Gå til innhold

Grande benekter overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Horten Market skrev:

Poenget her er ikke at Grande-saken er så enormt viktig i seg selv, men at den setter de andre sakene i perspektiv. Grande-saken har fått for liten omtale, og de andre sakene, der mektige menn har hovedrollen, har blitt blåst ut av enhver rimelig dimensjon.

Dette handler om feminisme og kjønnspolitikk. Ideologien står i dag avkledd for det den er.

Nettopp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, GiftMann38 skrev:

For å sette det i perspektiv: Se for dere reaksjonene dersom noe lignende kom ut om Bjarne Håkon Hansen og ei full 16 år gammel jente.

Da ville tilnavnet "pølsehansen" fått en ny betydning. :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tokidoki said:

Hvis Hansen også var full, singel og jenta etterpå sa at dette var helt frivillig fra hennes side og hun ikke kom fra arbeidsplassen hans, hadde nok det også vært en ikke-sak. Man kan tenke at dette ikkke var det smarteste Grande har gjort, og himle med øynene som man gjør når folk driter seg ut ellers også, men herregud, dette var en bygdefest for ti år siden. Det er ikke fordi hun er kvinne det reageres annerledes på det enn med Giske og co, det er fordi saken ikke er sammenlignbar. Bare fordi det er sex involvert, er ikke alle saker like. 

Så når TSG er sjefen til faren hans så mener du dette er det samme som ingen relasjon mellom dem?

Anonymkode: a9bf7...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så når TSG er sjefen til faren hans så mener du dette er det samme som ingen relasjon mellom dem?

Anonymkode: a9bf7...19c

Blir sikkert klein stemning når TSG og faren til 26-åringen møtes. Men det betyr ikke at det har blitt gjort noe galt.   Har du lyst til å ligge med sjefen til faren din så har du lov til det. 

Anonymkode: 7f3e0...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når TSG er sjefen til faren hans så mener du dette er det samme som ingen relasjon mellom dem?

Anonymkode: a9bf7...19c

Har du kilder på dette? Om dette stemmer stiller saken seg ganske annerledes.

Anonymkode: d324f...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst til å ligge med sjefen til faren din så har du lov til det. 

Anonymkode: 7f3e0...e40

Men du har ikke lov til å ligge med sjefen i organisasjonen din? Eller, sjefen har ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

20-åringer får lov å kjøpe sprit. Og 17-åringer får lov å ha sex, også med eldre personer.
Man kan diskutere Grandes seksualmoral til man spyr, men hun har ikke gjort noe ulovlig da hun har hatt samtykkende sex med en person over seksuell lavalder. Å gå på barnerov og ha sex med en villig 17-åring er kanskje litt kvalmt men ikke noe man trenger å sladre om i all evighet og rope om at dama er uskikket til å styre landet for.
I tilfeller noen lurer så mener jeg det samme om en 38-årig mann som har sex med en villig 17-årig ungjente på fest. Sier den andre parten at det var frivillig så stoler jeg på det, uansett om det er jente eller gutt, kvinne eller mann. At jeg synes det er drøyt ekkelt med folk som går på barnerov er revnende likegyldig.

Anonymkode: 90cab...c07

Jeg er veldig enig i dette. Jeg misliker i utgangspunktet sterkt at folk har sex med mye yngre mennesker, siden de i kraft av livserfaring stort sett vil ha et solid overtak. Men så er ikke verden svart-hvitt heller.

Hvis 17-åringen var noe besoffen mens Grande var dritings, stiller saken seg annerledes enn om det var omvendt. De færreste gutter/menn som er pære dritings klarer å få stå, så noe sier seg vel egentlig selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Horten Market skrev:

Men du har ikke lov til å ligge med sjefen i organisasjonen din? Eller, sjefen har ikke lov.

Seriøst, er det virkelig noen som sliter å forstå forskjellen i disse to scenarioene? 

Jeg har vært saksbehandler i ett par sånne saker, så jeg er ikke overasket over at det er folk som gjør tabber i situasjoner, men jeg har til gode å møte noen som er så spektakulært idiot at de ikke ser problemet når reisningen har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Druid skrev:

Seriøst, er det virkelig noen som sliter å forstå forskjellen i disse to scenarioene? 

Jeg har vært saksbehandler i ett par sånne saker, så jeg er ikke overasket over at det er folk som gjør tabber i situasjoner, men jeg har til gode å møte noen som er så spektakulært idiot at de ikke ser problemet når reisningen har lagt seg.

Ja, jeg er en av idiotene som har store vansker med å se hvorfor et medlemsbevis eller en lønnsslipp skulle tilsi en så ekstremt forskjellig reaksjon. Sjefen ligger med pappas gulljente på 16. Det et altså helt greit så lenge ikke jenta har helgejobb som vaskehjelp i den samme organisasjonen. Eller unnskyld, det var vel ikke det du mente. Det er pappas sønn vi snakker om her.

Er det mulig at du kan greie å forklare dette for en idiot som meg? Du som er saksbehandler og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market said:

Ja, jeg er en av idiotene som har store vansker med å se hvorfor et medlemsbevis eller en lønnsslipp skulle tilsi en så ekstremt forskjellig reaksjon. Sjefen ligger med pappas gulljente på 16. Det et altså helt greit så lenge ikke jenta har helgejobb som vaskehjelp i den samme organisasjonen. Eller unnskyld, det var vel ikke det du mente. Det er pappas sønn vi snakker om her.

Er det mulig at du kan greie å forklare dette for en idiot som meg? Du som er saksbehandler og alt.

Er det en mulighet for at vi kan treffes? Du er så teit at det er interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Er det en mulighet for at vi kan treffes? Du er så teit at det er interessant.

Skjønner ikke hva du mener. Kan du forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Horten Market said:

Skjønner ikke hva du mener. Kan du forklare?

Da tok jeg feil. Har hendt før.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Da tok jeg feil. Har hendt før.

Skjer vel stort sett hele tiden med deg, skal vi dømme av det du har produsert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Horten Market said:

Skjer vel stort sett hele tiden med deg, skal vi dømme av det du har produsert her.

Rart med det...

Ok. Du er teit. Men du er bra på et par ting.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, T-Rex skrev:

Rart med det...

Ok. Du er teit. Men du er bra på et par ting.

Måtte sjekke din produksjon og må si at det ikke er dekning for å si at du stort sett tar feil. Du evner jo å fullføre fornuftige resonnementer. Da går jeg ut fra at du også kan uttrykke deg bedre enn å bare avvise andre med at "du er teit".

Venter fortsatt på at noen skal forklare idioten hvordan et medlemsbevis kan være forskjellen mellom en statsrådpost og sparken fra alle verv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market said:

Venter fortsatt på at noen skal forklare idioten hvordan et medlemsbevis kan være forskjellen mellom en statsrådpost og sparken fra alle verv.

Det er vel der du bare må skjønne det, eller har mangelfullt utviklete sjelsevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er vel der du bare må skjønne det, eller har mangelfullt utviklete sjelsevner.

Mener du at dine kognitive ever ikke strekker til for å forklare dette? Klart det ikke alltid er lett å forklare for noen med mangelfullt utviklede sjelsevner. Bare kom med en fremstilling som du skjønner og tror på selv. Så skal jeg bruke all kraft i mine to hjerneceller til å forstå. Mer skal vel ikke til heller å forstå det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at 17åringen som nå er 26 år sier at "ja,  vi hadde sex. Og ja, det var frivillig" Han understreker at han ikke er et offer. 

Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Petra75 skrev:

Jeg må si jeg reagerer sterkt på denne innblandingen i politikeres privatliv. Det er faktisk er demokratisk problem hvis man kun skal kunne ha asketer som politikere.

Helt enig. Men ser du ikke at Grandesaken kan brukes til å gjeninnføre edruelighet i norsk presse? #metoo har vært en tragedie for demokrati og rettssikkerhet. Dette har bare rammet menn, og blitt rettferdiggjort ved å skyve kvinners rettigheter foran seg. Nå står en kvinne i den utsatte posisjonen, og pressen argumenterer mot å skrive om den slik de burde gjort i sakene der menn spilte hovedrollen. Krampaktig forsøker de å begrunne at forskjellen ikke handler om kjønn.

Demokratiet trenger hardkjøret mot maktmennesket Grande, ikke for at hun skal presses ut av vervene slik mennene ble, men for å sette behandlingen av mennene i et perspektiv hvor alle kan se uretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg er veldig enig i dette. Jeg misliker i utgangspunktet sterkt at folk har sex med mye yngre mennesker, siden de i kraft av livserfaring stort sett vil ha et solid overtak. Men så er ikke verden svart-hvitt heller.

Hvis 17-åringen var noe besoffen mens Grande var dritings, stiller saken seg annerledes enn om det var omvendt. De færreste gutter/menn som er pære dritings klarer å få stå, så noe sier seg vel egentlig selv.

Å bruke en ufrivillig fysisk reaksjon som ereksjon som bevis for samtykke i 2018, yes, superbra! 

Anonymkode: b3629...833

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...