Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Kan jo også hende det bare har skjedd en glipp i omleggingen til ny studentweb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 uke og 2 dager siden eksamen. Venter utålmodig på eksamensresultatet. 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Kan jo også hende det bare har skjedd en glipp i omleggingen til ny studentweb :)

Snakka nettopp med knutepunktet, som sa at det er fordi jeg har gått der i tre år og da må studiekonsulenten min legge til et ekstra semester, men han er visst sykemeldt denne uka og ingen andre svarer på telefonen! Aah, nå stikker jeg til Oslo altså! Det må de finnes mennesker i HF-bygningene som kan hjelpe selv om ingen svarer på telefonen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi da virkelig håpe. Og merkelig at de ikke kunne si hvem andre du kunne snakke med, er jo litt krise hvis ingen erstatter studiekonsulenter den uka studentweb er åpen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
16 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Det får vi da virkelig håpe. Og merkelig at de ikke kunne si hvem andre du kunne snakke med, er jo litt krise hvis ingen erstatter studiekonsulenter den uka studentweb er åpen :P

De ga meg to navn, men ingen av dem tok telefonen, og jeg drar fra landet på søndag så jeg må liksom få gjort det nå :P aaah, mye greiere å bare dra dit og snakke face-to-face med folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg konstant trøtt og sliten og alt er et ork :( 11 dager til eksamen...Det er ikke så lenge igjen til ferie!!! mååå holde ut...

Anonymkode: 51f56...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så sinnsykt vanskelig å konsentrere seg om å bli ferdig med masteren om dagen! Herregud, jeg er så nær og samtidig går det så trått. Jeg har 87 sider til nå og minimumskravet er 70. Har enda litt igjen på ene kapittelet som er feilstatistikk, men det går fort når jeg får gått gjennom analysematerialet og endelig kan gå over tala og kan skrive om det. Så mangler bare litt konklusjon. Jeg vet hva jeg skal skrive forsåvidt, men forarbeidet må gjøres grundig før jeg kan gjøre det og det er en tålmodighetsprøve. 

Jeg har derimot blitt veldig usikker på hele prosjektet mitt og deler av analysematerialet. Nå skulle jeg ønske at jeg gjorde en del ting annerledes og avgrenset oppgaven ytterlige, og er redd for at jeg skal få kritikk for at jeg gjorde som jeg gjorde ikke sånn som jeg tenkte nå. Men så har jo veileder sagt at det er ok, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på hans vurdering akkurat når det gjelder analysemateriale og avgrensing, siden jeg er såpass usikker selv.  Dette gjør meg litt demotivert for tiden.

I tillegg er jeg delvis ganske misfornøyd med deler av teorikapittelet og kommer til å ville skrive om litt. 

Diskusjonskapittelet er så godt som ferdig og jeg er relativ fornøyd med det, og jeg venter bare utålmodig på tilbakemelding fra veilederen på dette. Jeg sendte inn for en uke siden og han har ikke en gang svart på mailen min. Jeg vet at han har mye å gjøre - han sensurerer en annen masteoppgaver i tillegg til hjemmeeksamener og jeg vet ikke hva, så jeg skjønner det jo at han ikke har hatt tid til å se på det, men det er jo utrolig upraktisk for meg :(

I tillegg flytter jeg om en uke og har drevet og pakket litt, blitt kvitt møbler og stresset litt med det da. Det har tatt alt for mye fokus til tider og jeg har generelt vært for stressa. 

Jeg kjenner jeg bare er så sinnsykt lei nå og vil være ferdig med oppgaven og jeg vet jeg har aller tiders mulighet til å gjøre det med innsats nå de to neste ukene, men samtidig har jeg så lite konsentrasjon og mangler motivasjonen. Arg! 
 

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine karakterer har blitt publisert mye senere enn alle andre sine hver eneste gang, skjønner ikke! Sitter bare og refresher studentweb nå istedenfor å lese. Flere som alltid får karakterene mye senere? Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 006d9...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så ubrukelig i denne perioden her. Sliter så sinnsykt med verdens verste skyldfølelse fordi jeg henger 22,5 studiepoeng etter nå. :( Har eksamen om noen dager, og jeg vet faktisk ikke om jeg klarer å dra dette her i land. Da henger jeg plutselig 30 sp etter, og da vet jeg ikke om jeg klarer å få motivasjon og selvtillit igjen..  Jeg sliter så sinnsykt hver eneste eksamensperiode. Jeg får angstanfall, sliter med å sove pga uro og klarer ikke få i meg nok mat..  Noen eksamensperioder har jeg gått ned 5-10 kilo, og første gang dette skjedde ble jeg lagt inn på sykehuset fordi jeg hadde gått ned 15 kilo på to måneder.. Det eneste semesteret jeg faktisk klarte å gjøre det skikkelig bra på, var det til jul. Da fikk jeg B og C på eksamenene, men dette tror jeg var på grunn av obligatorisk oppmøte i det ene faget (som også hadde hjemmeeksamen), og at jeg kun trengte å fokusere på èn annen vanlig skoleeksamen.  Nå har jeg tre skoleeksamner, og klarte ikke gjennomføre de to første. Har en til nå, men jeg sliter med denne skyldfølelsen. Jeg føler meg skikkelig dum og ubrukelig. Jeg er så redd for at jeg ikke skal klare å ta igjen studiepoengene, og at jeg etterhvert mister støtten fra Lånekassa og at jeg ikke kommer meg noe sted i livet.. faen altså 

Anonymkode: 3e2bf...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg så ubrukelig i denne perioden her. Sliter så sinnsykt med verdens verste skyldfølelse fordi jeg henger 22,5 studiepoeng etter nå. :( Har eksamen om noen dager, og jeg vet faktisk ikke om jeg klarer å dra dette her i land. Da henger jeg plutselig 30 sp etter, og da vet jeg ikke om jeg klarer å få motivasjon og selvtillit igjen..  Jeg sliter så sinnsykt hver eneste eksamensperiode. Jeg får angstanfall, sliter med å sove pga uro og klarer ikke få i meg nok mat..  Noen eksamensperioder har jeg gått ned 5-10 kilo, og første gang dette skjedde ble jeg lagt inn på sykehuset fordi jeg hadde gått ned 15 kilo på to måneder.. Det eneste semesteret jeg faktisk klarte å gjøre det skikkelig bra på, var det til jul. Da fikk jeg B og C på eksamenene, men dette tror jeg var på grunn av obligatorisk oppmøte i det ene faget (som også hadde hjemmeeksamen), og at jeg kun trengte å fokusere på èn annen vanlig skoleeksamen.  Nå har jeg tre skoleeksamner, og klarte ikke gjennomføre de to første. Har en til nå, men jeg sliter med denne skyldfølelsen. Jeg føler meg skikkelig dum og ubrukelig. Jeg er så redd for at jeg ikke skal klare å ta igjen studiepoengene, og at jeg etterhvert mister støtten fra Lånekassa og at jeg ikke kommer meg noe sted i livet.. faen altså 

Anonymkode: 3e2bf...5ce

Ikke vær så hard mot deg selv! Jeg ligger og dessverre flere studiepoeng bak med tanke på lånekassen.Når man først stryker i et fag da er det lett at fagene hoper seg opp. I mitt tilfelle strøk jeg på to av tre eksamener første semester. Resultatet av det har blitt at jeg har hatt alltid en ekstra eksamen jeg har måttet tatt hvert semester. Jeg har tenkt at jeg er dum og ikke fortjener å være på studie mitt.

Men så har jeg tenkt,vet du hva jeg har slitet meg igjennom denne dritten og da skal jeg vertfall fullføre å få graden min! Det har jeg fortjent , selvom det tar meg lengre tid å lære enn andre og selvom jeg har kontet mye. Jeg går realfag så har trøstet meg med at det ikke er meningen at det skal være lett heller.

Slutt å psyk deg selv ned,ta en ting om gangen så skal det nok gå :hug:

Anonymkode: 51f56...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

I dag strøk jeg på eksamen :( Skjønte i det jeg fikk oppgavene at den ikke gikk bra, så jeg løste et par av dem, leverte og gikk. Jaja, da var det ny sjanse til høsten! Nå er det i alle fall sommerferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, lillsunshine skrev:

Jeg har derimot blitt veldig usikker på hele prosjektet mitt og deler av analysematerialet. Nå skulle jeg ønske at jeg gjorde en del ting annerledes og avgrenset oppgaven ytterlige, og er redd for at jeg skal få kritikk for at jeg gjorde som jeg gjorde ikke sånn som jeg tenkte nå. Men så har jo veileder sagt at det er ok, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på hans vurdering akkurat når det gjelder analysemateriale og avgrensing, siden jeg er såpass usikker selv.  Dette gjør meg litt demotivert for tiden.

 

Jeg har vært der, men sier til deg som jeg har gjort de siste ukene: Stol på deg selv! Stol på at det grunnarbeidet du har gjort er faktisk bra, og fokuser heller på å heve prosjektet med pirkearbeidet. Kan noe mer teori knyttes til resultatene for eksempel? Så lenge du mener (og har argumentert for) at reliabiliteten er bra, og svarer på forksningsspørsmålet, så mener nå jeg at det burde være dekkende til å stole på deg selv :)

Anonymkode: b7cf1...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen første karakter semesteret her og fikk en C. Jeg føler nå at hele mitt mål om å komme inn på doktorgrad har gått i dass, og at jeg ikke kommer til å klare å gjøre det bra på masteroppgaven heller . Veit jo C er en ok karakter , men jeg klarer ikke føle noe annet enn skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kaffekrus skrev:

I dag strøk jeg på eksamen :( Skjønte i det jeg fikk oppgavene at den ikke gikk bra, så jeg løste et par av dem, leverte og gikk. Jaja, da var det ny sjanse til høsten! Nå er det i alle fall sommerferie :)

Så kjedelig! Du klarer det neste gang! :) Håper du ikke tenker så mye på dette over sommeren. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær så hard mot deg selv! Jeg ligger og dessverre flere studiepoeng bak med tanke på lånekassen.Når man først stryker i et fag da er det lett at fagene hoper seg opp. I mitt tilfelle strøk jeg på to av tre eksamener første semester. Resultatet av det har blitt at jeg har hatt alltid en ekstra eksamen jeg har måttet tatt hvert semester. Jeg har tenkt at jeg er dum og ikke fortjener å være på studie mitt.

Men så har jeg tenkt,vet du hva jeg har slitet meg igjennom denne dritten og da skal jeg vertfall fullføre å få graden min! Det har jeg fortjent , selvom det tar meg lengre tid å lære enn andre og selvom jeg har kontet mye. Jeg går realfag så har trøstet meg med at det ikke er meningen at det skal være lett heller.

Slutt å psyk deg selv ned,ta en ting om gangen så skal det nok gå :hug:

Anonymkode: 51f56...10a

Takk for fine ord!:hjerte: Om jeg skulle henge de 30 sp etter så går kanskje ikke verden under likevel. Får bare prøve å jobbe ekstra hardt neste semester og finne gode teknikker som fungerer for meg. Lykke til med dine eksamener. Kjenner maaange som går realfag som har gått ett og to år ekstra.:)  Og det er vel helt okei selv om jeg går humanistiske fag også. :) 

Anonymkode: 3e2bf...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alltid sutre-tråden mer aktiv enn juble-tråden..? Egentlig litt trist! 

*barelurerlizzåm*

 

Anonymkode: 72b55...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ANGST!!

Jeg skal levere masteren om tre dager. Jeg er ikke ferdig med konklusjonen, og jeg har helt noia. Føler ingenting blir bra nok. 

Må bare konsentrere meg om å få levert, kan ikke tenke på karakter nå. Må bare gjøre det som skal til. Bli ferdig.  Det verste er at jeg egentlig er veldig fornøyd med den første delen, og så føler jeg den andre delen ikke klarer å leve opp til den i det hele tatt. Og nå har jeg så skrekken at jeg nesten ikke klarer å tenke klart.. 

Må. puste. Si til meg selv at det ikke er så farlig. Bare skriv en konklusjon, og lever. 

 

Anonymkode: 9ef92...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ANGST!!

Jeg skal levere masteren om tre dager. Jeg er ikke ferdig med konklusjonen, og jeg har helt noia. Føler ingenting blir bra nok. 

Må bare konsentrere meg om å få levert, kan ikke tenke på karakter nå. Må bare gjøre det som skal til. Bli ferdig.  Det verste er at jeg egentlig er veldig fornøyd med den første delen, og så føler jeg den andre delen ikke klarer å leve opp til den i det hele tatt. Og nå har jeg så skrekken at jeg nesten ikke klarer å tenke klart.. 

Må. puste. Si til meg selv at det ikke er så farlig. Bare skriv en konklusjon, og lever. 

 

Anonymkode: 9ef92...561

Masse lykke til med siste innspurt! Jeg håper angsten ikke tar helt overhånd og ødelegger for deg. Det er helt naturlig å være skeptisk til sitt eget arbeid mot slutten, og særlig rundt innlevering. Håper uansett at du blir fornøyd med arbeidet ditt til slutt. :)

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Masse lykke til med siste innspurt! Jeg håper angsten ikke tar helt overhånd og ødelegger for deg. Det er helt naturlig å være skeptisk til sitt eget arbeid mot slutten, og særlig rundt innlevering. Håper uansett at du blir fornøyd med arbeidet ditt til slutt. :)

Anonymkode: cf350...971

Tusen takk for det. Jeg må bare prøve å tenke at det ikke betyr alt i verden. Det viktigste er å levere det bare. Men det er kapittel jeg ikke blir fornøyd med, og jeg klarer ikke slutte å prøve å gjøre det bedre. Men det blir ikke bedre, og snart har jeg ikke mere tid. Nei, nå skal jeg slutte å sutre! Nå skal jeg gå og skrive konklusjonen min. 

Anonymkode: 9ef92...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 03/06/2016 at 14.34, Poppie skrev:

Fikk igjen første karakter semesteret her og fikk en C. Jeg føler nå at hele mitt mål om å komme inn på doktorgrad har gått i dass, og at jeg ikke kommer til å klare å gjøre det bra på masteroppgaven heller . Veit jo C er en ok karakter , men jeg klarer ikke føle noe annet enn skuffelse.

Det fikk jeg også...Jeg fikk A på de to andre, men det at det er en C ødelegger for doktorgraden. Så jeg skal konte til høsten. For min del så er det et relativt ok fag å ta om igjen, må bare ha tid. Hvordan er det med ditt?

Anonymkode: 3ada8...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...