Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Nei, jeg mente mer som i at jeg har begynt å kikke på frø :jepp: Kommer ikke til å så noe før tidligst februar - og jeg skal virkelig prøve å holde det på et minimum i år, for jeg har så mye annet jeg må ta tak i utover våren. Får heller satse på litt direktesåing i april-mai tror jeg :jepp: 

Nei, jeg har ikke jord inne akkurat nå - men om nøden er skikkelig ille hender det jeg drar en sekk inn i gangen, og lar den stå der natten over for å tine :P Om det er frost så klart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her i grunnen. Har også mye som jeg plantet i fjor sommer, som jeg venter på. Men har kikket litt i Zimtrade sin katalog, ja og så litt på eBay da. 

Disse irisene (Katharina Hodgin)- kjøpte jeg hos Zimtrade i fjor, og de var så skjønne, spent på om de kommer like fint til våren!

 

bilde (228).JPG

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 18.32, hjertesukka skrev:

Samme her i grunnen. Har også mye som jeg plantet i fjor sommer, som jeg venter på. Men har kikket litt i Zimtrade sin katalog, ja og så litt på eBay da. 

Disse irisene (Katharina Hodgin)- kjøpte jeg hos Zimtrade i fjor, og de var så skjønne, spent på om de kommer like fint til våren!

 

bilde (228).JPG

De husker jeg godt, de var så fine :rodmer: Prøvde å finne noen som lignet i høst faktisk - håper de kommer opp! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror de var noe av det aller fineste jeg hadde i hagen i fjor! Kanskje også fordi de kom opp så tidlig- i mars. Hadde en mistanke om at jeg hadde lagt ut dette bildet før, men en god ting osv......:fnise:

Satte også nedi slike "løve"-iriser, men av de så kom kun èn opp. Prøvde å lage et slags Afrikatema i bedet, men ikke helt vellykka.

Hva slags iris er det du har satt? (trenger ikke navn nødvendigvis) :)

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke navnene, så det kan jeg ikke svare på :ler: Men, ja satt noen som lignet veldig på disse, og to varianter av blå - den mest vanlige knallblå og en litt lysere :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløken har skutt opp som bare det de siste ukene - ser helt merkelig ut med de  tynne, grønne stenglene :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint! Har også den mest vanlige blå. Oppdaget at det var en tue borti skogholtet mitt og tok en del avleggere som jeg har satt rundtomkring. Aner ikke om de er "ville" eller om noen har plantet de der, sikkert det siste.

Spennende med hvitløk! Satte en bare for å prøve og den er så fin nå at jeg har ikke hjerte til å ta den opp.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hjertesukka skrev:

---

Spennende med hvitløk! Satte en bare for å prøve og den er så fin nå at jeg har ikke hjerte til å ta den opp.:)

Så gøy :) Inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rumle skrev:

Så gøy :) Inne eller ute?

Ute :)

Var ute nå og tok dette bildet, som viser hvilken mild vinter vi har, her er det julerosa mi og påskeliljer i bakgrunnen:

 

Julerose ute.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen en fin tid når det begynner å spire og gro altså :Nikke: Håper det ikke blir så mye kulde fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Er sjeleglad så lenge det er plussgrader. Så får jeg heller tåle litt vind rundt hjørnene. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så heftig vær for tida, og dramatisk himmel! Bildet tok jeg i fjor her ute langs strendene.

God helg! :)

bilde (203).JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Det er så heftig vær for tida, og dramatisk himmel! Bildet tok jeg i fjor her ute langs strendene.

God helg! :)

bilde (203).JPG

Åhh så herlig :rodmer: Har alltid drømt om å bo nær en sånn strand :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også. Det er en liten kjøretur fra der jeg bor altså. Men et fint område å gå tur i. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ja, jeg også. Det er en liten kjøretur fra der jeg bor altså. Men et fint område å gå tur i. :)

Tror jeg hadde gått der hver dag året i gjennom hvis jeg kunne :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Skal jammen ta meg en tur dit i løpet av helga! :nordvesta:

Åhhh heldiggris! Ta bilder da!:hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god ide! Og så må jeg huske å kle meg godt, det pleier å blåse innmari der. 

:foto:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...