Gå til innhold

reklamefilmen du syns er mest plagsom/teit? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun slår over på islandsk etter hvert. Skjønner ikke helt hva det har å gjøre med toget?

Anonymkode: 9cf71...d80

Haha, det er norsk... poenget med at hun legger om dialekten sin er jo for å illustrere at hun skal fra storbyen og hjem til røttene sine, at hun blir gradvis mer hjemmekjær jo nærmere de kommer destinasjonen ;) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun slår over på islandsk etter hvert. Skjønner ikke helt hva det har å gjøre med toget?

 

Anonymkode: 9cf71...d80

Det er en reklame som skal vise at det tar sykt langt tid å ta tog, å er så kjedelig, at du glemmer sosiale kunnskaper og språket:fnise:

Anonymkode: 4e0ff...7ef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 2.54, AnonymBruker skrev:

Hun slår over på islandsk etter hvert. Skjønner ikke helt hva det har å gjøre med toget?

 

Anonymkode: 9cf71...d80

Hahaha det er ikke islandsk 😂😂 det er nok Gudbrandsdalen dialekta .  Eller noe lignende , er ikke islandsk vertfall . Det vet jeg. Er derfra.

Anonymkode: 1ae98...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med de to som sitter på balkongen og hun ene sier «Du og Petter?» Og hun andre svarer «Etter kl 2 var han on fire».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Hahaha det er ikke islandsk 😂😂 det er nok Gudbrandsdalen dialekta .  Eller noe lignende , er ikke islandsk vertfall . Det vet jeg. Er derfra.

Anonymkode: 1ae98...92d

Norsk dialekt ja. Vet ikke om hun kanskje snakker den litt dårlig? Hun er egentlig fra Telemark og har ikke den dialekten til vanlig. 

Anonymkode: 50ee6...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr!!! Hvorfor har vi så mange uforståelige dialekter i dette landet?

 

 

Anonymkode: 18597...16c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grrrr!!! Hvorfor har vi så mange uforståelige dialekter i dette landet?

 

 

Anonymkode: 18597...16c

Åh, denne var utrolig utrolig fin! :grine: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Grrrr!!! Hvorfor har vi så mange uforståelige dialekter i dette landet?

 

 

Anonymkode: 18597...16c

Er det ikke nynorsk da?

Anonymkode: ac7bb...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nynorsk da?

Anonymkode: ac7bb...c33

Nynorsk er et skriftspråk, ikke en dialekt. :Nikke:
Jeg klarer heller ikke plassere dialekten helt, i noen øyeblikk syns det høres ut som opplandsdialekten fra Gudbrandsdalen, men så høres det ut som Telemarking igjen  :fnise: 

Anonymkode: 6fa80...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kan blande inn radio i denne tråden, jeg hater den mercedes leasing (tror jeg det er) reklamen........ ramser opp en masse teite hestenavn og kommer med små "morsomme" stikk ang det at noen skal ha kjøpt høy fordi de misforsto reklamen ang noen ekstra hestekrefter.............

Bryr meg absolutt mitt i rævva, og i tillegg så irriterer denne reklamen meg noe så grenseløst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, blondie303 skrev:

Om jeg kan blande inn radio i denne tråden, jeg hater den mercedes leasing (tror jeg det er) reklamen........ ramser opp en masse teite hestenavn og kommer med små "morsomme" stikk ang det at noen skal ha kjøpt høy fordi de misforsto reklamen ang noen ekstra hestekrefter.............

Bryr meg absolutt mitt i rævva, og i tillegg så irriterer denne reklamen meg noe så grenseløst! 

Generell all radioreklame suger!

Jeg har bare FM-radio om dagen siden smarttelefonen er på reparasjon, og nå er det bare The Beat igjen på FM-nettet..... Jeg savner NRK, og jeg savner smarttelefonen min :grine:  En ting er at det er reklame hele tiden, men på The Beat er det en damestemme som annonserer hvilken sang som har blitt spilt. "Æææstrid S with høøøørts såååå guuuuuuuud". Tilgjort amerikansk stemme... DET ER SÅ TEIT!!!!!

Anonymkode: 6fa80...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 2.54, AnonymBruker skrev:

Hun slår over på islandsk etter hvert. Skjønner ikke helt hva det har å gjøre med toget?

 

Anonymkode: 9cf71...d80

Finnes det virkelig mennesker i dette landet som oppriktig tror at islandsk høres ut som litt "bred" norsk?!? :flau:

Anonymkode: 0c673...107

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nynorsk er et skriftspråk, ikke en dialekt. :Nikke:
Jeg klarer heller ikke plassere dialekten helt, i noen øyeblikk syns det høres ut som opplandsdialekten fra Gudbrandsdalen, men så høres det ut som Telemarking igjen  :fnise: 

Anonymkode: 6fa80...805

Gudbrandsdalen stemmer nok 😊 skuespilleren er Per Tofte, fra Sør-Fron.

Både denne og den nsb-reklamen er fine syns jeg. Et annet poeng med den fra nsb er hvor kald og "snobbete" storby-jente hun er da de møtes for å ta toget. Seint ute, hilser knapt, kaffe i hånden og ber kjæresten ta kofferten. Underveis på turen så blir dialekta breiere, strikkagenseren kommer på, håret løst, hun tilbyr seg å hente en pølse(pysje) og hun virker så mye varmere.  

Dialekten hennes er forresten fra nord-Gudbrandsdalen et sted, stasjonen de går av på er den nedlagte Fokstua mellom Dombås og Hjerkinn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Karen, Karen. Vi har en katt uten puls her" Hvem tror en pelslue er en katt?! 😔

Anonymkode: 7ef6d...b9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Karen, Karen. Vi har en katt uten puls her" Hvem tror en pelslue er en katt?! 😔

Anonymkode: 7ef6d...b9a

En som trenger briller.  He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Karen, Karen. Vi har en katt uten puls her" Hvem tror en pelslue er en katt?! 😔

Anonymkode: 7ef6d...b9a

Åh, jeg HATER den reklamen, den er så ræva! Dårlig dubbing og utrolig dårlig plot. 

Anonymkode: 50ee6...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

"Karen, Karen. Vi har en katt uten puls her" Hvem tror en pelslue er en katt?! 😔

Anonymkode: 7ef6d...b9a

Den reklamen er jo helt fantastisk!

Akkurat nå er det kanskje fjøsnissen som irriterer meg mest.

Anonymkode: 312c6...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye NSB reklamen med hu lyse i strikkegenseren som ingen skjønner hva sier.  Ville det ikke vært naturlig å tekste en reklame som har uforståelig dialekt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peonjenta skrev:

Den nye NSB reklamen med hu lyse i strikkegenseren som ingen skjønner hva sier.  Ville det ikke vært naturlig å tekste en reklame som har uforståelig dialekt?

Hun snakker jo ikke uforståelig? 

Blir oppgitt over hvor mye motstand og uvitenhet det er rundt dialekter her i landet.. Jeg digger at vi har et arsenal av ulike dialekter i Norge, synes det er flott og verdifullt :hjertesmil:

Anonymkode: 0c673...107

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta said:

Den nye NSB reklamen med hu lyse i strikkegenseren som ingen skjønner hva sier.  Ville det ikke vært naturlig å tekste en reklame som har uforståelig dialekt?

Er ikke det litt rart? Å tekste alle som kommer fra et annet sted enn en av Norges største byer? Kanskje du heller skal lære deg å høre etter når folk snakker og kanskje legge godvilja til? Tipper du forstår hva som blir sagt hvis du bare prøver litt ;) Trenger ikke være arrogant selv om du har kjedelig dialekt selv, vet du!

Anonymkode: 9d674...6fc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...