Gå til innhold

Hvilken BH str er du?


Gjest squeeky

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl

Jeg bruker 65 eller 70 H, og har faktisk ikke hengepupper ;)

Limer forøvrig inn denne som jeg skrev på et annet forum for ei tid tilbake :sjenert:

Nylig ble jeg gjort oppmerksom på følgende av venninna mi. Et av våre ledende dameblader hadde viet et dobbeltsifret antall sider til bryst, BH'er og hva menn egentlig mener om bryst.

La oss begynne med BH'ene. Side opp og side ned med bilder av BHer i str A-C. En og annen D. Og det var det hele. Med unntak av en BH som man kunne få i E-cup. En hudfarget jævlig minimizer-BH. (signal: Har du større pupp enn D, må du forminske dem...)

Så var det intervju med disse utvalgte mennene, og hva de syntes om bryst. Samtlige heiet på små pupper, og syntes store bryst så "unaturlig" "prangende" og "latterlig" ut, og at det ikke var noe for dem. I tillegg til utsagn som at de syntes småbrystede kvinner var mer tiltrekkende og som regel mer intelligente.

Greit at dette bare var en artikkel, og 9 menn (eller hvor mange det var) men for meg gjenspeiler dette en holdning som jeg har møtt helt siden jeg fikk bryster.

På undertøys-shopping har jeg utallige ganger fått kommentarer som: "Kjære deg, med et sånt utseende kan du ikke akkurat forvente å se sexy ut!"

Samtidig som venninner har ønsket seg større bryst og vært misunnelige på meg, fordi jeg har det menn vil ha. Hvilke menn? Med unntak av et par hederlige unntak sier svært mange menn som de i artikkelen, at de liker best små bryster.

Men hva er et lite bryst. La oss se hvor mange BH størrelser vi har. De fleste tror vi har fire, A B C og D og av og til E for freaksene.

Faktisk har vi

AA

A

B

C

D

DD

E

F

FF

G

GG

H

HH

J

JJ

Ser man på disse størrelsene er ikke snittet B, men hm Mellom E og F. Hvor mange damer kjenner du som bruker en av disse størreslene? Sansynligvis få. Og det er her min kjepphest for informasjon kommer inn.

De fleste damer bruker feil BH størrelse. Nettopp fordi ingen har fortalt dem at det finnes større enn D. Går du på HM, Lindex eller andre steder får du beskjed om å finne en BH med større vidde rundt ryggen. Dermed ser man mange damer med bh stroppen over skulderbladende og fire pupper. De har ofte dårlig holdning, vonde rygger og er flaue av puppene sine fordi menn synd små pupper er penest, og fordi damene i butikken sier de er unormale.

Tenk deg at skostørrelser sluttet på 39. Og det var det du fikk, samme hvor store føtter du hadde...

Da jeg oppdaget at det fantes butikker med utvalg og pene plagg utover størrelse D var det som å komme til himmelen. Jeg har ikke tall på alle de venninnene jeg har sendt til store utvalgsbutikker som har kommet hjem med flotte pupper, god holdning og bedre selvtillit og nyervervet viten om at de faktisk er E, F eller H og ikke C eller D, som de har trodd så lenge de har hatt bryster.

Poenget med denne tråden? Info... Og et ønske om at folk må bli gladere i seg selv og kroppen sin. Et ønske om at man ikke blir for bastante i sine uttalelser om hva som er pent og hva som er stygt og unaturlig.

Pupper er flott! Alt fra A til JJ er pent, og som mann, er ikke tilgangen til et mykt kvinnebryst bedre enn ingen tilgang?

Ah, glad to get that off my chest

Endret av glamourgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg finner ikke BH str min noe annet sted enn på LaLina. Jeg bruker som regel 70F.

Jeg har ikke så "digre" pupper heller, de er jo store, men jeg er veldig smal over ribbeina. Jeg har jo samme str på puppene som ei som bruker 90C...

Endret av Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Tror det er mange som bruker 75B fordi den passer mange "helt greit".

:enig_anim:

har en venninne som har svære pupper, hun brukte 75b i mange år... og hun er sikkert en e-cup! men det var det "alle andre" brukte, så.

jeg bruker 80c, har aldri passet i 75b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste damer bruker feil BH størrelse. Nettopp fordi ingen har fortalt dem at det finnes større enn D. Går du på HM, Lindex eller andre steder får du beskjed om å finne en BH med større vidde rundt ryggen. Dermed ser man mange damer med bh stroppen over skulderbladende og fire pupper. De har ofte dårlig holdning, vonde rygger og er flaue av puppene sine fordi menn synd små pupper er penest, og fordi damene i butikken sier de er unormale.

Grnnen til at de på lindex..hm osv ofte sier at man bør gå opp i omkrets er at de ikke har så mange modeller som går opp i d feks..eller h..da blir det Dorin fra tripumph! :overrasket: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... og det er faktisk feil, og det er det jeg syns er så dumt...

yup , men sikkert enklere og billigere for kunder å gå opp fra 75 c til feks 80 b, sier ikke at det blir riktig, men sikkert sånn mange tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel 75C, men jeg skal snart på LaLina (sammen med mamma :hjerte:) og kjøpe meg en super-BH, så det skal bli spennende å se om jeg også bruker feil størrelse. Jeg har 100% fobi for BH-spor på ryggen, men det kan hende puppene hadde sett finere ut om jeg hadde hatt noe strammere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg er en vanlig, kjedelig 75B, som ikke gidder å bruke masse penger på bher. Mulig jeg burde, men foreløpig holder Lindex for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kråkebolle
Grnnen til at de på lindex..hm osv ofte sier at man bør gå opp i omkrets er at de ikke har så mange modeller som går opp i d feks..eller h..da blir det Dorin fra tripumph! :overrasket: .

Hadde det nå enda vært så vel at det bare var fordi modellene ikke finnes større enn D...

Den butikken lokalt her som kommer nærmest en undertøysbutikk (men er altså langt ifra noen spesialbutikk) gidder ikke ta inn større størrelser fordi de selger så få av dem.

Men hvordan kan de få solgt noe de ikke har? :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 65 E/F eller 70DD/E alt etter modellen. Jeg har ikke store pupper i det hele tatt, selv om det høres slik ut. ;)

Jeg synes mine 75C er ganske store, så jeg antar at vi definerer store pupper litt forskjellig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue
Jeg synes mine 75C er ganske store, så jeg antar at vi definerer store pupper litt forskjellig. 

Tja, ikke si det. Som sagt bruker jeg 70D og kunne sikkert passet bedre 65DD/E, mens en venninne som bruker 80C har minst tredobbelt så store pupper som meg ;) Jeg er "hun med små pupper" i vennegjengen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ikke si det. Som sagt bruker jeg 70D og kunne sikkert passet bedre 65DD/E, mens en venninne som bruker 80C har minst tredobbelt så store pupper som meg ;) Jeg er "hun med små pupper" i vennegjengen :ler:

Jeg erklærer meg herved inhabil i puppespørsmål. Skjønner ingenting jo!

(Men for noen pupper dere må ha likevel da! :sjarmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Tja, for å si det sånn, glem alt du før har lært om cup-størrelser. En c-cup kan passe pupper i både Kiera Knightley-størrelse og Jordan-størrelse, det er omkretsen som er avgjørende. Mindre omkrets=større cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, for å si det sånn, glem alt du før har lært om cup-størrelser. En c-cup kan passe pupper i både Kiera Knightley-størrelse og Jordan-størrelse, det er omkretsen som er avgjørende. Mindre omkrets=større cup.

Japp. Jeg er en 70E eller 70F avhengig av vekten (puppene blir litt mindre når jeg går ned i vekt, derfor mindre cup, men samme omkrets). Modellen kan også spille inn.

Min nåværende 70E er samme cup som 80C. Mine pupper er altså egentlig akkurat passe store (synes jeg). Ved å tenke på denne måten kan jeg gå på H&M og kjøpe billige BHer som jeg kan sy inn litt i omkretsen, siden jeg ikke har råd til å kjøpe BHer til 500.- og så skal man gjerne ha matchende truse og strømpeholder hvis det finnes... Det blir fort dyrt når man gjerne trenger en del BHer for at ikke de få man har skal bli utslitt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 75C, men føler det er noe som ikke stemmer. Så jeg skal engang, inn på en skikkelig BH- butikk og finne ut str. min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 68 cm rundt under, og bruker 70C.

Det er ikke enkelt å få tak i den størrelsen her med mindre man går på spesialbutikk. Jeg har planer om å gjøre det, men lommeboka mi vil ikke bli med...

På Lindex sa hun jeg snakket med at det kommer flere BH-er i den størrelsen fremover, fordi det er mange som legger inn silikon etter hvert! Okey, derfor, ja... 70C er altså ikke normalt forekommende.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...