Gå til innhold

Rota det til.. Han er gift!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS!

Hvorfor kommenterer du ikke det folk skriver her. Hensynet til barna hans? Er det virkelig så lite viktig for deg? Du som er mor selv.

Anonymkode: c6b1f...480

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS!

Hvorfor kommenterer du ikke det folk skriver her. Hensynet til barna hans? Er det virkelig så lite viktig for deg? Du som er mor selv.

Anonymkode: c6b1f...480

Ts tenker kun på seg selv. Og begynner å nærme seg noe som minner om "En kaninkoker". 

Anonymkode: 67bc3...6a5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg ikke provosere av enkelte her i tråden. At jeg virker enkel i måten å være på i forhold til dette, er kanskje fordi jeg velger å fortsette å skrive med han og ja at jeg nettopp er denne voksne dama som burde vite bedre. At jeg er blitt omringet av fremtidige problemer pga dette tror jeg ikke. Vi holder alt på en diskré måte, men ingen av oss kan si hva fremtiden skal bringe. Jeg vil heller si at jeg nå kjenner han bedre, vi har delt ufattelig mye med hverandre på så kort tid.

Ja jeg vet at jeg kan bli såret, men jeg tror også at hvis ikke jeg var noe for han, ville han gitt meg opp for lengst. Jeg har valgt å være åpen om denne situasjonen med anonym identitet (godt er det) fordi jeg visste det ville komme både ris og ros. Jeg er et oppgående menneske som har et godt ansvar for mine barn. Man trenger ikke være dum og tilbakestående med å holde på med gifte menn, samt ikke forstå at han ikke vil ja meg. Jeg sitter med min mening rundt dette, andre med sine meninger - vi alle er forskjellige. Av og til dukker det opp solskinnshistorier også. Det er av og til man må gå gjennom et forhold/ekteskap for å sette malen på hva man vil i livet. 

Ts

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎12‎.‎2017 den 15.31, wintergirl skrev:

Selv om ikke du kan være utro mot en du elsker så betyr ikke det at andre ikke kan det.  

Grunn til at du må gjenta denne frasen er fordi du er livredd for at han elsker sin kone. Også prøver du nå å overbevise deg selv om at forholdet deres er helt feil og at han ikke elsker henne. Men det virker som om at han elsker sin kone. Ellers hadde han dratt for lengst.  

Og du bør ikke snakke om at utro menn er drittsekker! Du visste at mannen hadde en kone før du bestemte deg for å sprike med beina for han. Hva gjør det deg til? En skikkelig mannfolk ville valgt bort en kvinne som deg, som er istand til å være med på å ødelegge en en familie. 

Vel, du så det selv. Han er en drittsekk! 

Jeg er enig med deg i det meste du skriver.

Men det jeg har understreket er ikke riktig. Vi vet ikke at han elsker kona. Det er mange grunner enn kjærilghet til å bli i et ekteskap med barn. Jeg vet det, for jeg elsket virkelig en annen og forlot likevel ikke mannen min som jeg ikke elsket. 

Anonymkode: cd553...0a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lar meg ikke provosere av enkelte her i tråden. At jeg virker enkel i måten å være på i forhold til dette, er kanskje fordi jeg velger å fortsette å skrive med han og ja at jeg nettopp er denne voksne dama som burde vite bedre. At jeg er blitt omringet av fremtidige problemer pga dette tror jeg ikke. Vi holder alt på en diskré måte, men ingen av oss kan si hva fremtiden skal bringe. Jeg vil heller si at jeg nå kjenner han bedre, vi har delt ufattelig mye med hverandre på så kort tid.

Ja jeg vet at jeg kan bli såret, men jeg tror også at hvis ikke jeg var noe for han, ville han gitt meg opp for lengst. Jeg har valgt å være åpen om denne situasjonen med anonym identitet (godt er det) fordi jeg visste det ville komme både ris og ros. Jeg er et oppgående menneske som har et godt ansvar for mine barn. Man trenger ikke være dum og tilbakestående med å holde på med gifte menn, samt ikke forstå at han ikke vil ja meg. Jeg sitter med min mening rundt dette, andre med sine meninger - vi alle er forskjellige. Av og til dukker det opp solskinnshistorier også. Det er av og til man må gå gjennom et forhold/ekteskap for å sette malen på hva man vil i livet. 

Ts

Anonymkode: da354...2ca

Gitt deg opp? Hva er det å gi opp? Han har deg akkurat der han ønsker. Ufarlig underholdning som trigger egoet hans. Du stiller ingen krav. Han trenger ikke gi opp noe som helst. Du dtår klar hver gang han trenger en boost. Så klart han liker å ha deg der i bakgrunnen. Du truer ikke hans hverdag. Du bare smigrer ham og får han til å føle seg attraktiv, uten at han må gi slipp på sin kjære kone, sitt kjære hjem og sine kjære barn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette går jo bare i ring. TS fortsetter og gjenta seg selv og vi som prøver og få litt vett inn i huet hennes gjør det forgjeves. Egentlig like greit og bare stenge hele tråden da hun ikke engang svarer på kritikk eller spm. Og beklager og si det, men du virker bare enkel punktum (finale, som du ville sagt)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bare skriver med hverandre, for heavens sake. Det er ikke som om dere lever ut lidenskapen og det bare er sånn at han snart ikke klarer å være uten deg og nær deg til alle døgnets tider. Han lever som vanlig og lever åpenbart så godt der han er at han ikke har noen intensjon om å forandre det med det første. Men du får klamre deg fast og håpe på en historie med lykkelig slutt for deg, selv om andre vil lide.

Jeg synes historien er tvilsom og det er rart kona ikke har oppdaget dere for lengst, men hvis dette er en sann historie håper jeg hun snart finner lettkleddbildene av deg på telefonen hans så det kommer til et oppgjør. Hun bør få en mulighet til å velge på et sant grunnlag.

Du skal ikke se bort fra at han, dersom han blir avslørt, i virkelighetens grelle lys og med trussel om å bli sparket ut av det trygge hjemmet sitt med barna og hele harmonien, og ikke synes det er fullt så kult med deg og meldingene deres. Det er ofte hemmeligheten som pirrer, mens virkeligheten - hvis han faktisk blir avslørt (så flaut for en barnefar å bli avslørt på den måten) ikke virker like forlokkende. Du drømmer om en solskinnshistorie, men må også være forberedt på at dette kan bli det helt motsatte for din del. Det er mildt sagt ikke kult for deg hvis kona får tilgang til lettkleddbildene av deg og leser kommunikasjonen mellom dere, og kanskje forteller andre hvem du er og hva du er med på. Risikoen er på nedsiden likeså mye som på oppsiden. Blir han fersket og kastet ut av sin fine familie og mister sin gode fasade er det vel ikke akkurat det beste utgangspunktet for noe lovestory mellom dere heller, selv om du virker blind for det faktumet.

Anonymkode: 49310...540

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

fordi jeg visste det ville komme både ris og ros.

He he, nå må jeg le, du forventet deg ros faktisk. Hvor i tråden mener du at du har fått det?

Anonymkode: 713d2...be8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i det meste du skriver.

Men det jeg har understreket er ikke riktig. Vi vet ikke at han elsker kona. Det er mange grunner enn kjærilghet til å bli i et ekteskap med barn. Jeg vet det, for jeg elsket virkelig en annen og forlot likevel ikke mannen min som jeg ikke elsket. 

Anonymkode: cd553...0a0

Så du blir i et forhold med en du ikke elsker? Mange får kjærligheten tilbake, men hvis du ikke elsker mannen din så bør du gå. 

Men i de fleste tilfeller, så er det mange som elsker sin kone/mann innerst inne,men sliter eller er i en krise. Det de holder på med her er ikke kjærlighet fra hverken han eller hennes side. Heller en liten forelskelse som går over.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at han tviler. Men måten han lever på er jo bare rot. Hvor lenge er du villig til å vente på at han velger deg? Så indiskré som dere er kan det fort bli en stygg skilsmisse. Ingen har lyst til å få vite at mannen er utro fordi naboen har sett ham med ei annen dame. Men det er sånn han legger opp til at hun skal få vite at han har en fot ut. 

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men det er sånn han legger opp til at hun skal få vite at han har en fot ut. 

Anonymkode: 77678...3c8

Det er vel ikke akkurat foten han har ut? :fnise:

(Sorry, kunne ikke dy meg.)

Anonymkode: 2719c...614

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av og til dukker det opp solskinnshistorier også. Det er av og til man må gå gjennom et forhold/ekteskap for å sette malen på hva man vil i livet

Et samlivsbrudd er aldri en solskinnshistorie!

Og jeg er ikke redd for at du skal bli såra, det håper jeg nesten at du blir. Jeg er redd for at kona og ungene skal bli såra, 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om livet er enklere for mennesker som ikke har et snev av selvinnsikt, eller evne til å se en situasjon fra flere perspektiv? 🤔

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, wintergirl skrev:

Så du blir i et forhold med en du ikke elsker? Mange får kjærligheten tilbake, men hvis du ikke elsker mannen din så bør du gå. 

Men i de fleste tilfeller, så er det mange som elsker sin kone/mann innerst inne,men sliter eller er i en krise. Det de holder på med her er ikke kjærlighet fra hverken han eller hennes side. Heller en liten forelskelse som går over.

Men, hvis man har et forhold der man er glade i hverandre og har barn og hus og historie sammen så kan det være vanskelig å gå fra det selv om det ikke er ideelt å være i et slikt forhold. 

Det finnes sikkert de som tror de elsker partneren sin, men så blir de litt blendet av nye impulser og så går de etter det og så er de for feige til å bryte ut (ref. det akkurat denne tråden handler om).

Og så kan det hende at denne mannen ikke elsker kona si, men blir der allikevel fordi det er bekvemmelig. Denne mannen kommer aldri til å gå til TS i hvert fall, det er for mye drama og tull. Denne mannen kommer aldri til å gå fra kona si, om det blir slutt mellom dem så er det fordi kona kaster han ut. Og da kommer denne mannen til å hive seg rundt og ligge rundt med alle som gidder å ta i han. 

 

Anonymkode: 929e4...271

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, hvis man har et forhold der man er glade i hverandre og har barn og hus og historie sammen så kan det være vanskelig å gå fra det selv om det ikke er ideelt å være i et slikt forhold. 

Det finnes sikkert de som tror de elsker partneren sin, men så blir de litt blendet av nye impulser og så går de etter det og så er de for feige til å bryte ut (ref. det akkurat denne tråden handler om).

Og så kan det hende at denne mannen ikke elsker kona si, men blir der allikevel fordi det er bekvemmelig. Denne mannen kommer aldri til å gå til TS i hvert fall, det er for mye drama og tull. Denne mannen kommer aldri til å gå fra kona si, om det blir slutt mellom dem så er det fordi kona kaster han ut. Og da kommer denne mannen til å hive seg rundt og ligge rundt med alle som gidder å ta i han. 

 

Anonymkode: 929e4...271

Vi er ikke forelsket hele livet,det er der kjærligheten kommer inn og den er langt dypere.  Vi møter mange mennesker gjennom livet og kan alltids falle for noen. Du vet aldri hva som hadde skjedd hvis du satset på han du mener du elsker . Mange tror de elsker en annen, men hvorfor satser dere ikke på det dere mener er kjærligheten deres da? Kanskje det ikke går bra alikavel og da har dere mistet alt. Vi glorifiserer det vi ikke kjenner og det vi ikke har. Også er det mange ganger vi ikke ser det før det er for sent at vi innser at vi hadde alt, men det kastet man vekk for noe helt ukjent. Man vet hva man har og ikke hva man får. Hvorfor er det så mange som vil tilbake til eksen sin igjen? 

Syns det blir feil å bli i et forhold til en mann du ikke elsker. Om du så får et nytt liv, er ikke kjærligheten verdt det? Kanskje mannen din finner en dame som elsker han også. Vinn vinn for begge. Barna får det bra.

 

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal det gå så langt i et forhold/ekteskap at man er utro i lang tid, for så bare fortsette "kampen" hjemme uansett hva? Jeg syntes det er masse rare ugler i mosen hos dem som er utro, spesielt over tid. Jeg mener ikke at de har et problem, men de har et problem i ekteskapet. Jeg vet at forhold skal tåle masse, men det er ikke gitt at forholdet skal holde over tid, nettopp pga barna. Barna er det viktigste - ja! Men de skal også se at det er kjærlighet mellom foreldrene?! Ikke krangling og et ekstremt dårlig rolle-spill bare for å pynte på det?

Det er mange som klarer å ordne opp og kjempe videre, men dæsiken så mange som går ifra også. Nå tar ikke jeg prototypen av en mann i mitt tilfelle, men noen følelser har vært ute å gått her iløpet av tiden. Det er det jeg vil få frem, som mange nekter på.  

Ts

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men skal det gå så langt i et forhold/ekteskap at man er utro i lang tid, for så bare fortsette "kampen" hjemme uansett hva? Jeg syntes det er masse rare ugler i mosen hos dem som er utro, spesielt over tid. Jeg mener ikke at de har et problem, men de har et problem i ekteskapet. Jeg vet at forhold skal tåle masse, men det er ikke gitt at forholdet skal holde over tid, nettopp pga barna. Barna er det viktigste - ja! Men de skal også se at det er kjærlighet mellom foreldrene?! Ikke krangling og et ekstremt dårlig rolle-spill bare for å pynte på det?

Det er mange som klarer å ordne opp og kjempe videre, men dæsiken så mange som går ifra også. Nå tar ikke jeg prototypen av en mann i mitt tilfelle, men noen følelser har vært ute å gått her iløpet av tiden. Det er det jeg vil få frem, som mange nekter på.  

Ts

Anonymkode: da354...2ca

Har ikke inntrykk av at noen her har sagt at det ikke er følelser, det vi sier (de fleste av oss som har svart i denne tråden) er at de følelsene ikke er følelser som gjør at han går fra kona si. Det er ikke følelser nok. Og det er ikke nok med følelser uansett.

Ingen som nekter på at forhold tar slutt. Ingen som sier at utroskap ikke leder til forhold i noen tilfeller. Men, i dette tilfelle, i deres tilfelle, så er han "bare" utro. Han kommer ikke til å å gå fra kona si.

Og jeg er fullstendig klar over at jo mer du leser det, jo mer bestemt blir du på at du ikke skal gi opp, for du vil ha rett. Du vil prøve og prøve og prøve. Til du sitter der med skjegget i postkassa og møter deg selv i døra. 

Du vil bare ha rett du. Akkurat nå så tviler jeg faktisk på om du har de rette følelsene, du bare turer fram så du kan si at han gikk fra kona si, så du fikk rett.

Anonymkode: 929e4...271

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, wintergirl skrev:

Vi er ikke forelsket hele livet,det er der kjærligheten kommer inn og den er langt dypere.  Vi møter mange mennesker gjennom livet og kan alltids falle for noen. Du vet aldri hva som hadde skjedd hvis du satset på han du mener du elsker . Mange tror de elsker en annen, men hvorfor satser dere ikke på det dere mener er kjærligheten deres da? Kanskje det ikke går bra alikavel og da har dere mistet alt. Vi glorifiserer det vi ikke kjenner og det vi ikke har. Også er det mange ganger vi ikke ser det før det er for sent at vi innser at vi hadde alt, men det kastet man vekk for noe helt ukjent. Man vet hva man har og ikke hva man får. Hvorfor er det så mange som vil tilbake til eksen sin igjen? 

Syns det blir feil å bli i et forhold til en mann du ikke elsker. Om du så får et nytt liv, er ikke kjærligheten verdt det? Kanskje mannen din finner en dame som elsker han også. Vinn vinn for begge. Barna får det bra.

 

Jeg vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde satset på ham jeg elsker. Det er nettopp derfor jeg ikke satser på ham, men blir der jeg er, der hvor det er trygt og forutsigbart, og der hvor barna har mamma og pappa på samme sted.

Men jeg elsker ikke mannen min, nei. Likevel kan jeg ikke gå, for jeg aner jo ikke hva som venter. Det er ikke gitt at et liv som singel er bedre. Det er ikke gitt at mannen min ville fått det bedre, heller.

Og slik tipper jeg også mannen som TS roter med nå tenker.

Anonymkode: cd553...0a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men skal det gå så langt i et forhold/ekteskap at man er utro i lang tid, for så bare fortsette "kampen" hjemme uansett hva? Jeg syntes det er masse rare ugler i mosen hos dem som er utro, spesielt over tid. Jeg mener ikke at de har et problem, men de har et problem i ekteskapet. Jeg vet at forhold skal tåle masse, men det er ikke gitt at forholdet skal holde over tid, nettopp pga barna. Barna er det viktigste - ja! Men de skal også se at det er kjærlighet mellom foreldrene?! Ikke krangling og et ekstremt dårlig rolle-spill bare for å pynte på det?

Det er mange som klarer å ordne opp og kjempe videre, men dæsiken så mange som går ifra også. Nå tar ikke jeg prototypen av en mann i mitt tilfelle, men noen følelser har vært ute å gått her iløpet av tiden. Det er det jeg vil få frem, som mange nekter på.  

Ts

Anonymkode: da354...2ca

Ja, det er klart at de som har sex med noen bak ryggen har et problem, og at ekteskapet har et problem (med mindre det er avtalt og ok). Vi vet ikke om ekteskapet til kjæresten din er verdt å beholde - det er bare merkelig at du hverken vet eller vil vite noe om det. Du kunne for den saks skyld ha fått fart på sakene ved å gå til kona og fortelle henne at ok, vi deler en mann, eller si til kjæresen din at jeg vil veldig gjerne ha deg, men da må du faktisk velge meg og stå for det åpent.

Vi er jo mange som har fortalt deg at kjæresten din har et problem. En god del klarer å gå fra ekteskapet sitt, særlig om det står noen og venter. Men han har sagt til deg at det er ikke sikkert du får ham, fordi hans drøm er å bli "singel". Det er ikke sånn som menn som har møtt kvinnen i sitt liv og ønsker å bryte opp for å være med henne, vanligvis snakker. Han er i beste fall forvirret, men det kan også være at han er usikker på om det er lurt at det blir dere to.

Jeg har selv startet et forhold ved å være utro. I starten var jeg ikke så veldig interessert i at det skulle bli et kjærlighetsforhold, fordi jeg var så veldig forelsket i min eks. Men min eks hadde mistet følelsene og emosjonelt forlatt forholdet. Det endte med et brudd (fordi jeg var ærlig og fortalte om en utroskap min eks aldri hadde funnet ut av om jeg ikke hadde sagt det). Og i ettertid forelsket jeg med i den jeg var utro med og vi var sammen i mange år. Men jeg sa aldri at jeg lengtet etter å være singel. Det eneste jeg sa, var at jeg følte en frihet ved å være utro, at jeg ble løst fra noe. Jeg var jo fanget i den ulykkelige forelskelsen.

Jeg har også venner som startet forholdene sine ved å være gift med andre. De delte absolutt ikke bilder av sin familielykke med den andre, tvert imot var forholdet et fristed der de ikke snakket om den andre de var med. Og på et tidspunkt sa den andre at ok, nå får du velge meg eller henne, og så ble det et kjapt oppbrudd og oppgjør. Det var langvarig utroskap, men det var ikke et svik på den måten at eksen ble utlevert, og derfor ble bruddet ikke styggt, og det er god kontakt med ungene  osv. 

Mange lever ikke livene sine etter mottoet "det som skjer, det skjer". De tar mer skjebnen i egne hender og får ting til å skje. Det du og kjæresten din gjør, er derimot å ha spenning i skjul og håpe at kona skal ta dere på fersken, slik at hun starter skilsmisseprosssen og får "skylda" for bruddet. Dere risikerer en veldig sint eks som bruker ungene i mot ham. Hun kan jo mislike et brudd uansett, men få liker folk som er skjødesløse i brudd-prosessen. 

Men nettopp fordi han er skjødesløs, kan det være at han er gift med ei dame som er veldig motsatt, som ordner og ordner opp, og som kanskje tom ordner opp hvis hun finner ut at han er utro - ved å beslaglegge mobilen hans og sørge for at du blir "utvist" fra livet hans for alltid. At hun tilgir, tar ham tilbake og fikser ekteskapt så det blir bedre. Det vet ingen.

Du er naiv hvis du tror at du bare kan sitte på sidelinja mens de demonterer ekteskapet sitt rolig og fint sånn at han kan rusle bort til deg. Du har like mye ansvar du, for å sørge for at livet blir sånn som du vil ha det. 

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...