Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

På 14. november 2016 den 11.28, silkhand skrev:

HEI folkens! Jeg skal operere for 2. gang i desember men trenger hjelp av dere. 

Hvor mange dager gikk det før dere kom dere opp fra sengen uten hjelp?🙈

 

Fikk hjelp de to første dagene, men sov med høye puter under overkroppen så lå ikke helt flatt.. Skulle nok fått til å komme opp selv om så. Mer et "ubehag" enn en begrensning i så tilfelle.. En venninne som nettopp tokk må fortsatt ha en del hjelp 1 uke post.op. Med feks bildører opp og igjen.. 

Er det lov å spørre hvorfor du skal operere for 2. gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.11.2016 den 11.28, silkhand skrev:

HEI folkens! Jeg skal operere for 2. gang i desember men trenger hjelp av dere. 

Hvor mange dager gikk det før dere kom dere opp fra sengen uten hjelp?🙈

 

Trengte i hvert fall hjelp opp av seng og sofa de 2 første dagene (var helt avhengig av hjelp), og helst den 3. dagen også (da klarte jeg det selv med litt ubehag). Etter det ble jeg ganske raskt mye bedre for hver dag. Merket stor forskjell fra dag til dag. Tok under muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest nesten alle sidene i denne tråden før jeg selv la meg under kniven. La inn 350 under muskel for 6 dager siden. Hipp hurra! Ønsket dette i alle år d jeg aldri fikk pupper i puberteten og nå er 30 år og har 3 barn :) Jeg var veldig heldig i dagene etterpå. Har ikke hatt det jeg vil kalle smerter i det heletatt, kun øm og støl, mellom 3 og 4 på det verste på en skala til 10 vil jeg si. Kun tatt smertestillende de 2 første dagene. 

Men nå er jeg litt bekymret da jeg tror jeg har vært litt for uforsiktig f.o.m dag 3 for jeg har rørt armene litt mye, kjørt bil hver dag siden, bært babyen min osv... Vet man ikke skal det men når man ikke har spesielt vondt så er det så lett å falle tilbake til de vanlige oppgavene i hverdagen selv om man skal ta det med ro.. Prøver å finne svar i forskjellige forum, men det eneste noen skriver er at det kan gå utover resultatet..men kan noen svare meg mer konkret? Jeg har hele tiden brystbåndet på btw. Håper på svar, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2016 den 9.45, IntoDust skrev:

Hei du! :)

Jeg hadde også tuberøse brystet, dog ikke den verste, men med store brystvorter, litt heng og nesten ingen underpupp. Jeg var på konsultasjon hos fornebu hos dr. Schistad og han sa at jeg VR på grensen til løft, men at det ikke var sikkert at jeg måtte ha det. Vi kjørte på med 500cc HP anatomiske over, da det er viktig med over for å fikse formen på de! En såpass stor strl også for å fylle ut og løfte de. Han lagde også en ny puppe fold lenger ned for at jeg skulle få underpupp. Resultatet er helt fantastisk, jeg ble også bedt om å være realistisk, og det var jeg. Jeg ville bare ha bedre enn det som var :P og det fikk jeg x 100. 

Nå vet jeg ikke hvor ille brystene dine er, men jeg leste masse i over 2 år før jeg bestemte meg for å operere og hvor. I USA er de helt klart best, men det er da også mye dyrere selvfølgelig med reise og alt. Du får heller ikke samme forsikring som du har her i Norge. Men jeg vil anbefale deg å lage konto på www.realself.com og søke opp på div søkeord som: breast augmentation tuberous breast, osv og se på reviews. Der er det masse bra, og flere som har ganske alvorlig tuberøse som blir super fine. 

Men veldig viktig å gå til en kirurg som vet hva han skal gjøre. I Norge kan du sjekke ut de som er spesialister på rekonstruksjon av pupper og i tillegg til plastisk kirurg, de har ofte mer kunnskap med vanskelige saker og kan få til et bedre resultat.  

Masse lykke til og bare spør hvis du lurer på noe! 

Hei! Tusen tusen takk for ditt svar!! 

Jeg ble så glad når jeg leste dette, er så kjekt å høre at det er noen som er fornøyd :D

Har fått vite at jeg ikke har den verste sorten , men den nest verste graden for tuberøse. Jeg har store brystvorter, og ingen pupp under, er også ellers veldig flat. 

Jeg var hos en lege hos volvat i dag, jeg var veldig fornøyd med inntrykket av han, der ble jeg anbefalte 500 cc kanskje mer , HP, anatomiske. Mye likt slik som deg. 

Har du gjort noe med brystvortene ? Og er det slik at du forsatt kan se den tubeformen etter operasjonen ? Hvordan var formen etterpå? 

Jeg har så lyst å få gjort en operasjon så fort så mulig, men samtidig er det ikke lett å velge hvilke kirurg man skal gå til. Jeg vurderer nesten å ta meg en tur til Oslo og ta en konsultasjon hos han du var hos. 

Endret av Tuberøse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 14.08, snøfnugg7.1 skrev:

Fikk hjelp de to første dagene, men sov med høye puter under overkroppen så lå ikke helt flatt.. Skulle nok fått til å komme opp selv om så. Mer et "ubehag" enn en begrensning i så tilfelle.. En venninne som nettopp tokk må fortsatt ha en del hjelp 1 uke post.op. Med feks bildører opp og igjen.. 

Er det lov å spørre hvorfor du skal operere for 2. gang?

Den ene har ikke festet seg ordentlig og kjennes veldig ubehagelig ut selv etter 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Er det noen her inne som har erfaring med Dr. Bo Cederqvist? Jeg skal legge inn 300 cc anatomiske Mentor gel implantater om noen uker, pga tomme bryst etter amming. Jeg var sikker på at jeg trengte å få lagt implantatene under muskel pga. lite bryst-/fettvev, men fordi jeg har litt "underheng" (brystvorten er riktig plassert, men det nedre brystvevet henger noe) på ene puppen, mente han at jeg mest sannsynlig må ha de over muskel for å ikke få en såkalt "double bubble" hvor muskelen holder implantatet høyere opp enn eget brystvev, slik at det blir hengende under implantatet. Problemet er at jeg friker ut av tanken på å kunne kjenne implantatet veldig godt, og i verste fall SE kantene av det. Det virker som at det er så mange fordeler ved å ha det under muskel (mindre risiko for innkapsling og rippling, mindre synlige implantater, samt at man får bedre oversikt ved mammografi). Jeg har allerede booket og betalt operasjon med han, og er sikker på at jeg vil gjøre det der. Vet han er flink og har mye erfaring. Skal likevel bestille med en konsultasjon hos en annen kirurg, bare for å høre hva han sier.

Blir glad for all tilbakemelding her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Noen som har reist til utlandet for å operere seg? 
F.eks via nordesthetics? 

Tenkt litt på det selv både med tanke på pris og kompetanse. Så håper noen har erfaringer å komme med. Selvfølgelig kommer jo sluttresultatet foran pris. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. november 2016 den 12.55, petite_87 skrev:

Hei:)

Er det noen her inne som har erfaring med Dr. Bo Cederqvist? Jeg skal legge inn 300 cc anatomiske Mentor gel implantater om noen uker, pga tomme bryst etter amming. Jeg var sikker på at jeg trengte å få lagt implantatene under muskel pga. lite bryst-/fettvev, men fordi jeg har litt "underheng" (brystvorten er riktig plassert, men det nedre brystvevet henger noe) på ene puppen, mente han at jeg mest sannsynlig må ha de over muskel for å ikke få en såkalt "double bubble" hvor muskelen holder implantatet høyere opp enn eget brystvev, slik at det blir hengende under implantatet. Problemet er at jeg friker ut av tanken på å kunne kjenne implantatet veldig godt, og i verste fall SE kantene av det. Det virker som at det er så mange fordeler ved å ha det under muskel (mindre risiko for innkapsling og rippling, mindre synlige implantater, samt at man får bedre oversikt ved mammografi). Jeg har allerede booket og betalt operasjon med han, og er sikker på at jeg vil gjøre det der. Vet han er flink og har mye erfaring. Skal likevel bestille med en konsultasjon hos en annen kirurg, bare for å høre hva han sier.

Blir glad for all tilbakemelding her:)

Jeg ble operert av Bo, Januar i år. Jeg er veldig fornøyd. Jeg fikk under muskel, 295 og 330. Det var stor forskjell på på mine, og de var ganske "tomme". Jeg hadde "ikke noe" fra før, og pga for lite å fylle i :P ble det lagt under muskel. På meg kan man se stor forskjell fra da og nå, men mest fordi jeg var strykebrett før :)

Bo er flink syns jeg, og jeg har ikke hatt noe komplikasjoner etterpå. Jeg ville har større, men at det skulle se naturlig ut - noe han gjorde flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2016 den 11.28, silkhand skrev:

HEI folkens! Jeg skal operere for 2. gang i desember men trenger hjelp av dere. 

Hvor mange dager gikk det før dere kom dere opp fra sengen uten hjelp?🙈

 

Hei igjen! Hvordan gikk reoperasjonen? 
Håper det er går greit at jeg spør, men hvordan oppleves det når det ene innlegget ikke har festet seg? Hva var tegnene på denne tilstanden hos deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som opererte seg for et år siden eller lenger siden som kan hjelpe? Jeg la inn silikon for et år siden og de siste dagene så har jeg sett at det ene brystet sitter en cm lenger ned enn det andre. Akkurat som at det ene brystet har droppet mens det andre ikke har det. Vet jo at bryster ikke er identiske, men jeg ser det jo ganske godt når jeg ser meg i speilet. Noen som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått silikon! :)

Ventet i mange år, og bestemte meg/oss for å bli ferdig med barn/amming først, så nå var endelig tiden inne. Jeg la inn 300g over muskel på fredag (3 dager siden), nesten ingen smerter og syns det er grusomt lenge å måtte vente til torsdag før jeg kan ta av bandasjene og ta meg en dusj ;)

Eneste jeg "frykter" er at jeg angrer på at kirurgen fikk snakket meg ned i str, jeg tror nok jeg gjerne ville hatt større enn de jeg har fått. Men Men, ikke noe å gjøre med det nå :)

Uansett, jeg kjøpte en støtte bh på sykehusapoteket, men hadde jo vært greit å hatt en til, slik at jeg kan få vasket de innimellom. Jeg syns ikke den jeg har nå er noe god - selv om den sikkert gjør jobben sin. Men tenkte derfor å høre om det var noen her som hadde noen gode forslag til en god og støttende BH som jeg kan bruke nå de første ukene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2016 den 19.12, snøfnugg7.1 skrev:

Hei igjen! Hvordan gikk reoperasjonen? 
Håper det er går greit at jeg spør, men hvordan oppleves det når det ene innlegget ikke har festet seg? Hva var tegnene på denne tilstanden hos deg? 

Hei 😊 

Jeg kjente at den var løs, for jeg kunne nesten ikke gå uten bh i heletatt, bortsett fra når jeg sov. Hvis jeg lå på siden, kjente jeg at den skle innunder armhulen. Eller hvis jeg bare prøvde å flytte på den enkelt med handa så merket jeg det, mens den andre kjentes helt normal og perfekt ut. Hvis jeg gikk uten bh forlenge ble den veldig vond. Det var litt hard kapsel på den, Det kjente ikke jeg men kirurgen gjorde. Det var egentlig sånn løs. hele tiden,konstant nesten 3 år etter operasjon. det var ikke noe som skjedde plutselig. Jeg hadde alltid tenkt at det 'sikkert skal være sånn' helt til kjæresten min nesten tvang meg til å gå på kontroll. Der fikk jeg ny operasjon gratis. Jeg valgte å ta litt større proteser denne gangen (gikk fra 300 til 360) det var ekstremt vondt de 2 første dagene, spesielt i det brystet hvor det var kapsel. Altså,mye vondere en første gang jeg opererte. Nå er det gått 6 dager, er fortsatt veldig øm men det går mye bedre. 

Jeg er overbevist om at jeg ikke var forsiktig nok første operasjon, at jeg begynte på jobb for tidlig osv. At det ikke fikk grodd nok. Derfor tar jeg det heeelt piano nå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lenem88 skrev:

Da har jeg også fått silikon! :)

Ventet i mange år, og bestemte meg/oss for å bli ferdig med barn/amming først, så nå var endelig tiden inne. Jeg la inn 300g over muskel på fredag (3 dager siden), nesten ingen smerter og syns det er grusomt lenge å måtte vente til torsdag før jeg kan ta av bandasjene og ta meg en dusj ;)

Eneste jeg "frykter" er at jeg angrer på at kirurgen fikk snakket meg ned i str, jeg tror nok jeg gjerne ville hatt større enn de jeg har fått. Men Men, ikke noe å gjøre med det nå :)

Uansett, jeg kjøpte en støtte bh på sykehusapoteket, men hadde jo vært greit å hatt en til, slik at jeg kan få vasket de innimellom. Jeg syns ikke den jeg har nå er noe god - selv om den sikkert gjør jobben sin. Men tenkte derfor å høre om det var noen her som hadde noen gode forslag til en god og støttende BH som jeg kan bruke nå de første ukene? 

Du burde kjøpe deg Triumph Triaction High performer. Den er heeeeelt fantastisk. Jeg hadde lyst å brenne den jeg fikk av klinikken  for den var så dårlig i forhold. Hehe

Endret av silkhand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, silkhand skrev:

Du burde kjøpe deg Triumph Triaction High performer. Den er heeeeelt fantastisk. Jeg hadde lyst å brenne den jeg fikk av klinikken  for den var så dårlig i forhold. Hehe

Tusen takk! :D 

Fant den på nett, men veit du om den selges i noen butikker også? :) Får vell ikke den før etter jul nå om jeg må bestille ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lenem88 skrev:

Tusen takk! :D 

Fant den på nett, men veit du om den selges i noen butikker også? :) Får vell ikke den før etter jul nå om jeg må bestille ;) 

Nei, jeg lurer på det samme 🙈skulle hatt en til.. slik at jeg kan vaske den andre,hehe'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, silkhand skrev:

Du burde kjøpe deg Triumph Triaction High performer. Den er heeeeelt fantastisk. Jeg hadde lyst å brenne den jeg fikk av klinikken  for den var så dårlig i forhold. Hehe

 

4 timer siden, Lenem88 skrev:

Tusen takk! :D 

Fant den på nett, men veit du om den selges i noen butikker også? :) Får vell ikke den før etter jul nå om jeg må bestille ;) 

 

1 time siden, silkhand skrev:

Nei, jeg lurer på det samme 🙈skulle hatt en til.. slik at jeg kan vaske den andre,hehe'

Hei!

Jeg vet ikke noe om triumph triaction high performance, men jeg bruker Triuph Triaction, og jeg synes den er helt super! Den kan kjøpes på Cubus😊

Anbefaler den på det sterkeste😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, silkhand skrev:

Hei 😊 

Jeg kjente at den var løs, for jeg kunne nesten ikke gå uten bh i heletatt, bortsett fra når jeg sov. Hvis jeg lå på siden, kjente jeg at den skle innunder armhulen. Eller hvis jeg bare prøvde å flytte på den enkelt med handa så merket jeg det, mens den andre kjentes helt normal og perfekt ut. Hvis jeg gikk uten bh forlenge ble den veldig vond. Det var litt hard kapsel på den, Det kjente ikke jeg men kirurgen gjorde. Det var egentlig sånn løs. hele tiden,konstant nesten 3 år etter operasjon. det var ikke noe som skjedde plutselig. Jeg hadde alltid tenkt at det 'sikkert skal være sånn' helt til kjæresten min nesten tvang meg til å gå på kontroll. Der fikk jeg ny operasjon gratis. Jeg valgte å ta litt større proteser denne gangen (gikk fra 300 til 360) det var ekstremt vondt de 2 første dagene, spesielt i det brystet hvor det var kapsel. Altså,mye vondere en første gang jeg opererte. Nå er det gått 6 dager, er fortsatt veldig øm men det går mye bedre. 

Jeg er overbevist om at jeg ikke var forsiktig nok første operasjon, at jeg begynte på jobb for tidlig osv. At det ikke fikk grodd nok. Derfor tar jeg det heeelt piano nå. 😊

Takk for svar! :) Nå fikk jeg litt å tenke på, har nemlig hatt en lignende følelse i venstre. Helt siden op (3 år siden), har den venstre siden vært "annerledes" - men ikke direkte vondt.. Bare ubehaglig og må selv "flytte" den tilbake eller justere hvordan jeg sitter/ligger. Nettopp fordi den havner "under armen", men har tenkt at det ikke er noe spesielt.. Siden det ikke er konstant vondt.  Hadde forøvrig en veldig "enkel" første operasjon og så godt som uten smerter (bank i bordet). Så jeg også var oppe og i gang igjen etter ei knapp uke.. 

Selv hadde jeg op ved Fornebu, så usikker på garantien der. Må undersøkes litt. Hvor var du? 
Uansett, takk for svar :) håper dagene går fort så ømheten forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, snøfnugg7.1 skrev:

Takk for svar! :) Nå fikk jeg litt å tenke på, har nemlig hatt en lignende følelse i venstre. Helt siden op (3 år siden), har den venstre siden vært "annerledes" - men ikke direkte vondt.. Bare ubehaglig og må selv "flytte" den tilbake eller justere hvordan jeg sitter/ligger. Nettopp fordi den havner "under armen", men har tenkt at det ikke er noe spesielt.. Siden det ikke er konstant vondt.  Hadde forøvrig en veldig "enkel" første operasjon og så godt som uten smerter (bank i bordet). Så jeg også var oppe og i gang igjen etter ei knapp uke.. 

Selv hadde jeg op ved Fornebu, så usikker på garantien der. Må undersøkes litt. Hvor var du? 
Uansett, takk for svar :) håper dagene går fort så ømheten forsvinner :)

 

Kan du kjenne selve implantatet hvis du dytter på det rundt i puppen? Det skader ikke å sjekke det hos kirurgen din, med mindre du bor veldig langt unna. Jeg har et bilde der du nesten kan se at den er annerledes,kan sende til deg dersom du ønsker :) 

jeg var hos aleris i bergen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kriteriene for en god og godkjent støttebh for de første 6 ukene? 

Jeg kjøpte som sagt en som ble anbefalt og prøvd på sykehusapoteket til dette formålet men jeg syns den rett og slett er ubehagelig å ha på. Spennene klør på ryggen og den sklir ned over puppene  (føles slik i alle fall). Nå når jeg var ute å for å se om jeg kunne finne en av de triumph som var anbefalt litt lengre opp her fant jeg ingen av de. Ei heller ingen sportsbh med mulighet for å ta på uten å måtte tre den over hodet. Jeg endte derfor opp med en ammebh ;) 

Denne sitter kjempegodt, er i stretch stoff, går godt over puppene, gode muligheter til å stramme inn og er uten spiler. Kan jeg bruke denne? Tenker uansett jeg har den som et skift til julaften under kjolen om ikke annet men skal innrømme at jeg lett gjeeerne kunne brukt denne hele tiden da denne er mye mer behagelig enn den andre jeg har. 

Hvar tenker dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! ☺ nå har jeg bestilt operasjon, og skal opereres den 9 januar på fornebuklinikken. Kjenner jeg begynner å bli kjempe stressa og googler før og etter bilder hele tida. Er så redd resultatet skal bli stygt. Jeg er en AA.. eller egentlig bare brystvorter og vil bli en liten B. Noen som har gått fra det? 

Og en annen ting, de 3D bildene de viser på konsultasjonen. Hvor realistiske er de i forhold til forventet resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...