Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Den ‎22‎.‎09‎.‎2016 at 9.59, _Malene skrev:

Nå kjenner jeg at jeg er glad for at jeg kunne velge å ta over muskelen.

Men det er ettersom jeg har skjønt, mange fordeler med å ta under muskelen. Bla mindre fare for ripling og hard kapsel. 

Ja, jeg tenker at det er en avveining av fordeler og ulemper. Jeg har soms agt fra den første kirurgen jeg snakket med fått fremlagt at jeg kunne velge, faktisk at det ville bli penest med over muskel pga heng. Mens den andre kirurgen sier motsatt. Ergo tenker jeg oppsøke en tredje. Jeg savner å finne en som skjønner seg på kvinner som er ganske fysisk aktive. De jeg har snakket med hittil føler jeg er litt unnvikende og mer snakker om hvor lang rekonvalesenstid det er. Greit nok, men jeg er er mer opptatt av varig resultat.

Et alternativ er å gå for over muskelen, men om det skulle vise seg å være dumt over tid, så kan man jo legge under muskel senere. Uansett tar man jo sjansen på senere vedlikehold :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Karry skrev:

Hmmm. Tusen tusen takk for godt, ærlig og utdypende svar, som selvsagt gjør meg veldig betenkt. Det er nemlig ganske vanskelig å finne informasjon om slikt "der ute", og jeg opplever kirurger som litt nølende eller unnvikende ved spørsmål. Ulempen er at det er veldig individuelt hvilken konsekvens det får. Og det er vanskelig å forutse. Jeg lurer også litt på om norske kirurger har litt "enklere" alternativer enn det man feks finner i USA. Her hører jeg bare om over eller under muskelen, men på amerikanske sider fortelles det om "dual plane" og litt andre mellomløsninger enn bare over eller under. Jeg har snakket med to kirurger her, ingen har nevnt noe om det.

Jeg lurer derfor på om jeg ikke helt våger å gå for "under muskel". Men gjenstår med en vurdering om det i det hele tatt er et alternativ for meg å gjøre dette da. Den første kirurgen sa at at jeg med min bygning/fettprosent kunne velge over eller under. Jeg er høy og slank. Som han sa, hvis du har tenkt å gå ned 8-10 kilo ville jeg ikke tatt over muskel, men han mente det nå er tilstrekkelig for å kunne gjøre det. Han forklarte godt og sa at de fleste ikke "fikk et valg", mange ga han helt klare råd om å legge under. Fordi det ikke ville bli pent. Den andre kirurgen jeg gikk til og som jeg nå egentlig har avtalt en operasjonsdato hos mente at det ikke ville bli pent over muskelen, eller at det ville synes selv med anatomiske proteser.

Så nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre. Bestille time hos en tredje kanskje?

Har nå avtalt time på Aleris Colosseum på Majorstua Oslo, og bedt spesielt å få snakke med en kirurg som kan dette i forhold til trening. Så får vi se da! Tenker jeg må gjøre skikkelig research før jeg gjør en endelig konklusjon. Har også lest mye på amerikanske nettsider, og ser jo at de fleste anbefaler idrettsutøvere å legge over muskel. Nå er jo ikke jeg en idrettsutøver, men har stor glede av allsidig mosjon og ville blitt ganske deppa av å oppdage en permanent begrensning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ClosedParadise skrev:

9 dager igjen, jeg teller ned i gledesrus😍

Tiden går såå fort! Snart fire uker siden jeg ble operert, skjønner ikke hvor tiden har blitt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 9.37, Karry skrev:

Hmmm. Tusen tusen takk for godt, ærlig og utdypende svar, som selvsagt gjør meg veldig betenkt. Det er nemlig ganske vanskelig å finne informasjon om slikt "der ute", og jeg opplever kirurger som litt nølende eller unnvikende ved spørsmål. Ulempen er at det er veldig individuelt hvilken konsekvens det får. Og det er vanskelig å forutse. Jeg lurer også litt på om norske kirurger har litt "enklere" alternativer enn det man feks finner i USA. Her hører jeg bare om over eller under muskelen, men på amerikanske sider fortelles det om "dual plane" og litt andre mellomløsninger enn bare over eller under. Jeg har snakket med to kirurger her, ingen har nevnt noe om det.

Jeg lurer derfor på om jeg ikke helt våger å gå for "under muskel". Men gjenstår med en vurdering om det i det hele tatt er et alternativ for meg å gjøre dette da. Den første kirurgen sa at at jeg med min bygning/fettprosent kunne velge over eller under. Jeg er høy og slank. Som han sa, hvis du har tenkt å gå ned 8-10 kilo ville jeg ikke tatt over muskel, men han mente det nå er tilstrekkelig for å kunne gjøre det. Han forklarte godt og sa at de fleste ikke "fikk et valg", mange ga han helt klare råd om å legge under. Fordi det ikke ville bli pent. Den andre kirurgen jeg gikk til og som jeg nå egentlig har avtalt en operasjonsdato hos mente at det ikke ville bli pent over muskelen, eller at det ville synes selv med anatomiske proteser.

Så nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre. Bestille time hos en tredje kanskje?

Ja, jeg har hatt den samme oppfatningen av kirurger i Norge vs i USA jeg også. Tror de har litt mer peiling der nede og derfor har flere alternativ også! 

Jeg ville ihvertfall gått på den tredje timen. Det er en ganske stor forandring du skal gjøre på kroppen din og da tenker jeg at det er bedre å sjekke ut flere steder til du finner en kirurg du føler deg 100% trygg på og som kan gi deg det du ønsker. Jeg gikk bare på 1 time og fikk ikke den størrelsen/resultatet jeg var ute etter første gangen. Hadde "flaks" og fikk ny op dekt pga kapsel (hell i uhell.. haha), så da fikk jeg i samme slengen rettet opp mine feil med å gå for smått og feil profil. Men er kjipt hvis man angrer på slike ting etterpå og må betale for en ny operasjon! Så bruk tid og kom fram til en løsning du føler vil funke. Kan være greit å få snakket med en tredje kirurg også!

Som du sier så er jo alt veldig individuelt, men jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd med å ha de under muskelen til tross for at jeg ikke kan ta push-ups altså. Tror at det ser mer "naturlig" ut uansett. Har en venninne som har under selv om hun hadde nok til å ta over og hennes ser kjempebra ut! Og hun har heller ikke samme problem som meg, hun kjenner ingenting når hun svømmer for eks. 

Men du får ha lykke til! Håper svarene mine hjalp litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er man nummen i puppene egentlig? Den ene puppen føles grei ut, men den andre er så nummen. 10 dager siden op, reopererte den ene (som er nummen) for 8 dager siden..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, _Malene skrev:

Hvor lenge er man nummen i puppene egentlig? Den ene puppen føles grei ut, men den andre er så nummen. 10 dager siden op, reopererte den ene (som er nummen) for 8 dager siden..

 

Jeg er fortsatt en del nummen i det ene brystet 4 uker etter operasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tmmk skrev:

Jeg er fortsatt en del nummen i det ene brystet 4 uker etter operasjonen :-)

Ok :) Håper det går seg til. Ellers er formen min veldig god nå, lite vondt, bare denne ufølsomheten på ene puppen og litt stikninger. 

Forresten, i begynnelsen syntes jeg ikke puppene var så store, men nå synes jeg de er det :O De passer til resten av kroppen. Men er uvant, hadde jo noen tomme lommer fra før liksom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 11.52, Nerine_ skrev:

Tiden går såå fort! Snart fire uker siden jeg ble operert, skjønner ikke hvor tiden har blitt av :)

Ja, herregud! Den går utrolig fort, nå er det 1 uke igjen akkurat 😀😀! Er kjempe spent. 

 

Er du fornøyd? Hvor mye la du inn og hvor gjorde du det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Ja, herregud! Den går utrolig fort, nå er det 1 uke igjen akkurat 😀😀! Er kjempe spent. 

 

Er du fornøyd? Hvor mye la du inn og hvor gjorde du det? :)

Pål Schistad, tror du var en av de som anbefalte han...?:) La inn 356cc under muskel. Er veldig fornøyd til nå, gått mye bedre etterpå enn jeg forventet. Hva skal du legge inn? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nerine_ skrev:

Pål Schistad, tror du var en av de som anbefalte han...?:) La inn 356cc under muskel. Er veldig fornøyd til nå, gått mye bedre etterpå enn jeg forventet. Hva skal du legge inn? :) 

Ja, er pål schistad jeg har også. utrolig flink! :) så bra du er fornøyd, syns du det var ille etter operasjonen eller gikk det bra? Gratulerer på etterskudd :):) 

Jeg skal ha 275 over muskel. Er veldig spent på hvordan det blir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ClosedParadise skrev:

Ja, er pål schistad jeg har også. utrolig flink! :) så bra du er fornøyd, syns du det var ille etter operasjonen eller gikk det bra? Gratulerer på etterskudd :):) 

Jeg skal ha 275 over muskel. Er veldig spent på hvordan det blir :) 

Tusen takk :) Jeg syns det gikk veldig bra. Hadde forberedt meg på mye smerter, men det var ikke ille det hele tatt. Brukte en hotellpute bak ryggen den første uka, og sov veldig godt alle nettene :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nerine_ skrev:

Tusen takk :) Jeg syns det gikk veldig bra. Hadde forberedt meg på mye smerter, men det var ikke ille det hele tatt. Brukte en hotellpute bak ryggen den første uka, og sov veldig godt alle nettene :) 

 

så bra, det var godt å lese at det gikk så bra med deg etterpå :) eneste jeg "gruer" meg for er vel om jeg evt blir dårlig av narkosen. det andre er jeg heller mer spent på :) gleder meg masse, ventet på dette lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Wednesday, September 21, 2016 at 20.59, k0609 skrev:

Heihei! Jeg vil bare dele min erfaring ang dette med trening og bruk av bryst-muskulaturen etter å ha lagt inn proteser. Jeg la inn 325cc i fjor og har operert på nytt nå for 3 uker siden, da 450cc, under muskel begge gangene. Er også veldig aktiv og driver med styrketrening hver dag. Jeg har måttet kutte ut å trene bryst eller øvelser hvor man bruker brystmuskelen, totalt. Får ikke til å ta ordentlige push-ups og heller ikke chin-ups eller hang-ups, har ikke sjangs og det kjennes utrolig merkelig ut å gjøre det også.. ikke vondt, men veldig ubehagelig. 

Når det gjelder svømming gjør jeg ikke så mye av det men da jeg var i syden i sommer, med mine gamle implantater som ikke var noe store engang (liten C-cup), kjentes det rart ut å svømme.. som om man kan kjenne at det strammer seg og de "deler seg" liksom, når man bruker muskelen. Og jeg er helt klart myye svakere der enn før jeg la inn noe, kollapser liksom bare når jeg prøver å ta en armhevning. Haha, helt håpløst altså.. Vet ikke om det går an å "trene" opp muskelen igjen, men jeg tar ikke sjangsen på å begynne med det.. er redd for at det ikke er bra. 

Vet at ikke alle har det slik, men jeg har i hvertfall ikke kunnet gått tilbake til alt det jeg gjorde før jeg fikk nye pupper. Så det er jo noe å tenke over, at dette kan skje. Alt annet kan jeg trene akkurat som før da, det gjelder bare det man bruker brystmuskelen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 19.15, k0609 skrev:

Ja, jeg har hatt den samme oppfatningen av kirurger i Norge vs i USA jeg også. Tror de har litt mer peiling der nede og derfor har flere alternativ også! 

Jeg ville ihvertfall gått på den tredje timen. Det er en ganske stor forandring du skal gjøre på kroppen din og da tenker jeg at det er bedre å sjekke ut flere steder til du finner en kirurg du føler deg 100% trygg på og som kan gi deg det du ønsker. Jeg gikk bare på 1 time og fikk ikke den størrelsen/resultatet jeg var ute etter første gangen. Hadde "flaks" og fikk ny op dekt pga kapsel (hell i uhell.. haha), så da fikk jeg i samme slengen rettet opp mine feil med å gå for smått og feil profil. Men er kjipt hvis man angrer på slike ting etterpå og må betale for en ny operasjon! Så bruk tid og kom fram til en løsning du føler vil funke. Kan være greit å få snakket med en tredje kirurg også!

Som du sier så er jo alt veldig individuelt, men jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd med å ha de under muskelen til tross for at jeg ikke kan ta push-ups altså. Tror at det ser mer "naturlig" ut uansett. Har en venninne som har under selv om hun hadde nok til å ta over og hennes ser kjempebra ut! Og hun har heller ikke samme problem som meg, hun kjenner ingenting når hun svømmer for eks. 

Men du får ha lykke til! Håper svarene mine hjalp litt. 

Ja, da har jeg hatt den tredje konsultasjonen! Det var ganske så nyttig. For det første har ingen av de andre vist 3D simulering. Det må jeg si er en smart ting for å få et sånn rimelig realistisk bilde av hva det er man får, og hvordan ulike alternativer kan se ut. Lurt.

Det interessante er at også denne kirurgen anbefalte meg å legge en protese over muskel og ikke under. Med samme begrunnelse som den første kirurgen jeg var hos. Hmmm. Jeg lærte også at noe av årsaken til prisforskjellene her ligger i selve protesene. At de amerikanske protesene er dyrere enn de europeiske. Faktisk så har jeg fått to tilbud på hele 9000 kr i forskjell, begge med anatomiske. De europeiske protesene er slett ikke dårligere. 

Så nå er jeg rimelig i tvil, har egentlig booket operasjon med en kirurg om to uker, det er han som mener jeg absolutt bør legge under muskel og som jeg egentlig har god tillit til. Men siden jeg nå er i tvil om det hele, så tenker jeg at jeg avlyser og sover på saken en stund til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg er helt ny her inne og skal operere om nøyaktig 6 dager. Er det noen som har erfaring med Aleris på Nesstun i Bergen? Jeg skal bli operert av dr Ørner. Noen andre som har vært hos han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27. september 2016 den 23.20, Karry skrev:

Ja, da har jeg hatt den tredje konsultasjonen! Det var ganske så nyttig. For det første har ingen av de andre vist 3D simulering. Det må jeg si er en smart ting for å få et sånn rimelig realistisk bilde av hva det er man får, og hvordan ulike alternativer kan se ut. Lurt.

Det interessante er at også denne kirurgen anbefalte meg å legge en protese over muskel og ikke under. Med samme begrunnelse som den første kirurgen jeg var hos. Hmmm. Jeg lærte også at noe av årsaken til prisforskjellene her ligger i selve protesene. At de amerikanske protesene er dyrere enn de europeiske. Faktisk så har jeg fått to tilbud på hele 9000 kr i forskjell, begge med anatomiske. De europeiske protesene er slett ikke dårligere. 

Så nå er jeg rimelig i tvil, har egentlig booket operasjon med en kirurg om to uker, det er han som mener jeg absolutt bør legge under muskel og som jeg egentlig har god tillit til. Men siden jeg nå er i tvil om det hele, så tenker jeg at jeg avlyser og sover på saken en stund til ;-)

Jeg var også hos tre forskjellige kirurger, hvor to av dem sa jeg kunne velge, mens den ene insisterte på under muskel. Jeg valgte over, fulgte magefølelsen. Jeg hadde litt heng og rom over pga to runder med graviditet/amming. I tillegg ville jeg være sikker på at det ikke ødela for trening.. 

Jeg er veldig fornøyd med resultatet, men nå tenker jeg faktisk at pupper ikke er så viktig. Jeg kunne jo klart meg fint videre med de jeg hadde ;) 

Tror uansett det er lurt å sove på saken, til du er heeeelt sikker på hva du velger. Lykke til :)

Endret av _Malene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ei jente på 26 som siden jeg var 16 år har tenkt på å ta silikon. Jeg har vært på konsultasjon hos dr.barstad på fornebuklinikken og følte meg egentlig veldig trygg på han. Men jeg er så nervøs! Jeg er 99% sikker på at jeg vil gjøre det, men tenker bare alt som kan gå galt.

Jeg har aldri hatt pupper, er en ekstrem liten AA. Kan ikke gå i noen undertøysbutikker for å finne BH'er. Det finnes ingen som passer. Samme problem med bikinier. Det er så frustrerende. Jeg er 1,64 høy, 53 kilo. Med hofter og rumpe med null pupper. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette. Vil gjerne høre andres erfaringer. Er dere fornøyde eller  Angrer dere? Kjenner dere til  Dr.barstad? Er det noen som har tatt 200-250 cc under muskel? Kan det trenes normalt etterpå? Sorry for alle spørsmål. Første gang jeg har turt å skrive her inne🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lilly20 skrev:

 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med dette. Vil gjerne høre andres erfaringer. Er dere fornøyde eller  Angrer dere? Kjenner dere til  Dr.barstad? Er det noen som har tatt 200-250 cc under muskel? Kan det trenes normalt etterpå? Sorry for alle spørsmål. Første gang jeg har turt å skrive her inne🙈

Hei! Så spennende😊 Her kan man spørre om alt og så mye man vil. Jeg tok for fire mnd siden og angrer bare på at jeg gjorde det før. Ville ikke ha store pupper, bare ha noe i det hele tatt. Klærne passer bedre og jeg føler meg bedre. Jeg tok over muskel så kan ikke svare ang det. Tror Hattis tok hos dr Barstad og var fornøyd med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, _Malene skrev:

Jeg var også hos tre forskjellige kirurger, hvor to av dem sa jeg kunne velge, mens den ene insisterte på under muskel. Jeg valgte over, fulgte magefølelsen. Jeg hadde litt heng og rom over pga to runder med graviditet/amming. I tillegg ville jeg være sikker på at det ikke ødela for trening.. 

Jeg er veldig fornøyd med resultatet, men nå tenker jeg faktisk at pupper ikke er så viktig. Jeg kunne jo klart meg fint videre med de jeg hadde ;) 

Tror uansett det er lurt å sove på saken, til du er heeeelt sikker på hva du velger. Lykke til :)

Ja, nå har jeg vært på konsultasjon hos kirurg nr. 4, og nå føler jeg det hele falt mer på plass, og at kjemien med denne kirurgen stemte! Veldig glad jeg tok denne siste kontakten, nå er jeg komfortabel. Så har avbestilt den timen jeg hadde booket, og nå valgt en ny. Blir litt lengre ventetid, men det er det verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...