Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

SÅ mye som skjer i september og oktober. Når skal jeg få tid til å lese? Den tiden jeg faktisk er hjemme og har fri bruker jeg på å hente meg inn... 

Anonymkode: 57869...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dauer av masteroppgaven min. Så helvetes vanskelig at jeg sitter og tenker "hva faen" hele dagen. Skjønner ikke en drit av hva jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dere jeg trenger råd og støtte haha. Jeg har overført fra en annen skole og over til 2.året på BI og på grunn av en altfor lang søknadsprosess begynte ikke jeg før i begynnelsen av september. Jeg kjenner ingen, jeg aner ikke hvordan BI fungerer og nettsidene deres syntes jeg er kjempevanskelig å navigere rundt. Og siden jeg kom inn sendt, søkte jeg om støtte sent så har fremdeles ikke fått kjøpt bøker siden jeg ikke har hatt råd. Jeg syntes det er så grusomt kjedelig å gå på forelesning fordi for det første så begynner alle forelesningene mine 08 om morgenen i tillegg til å bare ha én forelesning hver dag. Jeg kjenner ingen og jeg hater det. Trenger jo ikke å være kompis med noen, men bare ha noen å spørre liksom. Så nå sitter jeg her da, og freaker ut fordi jeg føler at alt kommer til å gå til helvete. Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Og skolen virker ikke akkurat behjelpelig. Føler jeg har sendt 30mails og kanskje fått besvart 3-4. Ikke fornøyd med kommunikasjonen med skolen med andre ord.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, secret92 skrev:

Herregud dere jeg trenger råd og støtte haha. Jeg har overført fra en annen skole og over til 2.året på BI og på grunn av en altfor lang søknadsprosess begynte ikke jeg før i begynnelsen av september. Jeg kjenner ingen, jeg aner ikke hvordan BI fungerer og nettsidene deres syntes jeg er kjempevanskelig å navigere rundt. Og siden jeg kom inn sendt, søkte jeg om støtte sent så har fremdeles ikke fått kjøpt bøker siden jeg ikke har hatt råd. Jeg syntes det er så grusomt kjedelig å gå på forelesning fordi for det første så begynner alle forelesningene mine 08 om morgenen i tillegg til å bare ha én forelesning hver dag. Jeg kjenner ingen og jeg hater det. Trenger jo ikke å være kompis med noen, men bare ha noen å spørre liksom. Så nå sitter jeg her da, og freaker ut fordi jeg føler at alt kommer til å gå til helvete. Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Og skolen virker ikke akkurat behjelpelig. Føler jeg har sendt 30mails og kanskje fått besvart 3-4. Ikke fornøyd med kommunikasjonen med skolen med andre ord.
 

Det er ikke lett å begynne rett på 2. året på et nytt sted, særlig når man ikke har fått med seg første del av semesteret. Jeg forstår at dette er vanskelig akkurat nå, men det blir nok lettere om noen uker. :) Da har du nok også litt mer ro over det hele. 

Har dere enn kullside? Eventuelt kan du skrive et kort innlegg om at du har begynt med dem (med mindre det har gått litt for lang tid til at det føles unaturlig). Jeg vet ikke helt hvordan studiemiljøet er, eller hvor mange det er på hvert kull, men ved å gjøre det på den måten kan de andre hvertfall plassere ansiktet ditt. Da er det nok lavere terskel for dem å snakke med deg når de ser deg. 

Håper det ordner seg for deg. :)

Anonymkode: 57869...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bumper denne tråden..  Trenger å vite om andre sjeler der ute som er med meg in spirit.. 

 

 

 

Anonymkode: 8527e...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg ser en tråd som knapt er en uke gammel og blir bumpet. :P Ja, mest sannsynlig er vi det, men hadde vært enklere å vite hva "in spirit" innebærer. Ikke alle har fått den starten på studieåret de ønsket, og nok ønsker seg noen oppmuntrende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååh, uansett hvor mye jeg leser så blir jeg ikke fornøyd med enten

1) Lesemengden
2) Effektiviteten
3) Forståelsen min av faget.

Er så stressa og sliten.

Kurset mitt i går ble bytta til torsdag av universitet. Det kom kun en beskjed på emnesiden. Ikke mail, nothing. 
Og det sto bare "det er gjort en endring, se på timeplanen".
Så sykt flaks at jeg bare skulle sjekke mobilen for å se hvilken rom det var i på vei dit.....
Og jeg bor en halvtime unna med tog, så det var en time bortkasta tid det.

Og neste uke har jeg opplæring som studentambassadør, og deltidsjobben min to kvelder. Og kjæresten min kommer torsdag eller fredag og blir til søndag.
Så med andre ord kan jeg bare drite i en effektiv studieuke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg er så stressa at jeg holder på å få magesår tror jeg. Gruer meg sånn til muntlig forsvar av masteroppgaven, og det er så lenge til, men det hjelper ikke. Har meldt meg på kurs for å takle taleangst men jeg synes ikke det fungerer og jeg blir så sint på meg selv for at jeg ikke får det til. Hva er poenget med å skrive en dritbra master om jeg ender opp i en skjelvende, gråtende ball på gulvet foran sensor i mai neste år. Helvete altså det kommer til å bli så stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

uæææ ikke bestått på 2 arbeidskrav nå...dritmange gruppearbeid /fremføringer fremover og må samtidig levere så bra på arbeidskravene at jeg består, er bare 2 forsøk. FUCK!! er så sykt skolelei nå!!! snakk om å være deppa og umotivert:trist:og i tilegg ble alle praksisplassene lagt ut nå og ALLE er typ minst 1t fra meg.. blir vell samme som i fjor at jeg må stå opp kl 5 vær dag for å rekke praksis... og så skal jeg klare å være god mor for jr mitt oppi alt `?? og praksis varer helt fra nov til jan! fuck my fucking life:rasende: alt er dritt nå:daane::sur::murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde eksamen i dag, 20 stp på 1,5 mnd, skal jo ikke være mulig! Følte jeg hadde grei kontroll før eksamen, men gikk virkelig helt ræva :( Fikk i tillegg et mildt angstanfall under eksamen, som ikke akkurat gjorde hjerneteppet noe lettere... Er så deppa nå. Har slitt mye psykisk i det siste, så dette var bare toppen på kransekaka. Krysser fingrene for at jeg består, men har en stygg følelse på at det blir konte i januar, noe som betyr at jeg må sitte og lese etter lange dager i praksis og ikke minst i juleferien. Ååh dette er kjipt. 

Anonymkode: 006d9...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal levere et arbeidskrav på mandag og hver gang jeg setter meg ned med det dør jeg litt. Og litt ekstrasutring; tragisk som jeg er tenker jeg når jeg begynner å stresse med tanke på eksamen at jeg kan jo alltids bare dø. Herregud, dust. Eller flytte til nordnorge.

Anonymkode: e50ce...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet når du kommer på at du må skrive oppgave, et par dager før innleveringsfristen? Jeg gjør 

Anonymkode: cfab7...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen er så grusomt trege til å behandle søknader. Grøss og gru. Jeg regner faktisk ikke med at den blir ferdigbehandlet før november/desember. 

 

Anonymkode: 5912c...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre i helga? Jo jeg skal skrive matte arbeidskrav og lage video i nynorsk arbeidskrav.....#studentlife:fnise:

 

frist søndag på den ene og mandag på den andre! er ikke overhodet i nærheten av å ha kommet godt i gang:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14 Oct 2016 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Jeg skal levere et arbeidskrav på mandag og hver gang jeg setter meg ned med det dør jeg litt. Og litt ekstrasutring; tragisk som jeg er tenker jeg når jeg begynner å stresse med tanke på eksamen at jeg kan jo alltids bare dø. Herregud, dust. Eller flytte til nordnorge.

Anonymkode: e50ce...1ac

???

Anonymkode: 22281...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...