Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

2 timer siden, hjertesukka skrev:

:nordvesta:

Skulle gjerne tatt dine amarylliser i nærmere øyensyn!  Vakkert er det, spesielt på denne tiden, som du sier.

Jeg falt litt i staver på Pinterest;

 

Pinterest en.jpg

Pinterest to.jpg

Pinterest tre.jpg

Åhh det er så mye fint der inne :rodmer: 

Kan vise deg noen bilder hvis jeg noensinne får knotet meg til å overføre dem til pcen :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rumle skrev:

Åhh det er så mye fint der inne :rodmer: 

Kan vise deg noen bilder hvis jeg noensinne får knotet meg til å overføre dem til pcen :P 

Takk, supert det! Vet ikke om jeg har sagt det før,  men jeg har et prosjekt gående i fjellhagen min. Har såvidt begynt med noen veier og et par små hus, ei mini-ku og ei mini-klessnor. :laugh: Får liksom ikke helt dreisen på det, men stresser ikke. Samler ideer imens.:ac:

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk, supert det! Vet ikke om jeg har sagt det før,  men jeg har et prosjekt gående i fjellhagen min. Har såvidt begynt med noen veier og et par små hus, ei mini-ku og ei mini-klessnor. :laugh: Får liksom ikke helt dreisen på det, men stresser ikke. Samler ideer imens.:ac:

Jo, husker du har nevnt det! :Nikke: 

Men - du har ikke nevnt mini-kuen? :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Jo, husker du har nevnt det! :Nikke: 

Men - du har ikke nevnt mini-kuen? :ler: 

Haha, joda, den fant jeg i ei gammel eske her, og så har jeg noen melkespann som er dobbelt så store som kua! Det er noe med proporsjonene som blir så feil på sånne steder! :ler: Må planlegge så innmari....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinner og jeg har ved en runde i hagen konstatert at rosetrærne har fått nye skudd! Hjelp, hvordan skal dette gå? Men må vel beskjære dem til våren uansett.

Og mange løker har begynt å titte opp! :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kua mi! :laugh: Måtte ut en tur igjen, det er så deilig nå, littegrann kaldt men vindstille.

Og så tror jeg at det er krokus som kommer opp der. Eller kanskje noe annet? :ler: Andre som har begynt å få opp løker nå?

kua mi.JPG

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn ku! :ler: 

Jeg synes det ligner mest på de små påskeliljene man kan kjøpe fremover nå i potte? Tete a tete eller noe sånt? Kan du ha plantet de der kanskje? Krokos pleier vanligvis å ha veldig spisse tupper på bladene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan ha rett i det, Rumle. Har plantet litt her og litt der, og noe stod her fra før, så jeg har helt mistet oversikten. Så jeg har plantet en del tulipaner, krokus og klosterklokker, for å få litt variasjon. Fra før av, så er det mest slike gule påskeliljer som på bildet ditt. Men fint var det! :)  Steiner innimellom er veldig dekorativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en falsk liten bekk? Dog det er nok mye arbeid med det - men det hadde vært fint, og tenk den lyden da :rodmer:

Jeg har hatt det på ønskelisten min leeeenge :jepp: 

0cc2ba874a2b889b81ab5eea2490c3c9.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ditt tilfelle kunne du jo kanskje ha lagt slangen diskret ut til tuppen av den store steinen i bakgrunnen - kunne blitt flott!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joooo, så herlig! Det er bare så sjarmerende, fatter ikke hvordan de får det til! En liten bekk hadde gjort seg! Men da må jeg vel til med et slags pumpesystem...hm....:dusje: :hjerter:

Ser også at jeg godt kan plante mye mye mer rundtomkring. Har noen sukkulenter der, som du ser til venstre, håper de sprer seg. Men tenkte også å flytte noen bregner dit. Kom på at det vokser masse ville eføy rett nedi veien her også.:sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, hjertesukka skrev:

Joooo, så herlig! Det er bare så sjarmerende, fatter ikke hvordan de får det til! En liten bekk hadde gjort seg! Men da må jeg vel til med et slags pumpesystem...hm....:dusje: :hjerter:

Ser også at jeg godt kan plante mye mye mer rundtomkring. Har noen sukkulenter der, som du ser til venstre, håper de sprer seg. Men tenkte også å flytte noen bregner dit. Kom på at det vokser masse ville eføy rett nedi veien her også.:sjenert:

Ja, men det selges mange sånne ferdige sett - men er en del å sette seg inn i likevel, regner jeg med? Og så må det vel av og tømmes for vinteren, sikkert?

Jaaaaa, masse små fine ting du kan plante der. Jeg har noen små, delikate bregner som bare blir ca. 10 cm - jeg har de plante under et lønnetre i en svær rund keramikkkrukke på terrassen - de er kjempefine, hadde passet veldig godt der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. januar 2017 den 14.26, hjertesukka skrev:

Kua mi! :laugh: Måtte ut en tur igjen, det er så deilig nå, littegrann kaldt men vindstille.

Og så tror jeg at det er krokus som kommer opp der. Eller kanskje noe annet? :ler: Andre som har begynt å få opp løker nå?

kua mi.JPG

Men altså, det er vinter nå! :jolie:

:ler: Nei du, her er det snø og nå blir det vel is også etter denne tåka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

750aa008e44690ee47900ffd6d81831c.jpg

Husker bare ikke navnet, men det kan jeg finne - tror det er en variant av disse, som kalles maidenhair fern (adiantum)

 

Har nettopp kjøpt en svær sånn for å få litt grønt inn i stuen - det trengs nå! Ble enda en monstrea også, pluss litt div annet. Hjelper på! Håper jeg klarer å ta meg av de så de kan komme ut til våren :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. januar 2017 den 10.49, Rumle skrev:

narcissus-tete-a-tete-ras-01-gpp.jpg

Disse var det jeg tenkte på? :jepp: 

Og disse kommer hvertfall ikke før april! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...