Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Tror ikke eksamenen i dag gikk så veldig bra.

Det var 6 timer praktikum som jeg håpet på, og kunne forsåvidt skrive endel på det meste. Men det var så ekstremt mye!
Det var 5 sider oppgavetekst. Til sammenligning er det vanligvis maks 2.

Så følte ikke at jeg fikk vist noe særlig forståelse fordi jeg bare måtte rushe videre hele tiden. Huff!
Del 2 som var 50 % av oppgaven ble skrevet på halvannen time. (Hadde disponert først men likevel). Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Poppie skrev:

Flere som ikke er ferdige enda? Jeg må skrive 4000 ord på 2 dager...happy days!

Meg, meg! Dessverre.. Har eksamen i morgen, og den er vel egentlig om alt pensum vi har hatt disse tre årene.. Altså en ganske stor eksamen. Angrer så sinnsykt på at jeg ikke har lest mer iløpet av semesteret, selv om jeg har lest en god del. Nå sitter jeg her med litt lesesperre, og tenker at jeg egentlig bare bør gi meg med lesingen og la det gå som det går, og at jeg sannsynligvis består uansett. Men klarer liksom ikke å legge tanken helt bort heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, strawberry skrev:

Meg, meg! Dessverre.. Har eksamen i morgen, og den er vel egentlig om alt pensum vi har hatt disse tre årene.. Altså en ganske stor eksamen. Angrer så sinnsykt på at jeg ikke har lest mer iløpet av semesteret, selv om jeg har lest en god del. Nå sitter jeg her med litt lesesperre, og tenker at jeg egentlig bare bør gi meg med lesingen og la det gå som det går, og at jeg sannsynligvis består uansett. Men klarer liksom ikke å legge tanken helt bort heller.. 

Jeg har hørt at man ikke skal lese dagen før eksamen. Gi kroppen og hjernen litt hvile :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Pottah skrev:

Jeg har hørt at man ikke skal lese dagen før eksamen. Gi kroppen og hjernen litt hvile :opplyser:

Ja det har jeg også hørt, men er ikke så lett å la være :fnise: Men når noen er litt streng med meg og beordrer meg til det så er det litt lettere :) Så nå tenker jeg bøkene får ligge der og hvile; enten til jeg trenger dem som ferdig utdannet, eller til jeg må ta konte.. Men ærlig talt så tror jeg jo jeg skal klare å bestå fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, strawberry skrev:

Ja det har jeg også hørt, men er ikke så lett å la være :fnise: Men når noen er litt streng med meg og beordrer meg til det så er det litt lettere :) Så nå tenker jeg bøkene får ligge der og hvile; enten til jeg trenger dem som ferdig utdannet, eller til jeg må ta konte.. Men ærlig talt så tror jeg jo jeg skal klare å bestå fint. 

Stå på! :hoppendeglad:(Dette er meg som heier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppie skrev:

Flere som ikke er ferdige enda? Jeg må skrive 4000 ord på 2 dager...happy days!

Meg! Skal levere bachelor på torsdag, og er laaangt unna. :icon_frown:

Anonymkode: 2eb9b...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

føler alltid jeg leser minst av alle jeg kjenner. Gjør det alltid bare sånn ok. aldri fått stryk eller E ,aldri fått A. det er vanskelig for meg å anstrenge meg for å lese. 

For å oppnå oversikt, og det grunnlegende (karakter c) kan jeg lese en hele uke 9 timer i døgnet. men med engang jeg har det i boks så klarer ikke jeg lese mer. Kunne fått så mye bedre karakter hvis jeg leste og leste som de andre jeg kjenner, men jeg klarer det ikke. føler ikke helt jeg strekker til. kjenner meg bare sliten og udugelig 

Anonymkode: 4cf83...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, strawberry skrev:

Meg, meg! Dessverre.. Har eksamen i morgen, og den er vel egentlig om alt pensum vi har hatt disse tre årene.. Altså en ganske stor eksamen. Angrer så sinnsykt på at jeg ikke har lest mer iløpet av semesteret, selv om jeg har lest en god del. Nå sitter jeg her med litt lesesperre, og tenker at jeg egentlig bare bør gi meg med lesingen og la det gå som det går, og at jeg sannsynligvis består uansett. Men klarer liksom ikke å legge tanken helt bort heller.. 

Jeg klarer heller aldri å legge det ifra meg på kvelden før, tror det er veldig individuelt :)

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg! Skal levere bachelor på torsdag, og er laaangt unna. :icon_frown:

Anonymkode: 2eb9b...4e8

Hvor mye har du igjen da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pottah skrev:

Jeg har hørt at man ikke skal lese dagen før eksamen. Gi kroppen og hjernen litt hvile :opplyser:

Det spørs vel litt hvor godt forberedt man er. :) Den siste dagen kan gjøre underverker for noen som har hull i pensum. 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å lese... dette er siste eksamen, men er så sykt lei. Har bare kastet bort hele dagen, det samme gjorde jeg i går. Føler meg jo helt ubrukelig.

Anonymkode: 38c36...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

føler alltid jeg leser minst av alle jeg kjenner. Gjør det alltid bare sånn ok. aldri fått stryk eller E ,aldri fått A. det er vanskelig for meg å anstrenge meg for å lese. 

For å oppnå oversikt, og det grunnlegende (karakter c) kan jeg lese en hele uke 9 timer i døgnet. men med engang jeg har det i boks så klarer ikke jeg lese mer. Kunne fått så mye bedre karakter hvis jeg leste og leste som de andre jeg kjenner, men jeg klarer det ikke. føler ikke helt jeg strekker til. kjenner meg bare sliten og udugelig 

Anonymkode: 4cf83...4f5

Kanskje du bør kikke litt på alternative studiemetoder? Selv bruker jeg ofte videoer for å tilegne meg fagstoff. Når jeg har fått oversikt bruker jeg som oftest aktive måter å tilegne meg stoff på. Muligens det er noe for deg? Hva tenker du om kollokviegrupper? 

Det er også helt greit om du bare vil syte litt uten å få noen råd. :) 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Poppie skrev:

Jeg klarer heller aldri å legge det ifra meg på kvelden før, tror det er veldig individuelt :)

Hvor mye har du igjen da? :)

Har 28 sider (altså nok stoff), men null system! Trenger å knytte sammen det jeg har skrevet, og få ferdig en struktur på oppgaven. I stedet sjekker jeg kvinneguiden, alle Norges bloggere, jodel, you name it.. 

Anonymkode: 2eb9b...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 28 sider (altså nok stoff), men null system! Trenger å knytte sammen det jeg har skrevet, og få ferdig en struktur på oppgaven. I stedet sjekker jeg kvinneguiden, alle Norges bloggere, jodel, you name it.. 

Anonymkode: 2eb9b...4e8

Hahaha, kjenner meg igjen. Jeg er dritstressa, men samtidig så prokrastinerer jeg noe sykt. Skjønner ikke at det er mulig å være så stressa, men samtidig så rolig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg! Skal levere bachelor på torsdag, og er laaangt unna. :icon_frown:

Anonymkode: 2eb9b...4e8

Stå på!! Tenk så sinnsykt deilig når den er levert, og du endelig kan få nyte livet litt igjen! :) Planlegg noe du har lyst å gjøre etterpå, så du har noe å se frem til! Heia heia! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Poppie skrev:

Hahaha, kjenner meg igjen. Jeg er dritstressa, men samtidig så prokrastinerer jeg noe sykt. Skjønner ikke at det er mulig å være så stressa, men samtidig så rolig?

Jeg VET. Jeg veksler mellom panikk og total ro, men får liksom aldri gjort noe. :(

 

5 minutter siden, strawberry skrev:

Stå på!! Tenk så sinnsykt deilig når den er levert, og du endelig kan få nyte livet litt igjen! :) Planlegg noe du har lyst å gjøre etterpå, så du har noe å se frem til! Heia heia! :D

Etterpå skal jeg levere en like stor oppgave (som en slags hjemmeeksamen), så det er kanskje derfor jeg ikke kommer meg helt gjennom denne oppgaven. Ser ikke helt noen ende. Takk for heinga! :-)

Anonymkode: 2eb9b...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva feiler det meg? Har eksamen i morgen, og i dag har jeg ikke fått meg til å lese noe som helst. Jeg MÅ gjøre noe de neste timene. Jeg er ikke redd for å stryke, men også svært usikker på hva jeg egentlig husker. 

Jeg gir liksom litt faen, men bryr meg likevel. Hvis noen forstår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, drue skrev:

Herregud, hva feiler det meg? Har eksamen i morgen, og i dag har jeg ikke fått meg til å lese noe som helst. Jeg MÅ gjøre noe de neste timene. Jeg er ikke redd for å stryke, men også svært usikker på hva jeg egentlig husker. 

Jeg gir liksom litt faen, men bryr meg likevel. Hvis noen forstår? 

Kjenner meg veldig igjen i dette, Har også eksamen i morgen og synes det er vanskelig å lese nå. Vet ikke helt hvordan jeg ligger an heller, så stresser litt, men har litt sperre for å gjøre noe. Hjelper ikke at vaskemaskinen min bestemte seg for å ha tidenes skumparty, slik at jeg må skylle og tømme den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett over 40 timer til oppgaven skal inn, men har ikke gjort noe i hele dag og ser ikke at jeg orker å gjøre noe heller. Vet likevel at jeg kun trenger å gjøre små endringer i analysen og tilføye to-tre setninger på konklusjonen for å have den mye, men klarer rett å slett ikke tenke lenger. Sitter bare apatisk foran skjermen og glor.... før jeg sjekker KG enda en gang.

Endret av Knask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sarah Dee skrev:

Kjenner meg veldig igjen i dette, Har også eksamen i morgen og synes det er vanskelig å lese nå. Vet ikke helt hvordan jeg ligger an heller, så stresser litt, men har litt sperre for å gjøre noe. Hjelper ikke at vaskemaskinen min bestemte seg for å ha tidenes skumparty, slik at jeg må skylle og tømme den.

Ja, føler nøyaktig det samme. Er liksom en sperre der! Jeg kommer jo til å angre som en hund i morgen hvis det går dårlig på eksamen. 

Skumparty, ja? :fnise: Huff, håper ikke det tar for lang tid å tømme den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, drue skrev:

Ja, føler nøyaktig det samme. Er liksom en sperre der! Jeg kommer jo til å angre som en hund i morgen hvis det går dårlig på eksamen. 

Skumparty, ja? :fnise: Huff, håper ikke det tar for lang tid å tømme den. 

Jeg vet ikke hvor mye en får lært seg siste kvelden heller. For min del kommer det mye an på om jeg er heldig med temaet eller ikke. 

 

Den er så godt som tømt nå, men det ble noen bøtter med skum for å si det slik. Siste gang jeg prøver ut nytt vaskemiddel når jeg egentlig skal gjøre andre ting :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...