Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jeg har fått min aller første E på universitetet:icon_frown:

Det er riktignok på en frivillig oppgave jeg leverte, som ikke har noen som helst påvirkning på karakteren på vitnemålet. Men fy faen så kjipt. Har mest lyst til å legge meg ned på sofaen med hunden og grine i to og en halv time til jeg må på jobb.
Men jeg er jo enig i kritikken. Jeg har ikke full kontroll enda. Jeg har ca kontroll på pensum og er straks ferdig med å lese pensumboka. Men jeg har ikke innarbeidet lover og dommer enda. Og burde lese litt forarbeider. Så jeg forstår jo sykt godt hvorfor jeg fikk den kritikken jeg gjorde. Men drittkjipt uansett.

Får bare prøve å bite tenna sammen. Nå ble det iallefall veldig tydelig hva jeg burde ha fokuset mitt på frem mot eksamen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.10.2016 den 21.18, AnonymBruker skrev:

???

Anonymkode: 22281...33a

 

På 19.10.2016 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Eller flytte til nordnorge.

Ok, det ble litt rart det innlegget mitt. Det er bare det at jeg ville ha rømt til nordnorge hvis jeg skulle ha rømt noe sted :blomst:, eller syden. Det svinger litt :)

Anonymkode: e50ce...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pottah skrev:

Jeg har fått min aller første E på universitetet:icon_frown:

Det er riktignok på en frivillig oppgave jeg leverte, som ikke har noen som helst påvirkning på karakteren på vitnemålet. Men fy faen så kjipt. Har mest lyst til å legge meg ned på sofaen med hunden og grine i to og en halv time til jeg må på jobb.
Men jeg er jo enig i kritikken. Jeg har ikke full kontroll enda. Jeg har ca kontroll på pensum og er straks ferdig med å lese pensumboka. Men jeg har ikke innarbeidet lover og dommer enda. Og burde lese litt forarbeider. Så jeg forstår jo sykt godt hvorfor jeg fikk den kritikken jeg gjorde. Men drittkjipt uansett.

Får bare prøve å bite tenna sammen. Nå ble det iallefall veldig tydelig hva jeg burde ha fokuset mitt på frem mot eksamen

Synes også det er frustrerende å gjøre det dårlig på frivillige oppgaver. Fikk selv D på en frivillig oppgave bare noen uker før hjemmeeksamen i fjor. Det var en skikkelig kjipt, jeg visste jo at det ikke var en særlig bra oppgave, men en håper jo alltid likevel at en gjør det best mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg har så mye materiale at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få det til å passe inn i en liten masteroppgave. Det er bare kaos kaos kaos. Så mange sider, så mange mulige kategorier og innfallsvinkler. Jeg har alltid ligger rett innenfor sideantallet på innleveringer, korte og konsise oppgaver, og nå kunne jeg sikkert skrevet 50 sider selv om de bare har bedt om 15. HJELP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2016 den 17.01, Sarah Dee skrev:

Synes også det er frustrerende å gjøre det dårlig på frivillige oppgaver. Fikk selv D på en frivillig oppgave bare noen uker før hjemmeeksamen i fjor. Det var en skikkelig kjipt, jeg visste jo at det ikke var en særlig bra oppgave, men en håper jo alltid likevel at en gjør det best mulig. 

Takk <3 

I tillegg til at jeg føler meg mislykka, så får jeg jo litt panikk med tanke på eksamen.
Sitter med en obligatorisk oppgave nå, bare godkjent/ikke godkjent. Men tenkte et øyeblikk i går "men jeg strøk jo nesten på en oppgave, så hvorfor skal jeg bestå denne?". Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gått gjennom noen obligatoriske aktiviteter (med oppmøte) som dere har gruet dere til og tvinget dere gjennom? Jeg har tre slike dager igjen dette semesteret. Jeg gruer meg til dette flere dager i forveien. Det virker kanskje ikke så mye når man leser det som utenforstående, men dagene krever svært aktiv deltakelse, og jeg sitter igjen med en vond følelse noen dager i etterkant. 

Jeg skulle ønske jeg kunne hoppe frem i tid og bare være ferdig med dette opplegget. :( 

Anonymkode: 5912c...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.10.2016 den 12.44, Pottah skrev:

Jeg har fått min aller første E på universitetet:icon_frown:

Det er riktignok på en frivillig oppgave jeg leverte, som ikke har noen som helst påvirkning på karakteren på vitnemålet. Men fy faen så kjipt. Har mest lyst til å legge meg ned på sofaen med hunden og grine i to og en halv time til jeg må på jobb.
Men jeg er jo enig i kritikken. Jeg har ikke full kontroll enda. Jeg har ca kontroll på pensum og er straks ferdig med å lese pensumboka. Men jeg har ikke innarbeidet lover og dommer enda. Og burde lese litt forarbeider. Så jeg forstår jo sykt godt hvorfor jeg fikk den kritikken jeg gjorde. Men drittkjipt uansett.

Får bare prøve å bite tenna sammen. Nå ble det iallefall veldig tydelig hva jeg burde ha fokuset mitt på frem mot eksamen

Det er viktigere å jobbe med loven og dommene, enn å lese boka. Det er de du har tilgjengelig på eksamen. Vi får liten tid til skrivetrening, og det må man ta seg tid til. Har hørt mange si at det er bedre å jobbe ut fra tidligere eksamensoppgaver(lærekravene) og løse de, enn å bare lese. 

Anonymkode: f5e7c...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pottah skrev:

Takk <3 

I tillegg til at jeg føler meg mislykka, så får jeg jo litt panikk med tanke på eksamen.
Sitter med en obligatorisk oppgave nå, bare godkjent/ikke godkjent. Men tenkte et øyeblikk i går "men jeg strøk jo nesten på en oppgave, så hvorfor skal jeg bestå denne?". Sukk.

Et lite tips til, du finner som oftest sensorveiledninger, eller mønsteroppgaver på oppgaven du jobber med, hvis du googler litt på teksten. De oppgavene er som oftest tidligere gitte eksamener. Stoffet varierer ikke så mye. 

Anonymkode: f5e7c...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. november 2016 den 21.46, Raindrops skrev:

Jeg har så mye materiale at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få det til å passe inn i en liten masteroppgave. Det er bare kaos kaos kaos. Så mange sider, så mange mulige kategorier og innfallsvinkler. Jeg har alltid ligger rett innenfor sideantallet på innleveringer, korte og konsise oppgaver, og nå kunne jeg sikkert skrevet 50 sider selv om de bare har bedt om 15. HJELP.

Hvis det er noen trøst har jeg samme problem.. Har aldri vært sånn veldig flink til det der med å korte ned på ting :rodme:

Veilederen min sa i begynnelsen av semesteret at h*n regnet med at jeg sikkert leverte masteren et halvt år før fristen, litt på spøk da, men samtidig.. Jeg er sånn ekstrem-student, så joda. Men snakk om press. :fnise: Også sa jeg at jeg trodde nok ikke det var veldig realistisk. Og nå har jeg allerede levert fra meg 3 ferdige utkast til kapitler (1 er helt ferdig og strengt tatt ikke noe utkast), og har bare igjen å fullføre det aller siste analysekapitlet, så er jeg pinadø ferdig. Håper bare det ikke er masse å rette opp på det jeg har sendt inn, og at veileder sier "eyyyy, dette var kjempebra!". Skulle ikke sende inn disse tingene før midt i desember, så er jo litt på forskudd om ikke annet. Og flere i kullet mitt har ikke begynt ennå. 

Likevel synes jeg dette halvåret har gått for fort, som vanlig. Det er jo snart eksamen. I et emne jeg ikke har lest i. Og ikke har tid til å lese i. Tror det skal gå bra uansett, for jeg har ganske god kontroll på det feltet, men det ble plutselig litt sånn "oi, shit, den eksamenen er det jo bare et par uker til!!!"... Same procedure as every year. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et lite tips til, du finner som oftest sensorveiledninger, eller mønsteroppgaver på oppgaven du jobber med, hvis du googler litt på teksten. De oppgavene er som oftest tidligere gitte eksamener. Stoffet varierer ikke så mye. 

Anonymkode: f5e7c...681

Takk for tips :)

Jeg var bortreist i helgen og fikk ikke startet ordentlig på oppgaven før i går. 
Og nå merker jeg at panikken brer seg over meg. Jeg trodde jeg hadde kontroll over oppgaven, men på to timer har jeg fått skrevet 200 ord. Faenfaenfaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Den følelsen når man har det mest krevende semesteret av alle (sies det), men man føler at det ikke er så ille.. Denne eksamensperioden vil nok slå meg hardt i trynet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, drue skrev:

Arbeidsmengden er så stor for tiden at jeg føler meg lammet :icon_frown:

Huff, samme her.

Jeg er så opptatt med oppgaver i to fag som skal leveres i desember, at jeg nesten ikke får fokusert noe på bachelor-oppgaven. Er stressa absolutt hele tiden :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

På 10.11.2016 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har gått gjennom noen obligatoriske aktiviteter (med oppmøte) som dere har gruet dere til og tvinget dere gjennom? Jeg har tre slike dager igjen dette semesteret. Jeg gruer meg til dette flere dager i forveien. Det virker kanskje ikke så mye når man leser det som utenforstående, men dagene krever svært aktiv deltakelse, og jeg sitter igjen med en vond følelse noen dager i etterkant. 

Jeg skulle ønske jeg kunne hoppe frem i tid og bare være ferdig med dette opplegget. :( 

Anonymkode: 5912c...83e

Hva slags aktiviteter er der snakk om? Men ja, jeg gruer meg ofte til slike ting som krever stor deltakelse. Liker best å sitte stille og lytte til forelesning.

Anonymkode: 006d9...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2016 den 9.51, Poppie skrev:

Jeg gråter over masteroppgaven. End of story.

Stor klem <3 
Har du prøvd å snakke med rådgiver/psykolog?
Hos SiO har vi iallefall en slik tjeneste (gratis). Jeg startet å gå dit nå i høst, og det har hjulpet meg veldig mye!

 

Jeg tok en synstest for første gang i går. Har utsatt det siden ungdomsskolen (altså rundt 6 år). Det var kontaktlæreren som sa at jeg veldig ofte virket til å ha vondt i hodet så kanskje det kunne være synet. 
Og joda. Jeg er langsynt og har skjeve hornhinner. Så det er slettes ikke rart at jeg er skikkelig sliten i hodet hele tiden og har veldig mye hodepine. Sukk.

Bestilte briller i går. Men synes ikke jeg kler briller i det hele tatt. Håper jeg blir vant til det fort og synes jeg blir fin med det. 
Heldigvis betaler mamma for både undersøkelse + briller.
Er det forresten noen her som har prøvd det abbonomentet til Synsam? 

Ellers er jeg altså bare veldig sliten for tiden. Jeg bruker veldig mye energi på å gjøre ting jeg ikke får noe ut av.
Har den siste uka  (og etter en samtale med rådgiveren min) innsett at jeg ikke klarer å si nei til ting jeg ikke egentlig vil gjøre. Og det fører til at jeg ikke oppfyller mine egne behov. Og det er jo ikke bra.
Men det er vanskelig å gjøre noe med det. Jeg synes det er vanskelig å si nei og prioritere tiden min på mine behov og studier.
Og så sliter jeg jo ut hodet og øynene, så det gjør ikke ting så mye bedre.
Føler at jeg kommer til å stryke på eksamen også. Møkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge sitter dere på lesesalen nå i eksamensperioden? Jeg har en eksamen i uka, og sitter stort sett 12-13 timer om dagen.. har hatt en eksamen, og har litt under tre uker og tre eksamener igjen. Veldig spent på om jeg klarer å holde tempoet oppe. Har så utrolig mye stoff å lære meg på kort tid:/

Anonymkode: 85585...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...