Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke klassisk eksempel på oversharing, men jeg fikk nettopp på newsfeeden min at en av mine venner har kommentert på en av sine venners status. Jeg aner ikke hvem denne karen er, men følgende kunne han dele med meg gjennom min venn:

Så var skilsmisse nr 2 vel i havn. XX orket ikke å leve i ekteskap med meg lenger. Det var vel ikke så rart. Likevel dette var "Trist som faen"

Han hadde kanskje ikke planer om at dette skulle være synlig for gud og hvermann.

Også til OT: hvordan vet jeg at ikke dette skjer med mine statuser og? Hvilke innstillinger på jeg ha på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

jeg har sett at du kan velge at ting skal være tilgjebngelig kun for venner eller venners venner. det gjelder sikkert for statusoppdateringer også. ser du i høyre hjørne over statusene dine skal du sette begrensinger på hvem som ser statusene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også til OT: hvordan vet jeg at ikke dette skjer med mine statuser og? Hvilke innstillinger på jeg ha på?

Innstilling 1: Sunn fornuft (så blir det i alle fall ikkje like freistande å dele ting vidare på KG :fnise:)

Innstilling 2: Velge at statusar skal kunne sjåast berre av vener (ikkje veners vener). Dette kan du gjere for kvar enkelt status ved å trykke på innstillingsikonet som kjem i høgre hjørne når du fører musepeikaren over ein status.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis skrev i Facebookstatusen sin

" Nå har jeg fått klamydia igjen.

Jeg prøvde å tagge dere som burde ta dere en sjekk, men fikk bare tagget 6 av dere.

De av dere som har pult meg de siste tre månedene - ta dere en sjekk.

Sånn. Nå slapp jeg å ringe rundt til alle sammen "

OG DET VAR IKKE FACERAPE.

Jeg klarer virkelig ikke slutte le av denne..... :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett at du kan velge at ting skal være tilgjebngelig kun for venner eller venners venner. det gjelder sikkert for statusoppdateringer også. ser du i høyre hjørne over statusene dine skal du sette begrensinger på hvem som ser statusene dine.

Innstilling 1: Sunn fornuft (så blir det i alle fall ikkje like freistande å dele ting vidare på KG :fnise:)

Innstilling 2: Velge at statusar skal kunne sjåast berre av vener (ikkje veners vener). Dette kan du gjere for kvar enkelt status ved å trykke på innstillingsikonet som kjem i høgre hjørne når du fører musepeikaren over ein status.

Takk. Den instillingen har jeg :)

Og instilling 1 har jeg også. Men selv om det var en status som var noe ala: "For en nydelig dag. Sol, blå himmel og fugler som kvitrer", som i grunn ikke er noe farlig at gud og hvermann ser - så synes jeg ikke de trenger å se den likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen sånne venner på FB, jeg....

Eller, dvs, jeg har fjernet oppdateringer noen som har vært litt vel mye på bleiesnakket.

Har også tatt bort to mannlige bekjente jeg vokste opp i et mindre begavet strøk med - hvorpå de driver med trusler(vi er voksne....).

"Respekt er ikke noe alle forstår("blabla masse om respekt og dolking i ryggen), at en ikke navngitt person må passe seg om h*n vil leve.

De kødder ikke heller, det er det verste av alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal skrive: hva var så galt med dette? Psykisk syk kjønnsykdommer er så tabu, så det er godt noen er tøffe og forteller. Godt at vennen din søker hjelp. Vi trenger mer åpenhet rundt kjønnsykdommer, så vi får fjernet stigmaet.

:gjeiper:

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vis jeg har 75 som liker denne vil jeg legge vekk selvmordtankene."

Kommer fra samme tenåring som hele tiden truer med selvmord på facebook. Stakkars familie :(

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest i dag var jeg vitne til krangling på en venninnes facebook side. Verste er at han som begynte er godt oppi 30åra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i.imgur.com/d7nhd.jpg

Den statusen er forøvrig fake. Om man søker opp Austin Knill og Sara Hardy så ser man at de begge fremdeles er venner på facebook til tross for dette tilsynelatende stygge bruddet og hans pene karakteristikk av henne som gal. Og begge har også sånne memes som det kalles som profilbilde. Sara sitt profilbilde er forøvrig et typisk internett trollfjes.

Dette ble iscenesatt for å trolle med folk på internett og for å se hvor mange som gikk på den og spredde det videre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den statusen er forøvrig fake. Om man søker opp Austin Knill og Sara Hartly så ser man at de begge fremdeles er venner på facebook til tross for dette tilsynelatende stygge bruddet og hans pene karakteristikk av henne som gal. Og begge har også sånne memes som det kalles som profilbilde. Sara sitt profilbilde er forøvrig et typisk internett trollfjes.

Dette ble iscenesatt for å trolle med folk på internett og for å se hvor mange som gikk på den og spredde det videre.

EDIT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Mye morosommere om man ikke vet at det er fake :fnise:

Har forresten en mor og datter som venner på FB. Datter, da alt for ung, skrev flere ganger i uka "nå skal jeg legge meg med gutten min" hvorpå mora gjerne sa "kos dere" :gjeiper:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"FANTASTISK!!

sitt her i sofaen å ser på tv å kose meg. titte så bort på min kjære sønn, som har sprunget naken rundt i heile formiddag.å lure så på; hvor i allverden har han fått tak i den sjokoladen som han står å gnir inn kroppen sin med???

men så slår det meg, han har ikke fått sjokis i dag, å det der er ABSOLUTT IKKE sjokolade!! reise meg så opp å ser på gulvet bak stolen der han har sittet. å joda, der ligg det en fin "liten" kabel OPPÅ to av dvd filmene mine!! gaaaaad!!! ble en lang dusj på han å mye vasking å skrubbing på mamsen...ja,ja, kan vel ikke forvente anna når jeg lar han springe naken rundt..

ha en fin lørdag alle sammen.:D"

Herregud, og kjerringa kjente ikke drittlukta!?!?!?!?!?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har intet å dele, men jeg er også nysgjerrig på utfallet til den bekjente av Aloe Vera..:P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...