Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater å vente på sensur. Jeg vil bare få karakterene med én gang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, drue skrev:

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater å vente på sensur. Jeg vil bare få karakterene med én gang!

Samme her. Jeg skulle også ønske det var et fastbestemt tidspunkt karakterene kom på. Jeg gjør ingenting annet enn å se på TV mens jeg oppdaterer studweb. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg skulle også ønske det var et fastbestemt tidspunkt karakterene kom på. Jeg gjør ingenting annet enn å se på TV mens jeg oppdaterer studweb. 

Anonymkode: cf350...971

Vi får tidspunkt, men de har en tendens til å legge dem ut litt tidligere, så jeg blir ofte sittende en halv dag for å oppdatere studentweb. Tar meg selv i å begynne å oppdatere allerede nå, selv om jeg vet det er en uke til sensur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sarah Dee skrev:

Vi får tidspunkt, men de har en tendens til å legge dem ut litt tidligere, så jeg blir ofte sittende en halv dag for å oppdatere studentweb. Tar meg selv i å begynne å oppdatere allerede nå, selv om jeg vet det er en uke til sensur.

Det skjønner jeg godt! Jeg tror det er lite som gjør meg så utålmodig og nervøs som ved sensur. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg godt! Jeg tror det er lite som gjør meg så utålmodig og nervøs som ved sensur. 

Anonymkode: cf350...971

Samme her! Jeg har i tillegg null selvinnsikt når det kommer til hvor bra eller dårlig jeg gjør det, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sykepleien, eksamen var totalt anderledes i sm, og poengfordeling enn de 30+ eksamene fra 12 tidligere årene som vi fikk å øve på+ temaene vi hadde om i forelesninger. Rasende! Aldri følt en eksamen gikk så dårlig. Ber om å stå. Vurderer karriere bytte.. Faen altså!

Anonymkode: 0547d...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går sykepleien, eksamen var totalt anderledes i sm, og poengfordeling enn de 30+ eksamene fra 12 tidligere årene som vi fikk å øve på+ temaene vi hadde om i forelesninger. Rasende! Aldri følt en eksamen gikk så dårlig. Ber om å stå. Vurderer karriere bytte.. Faen altså!

Anonymkode: 0547d...b6e

** totalt anderledes i år, . og poengfordelingen i år, enn de 30+...

Anonymkode: 0547d...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sarah Dee skrev:

Vi får tidspunkt, men de har en tendens til å legge dem ut litt tidligere, så jeg blir ofte sittende en halv dag for å oppdatere studentweb. Tar meg selv i å begynne å oppdatere allerede nå, selv om jeg vet det er en uke til sensur.

Fire ukers ventetid på min sensur, og jeg er nøyaktig halvveis. Titter innom daglig likevel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom ikke karakteren opp på resultater før jeg hade logget ut og lukket nettleseren helt, for så å åpne nettleseren og logge inn på nytt. Det var tydeligvis ikke godt nok for studentweb å bare å trykke på oppdater-knappen :ph34r: :angry:

Misliker "nye" studentweb mer for hver eksamen jeg har. Den gamle versjonen var i alle fall pålitelig!

Anonymkode: a25da...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet de generelle sensurreglene for NTNU? Vet at sensurfrist er tre uker etter tatt/innlevert eksamen, og jeg sitter og venter spent på karakter nå. Min forrige eksamen kom på dagen tre uker etter, men jeg er litt usikker. Føler jeg burde vite det med tanke på at jeg går andre året, men har tidligere vært så redd for å se på karakterene mine at jeg har ventet i flere uker før jeg sjekket :fnise:

Anonymkode: a2fbc...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet de generelle sensurreglene for NTNU? Vet at sensurfrist er tre uker etter tatt/innlevert eksamen, og jeg sitter og venter spent på karakter nå. Min forrige eksamen kom på dagen tre uker etter, men jeg er litt usikker. Føler jeg burde vite det med tanke på at jeg går andre året, men har tidligere vært så redd for å se på karakterene mine at jeg har ventet i flere uker før jeg sjekket :fnise:

Anonymkode: a2fbc...2cf

Det er dagen etter sensurfrist som er absolutte frist ifølge reglementet. Ved særlige grunner (som regel sykdom hos sensor) kan fristen utvides, men da får studentene beskjed. Dersom det har gått over 4 uker og studentene fortsatt ikke har fått sensur blir de bøtelagt. Jeg tror det er 1000 kr per student, men det er jeg ikke helt sikker på. 

På generelt grunnlag er det rundt 1-2% (på NTNU) av alle eksamener der fristen ikke overholdes. 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dagen etter sensurfrist som er absolutte frist ifølge reglementet. Ved særlige grunner (som regel sykdom hos sensor) kan fristen utvides, men da får studentene beskjed. Dersom det har gått over 4 uker og studentene fortsatt ikke har fått sensur blir de bøtelagt. Jeg tror det er 1000 kr per student, men det er jeg ikke helt sikker på. 

På generelt grunnlag er det rundt 1-2% (på NTNU) av alle eksamener der fristen ikke overholdes. 

Anonymkode: cf350...971

DET hørtes fantastisk ut! Da jeg gikk på UiS ventet vi ofte både to og tre uker over sensurfrist

Anonymkode: df46b...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lyste en E mot meg på StudentWeb i dag. Snakk om strålende start på dagen....

Anonymkode: 72b55...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lyste en E mot meg på StudentWeb i dag. Snakk om strålende start på dagen....

Anonymkode: 72b55...042

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til eksamen ble jeg nesten angrepet av en måke. Ja, en MÅKE. Jeg visste ikke at jeg var redd måker før i dag. Snodig start på eksamensdagen, og jeg har absolutt ingen peiling på hvordan selve eksamenen gikk. Jeg har ikke selve eksamen og mine svar tilgjengelig (MCQ), så jeg må vente på svar. Man får minuspoeng for å svare feil, noe jeg følte jeg gjorde oftere enn når jeg har forberedt meg. :( Jeg MÅ bestå eksamen for å ikke havne mer enn 60 stp. bak og mister støtten fra lånekassen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre til høsten om jeg ikke består. Det er bare snakk om noen usle 7,5 stp over. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Drittlei av å vente på karakterer og etter det blir det mer venting for å se om jeg kommer inn på skolen jeg vil gå på. Føler sommerferien er en venteferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Fikk en B og kjenner at jeg ikke er helt fornøyd. Vet ikke om jeg burde endre arbeidsmetode eller holdninger, men irriterende er det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raindrops skrev:

Fikk en B og kjenner at jeg ikke er helt fornøyd. Vet ikke om jeg burde endre arbeidsmetode eller holdninger, men irriterende er det uansett. 

Ok...

Anonymkode: edf2b...f67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok...

Anonymkode: edf2b...f67

Beklager om sutringen min ikke tilfredsstiller kravene dine, det er fritt frem å ignorere den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...