Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter også på sensur, sensurfristen er i morgen. Hadde et lite håp om at den skulle komme i dag, men nei. Jeg er livredd for å stryke, jeg er nødt til å bestå for å fortsette på masteren til høsten. Oppgaven bestod av tre deler, hvor alle delene måtte være bestått. Del 1 og 2 gikk bra, men er veldig usikker på del 3. Det er så utrolig surt å stryke nå, har bare ett år igjen. Samboeren min er ferdig utdanna, og vi vil egentlig flytte og kjøpe leilighet når jeg er ferdig. Tanken på å måtte bli her et år til og ta et år ekstra studielån er bare så bitter. Bare på grunn av ti studiepoeng, liksom. Ååh, vil bare ha det overstått :grine:

 

Anonymkode: 41ec2...877

Håper du får karakteren i dag hvertfall, og håper det går bra! :)

Anonymkode: 57869...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du får karakteren i dag hvertfall, og håper det går bra! :)

Anonymkode: 57869...f98

Tusen takk, det gikk bra! :) fikk C, noe jeg er ganske fornøyd med med tanke på hvor dårlig jeg følte det gikk. Håper det går bra med deg også:)

Anonymkode: 41ec2...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Sosiologi. Var det som kjappest ville gi meg en bachelor i undervisningsfag (psykologi funket jo ikke der). Så nå er det PPU og så tenker jeg lærer på videregående. Skal ta master ved siden av jobben, og så muligens fortsette på psykologien.

Du kom inn på PPU der du ville likevel? Det gikk med fagkombinasjonen? :). Jeg fikk svar i går på at jeg kom inn i Bergen, men det er ikke førstevalget mitt. Opptaket der jeg vil gå er ikke før om 2-3 uker, mens svarfristen for PPU i Bergen er om 6 dager. Tror jeg rett og slett må være så frekk at jeg takker ja til Bergen og eventuelt trekker meg senere om jeg kommer inn der jeg vil gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, lillsunshine skrev:

Du kom inn på PPU der du ville likevel? Det gikk med fagkombinasjonen? :). Jeg fikk svar i går på at jeg kom inn i Bergen, men det er ikke førstevalget mitt. Opptaket der jeg vil gå er ikke før om 2-3 uker, mens svarfristen for PPU i Bergen er om 6 dager. Tror jeg rett og slett må være så frekk at jeg takker ja til Bergen og eventuelt trekker meg senere om jeg kommer inn der jeg vil gå. 

Nei, situasjonen har nok ikke løst seg. Mye pga at sensurfristen var 29. juni, slik at jeg ikke fikk sendt inn dokumentasjonen min før de må svare (30. juni). Vi får se, jeg har et lite håp om å få fikset det!

Kjør på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke inn på master, og det verste er at det kanskje er på grunn av en idiotisk feil fra min side! Skulle sannsynligvis ha lastet opp dokumentasjon på forbedrede karakterer, men det har jeg overhodet ikke tenkt på før i dag. Føler meg som verdens dummeste akkurat nå  :tristbla:

Anonymkode: 8da25...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på den siste karakteren. Sensurfrist er i dag, og jeg håper så inderlig at den blir lagt ut. Ettersom klokken allerede er 17 har jeg mine tvil... :( 

Anonymkode: 57869...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

De ville ikke tilby PPU på heltid der jeg ønsker å gå i år. Visstnok ikke mange nok søkere på de to fagkombinasjonene jeg har, selv om skolen bare tilbyr fagdidaktikk i 5 fag. Ble vurdert på deltid, der jeg står venteliste, merkelig nok. Ikke nok på heltid visstnok, men mer en nok på deltid til at jeg står på venteliste. Jeg har ikke så jævlige karakterer. Not buying that one. 

Bare orker ikke tilbake til Bergen nå, så jeg har sagt frå meg PPU-plassen der. Føler meg ganske slem som først takket ja og nå har sagt ifra om at jeg ikke tar plassen likevel, da jeg vet om flere som er på ventelister, blant anna ei god venninne av meg.

Nå skal jeg studere noe helt annet et år, og satse på at dette ordner seg til neste år, ellers får jeg dra til en annen by. Wuhu. Nå blir det blant anna bedriftsøkonomi og organisasjonsteori dette semesteret. Blir veldig spennende å gå på høyskole, etter å ha gått på universitetet i mange år. Ikke minst er jeg jævla spent på hvordan bedriftsøkonomien skal gå, siden jeg hadde litt problem med matten på VGS. Heldigvis har jeg en glup lillebror som har toppkarakter i mattefaga på VGS, så han skal få privatundervise meg. 

Må bare bli ferdig med den hersens masteroppgåva nå da. Begynner igjen neste uke etter 5 uker masterfri. Dvs. har jobbet turnus i 5 uker, bare fant ut at det gikk ikke å skrive samtidig. Eller, viljen og motivasjonen har vært på null. Da har jeg bare 3 uker igjen å jobbe med den på før semesterstart, og jeg vil jo ha litt ferie også. :dry:

Håper dere har en fin sommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha klart et review-kapittel på masteroppgaven til ca. 15.8, og det skjer vel neppe. Jeg har jobbet så vanvittig mye i sommer (og skal fortsatt gjøre det til og med ca. 10.8) at når jeg har dratt hjemmefra om morgenen før 8 og ikke er hjemme før etter 21 så er det rett og slett ikke noe overskudd igjen til å sette seg ned med det der. Og nå som jeg har et par dager fri så er det liksom ikke panikklesing av artikler som frister mest, men får se i kveld eller i morgen om jeg kanskje pusler litt med det. Synes det er så vanskelig å vite nøyaktig hvor mye jeg skal ha med av det ene og det andre i den oppgaven. Jeg har sittet på duo og bladd gjennom mange masteroppgaver innenfor samme/lignende felt og ser at variasjonene er store på hvordan folk bygger opp oppgavene sine. Så jeg har, om ikke annet, laget meg en slags skisse for innhold hvor jeg har delt inn i noen tenkte kapitler og underkapitler, skrevet noen stikkord om hva som skal med der og et overslag på sideantall, sånn at jeg vet sånn ca. hvor mye plass jeg har til det enkelte tema uten at jeg overgår maxtallet for sidetall. Det hjalp veldig ift. å få oversikt, men så kommer da dette med å skulle fylle disse sidene med innhold. Er heldigvis i gang, har fått godkjenning av NSD med noen mindre små justeringer, så tenkte i grunn å få ordnet de småtingene og sende det i retur til saksbehandler i dag eller i morgen, og få det ut av verden og dermed vite med sikkerhet at prosjektet "tilrådes" som det så fint stod i mailen, og å ikke måtte tenke mer på den papirmølla.. :fnise:

Har i tillegg knabbet meg en studieplass på UiO (sorry not sorry) for jeg har lyst til å ta et fag i semesteret eller noe der i tillegg til masteren, metodefaget mitt og PPU (jada, har nok å gjøre sånn egentlig), også kan jeg til våren kanskje ta et fag jeg mangler for å oppfylle et fordypningskrav, og kanskje neste år igjen faktisk skrive den bacheloren, hvis jeg gidder. I år har jeg ikke tenkt å jobbe ved siden av studiene for å si det sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg hadde store planer om å gå igjennom materialet mitt til masteren i sommer, flate beskrivelser, kategorisering and so on, pluss at veilederne mine mer eller mindre forventer det. Men så plutselig jobber jeg 44 timer i uken, og skjønner ikke hvordan jeg skal rekke alt. Nå har jeg gjort kanskje 10% av det jeg burde være ferdig med innen tre uker. Med én fridag i uken så klarer jeg ikke å se for meg at jeg blir ferdig :ohmy:

 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt usikker på om jeg vil motta støtte for neste skoleår. Jeg er 67,5 poeng forsinket, men jeg har levert legeattest som forklarer deler av forsinkelsen. Jeg er livredd for at legeattesten ikke blir tatt til følge. Dersom det ikke gjør det er jeg nødt til å ta ett års avbrudd i utdannelsen. 

Per nå er det 4 ukers behandlingstid, så jeg må sitte i usikkerhet helt frem til skolestart. 

Anonymkode: 57869...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde også ha gjort research til masteroppgaven, men etter eksamen sank jeg ned i et dypt, svart hull og fikk en depresjonsdiagnose. Har ikke klart å jobbe, hodet har vært helt svart og jo dårligere jeg føler meg, jo mer dårlig samvittighet får jeg fordi jeg ikke har gjort noe produktivt, og det hjelper ikke akkurat.

Hadde tenkt å være så utrolig produktiv denne sommeren, men i stedet har jeg måttet fokusere på de små tingene; stå opp om morgenen, spise, gå ut av huset, prøve å trene litt på stuegulvet - og generelt deale med å stirre ut i luften/hulkegrine.

Det er heldigvis blitt litt bedre nå, men legen min sier jeg ikke burde bite over for mye selv om det klarner litt opp, da kan jeg raskt havne på null igjen, så tar små steg. Føler meg mislykket som kommer tilbake på skolen uten å ha gjort en skit, men jeg får bare ta det som det kommer.

Anonymkode: 9f9bc...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 19. juli 2016 at 17.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt usikker på om jeg vil motta støtte for neste skoleår. Jeg er 67,5 poeng forsinket, men jeg har levert legeattest som forklarer deler av forsinkelsen. Jeg er livredd for at legeattesten ikke blir tatt til følge. Dersom det ikke gjør det er jeg nødt til å ta ett års avbrudd i utdannelsen. 

Per nå er det 4 ukers behandlingstid, så jeg må sitte i usikkerhet helt frem til skolestart. 

Anonymkode: 57869...f98

Dette ordnet seg heldigvis. For andre som tilfeldigvis leser tråden og ligger etter er det ikke et problem med forsinkelse (så lenge det ikke er over 120 studiepoeng) når man kan vise til en generell legeattest. 

Anonymkode: 57869...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Null tegn til studentbolig eller karakterer fra utlandet slik at jeg får studielån. Dette kan bli en slitsom høst. Har heldigvis foreldre jeg kan bo hos ikke alt for langt fra universitetet (en time offentlig transport), men det er ikke gøy når man er 25 -.-

Ting går vel litt fortere i august da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har allerede begynt å prokastinere og skolen starter ikke før 22. august!! :ohmy: Hvordan skal dette gå? Og hvor i alle dager er den gode studieteknikken til den rutinerte personen (jeg var) som skrev bachelor i fjor? hjeeelp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt å lese ut en fagbok over sommeren. Jeg har ikke engang åpnet den! Det er så mye annet jeg føler jeg må ordne før jeg klarer å sette meg ned å lese. I dag har jeg brukt så mye tid bare på å skrubbe rist, ovn, stekeplater o.l. Denne uken MÅ jeg få ordnet alt i hybelen samt ordnet meg treningskort så jeg slipper å ha dette hengende over meg etter skolestart. Jeg starter allerede på mandag!

Anonymkode: 57869...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tjuesyv bøkene jeg har lånt på biblioteket over sommern har jeg lest akkurat null komma null bøker. Masteren går med andre ord helt strålende.

*S.O.S.*

Anonymkode: 24a09...591

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte en pensumbok før sommeren etter å ha avklart pensum. Nå ble pensum endret og boka jeg kjøpte falt ut. Den nye boka koster mange hundre kroner mer. Synes det er dårlig å endre pensum så tett opp mot semesterstart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha lest masse i sommer for å forberede meg til masteroppgaven. L to the OL, jeg har ikke gjort en dritt. Deilig at flere er i samme båt :fnise:

Jeg kjenner jeg er lei av å studere, SÅ klar for å bli ferdig. Dog ikke klar for å bli arbeidsliv-voksen. Oh, the horror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor strøk jeg på en eksamen i mai, jeg kunne ha hatt sommerferie og bare jobbet... men neida.. den eksamenen henger over meg hver dag, hvis jeg jobber for mye så orker jeg ikke å lese, men hva skal en stakkar student gjøre uten pengene fra sommerjobben? Gisp

Anonymkode: edf2b...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
Den 11.8.2016 at 16.07, Poppie skrev:

Skulle ha lest masse i sommer for å forberede meg til masteroppgaven. L to the OL, jeg har ikke gjort en dritt. Deilig at flere er i samme båt :fnise:

Jeg kjenner jeg er lei av å studere, SÅ klar for å bli ferdig. Dog ikke klar for å bli arbeidsliv-voksen. Oh, the horror!

Kjenner følelsen, og prøver å ikke tenke for mye på at jeg liksom skal være klar for voksenlivet om bare to semester. Kjenner angsten stiger bare jeg skriver om det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...