Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har eksamen på onsdag, og burde egentlig lest men alt jeg klarer å fokusere på er å oppdatere studentweb igjen og igjen for å se min karakter som :sinnatagg: aldri kommer (:sinna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, melly666 skrev:

Jeg har eksamen på onsdag, og burde egentlig lest men alt jeg klarer å fokusere på er å oppdatere studentweb igjen og igjen for å se min karakter som :sinnatagg: aldri kommer (:sinna:)

Åh,jeg tør aldri sjekke karakterene mine før semesteret er over jeg...nesten ikke engang da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Poppie skrev:

Åh,jeg tør aldri sjekke karakterene mine før semesteret er over jeg...nesten ikke engang da :P

Dette er jo veldig smart hvis du har flere eksamener/oppgaver. :)

 

Jeg sitter også og venter på eksamenskarakteren. Føler ikke jeg kan ta helt ferie og slappe av før jeg har sett karakteren. Regner med den kommer om to uker, så her sitter jeg da.  Jeg føler jeg ligger i grenseland, så jeg prøver å forberede meg på å repetere fagstoff i sommerferien. Jeg hadde uansett tenkt til å lese, men da heller på nytt pensum som jeg skal ha til høsten. Så om jeg stryker er det fryktelig demotiverende...  Posteksamensfasen er egentlig det verste for meg, så håper dagene går unna. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo veldig smart hvis du har flere eksamener/oppgaver. :)

 

Jeg sitter også og venter på eksamenskarakteren. Føler ikke jeg kan ta helt ferie og slappe av før jeg har sett karakteren. Regner med den kommer om to uker, så her sitter jeg da.  Jeg føler jeg ligger i grenseland, så jeg prøver å forberede meg på å repetere fagstoff i sommerferien. Jeg hadde uansett tenkt til å lese, men da heller på nytt pensum som jeg skal ha til høsten. Så om jeg stryker er det fryktelig demotiverende...  Posteksamensfasen er egentlig det verste for meg, så håper dagene går unna. 

Anonymkode: cf350...971

Samme her, gruer meg egentlig veldig til i morgen når jeg er ferdig og ikke vet 100% om jeg har bestått eller ikke. I tillegg har jeg allerede takket ja til en jobb, som forutsetter at jeg blir ferdi med baheloren nå til riktig tid og ikke må ta konte. Får jo beholde jobben uansett, men det setter litt begrensninger til hvilke oppgaver jeg kan utføre og ikke i sommer, og om sommeren er det jo gjerne mye stress med ferievikarer også. 

Krysser fingrene for oss begge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, strawberry skrev:

Samme her, gruer meg egentlig veldig til i morgen når jeg er ferdig og ikke vet 100% om jeg har bestått eller ikke. I tillegg har jeg allerede takket ja til en jobb, som forutsetter at jeg blir ferdi med baheloren nå til riktig tid og ikke må ta konte. Får jo beholde jobben uansett, men det setter litt begrensninger til hvilke oppgaver jeg kan utføre og ikke i sommer, og om sommeren er det jo gjerne mye stress med ferievikarer også. 

Krysser fingrene for oss begge! :)

Ja, jeg krysser både fingre og tær for begge! 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Poppie skrev:

Åh,jeg tør aldri sjekke karakterene mine før semesteret er over jeg...nesten ikke engang da :P

Hehe, jeg vil helst ha den dagen etterpå. Går det dårlig så går det dårlig, men nysgjerrigheten dreper meg :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én dag til neste eksamen. En uke til tredje og siste eksamen. Lurer mest på hvordan jeg skal komme gjennom pensum til siste eksamen på 6 dager 😱  

Forbereder meg på stryk på den sltså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere siste eksamen egentlig? Mitt studie har ikke siste før 16. juni, en uke etter alle andre på universitetet (som vanlig..) Er så umotivert, vil ha ferie nåå :icon_frown: 

Anonymkode: 006d9...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når har dere siste eksamen egentlig? Mitt studie har ikke siste før 16. juni, en uke etter alle andre på universitetet (som vanlig..) Er så umotivert, vil ha ferie nåå :icon_frown: 

Anonymkode: 006d9...dbf

Jeg har 15.juni, så du er ikke alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 17.59, FrøkenBaker skrev:

:grine: Finnes det ikke et skogholt et eller annet sted i landet hvor jeg kan krype inn i og bare vente på at jeg blir for gammel til å studere? I mellomtiden pøser det ned, uten stopp. Sikkert tårer fra landets mange studenter. :regn: 
Tilbake til arbeid. :pisk: 

Sikkert lurt det, men jeg ville ikke kalt det å studere mtp beskrivelsen av det. :)

Anonymkode: 71ab3...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk eksamen imorgen.. er så nervøs. Lykke til folkens!!!!!!!!!!

Anonymkode: 23a93...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør kikke litt på alternative studiemetoder? Selv bruker jeg ofte videoer for å tilegne meg fagstoff. Når jeg har fått oversikt bruker jeg som oftest aktive måter å tilegne meg stoff på. Muligens det er noe for deg? Hva tenker du om kollokviegrupper? 

Det er også helt greit om du bare vil syte litt uten å få noen råd. :) 

Anonymkode: cf350...971

Nei, tusen takk for gode råd, det setter jeg masse pris på. Ville egentlig at noen skulle skrive noe til meg ja, føler meg så dum(og trist) :flau:

Kollektivgruppe er egentlig det beste for meg. Jeg elsker å diskutere fagstoff. :) Dessverre har jeg kommet i en ekstremt dårlig klasse, og det er ikke mulighet for at de gidder å møte opp for å gjøre noe. Men etter at jeg leste det du skrev sendte jeg melding til en klassevennine om hun vil møte imorgen og hun sa ja! Så da skal vi lufte tanker og diskutere fagstoff :)

Anonymkode: 4cf83...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tusen takk for gode råd, det setter jeg masse pris på. Ville egentlig at noen skulle skrive noe til meg ja, føler meg så dum(og trist) :flau:

Kollektivgruppe er egentlig det beste for meg. Jeg elsker å diskutere fagstoff. :) Dessverre har jeg kommet i en ekstremt dårlig klasse, og det er ikke mulighet for at de gidder å møte opp for å gjøre noe. Men etter at jeg leste det du skrev sendte jeg melding til en klassevennine om hun vil møte imorgen og hun sa ja! Så da skal vi lufte tanker og diskutere fagstoff :)

Anonymkode: 4cf83...4f5

Så bra! Håper du får noe ut av det. :) Masse lykke til med siste innspurt! 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med siste eksamen nå, så jeg har sommerferie. Sitter likevel med en skikkelig dårlig følelse. Jeg skrev masse, men syntes det var vanskelig å få noe fornuftig utav temaene, samt strukturere. Tror jeg kommer til å prestere langt under hva jeg vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.lei.av.bacheloroppgaven :( Alle andre er ferdige med sine, bortsett fra meg (føles det ut som) :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt så ekstremt mye å gjøre den mnd! Har hatt to hjemmeeksamener på henholdsvis 15 og 10 sider hver. I tillegg muntlig eksamen i naturfag. Har brukt hver eneste kveld på å jobbe/lese med/til eksamen. Har studert på universitetet i 4 år, før det vgs. Har i tillegg en 4 åring. Er så vanvittig sliten! Jeg er fulltidsstudent, jobber masse ved siden av studiene og er mamma. Har aldri fri fordi jeg må jobbe når det er ferier og når det ikke er ferie må jeg jobbe og studere. Trøster meg med at det kun er ett år igjen til jeg skal levere master. Når jeg er ferdig med den skal jeg ta lang ferie :) 

Anonymkode: 1b3f1...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eneleh skrev:

Så.lei.av.bacheloroppgaven :( Alle andre er ferdige med sine, bortsett fra meg (føles det ut som) :grine:

Pfft. Deadline om 17 timer, og jeg satser på å bli ferdig med første utkast innen midnatt! Er vel mer sannsynlig at det blir kl 03 i natt.

Ser at mitt opprinnelige anslag på at 8000 ord var rundt 20 sider med bachelor-malen var fullstendig på jordet. Kan hende jeg må kutte mye i teksten til slutt. Også lurer jeg på om 25 kilder var litt i det meste laget for et litteraturstudie... Oh well. Har jo bare brukt en uke-ish :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hva skjer med at INGEN på HF på UiO svarer på telefonen? Har prøvd å få tak i en rekke mennesker i over en uke nå, men ingen svarer. Nå er jeg endelig i Norge igjen, så stikker inn til Oslo og prøver å finne dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linaria skrev:

Hva skjer med at INGEN på HF på UiO svarer på telefonen? Har prøvd å få tak i en rekke mennesker i over en uke nå, men ingen svarer. Nå er jeg endelig i Norge igjen, så stikker inn til Oslo og prøver å finne dem. 

De er ikke så gode på telefonisk kontakt der borte, men de pleier å svare raskt på studentmailen! :) Det lønner seg stort sett å troppe opp på det aktuelle instituttet, for om du ikke finner akkurat den fagpersonen du trenger finner du som oftest noen som vet hvor de er, og når de kommer tilbake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...