Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Æææh, grugleder meg til eksamen i morgen. Gruer meg til å se hvilke oppgaver vi får, og gleder meg så utrolig mye til å bli ferdig. Føler jeg har lagt inn mye innsats, men vet ikke hvor mye av stoffet som har satt seg. Noen som har en følelse av at de ikke kan nok dagen før eksamen, men likevel gjort det bra? :bond:Ønsker en B, men vet ikke om jeg tør å håpe på det. Sitter og leser, men er så sykt sliten.

Jaja, det får gå som det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, drue skrev:

Æææh, grugleder meg til eksamen i morgen. Gruer meg til å se hvilke oppgaver vi får, og gleder meg så utrolig mye til å bli ferdig. Føler jeg har lagt inn mye innsats, men vet ikke hvor mye av stoffet som har satt seg. Noen som har en følelse av at de ikke kan nok dagen før eksamen, men likevel gjort det bra? :bond:Ønsker en B, men vet ikke om jeg tør å håpe på det. Sitter og leser, men er så sykt sliten.

Jaja, det får gå som det går. 

Jeg har gått gråtende ut av eksamen, OVERBEVIST om at jeg bomma totalt på oppgaven, at bacheloren røyk og bare kunne glemme å bli tatt opp på master.

Fikk A.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gamblet på eksamen angående hva de får? Jeg gjør det nå, og tenker at jeg kommer til å stryke fordi jeg selvfølgelig vil få om dette. Håper jeg bare bekymrer meg for ingenting..... 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har gamblet på eksamen angående hva de får? Jeg gjør det nå, og tenker at jeg kommer til å stryke fordi jeg selvfølgelig vil få om dette. Håper jeg bare bekymrer meg for ingenting..... 

Anonymkode: cf350...971

Meg igjen! :fnise: Gikk igjennom gamle eksamensoppgaver og tenkte at "hmmm, det er lenge siden de har hatt om "Donald Duck"...Klokka 05.00 samme dag som eksamen våknet jeg brått fordi det eneste som stod i hodet mitt var at vi fikk om "Donald Duck". Leste intenst i 3 timer, dro på eksamen og første spørsmål..."Gjør rede for "Donald Duck" og "Mikke Mus"". 

Kunne ikke en pøkk om "Mikke Mus" men klarte å få en D på et 15-poengersfag jeg ikke hadde snøvla over i fylla engang.

Nå hadde jeg råflaks, men tipset mitt er å gå igjennom gamle eksamensoppgaver og se hva som går igjen. Er det mer enn 2 semester siden sist det temaet ble tatt (og det fremdeles er på pensum), kan det være "på tide" at det kommer opp igjen. Se også på forelesningene, er det egen forelesning med temaet så er det enda større sjanse.

Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Poppie skrev:

Meg igjen! :fnise: Gikk igjennom gamle eksamensoppgaver og tenkte at "hmmm, det er lenge siden de har hatt om "Donald Duck"...Klokka 05.00 samme dag som eksamen våknet jeg brått fordi det eneste som stod i hodet mitt var at vi fikk om "Donald Duck". Leste intenst i 3 timer, dro på eksamen og første spørsmål..."Gjør rede for "Donald Duck" og "Mikke Mus"". 

Kunne ikke en pøkk om "Mikke Mus" men klarte å få en D på et 15-poengersfag jeg ikke hadde snøvla over i fylla engang.

Nå hadde jeg råflaks, men tipset mitt er å gå igjennom gamle eksamensoppgaver og se hva som går igjen. Er det mer enn 2 semester siden sist det temaet ble tatt (og det fremdeles er på pensum), kan det være "på tide" at det kommer opp igjen. Se også på forelesningene, er det egen forelesning med temaet så er det enda større sjanse.

Lykke til :)

Jeg har eksamen om en time, så jeg rekker dessverre ikke å lese mer. Dette er trekningsemner, og jeg har lest godt på de som går igjen ofte. Jeg er livredd for at jeg er den utvalgte som får et lite vektlagt tema. :(

Klarer ikke å fungere siden jeg er så stresset. Jeg har vært det i rundt et døgn nå. Jeg er ganske forberedt på å stryke. Det er virkelig flaks dersom jeg består. :( 

Takk for svar forresten! Man føler seg så alene med å være så dårlig forberedt. Man tenker at alle andre kan absolutt alt. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har eksamen om en time, så jeg rekker dessverre ikke å lese mer. Dette er trekningsemner, og jeg har lest godt på de som går igjen ofte. Jeg er livredd for at jeg er den utvalgte som får et lite vektlagt tema. :(

Klarer ikke å fungere siden jeg er så stresset. Jeg har vært det i rundt et døgn nå. Jeg er ganske forberedt på å stryke. Det er virkelig flaks dersom jeg består. :( 

Takk for svar forresten! Man føler seg så alene med å være så dårlig forberedt. Man tenker at alle andre kan absolutt alt. 

Anonymkode: cf350...971

Jeg ville bare oppdatere litt her selv om det egentlig ikke hører til i sutretråden: JEG BESTOD! 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste lesedag før min siste ordinære eksamen i morgen. Har null motivasjon igjen. Hjelper å plante noen trær og tomater. Skjønner ikke så mye av pensum fordi det er stort og uoversiktlig og håper at det går opp et lys for meg på magisk vis ila dagen:idesmil:

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, ikke engang to hele måneder ut i semesteret og jeg er leeeei. Holder på med midterms i to fag nå og selv om det er interessant så føles det bare som om jeg bullshitter meg gjennom hele oppgaven. Aner ikke om det jeg skriver faktisk gir mening. Og jeg har ikke ferie før 1. August. MOTIVASJON HVOR ER DU

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Finnes det ikke et skogholt et eller annet sted i landet hvor jeg kan krype inn i og bare vente på at jeg blir for gammel til å studere? I mellomtiden pøser det ned, uten stopp. Sikkert tårer fra landets mange studenter. :regn: 
Tilbake til arbeid. :pisk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FrøkenBaker skrev:

:grine: Finnes det ikke et skogholt et eller annet sted i landet hvor jeg kan krype inn i og bare vente på at jeg blir for gammel til å studere? I mellomtiden pøser det ned, uten stopp. Sikkert tårer fra landets mange studenter. :regn: 
Tilbake til arbeid. :pisk: 

Haha. Jeg føler med deg. :( 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man endelig etter MYE slit og kav får levert bacheloren.... men så har man fortsatt to eksamener innen to uker.

Sommerferien er så etterlengta!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og glor, så mange spennende tråder på KG plutselig! :P

 

 

 

 

:ph34r:

(skal egentlig skrive oppgave på 15 sider - har skrevet 2...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, FrøkenBaker skrev:

:grine: Finnes det ikke et skogholt et eller annet sted i landet hvor jeg kan krype inn i og bare vente på at jeg blir for gammel til å studere? I mellomtiden pøser det ned, uten stopp. Sikkert tårer fra landets mange studenter. :regn: 
Tilbake til arbeid. :pisk: 

Vi kan godt bytte om på været. GI MEG REGNET. Jeg bor i Bergen for søren, nå har det vært 2-3 dager med regn etter mange uker med fint vær og nå skal det være sol og fint resten av uka. Jeg er sykt skuffet over Bergen. Jeg klarer rett og slett ikke konsentrere meg så mye og sitte inne med masteroppgaven når det er så fint vær. Jeg liker det mye bedre når det regner når jeg sitter inne og skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Sitter her og glor, så mange spennende tråder på KG plutselig! :P

 

 

 

 

:ph34r:

(skal egentlig skrive oppgave på 15 sider - har skrevet 2...)

Har du kort tid på deg? 

Jeg hadde eksamen i går og gjorde absolutt ingenting etter eksamen. Jeg har enda en eksamen i morgen, men den er jeg LITT likegyldig til. Er det galt? Jeg føler ikke det er så krise om jeg må konte, men samtidig vil jeg jo helst slippe å lese i sommerferien. Jeg har ganske mye pensum å gå gjennom i dag. WHY am I acting like this.... 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kort tid på deg? 

Jeg hadde eksamen i går og gjorde absolutt ingenting etter eksamen. Jeg har enda en eksamen i morgen, men den er jeg LITT likegyldig til. Er det galt? Jeg føler ikke det er så krise om jeg må konte, men samtidig vil jeg jo helst slippe å lese i sommerferien. Jeg har ganske mye pensum å gå gjennom i dag. WHY am I acting like this.... 

Anonymkode: cf350...971

Tror til torsdag om en uke ca 12.00. Men innen det har vi også en hel utstlling på museum å gjøre ferdig. Skal i ettermiddag til metall verksted for å bygge om et par høretelefoner.... Og imorgen er det lyd hele dagen.... gah!

 

 

Haha! Jeg er ganske ofte likegyldig. Tenker ofte att "æsj, skitt au. Det får gå som det går, jeg orker ikke mer" :P

Men går ikke jeg på den type utdannelse at pensum (pugging) er viktigst, like viktig med refleksjoner, og det er mye praktisk arbeide i form av utstillinger, modeller, presentere forslag, etc.

Endret av BlendaSensitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet jeg ikke har lest nok. Jeg har vært på alle forelesninger og kurs. Men jeg har fortsatt ikke lest nok, og jeg vet det.
Jeg kan ha flaks med oppgaven, og jeg kan ha uflaks. Og jeg er så jævlig stressa. Jeg er fortsatt ikke ferdig med doms-samlingen. Og må innarbeide noen lover. 
Det er nå under en uke til eksamen, og jeg er nå kommet i panikk-modus. Typen har lyst til å legge meg ned i fosterstilling under pulten og grine. Hver dag, nesten hver time.

Og jeg var i et jobbintervju på Juss-buss. Og jeg har så sinnsykt lyst til å få jobb der. 
Men var liksom ikke helt forberedt på spørsmålene. Så nå går jeg selvfølgelig rundt og overtenker intervjuet og alt jeg burde sagt og gjort annerledes. Og jeg får selvfølgelig svar omtrent samtidig som eksamen er...

Er det noen som har tips til hvordan-ikke-oppføre-seg-som-en-total-dust i eksamensperioden?
Siden jeg nå er i panikk-modus har det begynt å gå utover mellom-fase fyren min. 
På søndag sa jeg noe som "Jeg har ikke lest til eksamen". Hvorpå han svarte "Hvorfor har du ikke lest da?" Og det var den dråpen som fikk det til å renne over og jeg gikk rett i fosterstilling, startet nesten å grine og nesten ropte "Jeg har jo lest!!!!, men jeg føler ikke jeg kan alt"
I går fikk jeg breakdown over at han først svarte "eh" på alt jeg spurte om. (Meg: Hatt en fin dag? Han: "eh". Meg: Noe jeg kan gjøre?" Han: "eh"), og over familiesituasjonen min, og at jeg vet da pokker hva vi er og det stresser meg.

Og når jeg er ferdig med breakdown-ene så får jeg megadårlig samvittighet og sier unnskyld. Men så går jeg rundt med dårlig samvittighet og en klump i magen i flere dager etterpå og er redd for at han synes jeg er totalt dust.
(Selv om han nå har sagt at han elsker meg).

Hjeeeelp :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pottah skrev:

Jeg vet jeg ikke har lest nok. Jeg har vært på alle forelesninger og kurs. Men jeg har fortsatt ikke lest nok, og jeg vet det.
Jeg kan ha flaks med oppgaven, og jeg kan ha uflaks. Og jeg er så jævlig stressa. Jeg er fortsatt ikke ferdig med doms-samlingen. Og må innarbeide noen lover. 
Det er nå under en uke til eksamen, og jeg er nå kommet i panikk-modus. Typen har lyst til å legge meg ned i fosterstilling under pulten og grine. Hver dag, nesten hver time.

Og jeg var i et jobbintervju på Juss-buss. Og jeg har så sinnsykt lyst til å få jobb der. 
Men var liksom ikke helt forberedt på spørsmålene. Så nå går jeg selvfølgelig rundt og overtenker intervjuet og alt jeg burde sagt og gjort annerledes. Og jeg får selvfølgelig svar omtrent samtidig som eksamen er...

Er det noen som har tips til hvordan-ikke-oppføre-seg-som-en-total-dust i eksamensperioden?
Siden jeg nå er i panikk-modus har det begynt å gå utover mellom-fase fyren min. 
På søndag sa jeg noe som "Jeg har ikke lest til eksamen". Hvorpå han svarte "Hvorfor har du ikke lest da?" Og det var den dråpen som fikk det til å renne over og jeg gikk rett i fosterstilling, startet nesten å grine og nesten ropte "Jeg har jo lest!!!!, men jeg føler ikke jeg kan alt"
I går fikk jeg breakdown over at han først svarte "eh" på alt jeg spurte om. (Meg: Hatt en fin dag? Han: "eh". Meg: Noe jeg kan gjøre?" Han: "eh"), og over familiesituasjonen min, og at jeg vet da pokker hva vi er og det stresser meg.

Og når jeg er ferdig med breakdown-ene så får jeg megadårlig samvittighet og sier unnskyld. Men så går jeg rundt med dårlig samvittighet og en klump i magen i flere dager etterpå og er redd for at han synes jeg er totalt dust.
(Selv om han nå har sagt at han elsker meg).

Hjeeeelp :bond:

Jeg synes responsene hans som du viser til her var ganske tullete. Men ja, folk generelt er ikke så greit rett før eksamen, og selv den minste kommentaren kan skape irritasjoner. :) Masse lykke til. Det verste i en slik situasjon som du er i er alt stresset og panikken. Det er jo det som ødelegger lesingen mest. Får håpe at du klarer å stresse ned. Dette klarer du! :) 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes responsene hans som du viser til her var ganske tullete. Men ja, folk generelt er ikke så greit rett før eksamen, og selv den minste kommentaren kan skape irritasjoner. :) Masse lykke til. Det verste i en slik situasjon som du er i er alt stresset og panikken. Det er jo det som ødelegger lesingen mest. Får håpe at du klarer å stresse ned. Dette klarer du! :) 

Anonymkode: cf350...971

Tror han hadde en dårlig dag på jobb. Men ja... Når han 1) Ikke sa lykke til før jobbintervjuet, 2) bare svarte "eh" på alt jeg spurte om, og så 3) Ikke spurte hvordan jobbintervjuet hadde gått. Det var nok til at jeg ble sur og gretten på han i går. 

Takk :blomst:Egentlig er det helt håpløst og reagere med stress og panikk før eksamen. Hvorfor kan ikke kroppen bare bli enda mer fokusert? Men neida, bare reager med at jeg vil legge meg i fosterstilling du, kjære kropp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk en eksamen i morgen, som jeg har tatt opp som enkeltemne. Har ikke lest til den fordi jeg har en eksamen på torsdag også, som jeg faktisk har lest til. Tror rett og slett jeg dropper den eksamenen jeg har på onsdag og ikke møter opp.

Satser heller alt på torsdagseksamen.

Anonymkode: ad736...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...