Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så nært, men likevel for langt unna... Kjipt resultat av målfotoet i går... :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det begynte å regne, gikk jeg hjem i stedet for å rusle litt i byen og spise is. Fordi det regnet gikk jeg gjennom handlegaten på Aker Brygge i stedet for å gå langs sjøen. Ergo gikk jeg rett forbi Accessorize med sine store salgsplakater, og sånt blir det jo fort en ny veske av. Værets skyld :opplyser:  

Har vært en tur på Nasjonalmuséet for arkitektur og sett en utstilling om Lars Backer, funkis-arkitekten som bl.a. tegnet Ekebergrestauranten. Kunne fornøyd nikke gjenkjennende da Bolkesjø hotell og Stavanger museum dukket opp - begge bygningene ble jo beskuet i ferien :ler: 

Endret av Daria
Den lille forskjellen mellom slag og salg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. juli 2016 at 10.16, Daria skrev:

Dere er jo fire mennesker, ergo trenger dere fire kofferter - enkel logikk. Jeg deler aldri koffert med noen...

Enig i dette. 

Vi er to mennesker, med to kofferter. Den ene er riktignok en sykkelkoffert på ca 11 kg med en sykkel på 6,9 kg (ikke7 kg - veldig viktig!!!) inni, så mannen har måttet klare seg med 5,1 kg annen bagasje på turen, samt en noe tung dagstursekk som håndbagasje. Men siden jeg er så raus, og min koffert kun veide 13 kg, fikk han leie litt plass i min lekre turkise koffert med Lille My-merkelapp på. Dersom vi skulle være borte mye mer enn 8 dager, derimot, måtte han ha klart seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Rosalie skrev:

Enig i dette. 

Vi er to mennesker, med to kofferter. Den ene er riktignok en sykkelkoffert på ca 11 kg med en sykkel på 6,9 kg (ikke7 kg - veldig viktig!!!) inni, så mannen har måttet klare seg med 5,1 kg annen bagasje på turen, samt en noe tung dagstursekk som håndbagasje. Men siden jeg er så raus, og min koffert kun veide 13 kg, fikk han leie litt plass i min lekre turkise koffert med Lille My-merkelapp på. Dersom vi skulle være borte mye mer enn 8 dager, derimot, måtte han ha klart seg selv.

Min, dvs den som skulle vært vår var 20 kg uten at mannen hadde så mye som en sokk oppi. Men vi skal være på reise i 21 dager da. Så selv han ser greia at jeg ikke har pakket for mye.  (Og skoene mine er jo pakket en annen plass :sjenert: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kan skylde på været for dagens kjede fra Fretex :plystre: 

Fant meg et stille hjørne av Frognerparken med utsikt over dammen og satt der i ca 90 sider - mobilen lå igjen hjemme, så alle begrep om tid og klokkeslett forsvant :ler: Is og vandring gatelangs på måfå ble det også, men å påberope meg en innholdsrik feriedag er kanskje litt i overkant :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra den deilige rivieraen. Men greit å komme hjem til slikt deilig vær. 

Dvs. jeg er på butikken og handler inn nødproviant. Meldte meg helt uselvisk. At all bagasjen har beveget seg opp i 3. etasje når jeg kommer hjem hadde ingenting med saken å gjøre. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tven har fått heteslag... Jeg skrudde av boksen, jeg skrudde av selve tven - og da jeg kom inn i stua et par minutter senere viste den slutten av dvden jeg så på i går kveld. Jeg stopper dvden, jeg slår av tven - og det samme gjentar seg to ganger til :overrasket: Nå ble jeg sittende i sofaen og vente på at det skulle skje enda en gang, så nå skjer det selvfølgelig ikke noe... Altså, Stefan Herheim som hopper av glede og kaster seg rundt halsen på svensketenoren under applausen etter Hoffmanns eventyr er ganske søt, men det får da være grenser til ubedte reprisevisninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosalie skrev:

Hjemme fra den deilige rivieraen. Men greit å komme hjem til slikt deilig vær. 

Dvs. jeg er på butikken og handler inn nødproviant. Meldte meg helt uselvisk. At all bagasjen har beveget seg opp i 3. etasje når jeg kommer hjem hadde ingenting med saken å gjøre. ;) 

Jeg ser bare uselviskhet i den prioriteringen - du må jo tross alt bære all maten opp alle trappene... :jepp: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Daria skrev:

Tror tven har fått heteslag... Jeg skrudde av boksen, jeg skrudde av selve tven - og da jeg kom inn i stua et par minutter senere viste den slutten av dvden jeg så på i går kveld. Jeg stopper dvden, jeg slår av tven - og det samme gjentar seg to ganger til :overrasket: Nå ble jeg sittende i sofaen og vente på at det skulle skje enda en gang, så nå skjer det selvfølgelig ikke noe... Altså, Stefan Herheim som hopper av glede og kaster seg rundt halsen på svensketenoren under applausen etter Hoffmanns eventyr er ganske søt, men det får da være grenser til ubedte reprisevisninger...

Ææææ, du har fått poltergeist inn i TVen! :sjokk: 

18 minutter siden, Daria skrev:

Jeg ser bare uselviskhet i den prioriteringen - du må jo tross alt bære all maten opp alle trappene... :jepp: 

Nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i det minste et (en?) poltergeist med sans for opera - jeg kunne fått et som foretrakk TV2 Livsstil... *angst*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag, nytt fretex-kjede. Men skoene jeg siklet på før ferien var ikke så fine som jeg husket, og jeg sparte en del på det... *blondine-logikk* Dessuten fikk jeg lest i flere parker, sett gardister (de har det nom hett om dagen) og spist is :essen2: I kveld er det endelig tid for litt kulturelt påfyll - Richard III med Ralph Finnes, direkte fra London. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke forholde meg til nyheter i dag, kjenner jeg - det holder for en stund nå. Stikker hodet sanden og ser friidrett i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært lite nyheter her også. Og det ble ikke bedre når skytingen i Munchen kom i feeden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den norske syklisten Cecilie Johnsen viser fram en blodig albue etter å ha veltet på Champs Elysée - Det er bare slagvondt. Det e itj no å lægg se ne for, det her. Det var vel noe med mer enn en kule til en trønder, var det ikke...? :fnise: 

Men hvor blir det av de kjekke, lettkledde mennene som blomsterutdelere i kvinneritt...?

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skjedde i de dager da MGP fortsatt hadde en viss stil, og den stilen inkluderte rysjer for menn... :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...