Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

 Jeg prøver å ikke bekymre meg for noe som kanskje ikke kommer, hehe, lettere sagt enn gjort.

Får tenke på deg og alle andre som strever med hålka nå, stakkars folk! :troest: - og jeg mener det virkelig, har opplevd litt av hvert på hålka! :mrgreen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Rumle skrev:

Holke er skumle saker! :unsure: 

Ikke sant? Holdt en gang på å "gjøre kål" på meg selv utenfor Oslo City. Gikk arm i arm med ei venninne og skravla og tenkte ikke på at de ikke hadde strødd midt i hovedstaden! Men der lå jeg plutselig så lang jeg var og det var kjempevondt. :sjokk::wink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskald russervind her nå, men flott sol da. Pusen har fått lov å være inne hele tiden og det setter den pris på. Fast plass i sofaen og alt hun trenger innen rekkevidde. :catmilk:Mjau!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herr Iskald herjer fortsatt og det jeg er mest lei av, er å kle meg som Michelinmannen! :fryser:

 Liker best slippers og en tynn sommerkjole jeg! 

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hjertesukka skrev:

Herr Iskald herjer fortsatt og det jeg er mest lei av, er å kle meg som Michelinmannen! :fryser:

 Liker best slippers og en tynn sommerkjole jeg! 

:duskedame:

Herlighet så surt og kaldt det var her i dag også! Brrrrrrrrrrrr! :bond: Første våririsene har underlig nok plutselig åpnet seg? :klo: Dårlig timing, burde sikkert tatt de med inn, men det glemte jeg. Får håpe de klarer seg! Sitrus-treet mitt står ute enda! :sjokkert: Burde tatt det inn, men krukken står så langt oppe på en reol, og den er blytung, så jeg tok ikke sjansen! Så nå har den fått tredd en pappeske over seg (med hull oppe og i bunnen) og så har jeg puttet masse sammenkrøllet papir i tomrommet rundt krukken :ler: Håper det hjelper litt i alle fall :Nikke: 

Ellers er amaryllisene i full blomst - og haugevis er i knopp enda :P Har tatt masse bilder, må bare få overført de osv :ninja: (verdens sløveste på slikt).

Håper du og pus har det bra i kulden :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi koser oss, vi! Nå ville den plutselig ut, men tror ikke hun er klar over at det fremdeles er kaldt, så jeg hører nok mjauing ved døra snart. :alice:

Skal si at du ordner og styrer! Er nok bra for sitrustreet og få litt innpakking rundt seg! Lurt med pappeske. :idesmil:

Høres fint ut med masse amarylliser i blomst! (Har satt bort mine, skjedde ingenting). Ellers satte jeg ut en fuksia jeg har hatt inne, vannet den og klippet den ned, rett før kulden kom. Den står riktignok i et slags vindfang bak et vindu, så jeg håper og tror den greier seg. Blodbegeren har jeg hengt opp i kjøkkenvinduet, den var begynt å blomstre igjen- den var så fin i fjor.

Og dere har det vel like kaldt som oss, tenker jeg. Og så våriris i blomst dah!! Jøje meg, det var tidlig!

 

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så bilder av blodbegeren, den var utrolig fin, ja :jepp: 

Jaaa tidlig med blomstring nå, håper resten av de drøyer det litt da, så ikke alle fryser i stykker :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på den som lignet på den fine du hadde i fjor - lyseblå med mye tegninger? Gleder meg til å ta bilder av den! :duskedame: Så håper musene ikke har tatt de! Har funnet flere krukker de har vært å gravd i. Ikke spesielt happy over det akkurat! :dry: Det virker som de er veldig begeistret for krokusløk og noen spesielle sorter tulipaner, mens andre tulipaner blåser de helt i. Merkelig det der :vetikke: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte jeg deg om det året jeg hadde plantet en avlang fiberkrukke (som ser ut som gammel betong) full av nydelige krokus? Gikk og ventet og ventet på at de skulle blomstre, og en morgen jeg kom ut med kaffen hadde en mus gnagd av alle stilkene og bladene (rett før blomstring!) Og lagt de i fine buketter på rad og rekke - og gravd opp hver eneste løk! Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. herlighet! Er det mulig? - Skulle liksom plukke buketter til deg da. :fnise: Trodde ikke mus gjorde sånt. Irriterende, men samtidig litt søtt om jeg kan si det sånn.

Den lyseblå med mye tegninger; tenker du på den våririsen som jeg kaller for tigeriris?

Har også merket at "noe" går på løkene mine noen steder, ikke alle. Jeg trodde det var rotter. :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Å. herlighet! Er det mulig? - Skulle liksom plukke buketter til deg da. :fnise: Trodde ikke mus gjorde sånt. Irriterende, men samtidig litt søtt om jeg kan si det sånn.

Den lyseblå med mye tegninger; tenker du på den våririsen som jeg kaller for tigeriris?

Har også merket at "noe" går på løkene mine noen steder, ikke alle. Jeg trodde det var rotter. :ohmy:

Ja, det var ganske søtt - og jeg ble så forfjamset at jeg glemte å ta bilde av det - burde tatt bilde for det var veldig morsomt hvordan den hadde lagt alt på en sirlig rekke i helt like buketter :fnise: 

Jeg vet det er mus her, for jeg har tatt de på fersken flere ganger. Sånne typisk skogmus. De er veldig søte, men rimelig frekke når de begynner å grave i en krukke et par meter fra der jeg står og jobber! :dry: 

Ja, helt sikkert den du kaller tigeriris! :jepp: Ligner litt på denne?

39bef200b56d48e96c3c1090c10c96c7.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra katalogen der jeg kjøpte dem;

Iris Katharine Hodgkin.jpg 

Og så kjøpte jeg Lion King, men de kom seg ikke;

Iris Lion King.jpg

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Dette er fra katalogen der jeg kjøpte dem;

Iris Katharine Hodgkin.jpg

Helt nydelig, ser litt mer lilla ut kanskje :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen ville være ute i natt! Har mistanke om at det er noe løpetid på gang, men da plasserte jeg den vennlig og bestemt i sofaen. Med mat, vann og sandkasse i nærheten. Det er noe med å vite sitt eget beste. Men som katter flest var hun like blid i morges. :catmilk:Selv lengter jeg etter mildvær nå! Alt blir så bakvendt i kulda, syns jeg. :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...