Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

I dag har jeg ikke spist noooe snacks, godteri eller sjokolade!! For meg er det vanskeligst å kutte ut dette fordi det smaker jo såååå godt :roll: Istedet har jeg spist rosiner og det kveler søtsuget nesten med en gang. Håper jeg klarer å fortsette det gode mønsteret. :)

Hva med dere? Hva synes dere er vanskeligst å kutte ut fra kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tøffeste for meg blir definitivt sjokolade...

Jeg gruer meg faktisk litt til det værste sjokoladesuget starter, men så lenge jeg er beinhard en liten periode forsvinner det, så for meg blir det viktig å ikke spise noe godteri over en periode.

Jeg gjør som deg når det er som værst. Spiser rosiner eller lager meg en smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Sjokolade som er greia her også. Men satser på at Vampyra og jeg treffer den verste sjokoladesulten omtrent samtidig :Hehe: for er hun som meg så er det ikke aldeles usannsynlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det vel mengden det er vanskeligst å kutte ned på og ferdigmaten, spesielt når jeg er på jobb. Der blir det ofte fastfood, og når alle andre bestiller så er det så vanskelig å stå i mot.

Men for all del: jeg har søtsug jeg og. Men sverger da til frukt og kaldt vann i stedet, synes det hjelper mye på søtsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Jeg vil også være med dere!!

Jeg vil ned max 5 kg, men jeg vil bli fastere i fisken :ler:

Jeg er egentlig ganske slank, men jeg er ikke helt fornøyd med kroppen min fordi jeg alltid har hata å trene. Har alltid gjort alt for å slippe unna gymtimene på skolen, og trening med venner.

Men, ca i september begynte jeg å gå til og fra barnehagen hver dag, og legge om kostholdet mitt endel. Og det merkes godt. Men, jeg trenger litt mer motivasjon. Og, den håper jeg at jeg får nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade som er greia her også. Men satser på at Vampyra og jeg treffer den verste sjokoladesulten omtrent samtidig :Hehe: for er hun som meg så er det ikke aldeles usannsynlig...

Hehe, ja og når vi gjør det må vi begge være her og backe hverandre så vi ikke sprekker!!

Legger deg til jeg Tigerjente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjellsippa

Tjaaa ... burde nok vært her jeg også. Har aldri følt meg så feit som jeg gjør nå. Buksene er håpløse å få igjen, ja det meste av klær er faktisk for smått.

Hadde vært flott og gått ned 5 kilo. Er også i elendig form, så for meg er det nok trening som må til. Det vanlige kostholdet mitt er ikke så verst. Det er sjokoladen som kommer i tillegg som ødelegger. For ikke snakke om rødvinen da. Der har dere kaloribombe de luxe. Men så er det jo så godt med et glass rødvin. Så da får man vurdere om man vil ha den nytelsen, og gremmes når man ser seg selv i speilet, eller om man vil kunne se seg i speilet og tenke at.... du ser jammen ikke så verst ut.

Nå har ikke jeg badevekt, og har heller ikke tenkt å kjøpe, så veiing kan jeg ikke bli med på. Tar det heller etter når klærne begynner å passe igjen.

Skal seriøst begynne å trene aerobic igjen. Skal gå neste uke. Fikk inspirasjon da jeg leste denne tråden. Jeg synes det høres mye ut med å trene 15 ganger i januar. Tror jeg vil starte litt mer forsiktig, så kan jeg heller øke på etterhvert.

Tror dette blir bra jeg. Når motet svikter kan vi gå inn her å lese om andre som klarer brasene. Da kommer motet tilbake. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må finne mp3 spilleren min og få lagt inn noen spennende lydbøker! Da kan jeg gå på tredemølla/ellipsemaskinen uten å kjede meg! Og da kan det godt hende jeg orker litt ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Jeg er heldigvis ikke plaget med sukkerhunger så der har jeg en fordel. Men derimot elsker jeg chips, så det kommer til å bli en utfordring for meg.

Ble litt nervøs når dere sier at det skal være en seriøs tråd. Selvfølgelig skal det være en seriøs tråd, men det må vel være rom for småsprekker. Det er jo av den grunn vi har startet denne tråden fordi vi ikke har viljestyrke nok?

Håper jeg får være med selv om jeg sprekker innimellom, selv om målet er å ikke gjøre det. Skal prøve å være hard med meg selv, siden det er det eneste som nytter.

Mandag er en fin veiedag for meg også, da kan man ikke "ta av" i helgene :).

Lykke til allesammen, dette klarer vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg være med jeg også?

Skulle gjerne gått ned noen kilo og blitt litt fastere i fisken, men sliter i forholdet til mat og godteri. Trener fast 2-3 ganger i uka + kamper i helgene (spiller håndball). så tror ikke jeg trenger noe mer trening.

Men jeg klarer ikke la vær å spise godteri og drikke brus.. Så der trenger jeg noen spark bak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det vel mengden det er vanskeligst å kutte ned på og ferdigmaten, spesielt når jeg er på jobb. Der blir det ofte fastfood, og når alle andre bestiller så er det så vanskelig å stå i mot.

Samme her, selv om jeg "egentlig" er lei av pizza så tar jeg noen biter, og da -må- jeg ha bernaise på :sjenert:

Jeg er heldigvis ikke plaget med sukkerhunger så der har jeg en fordel. Men derimot elsker jeg chips, så det kommer til å bli en utfordring for meg.

Lykke til allesammen, dette klarer vi!!

Jeg er heller ikke noen sjokkisjente, men potetgull derimot: bare må ha det... :sur: Har spist potetgull og ryddet klesskapet nå... Ble en stoor pose til fretex/uff (aner ikke hvilken boks som er nærmest) og de klærne som ikke passer ligger bakerst i klesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synseren:

Jeg trenger spark i baken når jeg sprekker og ikke en klem, men selvfølgelig skal du få være med likevel!

Det viktigste er at man ikke sitter og trøster hverandre og kosemoser og godkjenner alle sprekker! Det er det jo ingen vits i... Vi gjør det på jhver vår måte alle sammen ,men vi kan kanskje prøve å ikke fortelle om alt det ulike snopet vi dytta i oss da vi sprakk? Litt demotiverende å lese om feite burgere og sjokolade når man ikke skal spise det :sjenert:

Velkommen skal du være 7v8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli skremt av at jeg skriver dere opp, men jeg gjør det mest for å få litt oversikt sidenv i har blitt så mange, og for at det skal forplikte litt.

(Dere kan naturligvis be meg fjerne dere fra lista hvis dere ønsker det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da er jeg klar for å sette i gang jeg! Jeg har veid meg i dag og resultatet var ikke så ille som jeg trodde, har kun lagt på meg 1,5 kg i jula. Skal vi lage en sånn tråd der vi kun legger inn mål og resultater eller? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kan vi ikke bare legge det inn her etterhvert? blir så mange tråder å holde følge med...

Jeg tar veiing i morgen jeg. Glemte det i dag, men siden det er i morgen jeg virkelig starter er det likegreit å veie seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da begynner jeg:

1/1-07

Høyde: 1,73 cm

Vekt: 78,3 (BMI 26)

Midjemål: 87 cm

Første delmål:

75 kg innen 1/2-07

Andre delmål:

70 kg innen 26/3-07

Endelige mål:

65 kg innen sommerferien

Tiltak jeg har gjort så langt:

Har meldt meg inn i vektklubb og tatt i bruk skrittelleren.

Edit: la til midjemål

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dallandra

Og da fortsetter jeg:

1/1-07

Høyde: 1,54 cm

Vekt: 55 (BMI 23)

Midjemål: 82 cm

Mål: 50 kg og -7 cm i midja (og er en cupstørrelse mindre også oppnåelig så jubler jeg for det). Jepp, - jeg får alle kiloene rundt livet!!

Endret av Easily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg legger inn noe, hvor måler man midjemål? På det tjukkeste, på det tynneste eller over navlen?

Ifølge vektklubben til VG så skal det måles to cm. ovenfor navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...