Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Join: Det er klart du må ringe klinikken! Ring gjerne deres døgnåpne tlf (hvis ikke det bare er privatsykehusene som har dette.) Det er nok helt sikkert bare en nerve som er i klem eller no, og puppen kan bli øm av å "droppe". Håper alt er i orden med deg ❤️

Endret av Buble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden flyger! Snart 7 uker siden op, alt har gådd utmerket  bra for min del, heldigvis! :)

Er det noen som har piercing i nippelen og vet om det skader å sette den inn igjen, evt når jeg kan gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ellabella21 skrev:

Tiden flyger! Snart 7 uker siden op, alt har gådd utmerket  bra for min del, heldigvis! :)

Er det noen som har piercing i nippelen og vet om det skader å sette den inn igjen, evt når jeg kan gjøre det?

Har ikke peiling på ang piercingen, men vil tro at det er ok når du selv føler det er ok? Jeg er straks 3 uker post op og nipplene er superømme 😨🙄

Hvordan kjennes puppene ut nå? Er de myke og bouncy? Beveger de på seg eller er de bare helt fast? 😂  Håper virkelig de blir bouncy en dag, og at det går å bevege de 😂

Endret av Buble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Buble skrev:

Har ikke peiling på ang piercingen, men vil tro at det er ok når du selv føler det er ok? Jeg er straks 3 uker post op og nipplene er superømme 😨🙄

Hvordan kjennes puppene ut nå? Er de myke og bouncy? Beveger de på seg eller er de bare helt fast? 😂  Håper virkelig de blir bouncy en dag, og at det går å bevege de 😂

Niplene mine var også skikkelig ømme en god stund etterpå 🙈 Går helt fint nå, kjenner ingenting :)

puppene er myye mykere nå enn hva de var i uke 3 hos meg! De som har fått kjenne på kan ikke føle at det er silikon :) de er selvfølgelig fastere enn normale bryst, super fornøyd! De beveger seg, helt klart 🙊

 Gled deg, mye forandring igjen enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå så kjekt å høre!!! Så hvis du går i utringet topp og hopper for den sags skyld, så beveger de seg som puppene til en 18 åring? 😃🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Buble skrev:

Åååååå så kjekt å høre!!! Så hvis du går i utringet topp og hopper for den sags skyld, så beveger de seg som puppene til en 18 åring? 😃🙊

Haha! 😄 Man kan vel si det sånn 🙊😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. august 2016 at 22.11, JOIN skrev:

Hei jenter!

Jeg er dag 7 post OP og begynner å bli stressa grunnet kjempe vondt i den ene....Den andre er helt greit, men den andre.....jeg merker at jeg begynner å miste følelse på den ene armen også....:( Hjelp.....er det noe som har earfaring med dette eller skal jeg ringe klinikken???( det gikk så kjempe bra etter OP i alle 6 dager og jeg klarte å få gjort alt  - forsikktig men på egen hånd....men i dag ble jeg sikkelig stressa og hjerte banker som f.....:icon_frown:

Jeg ble operert for over to måneder siden og jeg har fortsatt litt småvondt i det ene brystet. Tror det bare er at den gror litt tregere, men ville kanskje ringt klinikken uansett for å være helt sikker :) Jeg var inne for kontroll tre uker etter fordi jeg hadde så vondt men ingenting var galt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh halleluja! 3 uker siden op og det går heeelt fint å sove på magen!😍😃 Skal drøye det litt til, men trodde aldri jeg kunne gjøre det igjen🙊 Trodde jeg ikke kunne bli mer fornøyd med valget mitt, men jeg er hinnsides fornøyd! 😍👌🏻😋

 

Dere som ikke har operert; GLED DERE!!!! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å komme med en liten oppdatering!

Nå har det altså gått snart 11 uker siden operasjonen, og nå er det snart påtide å ta av tapen på arrene og da kan jeg si meg helt ferdig! 😊 Det går veldig fint med meg. Ingen plager, puppene begynner å bli mykere, de føles mer og mer naturlige, og jeg kan bruke armene nesten sånn som før. Eneste er at brystmusklene selvfølgelig er litt svakere 😅 

Jeg angrer ikke et sekund. Dette er det beste valget jeg har gjort på veldig lenge! Folkens, dere trenger ikke å grue dere, hvert fall ikke om dere er så heldige som meg 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg smuglest på dette forumet lenge, så nå er det på tide med mitt første innlegg. Jeg er 38 år, har født og ammet 2 barn og etter vektnedgang etter siste fødsel, har jeg så og si ikke pupper igjen :fnise: Jeg skal opereres torsdag 29.9 og skal få 325 cc, runde, over muskel. Jeg grugleder meg... Dette har jeg tenkt på lenge, så det er nøye gjennomtenkt. Er nok mest bekymret for smerter etter op. Men det virker som om de som får innlegg under muskel har mest vondt. Uansett, det kommer til å gå utrolig raskt mot 29.9 nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Da er det 10dager siden jeg opererte. 315cc anatomisk under muskel.

Operasjonen gikk kjempefint, det har forsåvidt tiden etter også gjort, selv om det var ganske vondt di første fire dagene.

Begynte på jobb igjen idag, og kjører egentlig 10mil hver dag, men jeg klarer ikke å kjøre bil enda så nå blir det båt og buss på meg i en måned :P

 

Jeg lurer på en ting  da.. jeg var på kontroll fredag 1uke etter operasjon, hvor jeg påpeket forskjellen i brystene.

Det enen ser ut til å ligge litt høyere enn det andre, fikk da ett brystbånd som skal ligge over det ene brystet (prøver meg litt frem på metoder her slik at det ikke presser det andre brystet også.).

 

Noen som har opplevd dette? har brystene leget seg forskjellig? Hvordan i så fall? Jeg er ute etter litt "trøst" for jeg er jo kjemperedd for at jeg skal bli misfornøyd om brystene ser ulike ut.

 

Det ene er jeg SÅ fornøyd med, mens det andre syns jeg ikke er særlig fint etter mitt syn... 

 

Noen som har erfaring og dele rundt dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, tmmk skrev:

Hei,

 

Da er det 10dager siden jeg opererte. 315cc anatomisk under muskel.

Operasjonen gikk kjempefint, det har forsåvidt tiden etter også gjort, selv om det var ganske vondt di første fire dagene.

Begynte på jobb igjen idag, og kjører egentlig 10mil hver dag, men jeg klarer ikke å kjøre bil enda så nå blir det båt og buss på meg i en måned :P

 

Jeg lurer på en ting  da.. jeg var på kontroll fredag 1uke etter operasjon, hvor jeg påpeket forskjellen i brystene.

Det enen ser ut til å ligge litt høyere enn det andre, fikk da ett brystbånd som skal ligge over det ene brystet (prøver meg litt frem på metoder her slik at det ikke presser det andre brystet også.).

 

Noen som har opplevd dette? har brystene leget seg forskjellig? Hvordan i så fall? Jeg er ute etter litt "trøst" for jeg er jo kjemperedd for at jeg skal bli misfornøyd om brystene ser ulike ut.

 

Det ene er jeg SÅ fornøyd med, mens det andre syns jeg ikke er særlig fint etter mitt syn... 

 

Noen som har erfaring og dele rundt dette? :-)

Jeg har det samme, ene brystet droppet etter en ukes tid, mens andre fremdeles sitter noe høyere. I morgen er det 3 uker siden jeg opererte. Jeg ringte klinikken etter 2 uker og fikk beskjed at det kan fort ta et par mnd. Forskjellen er ikke like stor nå.

Det hører med til historien at jeg fjernet kapsel på den siden som er mer hoven og sprengt enn den andre. Det er fremdeles ganske mye ubehag, føles som jeg har et stort blåmerke under. Når jeg står opp om morgen føles det som innlegget synker ned i blåmerket. Huden under er også veldig følsom. Er som om jeg har et skrubbsår og bare det å tørke seg etter dusjen er sårt. I følge papirene kan jeg gjøre lett hus og hagearbeid, men føles ikke noe godt å bøye seg frem, så jeg holder meg i ro til det har gått 4 uker. Minst. Går snart på veggen av utålmodighet akkurat nå. Har vært innom tanken på at jeg angrer for at jeg ikke tok det ut i stedet for å legge inn nytt. Håper dette endrer seg de neste ukene. Noen som har opplevd tilsvarende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, thricane skrev:

Jeg har det samme, ene brystet droppet etter en ukes tid, mens andre fremdeles sitter noe høyere. I morgen er det 3 uker siden jeg opererte. Jeg ringte klinikken etter 2 uker og fikk beskjed at det kan fort ta et par mnd. Forskjellen er ikke like stor nå.

Det hører med til historien at jeg fjernet kapsel på den siden som er mer hoven og sprengt enn den andre. Det er fremdeles ganske mye ubehag, føles som jeg har et stort blåmerke under. Når jeg står opp om morgen føles det som innlegget synker ned i blåmerket. Huden under er også veldig følsom. Er som om jeg har et skrubbsår og bare det å tørke seg etter dusjen er sårt. I følge papirene kan jeg gjøre lett hus og hagearbeid, men føles ikke noe godt å bøye seg frem, så jeg holder meg i ro til det har gått 4 uker. Minst. Går snart på veggen av utålmodighet akkurat nå. Har vært innom tanken på at jeg angrer for at jeg ikke tok det ut i stedet for å legge inn nytt. Håper dette endrer seg de neste ukene. Noen som har opplevd tilsvarende?

 

Det er samme følelsen jeg sitter meg. Jeg har ikke lyst å angre, men følelsen kommer snikende når jeg dusjer og ser dem i speilet. Kirurgen virket sikker i sin sak da, om at det skal ordne seg, men hva annet kan han si? :P

 

Jeg er redd jeg får kapsel på dette ene siden det er så mye hardere og vondere, og høyere enn det andre.

Det har en helt annen form, nei fysj :P

Men jeg skal avtale ny avtale om to uker, så får jeg ta det der fra, og muligens vente noen uker før jeg velger å "angre".

Håper ubehaget ditt forsvinner snart :-) og at det ordner seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 😻 Har operasjon på onsdag hos Aleris Nesttun! Er så utrooooolig nervøs. Tenker på det hele tiden. Gleder meg jo også selvfølgelig, men har dere noen tips og triks om det er noe forberedelser jeg burde gjøre? Dere som har vært gjennom det? ☺️

Må for det meste gjøre ting alene da jeg bor alene, så om dere har noen erfaringer dere vil dele blir jeg veldig glad ☺️ 

Og tror dere jeg klarer å komme meg til forelesninger igjen etter 5 dager hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, MrsLinni skrev:

Hei! 😻 Har operasjon på onsdag hos Aleris Nesttun! Er så utrooooolig nervøs. Tenker på det hele tiden. Gleder meg jo også selvfølgelig, men har dere noen tips og triks om det er noe forberedelser jeg burde gjøre? Dere som har vært gjennom det? ☺️

Må for det meste gjøre ting alene da jeg bor alene, så om dere har noen erfaringer dere vil dele blir jeg veldig glad ☺️ 

Og tror dere jeg klarer å komme meg til forelesninger igjen etter 5 dager hjemme? 

Hei,

 

Jeg ville hatt en venn eller familie til å hjelpe etter operasjonen. Jeg selv var helt slått ut, hadde ikke noe særlig matlyst og ville egentlig bare ha smertestillende hele tiden :P jeg fikk hjelp i 4dager før jeg var alene hjemme. Kan være jeg eg skikkelig dårlig på å være alene :P

Tok under muskel, sies jo at det er "verre" men jeg kjenner ikke til noe annet så jeg vet ikke.

 

Som jeg skrev tidligere kan jeg ikke kjøre bil enda, og når jeg går går jeg utrolig seint, det river sånn i det ene brystet.

Jeg står på jobb nå, og det napper og river fortsatt akkurat som om muskelen får litt krampe... vil egentlig bare hjem :P 

 

Ellers går det veldig fint å klare seg hjemme nå, gjør forsåvidt det meste bare litt tregere. :-)

 

Skal du ta under muskel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, tmmk skrev:

Hei,

 

Jeg ville hatt en venn eller familie til å hjelpe etter operasjonen. Jeg selv var helt slått ut, hadde ikke noe særlig matlyst og ville egentlig bare ha smertestillende hele tiden :P jeg fikk hjelp i 4dager før jeg var alene hjemme. Kan være jeg eg skikkelig dårlig på å være alene :P

Tok under muskel, sies jo at det er "verre" men jeg kjenner ikke til noe annet så jeg vet ikke.

 

Som jeg skrev tidligere kan jeg ikke kjøre bil enda, og når jeg går går jeg utrolig seint, det river sånn i det ene brystet.

Jeg står på jobb nå, og det napper og river fortsatt akkurat som om muskelen får litt krampe... vil egentlig bare hjem :P 

 

Ellers går det veldig fint å klare seg hjemme nå, gjør forsåvidt det meste bare litt tregere. :-)

 

Skal du ta under muskel?

Takk for svar! Har noen venner som kommer innom, men har flytta til ny by, så familien er veldig langt unna. Bor jo egentlig med tre andre, men alle har skole og jobb, så vi ser hverandre ikke sånn kjempe mye. Litt dumt akkurat nå kjenner jeg! Men skal vel gå bra! Jeg må gå sånn 20 minutter for å komme meg til forelesningene, så sånn du beskriver det kan det hende jeg må drøye noen dager ekstra 🙈 jeg skal ikke ta under muskelen, så kanskje jeg er heldig og det ikke er like ille så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tmmk skrev:

Det er samme følelsen jeg sitter meg. Jeg har ikke lyst å angre, men følelsen kommer snikende når jeg dusjer og ser dem i speilet. Kirurgen virket sikker i sin sak da, om at det skal ordne seg, men hva annet kan han si? :P

 

Jeg er redd jeg får kapsel på dette ene siden det er så mye hardere og vondere, og høyere enn det andre.

Det har en helt annen form, nei fysj :P

Men jeg skal avtale ny avtale om to uker, så får jeg ta det der fra, og muligens vente noen uker før jeg velger å "angre".

Håper ubehaget ditt forsvinner snart :-) og at det ordner seg.

 

Jeg ringte klinikken i dag, føler meg litt hysterisk, men er bare så godt å få høre at det er som det skal være. Det er ikke unormalt at det er mer vondt på en side. Det kan gå lengre tid før de ramler ned begge to :-) Fikk også beskjed om at så lenge det er ubehagelig og stikker/er ømt, så skal jeg holde meg i ro. Dvs at selv om det står i papirene at jeg kan gjøre lett husarbeid nå, så skal jeg ikke gjøre det før det føles greit. 

Det var ikke like langvarig da jeg tok for 11 år siden. Den gangen var jeg ute å feiret 17 mai 14 dager etter. Husker at jeg da hadde null ubehag. Jeg var så fornøyd med resultatet, gikk fra tomme ammepupper til fine, naturlige b cuper. Jeg har under muskelen. Altså, sist angret jeg ikke en dag. Denne gangen er jeg mer usikker, men tror dette kommer til å gå over. Leste i en annen tråd at jeg følte det som hun hadde stikkende/kløende grus i det ene brystet i 5-6 uker etter inngrepet. Er litt slik det føles her også. Det gikk heldigvis over for hun andre, så satser på det samme skjer her. 

Husk å ta det med ro, lykke til med rehabiliteringen. Håper den siste ramler dit den skal snart :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrsLinni skrev:

Hei! 😻 Har operasjon på onsdag hos Aleris Nesttun! Er så utrooooolig nervøs. Tenker på det hele tiden. Gleder meg jo også selvfølgelig, men har dere noen tips og triks om det er noe forberedelser jeg burde gjøre? Dere som har vært gjennom det? ☺️

Må for det meste gjøre ting alene da jeg bor alene, så om dere har noen erfaringer dere vil dele blir jeg veldig glad ☺️ 

Og tror dere jeg klarer å komme meg til forelesninger igjen etter 5 dager hjemme? 

Lykke til. 

Du bør ikke være alene første døgnet, man blir veldig groggy av medisiner og narkose, så det er fort å bli svimmel. Et tips er å vaske alt av klær og å lage middagsporsjoner som du fryser ned, kjøpe inn yoghurt og smoothie i små begre som står nederst i kjøleskapet. Sette kopper og glass på benken, slik at du når det du trenger selv i pingvinmodus. Legge en del puter i senga som du kan ha under ryggen når du skal sove. Hvis du sliter med kvalme hjelper det å småspise. 

Tror jeg ville gitt det en uke før jeg dro på forelesning, men hvis du ikke legger under muskelen, så kan det nok være du orker det. Utfordringen blir jo litt at du ikke kan bære noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...