Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Lillejenta var gulpebaby til langt etter vi startet med fast føde, så noen unger bare er sånn. ;) Mener å huske det ga seg rundt jul, dvs da hun var nesten et år. Så gulpekluter støtter jeg fullt ut. :ler:

Herlig å lese her om dagen! :hjerte:

Gulpinga er ganske ny, det er derfor eg lurer på om det kanskje hadde ein samanheng. ;) Han gulpa tidligare også, men ikkje på langt nær så mykje som nå. Men det er kanskje ikkje vanlig med ekstremgulping i starten? :vetikke:

Det er herlig å vera meg om dagen også. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koseleg du har det for tida då :)

Herleg å lesa, vel fortjent :jepp:

Eg har det kjempefint. :strix:

Nå har mannen tatt pjokken med på trilletur, og eg skal reinska solbær. Gleder meg til rykande ferskt solbærsyltetøy. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Synes å huske gulping gikk litt i perioder. Min var ingen stor gulper etter et par måneders alder, men jeg har hørt det kan verre verre med de som er født litt tidlig (en venninne fikk baby litt tidlig og de gikk ingen steder uten bra forsyninger av rene gulpekluter). Min hadde likevel et par omganger med voldsomt prosjektil-spying :fnise: hvor vi bare måpte over hvilke vanvittige mengder som har plass i en så liten mage, og hvor langt de kan spy disse søte små :overrasket::ler: Null magemål eller begrensning på inntak; han lå ved brystet så lenge han fikk lov, og det ble vel litt mye noen ganger.

Koselig lesing her inne, i så veldig kontrast til tidligere. Det er dere så vel unt å kunne kunne nyte dette nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Gulping er normalt her også ;) Og gulpekluter er et must! Vi har alle variantene både fra KID og Name It - vil ha de litt kule da siden lillegutt også bruker dem til kosekluter *forfengelig mamma*

Men om han spiser masse er det jo helt normalt at overskuddet kommer rett etterpå. Det som kommer senere og lukter surt sier de er fordøyd melk (altså - han har tatt til seg all næringen). Det som er ekkelt er SPRUTGULPER, da blir jeg redd!

Det er så herlig å lese om dagene deres :) Godt det er flere mammaer som ikke får nok av bebisene sine :rødme:

Og du... MMS liker jeg også å få :nigo: Og jeg sender jo gladelig tilbake av mitt gull da :hjerte:

Til slutt må jeg :klappe: for at mobilen din enda ligger i posen... skjønner ikke at du har klart det :fnise: *hilsen mobilavhengig*

Stoor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske gulping gikk litt i perioder. Min var ingen stor gulper etter et par måneders alder, men jeg har hørt det kan verre verre med de som er født litt tidlig (en venninne fikk baby litt tidlig og de gikk ingen steder uten bra forsyninger av rene gulpekluter). Min hadde likevel et par omganger med voldsomt prosjektil-spying :fnise: hvor vi bare måpte over hvilke vanvittige mengder som har plass i en så liten mage, og hvor langt de kan spy disse søte små :overrasket::ler: Null magemål eller begrensning på inntak; han lå ved brystet så lenge han fikk lov, og det ble vel litt mye noen ganger.

Koselig lesing her inne, i så veldig kontrast til tidligere. Det er dere så vel unt å kunne kunne nyte dette nå :klem:

Antydning til prosjektil-spying har me berre sett ein gong til nå. Då var pappan så heldig å halda han - og fekk spruten over ansikt og overkropp. Og ekstra heldig at han snakka til pjokken, så han hadde i tillegg munnen open då sprutet sto. :sjarmor::ler:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulping er normalt her også ;) Og gulpekluter er et must! Vi har alle variantene både fra KID og Name It - vil ha de litt kule da siden lillegutt også bruker dem til kosekluter *forfengelig mamma*

Men om han spiser masse er det jo helt normalt at overskuddet kommer rett etterpå. Det som kommer senere og lukter surt sier de er fordøyd melk (altså - han har tatt til seg all næringen). Det som er ekkelt er SPRUTGULPER, da blir jeg redd!

Det er så herlig å lese om dagene deres :) Godt det er flere mammaer som ikke får nok av bebisene sine :rødme:

Og du... MMS liker jeg også å få :nigo: Og jeg sender jo gladelig tilbake av mitt gull da :hjerte:

Til slutt må jeg :klappe: for at mobilen din enda ligger i posen... skjønner ikke at du har klart det :fnise: *hilsen mobilavhengig*

Stoor :klemmer:

Her har me gasklutar frå Jysk (til bruk som gulpeklutar) og frå IKEA (til bruk på stellebordet). (Mitt system, eg veit ikkje eingong om mannen er klar over systemet mitt. :fnise:)

Det er nok veldig ofte overskuddsmelk som kjem, så eg trur nok kanskje han et litt meir enn det er plass til i magen. ;) Gulp som fordøyd melk ser me også, men det er sjeldnare. :Nikke:

Eg er då mobilavhengig sjølv, men så er eg jo veldig fornøyd med den eg har frå før. (Med unntak av dårlig kamera og at den syng litt på siste verset... :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag:

I dag er veslepjokken 2 månader allerede! :dåne:

Tenk at mannen og eg har vore velsigna med verdens finaste, vesle gut i 2 månader. Hurra! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for veslepjokken som er hele 2 måneder idag :hoppe:

:fnise: litt av det mentale bildet jeg fikk opp av veslepjokken som gula rett i munnen på pappan sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonar, Ilja, O'hara og Linelia: :klemmer:

Nå har eg omsider begynt å skribla ned fødselshistorien. Det nærmar seg Knausgård-lengde på verket. Eg har visst ikkje lært å uttrykka meg med få ord. :roll: Eg har fremdeles ikkje komme til riene, og verket er allerede på over ei Word-side! :dåne: Me får sjå kva det blir til til slutt - når det nå enn blir... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med to måneders gutt. Må le litt av bildet på nethinnen av lillegutt som gulper i pappas ansikt :ler:

Prosjektil-gulp/spy er ikke noe stas når du er den som nedspydd, jeg holdt LilleHvineKoseklump første gang han hadde en prosjektil :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt 2måneder allerede!

Har forresten lest en del her men kom på at jeg aldri legger igjen spor....så da var det jammen meg på tide!

Nå våknet lille Squashen min her og vil ha mat så da må jeg få lest litt mer i boka di senere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...