Gå til innhold

Motivasjonstråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Woohoo, i dag skal jeg på trening igjen. :hoppe: Av ymse grunner (som ingen har noe med motivasjonen min å gjøre) har jeg ikke trent siden forrige onsdag. Skal bli godt å komme seg på spinningsykkelen igjen. :trene: 

Skal også prøve en økt i morgen  (som innebærer mye hopping og spretting og teste om det virkelig er betennelse under hælene jeg har fått :daane: ), og den vanlige på lørdag. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble det 7,8 km løpetur og litt mobilitetsøvelser i etterkant :) Har en treningsplan for resten av uka, men jeg må reise litt på grunn av jobb, så jeg får se hvor fleksibel jeg klarer å være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg her som sliter med ulik lengde på beina? Det fucker meg opp helt jævlig når baseøvelser er overstått og man merker så godt at det er venstra som har tatt hele støyten så langt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mine er omtrent like lange, men det ene har en tendens til å ville bære brorparten av vekta likevel - det er naturlig sterkere etter årevis i en idrett der jeg la mest vekt på det ene beinet, og etter det har det tydeligvis ønsket å befeste sin posisjon som sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det 4x4 og styrke helkropp. Skulle egentlig ikke trene i dag, men når jeg våkna kjente jeg at jeg trengte "pausen" som trening ofte gir meg. Så da blei det pyramideintervall, kettlebell og geriljaintervaller på slutten.

Tror at jeg skal ta en hviledag i morgen (eventuelt en veeeldig rolig løpetur).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på spinning i dag også, jeg. Og arg, jeg har definitivt fått noe rusk i maskineriet under føttene. Sukk. Har vært og kjøpt meg gode såler nå, men altså... Prognose på "det går over om to år" går bare ikke for meg. Hvordan skal jeg klare å få den gode kondistreningen om jeg ikke kan hoppe og sprette? Jeg elsker spinning, men jeg trenger noe mer enn det altså. Sukk. Er litt sånn...blæ I humøret i kveld kjenner jeg, her jeg sitter med konete birkenstocks inne, fordi det er for vondt å gå på sokkelesten. 

Sorry sutring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en søndagstur på 1,5 mil. Fyflate, det begynner å bli skikkelig glatt og kaldt ute. Hater vinter. Men treningsmotivasjonen er i hvert fall på topp for tida. Kanskje det skyldes alt smågodtet og pizzaen som jeg spiste i løpet av denne uka :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt fullstendig av lasset denne uka, både med trening og kosthold. Det finnes et par grunner til det, men ingen unnskyldninger! Jeg er tilbake i gamet med masse energi og topp motivasjon i morgen. Da SKAL jeg komme meg på trening. Da blir det styrke på underkroppen og geriljaintervaller, og jeg SKAL komme innom denne tråden og si "Check" til mitt eget innlegg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig, skikkelig med motivasjonen for tiden. Grunn: betennelse under hælene. I dag skippet jeg lørdags trening, som må være første gang på mange måneder. Jeg elsker jo lørdagstreningen min. 

Tanker som "det kunne vært verre - du kan jo ihvertfall trene spinning" hjelper dessverre lite på humøret I dag. 💩 Jeg er faktisk overrasket over hvor hardt denne går innpå meg. Hadde aldri trodd det, liksom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg, det er utrolig kjipt når formen gjør at man ikke får trent som man ønsker å trene. Det er mye mindre motiverende å skulle trene reserveløsningstrening! 

Her har kvalme satt meg ut av spill i omtrent tre måneder nå. Jeg holder på å bli sprø, både av oppkast og av å ikke få beveget meg i noen særlig grad da all bevegelse fører til at jeg blir hengende over do. Jeg føler både kondisen og alle musklene visner hen og at jeg sitter igjen som en slags slapp seigmann i sofaen. Jeg tror kanskje jeg har blitt bittelitt bedre i løpet av siste uka, så nå håper jeg det ikke er alt for lenge til jeg får startet på igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cyrus skrev:

Dere som har skritteller.. hvor mange skritt har dere om dagen sånn i snitt?

Altfor få tror jeg... I snitt har jeg kanskje 7.000. De dagene jeg trener er jeg oppe i 11-12.000, mens på veldig inaktive dager ligger jeg på rundt 2.000. Stort sett trener jeg 5-6 dager i uka, derav snittet.

Men jeg går på harde livet! Jeg kjører ikke bil og jeg liker å bruke beina mine, så at jeg ikke har flere skritt er egentlig litt rart.

Hva ligger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Eun skrev:

Altfor få tror jeg... I snitt har jeg kanskje 7.000. De dagene jeg trener er jeg oppe i 11-12.000, mens på veldig inaktive dager ligger jeg på rundt 2.000. Stort sett trener jeg 5-6 dager i uka, derav snittet.

Men jeg går på harde livet! Jeg kjører ikke bil og jeg liker å bruke beina mine, så at jeg ikke har flere skritt er egentlig litt rart.

Hva ligger du på?

Wow! Det er bra jobbet. Det er deilig å være aktiv er det ikke?

Jeg har et snitt på ca. 17.000. De dagene jeg trener bein så prøver jeg å holde igjen litt på skrittene så jeg skal orke å løfte. Ellers er jeg godt over 20.000 på de mest aktive dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange skritt jeg går varierer veldig med hva jeg gjør den dagen. Akkurat hva snittet er vet jeg ikke siden jeg ikke har fitbit lengre og appen sier 0 skritt hver dag :) 

Jeg kjøpte fitbit da jeg var i foreldrepermisjon og gikk tusen turer i uka på grunn av en aldri så liten søvnterrorist. Da j lå gjennomsnittet stort sett på godt over 30 000 utenom trening. Jeg hadde aldri på meg fitbiten når jeg trente - det var en sånn liten sak man kunne ha i lomma, og jeg flyttet den ikke over i spandexen min, som stort sett ikke har lommer.

Etter permisjonen ble det naturlig nok mindre. I helger og på fridager var det gjerne 15 000 - 20 000 etter at jeg ikke lengre trengte å gå tur hver gang datteren skulle sove. På jobbdager (kontorjobb) lå jeg gjerne bare på 3 000 - 6 000 skritt (igjen, utenom trening). 

Jeg mistet fitbiten min da jeg rakte tang på stranda i sommer, så jeg har ikke målt i det siste. Så stasjonær jeg har vært de siste månedene er det kanskje like greit :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, miore skrev:

Hvor mange skritt jeg går varierer veldig med hva jeg gjør den dagen. Akkurat hva snittet er vet jeg ikke siden jeg ikke har fitbit lengre og appen sier 0 skritt hver dag :) 

Jeg kjøpte fitbit da jeg var i foreldrepermisjon og gikk tusen turer i uka på grunn av en aldri så liten søvnterrorist. Da j lå gjennomsnittet stort sett på godt over 30 000 utenom trening. Jeg hadde aldri på meg fitbiten når jeg trente - det var en sånn liten sak man kunne ha i lomma, og jeg flyttet den ikke over i spandexen min, som stort sett ikke har lommer.

Etter permisjonen ble det naturlig nok mindre. I helger og på fridager var det gjerne 15 000 - 20 000 etter at jeg ikke lengre trengte å gå tur hver gang datteren skulle sove. På jobbdager (kontorjobb) lå jeg gjerne bare på 3 000 - 6 000 skritt (igjen, utenom trening). 

Jeg mistet fitbiten min da jeg rakte tang på stranda i sommer, så jeg har ikke målt i det siste. Så stasjonær jeg har vært de siste månedene er det kanskje like greit :rolleyes: 

Søvnterrorister 😭😭 Det er enda godt de vokser det av seg. Nå er det jeg som er søvnterroristen i huset 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg sliter skikkelig, skikkelig med motivasjonen for tiden. Grunn: betennelse under hælene. I dag skippet jeg lørdags trening, som må være første gang på mange måneder. Jeg elsker jo lørdagstreningen min. 

Tanker som "det kunne vært verre - du kan jo ihvertfall trene spinning" hjelper dessverre lite på humøret I dag. 💩 Jeg er faktisk overrasket over hvor hardt denne går innpå meg. Hadde aldri trodd det, liksom! 

:klem: Håper du blir bedre snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...