Gå til innhold

Migrene- tråden!


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn i tråden jeg også..

Jeg har bare et par anfall i året, max. Heftige saker med oppkast og det hele. Har ingen spesiell medisin annet enn sterke smertestillende, og ligge i sengen i et mørkt rom.

Det jeg lurer på er om noen andre plages med lysmigrene? Er det i det hele tatt noe som heter lysmigrene?

Jeg får jevnlig masse flekker i synsfeltet. Spesielt ved langvarig bruk av tv/pc eller lesing. Eller ved stress. Utrolig irriterende, må legge fra meg alt og bare lukke øynene. Dette kommer gjerne med passe vond hodepine (men ikke like ille som migreneanfall), og veldig vondt bak øynene.

Jeg bruker briller så det kan ikke ha noe med overanstrengte øyne å gjøre!?

Innspill?

Jeg har også disse flekkene. Som regel ender det med dunkende båndhodepine, innimellom går det over til migrene. Jeg har hatt Cataflam mot migrene, men har hatt så sjeldne anfall i det siste at jeg har klart meg med en god mix av Ibux og Paracet og søvn.

Jeg fikk hormonutløst migrene som 14-åring. Hodepine, oppkast og lysflekker gjorde meg sengeliggende to-tre dager i måneden. Da jeg begynte på p-piller gav det seg nesten helt. Nå begynner hver eneste migrene med først lysflekker, deretter synsbortfall og så kommer hodepinen og kvalmen. Første gang jeg hadde synsbortfall ble jeg vettskremt, visste ikke at dette var normalt ved migrene. Jeg syns fortsatt det er skikkelig ekkelt, selv om jeg nå vet at det er vanlig. Det verste er likevel hvor ufattelig redusert jeg blir etter et migreneanfall. Jeg mister all energi og har nesten ingen kontroll over musklene. Kvalmen henger igjen hele dagen og innimellom til dagen etter. Er veldig glad jeg ikke har hyppige anfall lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker meg inn i tråden jeg også..

Jeg har bare et par anfall i året, max. Heftige saker med oppkast og det hele. Har ingen spesiell medisin annet enn sterke smertestillende, og ligge i sengen i et mørkt rom.

Det jeg lurer på er om noen andre plages med lysmigrene? Er det i det hele tatt noe som heter lysmigrene?

Jeg får jevnlig masse flekker i synsfeltet. Spesielt ved langvarig bruk av tv/pc eller lesing. Eller ved stress. Utrolig irriterende, må legge fra meg alt og bare lukke øynene. Dette kommer gjerne med passe vond hodepine (men ikke like ille som migreneanfall), og veldig vondt bak øynene.

Jeg bruker briller så det kan ikke ha noe med overanstrengte øyne å gjøre!?

Innspill?

Migrene med aura kalles dette. Slik migrene jeg har, men jeg har ekstremt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jeg har også migrene.

Triptaner fungerer greit for meg heldigvis, men før jeg fikk diagnose og medisin så lå jeg i 2-3 dagers smertehelvete ved hvert anfall. Får det ikke så veldig ofte, det er helst fyllekuler og noen ganger mensen som utløser det.

En helt soleklar trigger for meg er altså alkohol. Stress, søvnmangel og å ha spist og drukket for lite ender også i migrene om jeg ikke passer på. Tåler heller ikke sterk parfymelukt eller sterkt sollys særlig bra. Har klart å påføre meg selv anfall før fest ved å spraye meg med parfyme på badet imens jeg sto og sminket meg. Smart! Jeg tåler å bli utsatt for normal mengde parfyme, men ikke å stå i det lenge. Sprayer meg alltid rett før jeg går ut døra så går det bra.

Jeg kjenner migrenen komme lenge før den slår til med all sin kraft, så jeg får heldigvis alltid tatt medisin og forhindret det før det utvikler seg til å bli veldig smertefullt. Kjenner liksom at det murrer i pannen. Får ikke aura/synsforstyrrelser, men merker at det er vondt å se på lys/TV/data.

Pillene fungerer ikke alltid 100%, ofte sitter jeg igjen med litt smerter a la "vanlig" hodepine og er gjerne noe sløv/groggy. Men det kan jeg leve med! Fikk et tips sist jeg var på apoteket da, de sa at noen forskere hadde kommet frem til at triptaner fungerte veldig sammen bra med Naproxen, en reseptfri smertestillende. Aldri hørt før, men jeg har nå kjøpt en pakke så får jeg prøve neste gang.

Ellers har jeg visse ting jeg gjerne gjør når det begynner å dunke skikkelig i tinningen:

- dempe all lys

- åpne alle vinduer. Særlig på vinteren er det deilig, smertene dempes av et godt magadrag iskald luft. Å fryse er i det hele tatt ganske smertestillende, jeg har sittet på balkongen i t-skjorte midtvinters fordi det er uendelig mye mer behagelig enn å kjenne på migrenen

- kalde øyemasker, har det alltid liggende i kjøleskapet

- spise saftis:)

- en dusj eller et bad hjelper mye, om enn for en kort stund

- litt meditasjon eller hva man skal si. Har utviklet litt pusteøvelser for meg selv som jeg gjør imens jeg fokuserer på at hele kroppen skal være avslappet og blodet skal strømme fritt og alt skal være behagelig osv. Det har en viss funksjon, hjelper til å døyve smerten nok til at jeg klarer å sovne

Før jeg fikk medisiner så trodde jeg det bare var en heeelt ekstrem bakrus, at jeg hadde en form for alkoholallergi eller noe. Det som hjalp noen ganger da var Zyrtec.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Migrene var noe jeg slet med daglig, hadde 2-3 anfall per uke og ble bare satt på nye medisiner og høyere doser av disse medisinene noe som nå har gjort at det å ta paracet eller ibux mot smerte har samme virkning som om jeg skulle ha tatt halstabletter mot en vond fot.

Jeg opplevde at fastlegen min rett og slett ikke ville videresende meg til migrenespesialist og mente at hun hadde den kunnskapen som trengtes for å hjelpe meg (noe hun så absolutt ikke hadde.) det førte til et helvetets år for min del der jeg fikk en stor psykisk knekk og endte opp med å måtte gå til psykolog og var mer borte fra skolen enn jeg var på.

eneste grunnen til at jeg besto året er fordi jeg hadde en fantastisk lærer gjorde det han kunne for at jeg skulle få det godkjent. Måtte bytte fastlege for å bli videresendt og har når ved hjelp av riktig medisin gått fra 2-3 anfall i uken til 1 anfall hver tredje uke og skal nå få sprøytet inn botox i nakken i håp om å få en enda lenger periode mellom hvert anfall (migrenen min har spenning i nakken som hovedutløser)

Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd at fastleger vegrer seg for å videresende til migrenespesialist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene var noe jeg slet med daglig, hadde 2-3 anfall per uke og ble bare satt på nye medisiner og høyere doser av disse medisinene noe som nå har gjort at det å ta paracet eller ibux mot smerte har samme virkning som om jeg skulle ha tatt halstabletter mot en vond fot.

Jeg opplevde at fastlegen min rett og slett ikke ville videresende meg til migrenespesialist og mente at hun hadde den kunnskapen som trengtes for å hjelpe meg (noe hun så absolutt ikke hadde.) det førte til et helvetets år for min del der jeg fikk en stor psykisk knekk og endte opp med å måtte gå til psykolog og var mer borte fra skolen enn jeg var på.

eneste grunnen til at jeg besto året er fordi jeg hadde en fantastisk lærer gjorde det han kunne for at jeg skulle få det godkjent. Måtte bytte fastlege for å bli videresendt og har når ved hjelp av riktig medisin gått fra 2-3 anfall i uken til 1 anfall hver tredje uke og skal nå få sprøytet inn botox i nakken i håp om å få en enda lenger periode mellom hvert anfall (migrenen min har spenning i nakken som hovedutløser)

Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd at fastleger vegrer seg for å videresende til migrenespesialist ?

Ja,opplevde det samme som deg. Legen mente at dette skulle han klare å medisinere bort. Etter flere bytter av fastlege kom jeg endelig til en som var fornuftig nok til å henvise meg videre til spesialist. Ifølge migreneforbundet er dette et kjent problem. Bra at du har fått hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har migrene, og har prøvd "alt" av medisiner.

I hans tilfelle er migrenen stressfremkalt i perioder med for lite søvn og for mye å gjøre. Hvert anfall varer mellom to og ti timer, alt ettersom hvor raskt han får i seg medisin.

For et års tid siden brukte han Maxalt, men da lå han utslått hele dagen og klarte ikke å stå opp av senga før åtte-ti timer etter anfallet startet, og da gikk han rundt som en zombie resten av dagen/kvelden.

Nå bruker han Almogran, og da kan han som regel stå opp etter fire-fem timer, selv om han gjerne går rundt resten av dagen med en liten murring bak øynene og er litt "småfull" som han sier selv.

Har også Zomig, Relpax og Sumatriptan Teva liggende, men disse får han dårlig virkning av samtidig som han blir kvalm.

Det er ikke så lett å stå på sidelinjen og se at den du er glad i har så vondt og en føler seg litt hjelpesløs innimellom. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 18 år nå, har hatt migrene siden jeg var ei lita jente. Begynte å få det mer på ungdomskolen, på videregående ble det et helvete. Nå er jeg ferdig, fått stresset ned og nå har jeg dager hvor jeg ikke har vondt i hodet.

Kjenner egentlig jeg blir trist av å tenke på hvordan andre har det, for min kroniske hodepine og migrene har hemmet meg så mye at jeg ikke lenger føler meg "normal". Klarte så vidt å fullføre videregående. Hodepine hver eneste dag. Får jeg migreneanfall varer det i ca 2 dager, og da kommer det gjerne et til noen dager etter det igjen, og sånn kan det holde på en måned, så fortsetter den "vanlige" hodepinen igjen. Min vanlige hodepine ligger på ca 4 i en skala fra 1-10, er jeg heldig kan jeg ha få timer med 1-2. Så og si aldri 0.

Jeg har prøvd antidepressiva og forskjellig migrenemedisin. Liker ikke migrenemedisinen så godt, prøvde først Zomig, nå bruker jeg Migran(?). Problemet mitt er jo egentlig ikke selve migreneanfallet, det kan jeg lett "kurere" med å hive i meg en liten "overdose" smertestillende, men det er konsekvensene av det og den andre, konstante hodepinen jeg sliter mest med.

Store faktorer hos meg er stress, støy og sterkt lys. Blir svært lyssky ved migrene, får ikke aura. En annen stor faktor er at jeg på toppen av det hele er synsk og har måttet gå gjennom dette helt alene fra jeg var født, og det har ikke akkurat hjulpet på stressnivået å ikke få hjelp og bli forstått når du som 10-åring ligger stiv av skrekk i sengen fordi det står en mann på rommet som venter å på å få klå deg oppover lårene etter du har sovnet! (velger å skrive dette selv om det garantert er skeptikere der ute, men la gå) Har også blitt mobbet og slitt ekstremt mye med selvtillit, så har egentlig hele barndommen min gått og anstrengt meg for både det ene og det andre. Spenningshodepine er da verstingen hos meg, og det virker som om jeg aldri blir kvitt den heller, selv om jeg nå etter skoleslutt merker forbedringer.

De sier trening hjelper på migrene, men jeg har kommet i en ond sirkel hvor trening rett og slett er utelukket. Det er slitsomt å ha vondt i hodet, jeg blir rett og slett utslitt av det. Og hvem vil vel ut og trene når hodet banker? Da vil man helst ligge på sofaen med kaldt omslag over pannen, hvertfall jeg. Og hvis jeg var så heldig å ikke ha vondt i hodet (les "ha bare litt vondt i hodet") følte jeg at jeg ENDELIG kunne slappe av! Og da brukte jeg gjerne den fine tiden til det, til å spille piano for eks, min egen lille endorfin-maskin. Drar jeg ut for å trene rekker jeg ikke å komme ut døra før hodepinen er der igjen.

Jeg har tatt MR, CT og gjort det meste. Prøvd akupunktur og andre alternativ medisin. Ingenting funker. MEN! Jeg merker forbedring nå, og det etter jeg flyttet hjemmefra (ble kvitt mange av de dårlige energiene (les spøkelser) i huset, + det dårlige forholdet jeg fikk med foreldrene grunnet all sykdommen (jeg ble svært passiv og sint pga migrenen, gikk hardt utover mamma da forholdet vårt ikke er så godt i utgangspunktet) OG jeg har sluttet på p-pillen! Tror at p-pillen har mye av det å gjøre, gikk på Microgynon. Tror ikke jeg fungerer på Cerazette, men jeg har null bivirkninger av kondom, så det er ikke noe problem :) Bor forresten sammen med kjæresten min, og han har vært min største støtte fra dag 1. Forferdelig å tenke tilbake på det, men hadde selvmordstanker før jeg møtte ham(snart 3 år siden).

Migrenen har kort sagt for meg vært et rent helvete. Synes den har ødelagt så mye i livet mitt. Men samtidig så er det jo en del av meg. Slitsomt å våkne opp på gulvet alene i huset pga migrene(besvimer noen ganger pga smertene) og ser mobilen ved siden av meg hvor jeg har rukket å taste 113! Husker også de gangene da jeg var mindre og skrek til mamma at jeg trodde jeg skulle dø og at hun måtte kjøre meg på sykehuset, og de gangene jeg ropte at jeg ville dø.

Nei, migrene er forferdelig. Unner ingen det. Beklager for veeldig langt innlegg, men trenger å bare slippe det ut! Her er det jo faktisk en tråd hvor alle kan forstå og ikke møte meg med et "kan du ikke bare ta en paracet?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt migrene i fire år ca tror jeg, er 20 nå. Nå om dagen går det veldig utover hverdagen, ligger 48-72 timer i uka, med oppkast og svimmelhet og ganske heftige smerter i hodet. Umulig å planlegge noen ting og det går utover skolegangen. Er sendt til en nevrolog igjen nå, siden jeg har prøvd alt fastlegen kunne skrive ut. (cataflam, 900 mg dispril + 1g paracet, imigran nesespray, betablokker som forebyggende...., mulig jeg har glemt noen) Ingen utslag på MR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk sjokolade skal visstnok hjelpe fordi det gir en lykkefølelse=endorfiner=kroppens smertestillende.

Det er forøvrig ikke selve sexen som hjelper, men en orgasme eller to :sengekos:

Det er endrofinene du utskiller ved en orgasme som kan stoppe et migrene anfall,så jenter migrene eller vondt i hodet er ingen grunn til å avstå fra sex,heller stikk motsatt.

Anonym poster: 69b6af0ffc13136bdec7e817affc0f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i hodet og migrene kan ikke puttes i samme bås. Hvis jeg har migrene er enhver berøring, samtale eller annen påvirkning totalt utelukket - jeg er ikke i stand til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endrofinene du utskiller ved en orgasme som kan stoppe et migrene anfall,så jenter migrene eller vondt i hodet er ingen grunn til å avstå fra sex,heller stikk motsatt.

Anonym poster: 69b6af0ffc13136bdec7e817affc0f61

Bare et lite OBS , ikke alle blir bedre av orgasme .

Har hatt migrene siden jeg var liten,6 års alder eller no'.

Fikk ikke medisner før 18års alder ,fordi da jeg var liten (kremt...) hadde ikke barn migrene mente man.

Har prøvd alle migrenemedisiner der ute,bortsett fra betablokkere som jeg ikke kan ta pga astma.

For meg fungerer atacand 16mg +neurontin 600 mg som forebyggende og relpax 40mg mot selve anfallene sån ok.

Merker at anfallsmedisnen slutter å ha særlig virkning etterhvert og da må jeg skifte over til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har alltid slitt med vondt i hodet, men mitt første skikkelige migreneanfall fikk jeg da jeg var 19. Det var helt grusomt! Tålte ikke lys og tålte ikke lyd, for det var veldig smertefult.

Måtte ligge i en rar stilling på et kjølig, mørkt soverom, og om jeg beveget på meg var det uutholdelige smerter som jeg ikke kan beskrive. Husker jeg måtte på do, og jeg ålte meg bortetter gulvet...Falt sammen flere ganger på veien til doen, og da jeg kom meg på do holdt jeg på å svime av. Nei, huff!

Etter det fikk jeg kanskje et sånt grusomt migreneanfall i året...men ellers hadde jeg nesten-migrene-anfall og vondt i hodet.

Min redning ble å kutte ut alt av gluten, og har ikke hatt vondt i hodet eller migreneanfall på 6 år.

Jeg testet meg for Cøliaki, noe jeg da fikk diagnosen på for 6 år siden, og siden den dagen jeg begynte på glutenfri kost, har jeg vært helt fin og klar i hodet.

Kosthold er mer viktigere enn man tror, og hvetmel/gluten gjør mye rart med kroppen, så jeg skjønner ikke at folk tør å spise noe sånt.

Selv velger jeg å mette meg på fett og proteiner, itillegg til grønsaker.

Man kan bake gode brød og knekkebrød av nøtter, frø, hamp-mel osv ... Det smaker godt og metter godt og er supersunt.

Jeg har også kuttet ut sukker, og spiser det sjelden. Merker at sukker ikke er så bra for hodet, derfor koser jeg meg ekstra de gangene jeg spiser noe med sukker i.

Brus har jeg kuttet helt ut og drikker bare vann og farris(blander noen ganger farris med juice).

Vel, håper noen har interesse av mine råd. Lover at det hjelper, og at du blir migrene og hodevondt for godt, men da må du holde deg til rett kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gemini7

Nyttig tråd! Og jøje meg så plaget mange av dere er! :overrasket::kose: Nesten så jeg fikk ekstra vondt i hodet av å lese tråden (har mild hodepine i dag, her jeg sitter m tette bihuler) ;)

Jeg har nettopp fått skrevet ut min første medisin mot migrene, nemlig Imigran. Jeg spurte etter Zomig da en kollega av meg skrøt veldig av effekten den hadde på henne, men legen mente at Imigran var det man pleide å starte med først. Ikke fått testet den enda (heldigvis, ingen voldsomme anfall...).

Det som alltid er trigger for meg er fysisk aktivitet/anstrengelse/løping/hopping kombinert med SOL. Annoying much, etter som jeg elsker sol og sommer.. :sinnatagg: ellers er streke lukter (parfyme/kaffe/kjemikalier), garvesyre, sult og stress kjente faktorer.

Når vi er på ferie i nord-Norge skal vi alltid gå fjelltur, og selvsagt helst i fint vær.. Jeg og mannen har hatt noen slike turer og hver forbanna gang har jeg endt opp i en kald, mørk kjellerstue etterpå spyende, utslått med en satans smertefull hodepine.. (sykt irriterende at i starten trodde svigermor at mannen min hadde slitt meg ut og at jeg ikke tålte påkjennelsen rent fysisk :sinna: ). Sist gang vi prøvde tok jeg absolutt alle forhåndsregeler; hodeplagg, kjøle ned med vann, drikke mye, spiste godt både før og underveis, tok Paracet da jeg kjente første murring på toppen etter den bratteste stigninga... Neida; doomed.. Hjelpesløs følelse å stå midt på fjellet i julisolsteken med et hode som verker så det nesten kan eksplodere og bare VET at du MÅ gå i flere timer til, dunk-dunk for hvert trinn, for å komme ned.. Aldri mer fjelltur i sol-

Hos meg sitter den bare på ene siden av hodet, som regel, og når det står på tåler jeg ikke lyd og lys.. Kjipt at damer skal være så plaget med slik pain :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har prøvd Botox mot migrene?

Nei, men jeg vil heller anbafale å endre kosthold, mye sunnere og bedre for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemini: Jeg sliter også med hodepine ved anstrengelse, får jeg høyere puls dundrer hode. Har du fått noe svar fra lege om hvorfor det er slik? ingen av mine hadde hørt om noe slikt før.

Bølle: jeg har ikke merket meg noen matvarer som utløser hodepine, så aner ikkw hvor jeg skal starte. Hodepinen fikk jeg også etter en hjernerystelse så skjønner ikke at mat kan være årsaken egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AH PERFEKT!! Trengte denne nå.

Har hatt migrene i 4 dager i strekk. Har spist paralgin forte og tatt imigran så mye jeg kan, men ca 1 time etter effekten går ut er det tilbake. Spiser normalt, drikker nok, sover nok og er ute i frisk luft. Tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Gemini: Jeg sliter også med hodepine ved anstrengelse, får jeg høyere puls dundrer hode. Har du fått noe svar fra lege om hvorfor det er slik? ingen av mine hadde hørt om noe slikt før.

Jeg har faktisk ikke snakket noe spesifikt med legen om triggerne eller migrenen i seg selv, rakk bare så vidt å be om resept på migrenemedisin på tampen av sist besøk og hun var da åpenbart for travel til å prate mer.. Men jeg har bare gått ut fra at anstrengelsen gjør at blodårene i hodet utvider seg, det samme gjør jo sol/varme, og har derfor tenkt at det er logisk at dette er en trigger..? hopping og løping er jo alltid vondt når man har hodepine, migrene eller i, og det er jo også logisk, at hjernen ikke bør utsettes for "støt" når man har smerter..

Men synes det var interessant at du skrev at du fikk det etter hjernerystelse! Jeg har nemlig hatt det 2 ganger som barn selv, og jeg vet ikke om det har noen sammenheng men det kan det jo ha? Ellers har jeg tenkt at jeg bare er arvelig disponert, siden faren min hadde vondt i hodet mange ganger i uka da jeg vokste opp. Det var nok ikke direkte migrene han hadde, mer vanlig hodepine. Men han sier i alle fall at han er nesten kvitt hodepinen etter at han sluttet å drikke melk..

For øvrig ser jeg noen har det i dagevis. For meg er det slik at det alltid er borte etter en god natts søvn, heldigvis! Med mindre vi snakker tømmermenn-migrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som hodepinen blir verre av at pulsen øker, noe som er veldig uheldig da det har gjort at jeg har unngått å øke pulsen som nå har gjort at jeg har verdens dårligste kondis...

Nå har jeg hodepine hver eneste dag da, så det skal veldig lite til før den øker i smerte, men at pulsen stiger øker migrenen/hodepinen kraftig. Slapper jeg av i 1 time roer den seg ned igjen iallefall :)

Har startet å lese litt om Botox mot migrene, men er litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemini: Jeg sliter også med hodepine ved anstrengelse, får jeg høyere puls dundrer hode. Har du fått noe svar fra lege om hvorfor det er slik? ingen av mine hadde hørt om noe slikt før.

Bølle: jeg har ikke merket meg noen matvarer som utløser hodepine, så aner ikkw hvor jeg skal starte. Hodepinen fikk jeg også etter en hjernerystelse så skjønner ikke at mat kan være årsaken egentlig

Hovedårsaken til vondt i hode og migrene er hvetmel, gluten, sukker.

Men det kan også komme av at man spiser for lite fett, drikker for lite vann, stresser uten å spise jevnlig.

For min del tok jeg noen matvaretester hos fastlegen, mest fordi jeg mistenkte Cøliaki. Der sa at at jeg ikke reagerte hverken på hvetmel, gluten eller melk, og at jeg var helt frisk.

Men tester man tar hos fastlegen er ofte dårlige og gir feil resultat, så de skal man ikke stole blindt på.

Det endte iallfall med at jeg dro til balderklinkken i oslo og tok nye og bedre tester der. Der konstaterte de at jeg hadde cøliaki og at jeg ikke tålte melk.

Peonget med historien er at når jeg la om kosten og kuttet ut alt av gluten og reduserte melkeprodukt og sukkerprodukter, og spiste mye fett og protein itillegg til grønsaker, ble jeg kvitt vondt i hodet og migrene.

Etter den dagen jeg la om kosten, som er 6 år siden, har jeg ikke hatt vondt i hodet eller migrene.

Har hatt litt vondti hodet og kanskje et migreneanfall, men det var i sammenheng med for mye sukker, dårlig mat og mye stress og lite søvn.

Nå vet ikke jeg om du sliter med Cøliaki, eller du bare reagerer på hvetemel.

Men jeg kan love deg at om du kutter ut hvetemel og er forsiktig med sukker og spise mer fett og vann bl.a., så vil du oppleve stor forandring i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...