Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært ute og i det minste funnet fram jernriva! Men bare funnet fram......:) Har mye ugress mellom plantene som må vekk, og det virker ganske løst og ligger nesten oppå. Så det burde være grei skuring, MEN kvier meg likevel.

Det som er et ork nå, er all den påkledningen, syns jeg. Bedre om sommeren, når man kan løpe ut i slippers!

Dagens hjertesukk.

:lillesky2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaa, er så enig så enig :Nikke: Og akkurat når man har fått på seg alt og kommet seg ut begynner det typisk å regne, så må man inn igjen å skifte :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja, og så kan du vedde på at mobilen ringer når du står der med hendene tilgriset av jord og møkk!  (pleier å la mobilen ligge under tak ute-når jeg er ute-). Og når jeg ringer opp igjen, er det ingen som tar den. :fnise: Jaja, godt å klage litt, hehe.

Ser ikke ut som arbeidslysta er påtrengende i dag, så jeg venter til en dag i helga. 

:veslejenta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig! :rodmer: Riktig god helg til deg også, Rumle! 

Regner med at det er pelargonia. Husker min mor kalte dem for "prinser". :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morges hadde pusen tatt ei lita mus som lå på dørmatta da jeg kom ut. Flinke pusen, men jeg syns jo litt synd i den søte musa også da. :smilorange: Men ikke fullt så søtt å få den inn i huset, kanskje i det elektriske anlegget osv.

Så da fikk pusen deilig våtfor som takk for hjelpen. :catmilk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 12.42, hjertesukka skrev:

Så nydelig! :rodmer: Riktig god helg til deg også, Rumle! 

Regner med at det er pelargonia. Husker min mor kalte dem for "prinser". :hjertesmil:

Det er pelargonia ja :jepp: Er så glad i det, har nok arvet sansen for de fra min mor her også, hun hadde alltid de i krukker og kar overalt om sommeren :rodmer: Og så husker jeg de såååå godt fra turer til Italia, Spania og Hellas som barn ..

70790bdddfdf9346ea3d2f24f99b77e7.jpg

6112c77940ea14002975915ee2428f89.jpg

4e74e1f5a7d3f3714dc82e16e5b5b3ae.jpg

c06c314514fbf9d71adc585a39f0fa2f.jpg

 

51 minutter siden, hjertesukka skrev:

I morges hadde pusen tatt ei lita mus som lå på dørmatta da jeg kom ut. Flinke pusen, men jeg syns jo litt synd i den søte musa også da. :smilorange: Men ikke fullt så søtt å få den inn i huset, kanskje i det elektriske anlegget osv.

Så da fikk pusen deilig våtfor som takk for hjelpen. :catmilk:

Flink pus, ja :Nikke: Men, ser hva du mener, de er jo så utrolig søte også! :sukk: 

Innepusen min fanget en  mus som hadde kommet inn en gang, og hun fikk visst like mye sjokk som meg - kom løpende mot meg med musen i munnen og lagde et fortvilet rop som hørtes ut som et laaaaangt rop om hjelp! :ler: Titt og ofte sier jeg til henne; husker du den gangen da du bare "mjaaaaaawhhhhhhh", og hun blir like fornærmet hver gang og nærmest fnyser i luften! :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden pleier det å komme inn nydelige, duftende engelske pelargonier i hagesentrene - de er helt vidunderlige! :daane: Jeg har en som dufter akkurat som jordbær, helt nydelig :rodmer: 

(dvs. den holder på å krepere nå, men jeg skal prøve å ta avlegger av det som er igjen). Forhåpentligvis får jeg tak i en ny snart uansett :Nikke: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, syns jeg ser den fortvilte pusen din komme løpende med musa i kjeften. :laugh:

Trodde det var bare meg som "snakket" med pusen. Den forrige pusen jeg hadde, God bless  him, svarte igjen da jeg gryntet noen lyder, men den jeg har nå stirrer bare tomt ut i luften. Kanskje en vakker dag? :alice:

Takk for vakre bilder!  Veldig fine oppi terracottapotter! Syns de passer godt til litt slik shabbychick-stil som jeg har.....så kanskje jeg får meg noen pelargonia til sommeren. Rart med det man vokste opp med! :hjertesmil:..og som frembringer gode minner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Haha, syns jeg ser den fortvilte pusen din komme løpende med musa i kjeften. :laugh:

Trodde det var bare meg som "snakket" med pusen. Den forrige pusen jeg hadde, God bless  him, svarte igjen da jeg gryntet noen lyder, men den jeg har nå stirrer bare tomt ut i luften. Kanskje en vakker dag? :alice:

Takk for vakre bilder!  Veldig fine oppi terracottapotter! Syns de passer godt til litt slik shabbychick-stil som jeg har.....så kanskje jeg får meg noen pelargonia til sommeren. Rart med det man vokste opp med! :hjertesmil:..og som frembringer gode minner.

Jaaaaaa klart man må snakke med katten! Min hadde nok blitt helt forvirret om jeg ikke snakket med henne, jeg maser hele tiden om alt mulig, synger og holder på :ler: 

 

Synes absolutt du skal prøve et par pelargonia, ja - du skal bare se du blir hektet du også :jepp: Kan tenke meg at du ville likt den svak rosa som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå! Den ligner på denne;

3568c8fe3a1163a489b4492d0530dc03.jpg

Jeg har en i en gammel hollandsk krukke som begynner å bli en del år nå. Tar den bare ut på våren og inn i vinduet igjen på høsten, enkelt og greit :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin! Ja, jeg hadde tenkt på rosa i terracottapotte, faktisk. Du må være synsk! :fnise:

Eller kanskje i en av de hollandske pottene jeg har....hm.

Som jeg gleder meg til å begynne med alt det kjekke i hagen! Er nå på nippet til å komme meg ut og ta en liten våronn, men som jeg nevnte, det er alt det styret med klær, sukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:laugh:

Ja, jeg vil også ut! Men, orker ikke i dette været. Og med tanke på at det fint kan komme snø og frost i mange måneder enda, så føler jeg det er begrenset hvor mye man kan få gjort :vetikke: Har en del forfallende å ta tak i da, men det er liksom ikke like fristende :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var ute en liten tur og fikk bort noe ugress, men jeg var nok litt for seint ute for det begynte å mørkne! Tenk det! :biggrin:

Og så oppdaga jeg at jeg trakka ned noen løker, så jeg ga bare opp! :sjokkbla: Jaja, det lysner for hver dag, heldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Huff da, kjedelig med løkene, men de tar seg sikkert opp igjen om de ikke har kommet så langt :jepp: 

Ja, det tenkte jeg og. Løker tåler det meste, tror jeg. :dany::ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...