Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

De driver akkurat på å setter opp sånne bygningsbrakker rett utenfor lesesalen. I tillegg til at det smådurer og bråker, så har jeg også mista utsikten og kan nå se frem til å se rett i en brakkelandsby. Dette må jeg si motiverte meg... til å bli ferdig med masteroppgaven så fort så faen sånn at jeg slipper dette sørgelige synet fremover. Utsikten var faktisk noe av det jeg likte veldig godt med å komme hit... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk igjen eksamen, og fikk en E. Har ingen E'er fra før, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Hvis jeg klager risikerer jeg jo stryk, vet ikke om jeg er "up for" å ta eksamen på nytt, eller om jeg bare skal la det gå. Har fått en C dette semesteret og, den er jeg greit fornøyd med, og siden jeg ikke har andre E'er så vil kanskje arbeidsgiver skjønne at det var litt spesielt med denne eksamen? Uff, akkurat nå føler jeg at jeg er skikkelig dårlig og bare burde slutte..

Anonymkode: 15283...48f

Uff. Stor klem :hug:

Har ikke så mange råd desverre. Men ikke slutt! 
Du kan jo evt. la den stå og ta den opp igjen senere også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk igjen eksamen, og fikk en E. Har ingen E'er fra før, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Hvis jeg klager risikerer jeg jo stryk, vet ikke om jeg er "up for" å ta eksamen på nytt, eller om jeg bare skal la det gå. Har fått en C dette semesteret og, den er jeg greit fornøyd med, og siden jeg ikke har andre E'er så vil kanskje arbeidsgiver skjønne at det var litt spesielt med denne eksamen? Uff, akkurat nå føler jeg at jeg er skikkelig dårlig og bare burde slutte..

Anonymkode: 15283...48f

Føler med deg. Det samme skjedde meg med første året på masteren. Jeg fikk E på hjemmeeksamen og skjønte ikkje hvorfor. Følte meg så sinnsykt dum. Jeg spurte om begrunnelse og utifra begrunnelsen synest jeg at vurderingen var alt for streng, noe jeg også fikk inntrykk av at faglærer mente. Jeg tok altså sjansen på å klage. Utifra begrunnelsen var jeg temmelig sikker på at de ikke kunne stryke meg, så jeg følte jeg ikke hadde nok å tape. Klagen førte til at jeg gikk opp i karakter, fra E til D! Selv om en D ikke er super, føles det mye bedre enn en E. Jeg hadde heller aldri fått så dårleg karakter før. 
 

Jeg ville spurt om begrunnelse før jeg hadde vurdert å klage. Det er klart, har du mange andre greier karakterer så spiller det ikke så stor rolle til og fra, men det er en utrolig kjip følelse og få en E. Særlig om man faktisk har jobbet ganske hardt. 

Ikke slutt, ikke la det gå innpå deg! Du kommer over det. Tenker knapt på denne E-en som ble til en D lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fantastisk! jeg er så lei den bacheloroppgaven jeg skal levere 31 mai! jeg har ikke skrevet noen av de 6000 ordene jeg må skrive og jeg har så lyst til å dra på ferie! jobb får jeg heller ikke selv om jeg driver å utdanner med til å bli en føkkings lærer!

Anonymkode: bb6ed...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du migreneanfall. Hvorfor akkurat nå? :sukk:

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen.. når den første deloppgaven (som teller 25%) går superbra, mens den andre deloppgaven (75%) er det bom stopp og jeg leverer blankt :/ Ikke gøy å gå hjem fra eksamen når du vet 100% at du strøk.. Synes det er kjipt når professoren plukker ut én superliten del fra pensum og lar den lille delen telle 75%..

Anonymkode: e50cf...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Tre eksamener ferdige... en igjen. I morgen tidlig. Heldigvis blir det den enkleste av alle, men jeg trenger ferie nå, ikke å skrive et essay på gælisk om hva jeg skal i sommerferien :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pottah skrev:

Uff. Stor klem :hug:

Har ikke så mange råd desverre. Men ikke slutt! 
Du kan jo evt. la den stå og ta den opp igjen senere også :) 

 

11 timer siden, lillsunshine skrev:

Føler med deg. Det samme skjedde meg med første året på masteren. Jeg fikk E på hjemmeeksamen og skjønte ikkje hvorfor. Følte meg så sinnsykt dum. Jeg spurte om begrunnelse og utifra begrunnelsen synest jeg at vurderingen var alt for streng, noe jeg også fikk inntrykk av at faglærer mente. Jeg tok altså sjansen på å klage. Utifra begrunnelsen var jeg temmelig sikker på at de ikke kunne stryke meg, så jeg følte jeg ikke hadde nok å tape. Klagen førte til at jeg gikk opp i karakter, fra E til D! Selv om en D ikke er super, føles det mye bedre enn en E. Jeg hadde heller aldri fått så dårleg karakter før. 
 

Jeg ville spurt om begrunnelse før jeg hadde vurdert å klage. Det er klart, har du mange andre greier karakterer så spiller det ikke så stor rolle til og fra, men det er en utrolig kjip følelse og få en E. Særlig om man faktisk har jobbet ganske hardt. 

Ikke slutt, ikke la det gå innpå deg! Du kommer over det. Tenker knapt på denne E-en som ble til en D lenger. 

Takk for klem, og takk for oppmuntrende ord :) jeg skal ringe sensor i morgen og få begrunnelse. Følte ikke oppgaven min var en A akkurat, men ble veldig overrasket over E. Og lei meg. D føles helt klart litt bedre enn E, en E er liksom så vidt man har kunnet noe som helst, og det er jo litt kjipt..

Anonymkode: 15283...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Aaah! Hater det når man kommer på kjempeteite feil man gjorde på eksamen. Har bare viet et år av livet mitt til dette.. og så fucker man opp på eksamen. Åh! Heldigvis teller ikke denne eksamen så mye,så ganske sikker på å få A i faget uansett (jeg har viet både fritid og studietid til å drive med det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, @Linaria! Det er så kjipt med sånt. Men når det ikke er kun eksamen som teller, går det nok fint likevel. Og selv om det ikke nødvendigvis skulle synes på eksamenskarakteren, så har du jo masse kunnskap igjen for det. Sånn til syvende og sist har en ikke så veldig mye igjen for en karakter heller - så fort du har fått din første "ordentlige" jobb, er det arbeidserfaring og referanser som teller mest. Gode karakterer er selvsagt en fordel for å få seg jobb i førsteomgang, men ikke noe å stresse altfor mye med (i hvert fall ikke om du er som meg, jeg presterer godt med stress, men dårlig med høye krav til karakter).

Oppgaven min var visst ikke så verst likevel!! Veileder sa at nå er det på småpirkstadiet, og den tidligere forskninga hun pirka på er egentlig bare sånn tre timers arbeid. Det var en del andre ting enn det i tillegg, og jeg må jobbe på, men hun var ikke i tvil om at jeg klarer å levere til tida. Jeg spurte ikke om karakter, men nå vet jeg i allefall at jeg ikke stryker. For veileder må vel si ifra om oppgaven er SÅ dårlig? Jeg antar det, og tenker at alt jeg gjør nå løfter oppgaven. Det er deilig å ha en sånn positiv tilnærming til den siste innspurten av studietida :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Denne karakteren er nesten kun for personlige grunner. Jeg tror ikke det finnes så mange arbeidsplasser i verden som.brur seg om jeg har A i skotsk gælisk.  Jaja,kom på en del ting jeg har gjort riktig også.

Aah, ikke snakk om arbeidserfaring og referanser!!

Bra at du ikke har så mye igjen å gjøre som du trodde! Alltid godt å høre!

Nå stikker jeg og har siste eksamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Linaria skrev:

Denne karakteren er nesten kun for personlige grunner. Jeg tror ikke det finnes så mange arbeidsplasser i verden som.brur seg om jeg har A i skotsk gælisk.  Jaja,kom på en del ting jeg har gjort riktig også.

Aah, ikke snakk om arbeidserfaring og referanser!!

Bra at du ikke har så mye igjen å gjøre som du trodde! Alltid godt å høre!

Nå stikker jeg og har siste eksamen

Ah, da skjønner jeg at det er viktig for deg med karakteren. Her veier også de fagene jeg er personlig interessert i tyngst, uansett hvor lite arbeidsgivere vil bry seg om dem.

Blæ, nei, orker egentlig ikke å tenke på det selv, gruer meg til jobbsøking. 

LYKKE TIL på eksamen!! :duskedame: Snart ferie! 

(ok, nå må jeg skjerpe meg og jobbe litt)

Endret av Sludd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men fy søren som jeg savner vanlige eksamner :hoho: Har mest lyst til å sende veilederen min en mail og si at jeg bare driter i hele masteren :ler: Men nå er det ca. et halvt år til jeg skal levere, så da er det vel bare å faktisk komme ordentlig i gang.... Nå har jeg gjort unna alt jeg har hatt som "må bare få unna dette først, så..." så nå er det tomater og trær for alle penga :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Eksamen om halvannen time. Så skal jeg kaste pensum. Rommet mitt flyter over av det nå, og det er ikke mulig for meg å stryke i faget, 

3 timer siden, Sludd skrev:

Ah, da skjønner jeg at det er viktig for deg med karakteren. Her veier også de fagene jeg er personlig interessert i tyngst, uansett hvor lite arbeidsgivere vil bry seg om dem.

Blæ, nei, orker egentlig ikke å tenke på det selv, gruer meg til jobbsøking. 

LYKKE TIL på eksamen!! :duskedame: Snart ferie! 

(ok, nå må jeg skjerpe meg og jobbe litt)

Tusen takk! Nå har jeg ferie! Håper du får jobbet litt i dag :laugh: 

Var et ord i teksten jeg ikke skjønte, og som var veldig viktig for å svare på et spørsmål, men så kom jeg på at jeg en gang traff en teit bartender som hadde tatovert dette ordet på armen, uten å kunne språket eller ha noen tilknytning til det. Likevel, "det betyr "håp" på gælisk" hadde han sagt. Tusen takk for at du hjalp meg med eksamen, bartender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ. MYE. PENSUM. 

Jeg har likevel blitt ferdig med det mest overveldende temaet nå nettopp (YEY ME), og jeg har kvelden i dag og to fulle dager til eksamen. Jeg håper jeg kommer meg gjennom alt og får tid til å repetere. 

Jeg har et stort tema igjen som jeg vil komme med gjennom i dag. Ellers har jeg kun småtemaer igjen.

GI MEG STYRKE. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har skikkelig angst. Jeg har eksamen på mandag, så jeg har jo faktisk litt tid igjen. Angsten gjør likevel at jeg ikke klarer å konsentrere meg. Lesedagen i dag har vært fullstendig ineffektiv. Jeg henger meg opp i alt det jeg ikke kan. Det idiotiske her er jo at jeg kunne ha lært det om jeg ikke hadde slitt med disse angstfølelsene. 

LA det bare gå bra på mandag. LA meg få noe jeg er kjent med. Jeg vet godt hva som er dominerende på eksamen, og dette kan jeg sånn egentlig ganske bra, så jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg oppfører meg sånn som dette. :( Jeg er livredd for å få noe ukjent. 

Mye syting. Håper jeg ikke er her i tråden på mandag etter eksamen. :sukk:

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg skikkelig masete når det gjelder klassen. Jeg kom inn som videreutdanningsstudent i et fag på grunnskolelærerutdanningen nå i vinter. Har ikke fått kontakt med noen i klassen og har vært en ordentlig outsider. Nå nærmer det seg eksamen og vi har en sånn facebookgruppe på FB, så liker jeg å spørre om litt forskjellig jeg lurer på inne der.. Men føler meg så innmari masete. Ekkel følelse. Vi har muntlig eksamen nå til uka og jeg kan liksom ikke spørre noen om tips, eller hvordan det gikk, hva det gikk ut på osv, for jeg føler meg så masete og utenfor :P blæh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sitronmelis skrev:

Føler meg skikkelig masete når det gjelder klassen. Jeg kom inn som videreutdanningsstudent i et fag på grunnskolelærerutdanningen nå i vinter. Har ikke fått kontakt med noen i klassen og har vært en ordentlig outsider. Nå nærmer det seg eksamen og vi har en sånn facebookgruppe på FB, så liker jeg å spørre om litt forskjellig jeg lurer på inne der.. Men føler meg så innmari masete. Ekkel følelse. Vi har muntlig eksamen nå til uka og jeg kan liksom ikke spørre noen om tips, eller hvordan det gikk, hva det gikk ut på osv, for jeg føler meg så masete og utenfor :P blæh

 

Jeg liker at folk snakker om pensum, syns de gjør det altfor sjeldent. Hvis ikke du snakka om det så hadde sikkert ingen. Selv om det er "enkle ting" liker je å repetere, så lenge det ikke er ting som kommer frem med et google søk eller ved å lese første siden. (opplevd noen sånne, da gidder jeg ikke hjelpe!)

Anonymkode: 4cf83...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til eksamen, og jeg er offisielt i panikk-modus.
Jeg har ikke lest nok dette semesteret. Har vært på forelesninger og kurs.
Men har ikke lest gjennom pensumbøkene, og har ikke innarbeidet alle lover og dommer.
Skulle sette av denne uka til å gjøre gamle eksamenoppgaver, men MÅ bli ferdig med lovene og dommene. 

Har jeg flaks, kan eksamen gå skikkelig bra. Fått gode tilbakemeldinger på metoden min.
Men har jeg uflaks og får om et tema jeg ikke har lest så mye på, så kan jeg i verste fall stryke. Men tror heller D eller E. :grine:
Men jeg vil jo ikke ha D eller E. Jeg vil ha A eller B. Pokker altså. angrer på at jeg ikke har klart å få mer effektive studiedager.
Har liksom kommet hjem fra skolen og tenkt jeg skulle lese og så endt med på gå tur med hunden min, praktiske greier, jobb osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...