henges på en snor og tørkes. Hjemmelaget chilipulver. :biggrin:

Er sikker på at jeg har høstet mellom 150 og 200 chilier fra bare 3 små planter. :daane: Heldigvis er de ikke så veldig sterke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørket masse chilli et år Anje, la det deretter på et tett Norgesglass og vet du at den chillien holder seg og er like effektiv i dag. Det er i hvert fall to år siden. :wow:

Gresskar-rullekake! :sjokkert:

oDVvRcA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å snike meg inn her, eller? Det virket så koselig med blomster og planter og kaker og slikt :sjenert:

Kanskje om jeg har med kake? :jepp:

spring_flower_ladybug_cake.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det! Velkommen Tekola! :biggrin: Det er mye planter og kaker det går i med meg. :fnise:

Du trenger ikke å ta med kake heller (selv om det aldri skader.. :plystre: ) Og for en søt kake!

Det var mye chili det Aldri. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen mange chili! Så gøy! :hoppe:

:jepp: Og jeg skal prøve holde liv i plantene til neste år så det blir masse chili da og. Men tror jeg skal gi vekk en eller to så jeg ikke må leve av chili con carne og taco. :lol:

http://www.dagbladet.no/hercule_poirot

Tenk å skrive hele 70 historier om denne koselige belgieren! :hakeslepp: Jeg er full av respekt for den godeste Agatha Christie! Jeg elsker å se Hercule Poirot og kan se episodene igjen og igjen. :rodmer: Og så er de så fint filmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg hjem til en mystisk konvolutt i postkassen. Lurte leeeenge på hva dette kunne være før jeg kom på at jeg har bestilt noen frø fra England. Og det er bra kjapt levert, for jeg bestilte dem forrige uke. :biggrin:

De kom i slike papirkonvolutter som ser riktig koselige ut. Liksom litt gammeldagse. Godt utvalg av masse slag tomater (jeg har slitt med å finne tomater som passer i krukke på balkong men her fikk jeg bestilt to typer!). Og jeg fikk til og med en pakke med gratisfrø til noe slags salat. Veldig fornøyd med de her. :bolledeig:

http://www.plant-world-seeds.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fant jeg omsider denne fine boka. Gratulerer så masse! :klem:

Legger igjen et assortert utvalg av frø til deg, så får vi håpe det gir resultater når den tid kommer.

P1020126-1024x874.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frø! Takker så meget! For en fin innflyttingsgave. :biggrin:

Jeg har forstått at Hoppen ikke spiser godteri, så da byr jeg på kjernesunt snack i anledning den skumle dagen! Nom!

a388a9ec7be1db69331b33c06f56e16f.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg, Anje :blomst:

Jeg så en fin oppskrift på chiliolje som så veldig god ut her en dag, og da tenkte jeg på deg! :jepp: Men, nå finner jeg ikke akkurat den igjen selvsagt :(

Har du prøvd det kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiliolje har jeg ikke prøvd, nei. Men det må jeg nesten teste ut! :arwen:

God helg! :strix:

Mer gresskar. Gresskarpudding denne gangen:

a7db5c7d808b5b372d828de39ce436a3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. :overrasket: Forstår aldri hvor det blir av helgene! :klo:

I dag skal jeg sette chilien til lagring i boden. Må bare huske å kjøpe en slik tidsbryter-ting så lyset deres slår seg inn og ut uten at jeg må gjøre en ting. :nigo: Moderne teknologi!

Jeg har også sådd gojifrø for flere dager siden og går nå og kikker nedi krukken 3-4 ganger om dagen. Spirer de ikke snart? :bond: (Jeg er så tålmodig av meg.)

Og Aldri: jeg har samlet en 5-6 frø fra en sitron og skal plante de så jeg får meg et sitron-krus til å ha på bordet. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitron-krus!! :hoppendeglad: Hurraaaa Anje - skal krysse finger og tær for fine spirer! :tommelopp:

Til høsten kan du kanskje starte opp med egen sitron-utsalgs-bod? :hjerter_rundt:

ihGIxUX.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronbod! :hoppendeglad:

Jeg venter fortsatt på spirer. Desse sitronstenene skal visst bruke flere uker! :bond: Og så jeg som er så dårlig på å vente.

6ba952ddf635b46a40397c6e18e02c88.jpg

Kastanjer! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjer tror jeg faktisk ikke jeg har smakt :klo:

Ikke jeg heller, men som du ser så har jeg store forventninger. :fnise: Jeg får ikke tak i dem her, så i Berlin skal det hamstres julekastanjer. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...